Wat het moeilijk maakt om te antwoorden is dat die visioenen heel complex zijn enerzijds zie je de universum en anderzijds sta je boven de derde dimensie zonder besef van tijd. Mijn eerste psychose was in 2008 en dan ervaarde ik dat ik geestelijk in hel was en gemarteld werd door een kwaadaardige demoon. In 2012 kreeg ik mijn tweede psychose en toen was ik in een kerk een sprak een aartsengel telepathisch tegen mij in mijn hoofd. Ik heb tussen 2015 t/m 2020 structurele psychoses gehad waar mijn moeder geen gezicht had en ik voorspelde dat ze dementie zou krijgen. Ze heeft nu dementie.quote:
Interessant. In de psychiatrie wordt ook onderscheid gemaakt tussen psychoses en spirituele psychoses (waarbij niet het contact met de realiteit wordt verloren). Wel erg voor je moeder.quote:Op zaterdag 18 april 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat het moeilijk maakt om te antwoorden is dat die visioenen heel complex zijn enerzijds zie je de universum en anderzijds sta je boven de derde dimensie zonder besef van tijd. Mijn eerste psychose was in 2008 en dan ervaarde ik dat ik geestelijk in hel was en gemarteld werd door een kwaadaardige demoon. In 2012 kreeg ik mijn tweede psychose en toen was ik in een kerk een sprak een aartsengel telepathisch tegen mij in mijn hoofd. Ik heb tussen 2015 t/m 2020 structurele psychoses gehad waar mijn moeder geen gezicht had en ik voorspelde dat ze dementie zou krijgen. Ze heeft nu dementie.
Koekoekquote:Op zaterdag 18 april 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat het moeilijk maakt om te antwoorden is dat die visioenen heel complex zijn enerzijds zie je de universum en anderzijds sta je boven de derde dimensie zonder besef van tijd. Mijn eerste psychose was in 2008 en dan ervaarde ik dat ik geestelijk in hel was en gemarteld werd door een kwaadaardige demoon. In 2012 kreeg ik mijn tweede psychose en toen was ik in een kerk een sprak een aartsengel telepathisch tegen mij in mijn hoofd. Ik heb tussen 2015 t/m 2020 structurele psychoses gehad waar mijn moeder geen gezicht had en ik voorspelde dat ze dementie zou krijgen. Ze heeft nu dementie.
Heb je ook wat zinnigs bij te dragen?quote:
Bij spirituele psychoses kan de contact met de realiteit ook verloren gaan.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:23 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Interessant. In de psychiatrie wordt ook onderscheid gemaakt tussen psychoses en spirituele psychoses (waarbij niet het contact met de realiteit wordt verloren). Wel erg voor je moeder.
Nou volgens veel godsdiensten gaan mensen die zelfmoord plegen naar dezelfde plek en die vriend van mij heeft geen integer leven geleid, hij was verslaafd aan harddrugs en heeft mensen opgelicht. Ik geloof niet dat het een kwaadaardige entiteit was, maar mijn vriend zelf omdat ik een hechte band met hem had voordat hij stierf. Ik heb meerdere van dit soort ervaringen gehad, bijvoorbeeld dat ik ‘s ochtends wakker werd en de geest van een blonde soldaat van wereld oorlog 2 naast mijn bed zat en naar mij glimlachte. Ik heb ook hele vivide dromen gehad gisteravond over de vrouw waar ik verliefd op ben. Het voelt alsof ik echt in de droom leef en dat het uitkomt in de toekomst.🔮quote:Op zondag 19 april 2026 11:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het verhaal wat je vertelde dat je contact hebt met een overleden vriend die in het Hiernamaals op een verkeerde plek is gekomen en dat je hem wilt helpen om daaruit te komen, vind ik eerlijk gezegd wel wat zorgelijk. Als hij tijdens zijn leven een eerlijk en betrouwbaar persoon was, zal hij in het Hiernamaals niet naar een verdoemde plek gaan.
Een psychiater of psycholoog zou zeggen dat jouw ervaring waarschijnlijker te maken heeft jouw eigen onbewuste angst om zelf na jouw dood op een verdoemde plek terecht te komen. Een priester of een medium kunnen bezorgd zijn dat je met een kwade entiteit te maken heeft die jou probeert te misleiden. Ik vind het eerlijk gezegd ook typisch dat je met name dat laatste zelf niet de gaten hebt.
Eén ding is zeker. Jij leeft en voor jou en voor iedereen die leeft, is het belangrijk om zich vooral daarop te richten.
Het lijkt mij wel goed dat je over jouw ervaringen kan vertellen en daarin serieus genomen wordt. (Je kan niet van mensen afdwingen dat ze geloven in geesten, maar ze kunnen wel respecteren dat jij het zo ervaart en daar op een serieuze manier met jou over communiceren. Als ze bijvoorbeeld tegen jou zeggen "Jij bent knettergek! Hou op met die rare praatjes!" helpen ze jou niet. Psychoses over demonen gaan daar ook niet mee weg, het kan dat juist verergeren.
Daarentegen lijkt het mij wel slecht om jezelf te verliezen in paranormale interesses. Dan verlies je namelijk contact met de realiteit. Als jij gelooft in demonen en kwade entiteiten; ze zijn er dan misschien juist op uit om jou ertoe aan te zetten dat jij je obsessief bezig gaat houden met paranormale issues, waardoor het jou niet meer lukt om voldoende voor jezelf te zorgen en jouw aandacht richt op het opbouwen van jouw leven. Dat kunnen ze doen door jou bang te maken met psychoses. Of door jou illusies aan te praten, bijvoorbeeld dat het jouw taak is om verdoemde zielen te helpen naar het licht te gaan; in plaats van dat jij die zielen helpt, trekken ze jou juist mee in hun eigen misere.
Ik ben met je eens over je theorieën over dromen, stemmen horen en hallucinaties.quote:Op maandag 20 april 2026 14:37 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb mijn hele leven verdiept in dromen, kan ook lucide dromen en heb daar experimenten in gedaan. Ik heb ook hypnagogie, ik zie dus droomachtige beelden terwijl ik wakker ben. Bij daglicht en verlichte ruimtes zie ik die niet, omdat het licht die overstemmen. De oorzaak is dat het hersendeel dat dromen opwekt, niet uitgaat zoals bij normale mensen. Echter, ik ben me er duidelijk van bewust dat die beelden gewoon fantasie zijn, net zoals dromen. Ook maak ik regelmatig mee dat ik nog wakker ben terwijl mijn lichaam in slaap valt. Wat er dan gebeurt is dat je plotseling, in een ondeelbaar moment, direct hallucineert, zowel geluid (stemmen, of knallen) als dingen zien die er niet zijn.
Waarom vertel ik dit? Omdat ik hier erg veel over heb nagedacht en heb beschreven voor mezelf. Waar ik achter kwam is dat dromen, gedachten, fantasieën, hallucinaties, ingevingen, allemaal hetzelfde zijn. Het zijn allemaal verschillende vormen van bewustzijnsstromen. Ik heb nog nooit hypnoses gehad, maar ik denk dat visioenen en stemmen horen ook in ditzelfde spectrum vallen. Vergeet niet dat de menselijke geest tot ongelooflijk krachtige dingen in staat is, dat zie je al in lucide dromen (waarbij het meest opvallende is hoe echt alles is. Het is gewoon een hele echte wereld, met één verschil met je wakende wereld: het is puur op fantasie gebaseerd).
Door God geroepen dat psychiatrische patiënten geëmancipeerd moeten worden, vind ik maar vreemd, omdat dat proces allang in beweging is. Kijk maar eens terug naar de vorige eeuw hoe de situatie toen was en daarvoor. Psychiatrische patiënten worden tegenwoordig geaccepteerd als mens en krijgen ook werk aangeboden.
Daarnaast: als er zoiets bestond als een roeping door God om voor iets te zorgen, waarom heeft nooit iemand een visioen gehad om demonen zoals Hitler en Stalin over de kling te jagen? Die waren een graadje erger dan de situatie rond psychiatrische patiënten.
Je hebt totaal niet begrepen wat ik bedoel.quote:Op maandag 20 april 2026 19:30 schreef Keep_Walking het volgende:
De vragen die je stel over waarom God geen persoon heeft uitgekozen om psychiatrische patiënten te emanciperen tijdens Hitler en Stalin is heel onnozel.
Wat bedoel je dan? Leg uit.quote:Op maandag 20 april 2026 22:01 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Je hebt totaal niet begrepen wat ik bedoel.
Dat er veel ergere dingen zijn gebeurd in de wereld dan psychiatrische patiënten waarbij God geen visioenen heeft gestuurd. Neem bijvoorbeeld de pest. Niemand wist dat het een bacterie was. Neem Hitler, niemand kreeg een visioen om hem als jong kereltje de nek om te draaien. En dan kom jij met een visioen om psychiatrische patiënten te redden? Kom op zeg. Dan zit je in hetzelfde rijtje als doorgedraaide sekteleiders.quote:
Je weet net zoals ik dat God niet zo te werk gaat toch? Waarom kreeg Moses wel een visioen of Josef een droom over Egypte en de rest van de wereld niet?quote:Op maandag 20 april 2026 22:33 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat er veel ergere dingen zijn gebeurd in de wereld dan psychiatrische patiënten waarbij God geen visioenen heeft gestuurd. Neem bijvoorbeeld de pest. Niemand wist dat het een bacterie was. Neem Hitler, niemand kreeg een visioen om hem als jong kereltje de nek om te draaien. En dan kom jij met een visioen om psychiatrische patiënten te redden? Kom op zeg. Dan zit je in hetzelfde rijtje als doorgedraaide sekteleiders.
Dus je ziet jezelf als in het rijtje van Mozes en Jozef?quote:Op maandag 20 april 2026 23:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je weet net zoals ik dat God niet zo te werk gaat toch? Waarom kreeg Moses wel een visioen of Josef een droom over Egypte en de rest van de wereld niet?
En Jezus.quote:Op maandag 20 april 2026 23:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dus je ziet jezelf als in het rijtje van Mozes en Jozef?
Ja, eerlijk gezegd wel.quote:Op maandag 20 april 2026 23:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dus je ziet jezelf als in het rijtje van Mozes en Jozef?
Jezus niet.quote:
Niet?quote:
Niet als de Messias, maar als leider van de Psychiatrische patiënten en Antilliaanse mensen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 07:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet?
Maar je was toch uitverkoren, door God?
Josef en Moses hebben humble beginnings en geen hoogmoedige mening. Ze waren nederig en juist daarom heeft God hen gekozen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 07:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Compleet gestoord met hoogmoedswaanzin
er zit een zeker risico als je gesprekken met anderen gelijk fixeert op 'geloven' of 'niet geloven' ...quote:Op zaterdag 18 april 2026 14:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik praat met ze over mijn visioenen en ze geloven mij.
Ik wil je wel geloven dat je niet voor niks leeft, dat je in het leven een bepaalde les moet leren. Ik geloof namelijk zelf dat iedereen om een zekere reden leeft. Ik denk dat iedereen met bepaalde uitdagingen heeft te dealen. Jij hebt schizofrenie en trauma's en daardoor worstel je bijvoorbeeld met behoefte aan erkenning door jouw ouders. Ik begrijp zeker dat je het geregeld oneerlijk vindt. Maar je kan het ook zo zien dat jij juist daardoor een andere weg neemt in het leven dan jouw ouders. Omdat je in het leven hebt geleden, heb je ook geleerd waardoor je je op een goede manier kan ontwikkelen.quote:
Ah, je bent dus geen verlosser maar 'leider' is ook al heel ambitieus.quote:Op dinsdag 21 april 2026 07:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet als de Messias, maar als leider van de Psychiatrische patiënten en Antilliaanse mensen.
Bingoquote:Op dinsdag 21 april 2026 07:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet als de Messias, maar als leider van de Psychiatrische patiënten en Antilliaanse mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |