abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220605124
quote:
Het tuchtcollege van Amsterdam heeft een plastisch chirurg berispt omdat hij zijn operatieassistente heeft uitgescholden voor "ezel". Dat is grensoverschrijdend, oordeelt het tuchtcollege.

De chirurg en assistente werkten op 8 juli 2025 samen tijdens een liposuctie. De operatie dreigde uit te lopen en de assistente stelde voor om collega's te bellen om dat door te geven. Hoewel de chirurg dat niet nodig vond, besloot de assistente dit toch te doen.

Vervolgens liep de chirurg boos naar de vrouw toe. Daarbij schreeuwde hij naar zijn collega, blijkt uit opnames die een anesthesiemedewerker in de operatiekamer heeft gemaakt. De chirurg riep dat de assistente de operatiekamer moest verlaten: "Ik heb het tien keer gevraagd. Je bent toch geen ezel?" Op beelden is bovendien te zien dat hij driftig naar de deuropening wijst.

De anesthesiemedewerker die getuige was verklaarde onder ede dat hij erg geschrokken was van de scheldpartij. Bovendien zou het niet de eerste keer zijn dat de chirurg agressief gedrag vertoonde. Daarom zou niemand meer willen assisteren bij deze chirurg. De anesthesiemedewerker verklaarde dat het incident veel impact had op zijn werk. Hij was na het incident minder alert en minder vriendelijk richting de volgende patiënten.

Na het incident hebben de betrokken medewerkers meteen een gesprek gehad met een teamleider en een collega van personeelszaken. Daaruit kwam de conclusie dat iedereen weer aan het werk kon. De assistente en anesthesiemedewerker meldden zich later ziek.

De beledigde assistente had de klacht ingediend bij het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg van Amsterdam. Het tuchtcollege gaf haar gelijk en legde een berisping op die wordt gepubliceerd, zodat andere zorgverleners van de beslissing kunnen leren.
Bron:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ijdens-operatie.html

Uitspraak: https://tuchtrecht.overhe(...)I_NL_TGZRAMS_2026_82

Prima dat de assistent deze procedure is gestart en ik kan mij vinden in de uitspraak.
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:53:30 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220605155
quote:
De chirurg en assistente werkten op 8 juli 2025 samen tijdens een liposuctie
Nou, als iemand een ezel noemen al een probleem was, dan denk ik eerder aan een lobotomie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220605167
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:48 schreef potjecreme het volgende:
"Ik heb het tien keer gevraagd. Je bent toch geen ezel?"
En dan twee keer ziekmelden. Rubberen tegels gaan het goed doen de komende jaren.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220605174
quote:
81s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:55 schreef nostra het volgende:

[..]
En dan twee keer ziekmelden. Rubberen tegels gaan het goed doen de komende jaren.
Hat was niet alleen het schelden. Zijn hele houding was bedreigend.
pi_220605178
Ezels zijn intelligente dieren, dus dit is inderdaad een belediging voor ze.
pi_220605183
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:56 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Door driftig naar de deuropening te wijzen? Het is me allemaal wat.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220605200
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Door driftig naar de deuropening te wijzen? Het is me allemaal wat.
En schreeuwen :Y
  zaterdag 18 april 2026 @ 13:21:54 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220605297
Het gaat steeds gekker worden.... natuurlijk is het niet fijn om uitgekafferd te worden maar het is toch echt ook niet zo'n drama waard. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220605330
Is ook heel irritant als je zo’n zenuwachtige gans naast je hebt die paniekerig anderen belt omdat het dreigt uit te lopen.
Die chirurg is dan de leidende en als hij vraagt om niet te bellen en je doet het toch..is ook irritant.
En dan later ziekmelden omdat er een keer iemand boos reageert? Snowflocks
Vakman pur sang
pi_220605333
Zal vast wel met de maatschappelijke ladder te maken hebben, daar zijn ze in het ziekenhuis sowieso behoorlijk gevoelig voor.
pi_220605335
Juist dit is de klacht waard. Dit kan tot vrij gevaarlijke situaties in de OK tot gevolg hebben waarbij de veiligheid voor de patiënt ineens een heel stuk slechter wordt.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220605338
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220605351
:') Al die mietjes overal tegenwoordig, en nog bestraft worden ook.
pi_220605368
Haha je hierom ziekmelden en een klacht indienen _O-
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_220605375
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Is ook heel irritant als je zo’n zenuwachtige gans naast je hebt die paniekerig anderen belt omdat het dreigt uit te lopen.
Die chirurg is dan de leidende en als hij vraagt om niet te bellen en je doet het toch..is ook irritant.
quote:
Bovendien is van het niet willen uitvoeren van instructies door klaagster het college niet gebleken en had in haar functie als omloop de taak om het tijdspad van de operatie te bewaken.
Was ook niet de eerste keer dat deze chirurg agressief reageerde.
pi_220605382
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:34 schreef Mortaxx het volgende:
Ze heeft wel gelijk gekregen.
pi_220605393
quote:
. 3. Wat is er gebeurd?
3.1 Verweerder is sinds 2018 plastisch chirurg en sinds 2020, uitgezonderd een periode tussen 2022 en 2024, werkzaam als zelfstandig plastisch chirurg bij E te B, hierna de kliniek.

3.2 Klaagster is sinds 2005 werkzaam als operatie-assistente waarvan de laatste vijf jaren bij de kliniek.

3.3 Op 8 juli 2025 in de ochtend van 8:00u tot 9:30u stond bij een patiënt een liposuctie-behandeling van de buikregio gepland.
De plastisch chirurg voerde de operatie uit en werd daarbij ondersteund door een anesthesiemedewerker, een operatie-assistente en klaagster die daarbij als zogenoemde omloop fungeerde.

3.4 Ongeveer een half uur voor het geplande einde van de operatie heeft klaagster aan de plastisch chirurg gevraagd of zij moest bellen dat de operatie zou uitlopen. De volgende operatie stond gepland om 9:30u. De plastisch chirurg vond dat niet nodig, maar klaagster wilde dit wel doen.

3.5 Op de overgelegde videobeelden, waarbij geen geluid te horen is, is te zien dat zij om 9:09u belt vanuit de operatiekamer (OK). Hierna is te zien dat de plastisch chirurg boos naar klaagster komt toegelopen, zij zat op dat moment op een stoel bij de telefoon. Op de beelden is te zien dat de plastisch chirurg vervolgens met zijn voet de deur die leidt naar de gang, niet naar de steriele sluis, heeft geopend en driftig in de ontstane opening wijst. Klaagster is vlak hierna om 9:12u via de sluis de operatiekamer uitgegaan.

3.6 De anesthesiemedewerker heeft van een deel van het voorval een audio-opname gemaakt met zijn telefoon. Op de audio-opname is te horen dat de plastisch chirurg schreeuwend blijft herhalen dat klaagster zijn OK moet verlaten. Daarbij is door de plastisch chirurg gezegd:” Kan je uit mijn OK gaan (naam klaagster), ik heb het tien keer gevraagd, je bent toch geen ezel?”.

3.7 De anesthesiemedewerker heeft over hetgeen is voorgevallen ter zitting onder ede verklaard dat hij erg geschrokken was van de verbale agressie van de plastisch chirurg en stond te trillen op zijn benen. Hij verklaarde ook dat de plastisch chirurg na de vraag van klaagster om te bellen dat de operatie wat uitliep verbaal agressief werd en op dreigende wijze op klaagster afkwam. Op dat moment heeft de anesthesiemedewerker de audio-opname gestart.

3.8 De anesthesiemedewerker heeft in zijn getuigenverklaring gezegd dat zijn lijf strak stond van de adrenaline door dit voorval en dat dit niet de eerste keer was dat de plastisch chirurg dit gedrag liet zien. Niemand van het ondersteunende personeel wilde daarom volgens hem assisteren bij deze plastisch chirurg. De kliniek gaf weinig ruimte om hierover te praten en nam geen maatregelen.

3.9 Direct na het voorval heeft het team van het assisterende personeel, waaronder de anesthesiemedewerker en klaagster een gesprek gehad van ongeveer vijf minuten met de teamleider en een medewerker van HR. De uitkomst was dat men hierna weer aan het werk moest. Dat kon, omdat de daarop geplande operaties uitgevoerd werden door andere operateurs. De anesthesiemedewerker heeft ter zitting verklaard dat hij minder alert en minder aardig naar opvolgende patiënten was door het voorval.

3.10 De anesthesiemedewerker en klaagster hebben zich ziekgemeld.

3.11 De kliniek heeft na het voorval onderzoek laten doen door een onafhankelijk adviesbureau. In dat kader zijn klaagster en de plastisch chirurg gehoord.

3.12 De plastisch chirurg heeft als onderdeel van de uitkomst van het onderzoek een zogenoemde Driftkikkertraining gevolgd, waarbij hij handvatten heeft gekregen om zijn verbale agressie beter onder controle te krijgen. In september 2025 is deze training afgerond met een certificaat, waarop de handtekening van de chirurg ontbreekt.

3.13 De plastisch chirurg heeft ter zitting verklaard dat hij in zijn tijd bij de kliniek, maximaal vijf keer eerder dit soort uitbarstingen heeft gehad naar ondersteunend personeel.

3.14 Klaagster is thans in onderhandeling met de kliniek over het einde van haar dienstverband.
Hij heeft wel de “driftkikker training” gevolgd. :')
Vakman pur sang
pi_220605397
We zijn echt een samenleving van de zieke, zwakke en misselijke geworden. Slachtofferschap is de meest waardevolle sociale valuta. In een dergelijke samenleving vreest iedereen de lange tenen en worden er nergens meer effectieve beslissingen of beleid voor gemaakt.

Geen wonder dat de Chinezen alle langzaam gaan overnemen. In die cultuur worden daadkracht en effectiviteit nog geprezen.
pi_220605407
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze heeft wel gelijk gekregen.
In dat soort commissies zitten vaak ook mietjes die juist dat soort functies opzoeken omdat ze vroeger constant een mietje werden genoemd. Activisten zoeken dat soort posities op en vreten het systeem van binnenuit weg, wat effectief is.
pi_220605448
quote:
19s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:40 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
In dat soort commissies zitten vaak ook mietjes die juist dat soort functies opzoeken omdat ze vroeger constant een mietje werden genoemd. Activisten zoeken dat soort posities op en vreten het systeem van binnenuit weg, wat effectief is.
Zij kijken vooral naar de zorg.

quote:
De plastisch chirurg is als operateur ook verantwoordelijk voor een veilige werksfeer. Een veilig werkklimaat is essentieel voor een goede patiëntenzorg.
pi_220605470
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zij kijken vooral naar de zorg.
[..]

Heb dan liever geen eigenwijze ezel als anesthesist.
pi_220605494
quote:
19s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:40 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Als je als man tussen al die ganzen zit en ze krijgen de pik op je omdat je een keer iets te duidelijk iets vroeg dan heb je ook geen leven.
Zie ook hier, aan anesthesist gaat opnames maken met zijn mobiel. Mag je die weleens meenemen in de oparatiekamer?

En dan gaat de laatste daarna met pensioen, de assistente dwingt eervol ontslag af (punt 3.14)
En de chirurg moet er weg.

Nou lekker gewerkt jongens! ^O^
Vakman pur sang
pi_220605523
Sommigen hier mogen ook wel naar die training.

https://www.training-driftkikker.nl/
pi_220605540
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij heeft wel de “driftkikker training” gevolgd. :')
Verrek, zelfs met bijpassend logootje _O-

Het hoofd van Camiel wekt bij mij nu al veel woede op, ik ga even kijken hoever een kamerplant kan vliegen.
pi_220605568
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je als man tussen al die ganzen zit en ze krijgen de pik op je omdat je een keer iets te duidelijk iets vroeg dan heb je ook geen leven.
Zie ook hier, aan anesthesist gaat opnames maken met zijn mobiel. Mag je die weleens meenemen in de oparatiekamer?
Ja precies, als hij die berisping had gekregen omdat hij zijn werk niet goed uitvoert dan hebben ze helemaal gelijk.Maar dat moet dan wel te bewijzen en kwantificeren zijn. Als hij een groepje ezels moet aansturen in situaties die levensbedreigend kunnen zijn en ze kunnen simpele instructies niet volgen dan zijn ze een gevaar op de werkvloer.
  zaterdag 18 april 2026 @ 13:49:58 #26
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220605578
quote:
Hier ben ik het helaas wel mee eens ja. Respecteer de chain of command en doe gewoon je werk.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220605594
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het hoofd van Camiel wekt bij mij nu al veel woede op, ik ga even kijken hoever een kamerplant kan vliegen.
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf zaterdag 18 april 2026 @ 13:51:59 #28
842 Zorro
Z
pi_220605627
Helaas zitten we onderaan

Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220605803
Wat een fijne collega....Not.
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 18 april 2026 @ 14:04:56 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220605831
Nou dit gaat helemaal nergens over hoor.
Laat die assistent maar eens een dagje op een bouwplaats werken. Dan krijgt hij waarschijnlijk 3 hartverzakkingen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220605836
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:04 schreef Harvest89 het volgende:
Nou dit gaat helemaal nergens over hoor.
Laat die assistent maar eens een dagje op een bouwplaats werken. Dan krijgt hij waarschijnlijk 3 hartverzakkingen.
Diezelfde bouwplaats waar ze al jarenlang met grote personeelstekorten kampen?
  zaterdag 18 april 2026 @ 14:13:36 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220605884
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En, hoever kwam de kamerplant?

En, wat voor plant is/was het?Formaat en gewicht?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 18 april 2026 @ 14:16:24 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220605911
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Diezelfde bouwplaats waar ze al jarenlang met grote personeelstekorten kampen?
Nou toen ik daar zat waren de tekorten nog niet zo erg als nu.
Wel weer een mooi voorbeeld waarom we meer mensen van buitenaf hiernaartoe moeten halen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220605947
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou toen ik daar zat waren de tekorten nog niet zo erg als nu.
Wel weer een mooi voorbeeld waarom we meer mensen van buitenaf hiernaartoe moeten halen.
Zodat wij ons als Matthijs van Nieuwkerk kunnen gedragen.
pi_220606218
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:51 schreef Zorro het volgende:
Helaas zitten we onderaan

[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
pi_220606254
Ik noem mijn collega's standaard ezel.
  zaterdag 18 april 2026 @ 14:56:47 #37
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220606261
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:21 schreef deedeetee het volgende:
Het gaat steeds gekker worden.... natuurlijk is het niet fijn om uitgekafferd te worden maar het is toch echt ook niet zo'n drama waard. :')
Wel voor de teerbeminden onder ons die echt geen enkel weerwoord, kritiek of stemverheffing kunnen verdragen. Want dat kunnen de gepamperde watjes van tegenwoordig niet meer aan hoor. Punt is ook dat ze iets tegen de wil van de chirurg deed en volgens mij wekte dat ook hoge irritatie op. Als iedereen in zo'n setting maar gaat doen wat ie denkt goed vind dan wordt het een grote chaos natuurlijk. Er werd toch niet nodig gezegd - nou klaar en verder .....
"Hoka Hey!"
pi_220606276
quote:
_O-

Deze oncoloog mag ook wel op driftkikker cursus.
pi_220606438
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:56 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wel voor de teerbeminden onder ons die echt geen enkel weerwoord, kritiek of stemverheffing kunnen verdragen. Want dat kunnen de gepamperde watjes van tegenwoordig niet meer aan hoor. Punt is ook dat ze iets tegen de wil van de chirurg deed en volgens mij wekte dat ook hoge irritatie op. Als iedereen in zo'n setting maar gaat doen wat ie denkt goed vind dan wordt het een grote chaos natuurlijk. Er werd toch niet nodig gezegd - nou klaar en verder .....
Ze deed gewoon haar werk.
  zaterdag 18 april 2026 @ 15:41:54 #40
287741 matspontius
pi_220606467
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 15:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze deed gewoon haar werk.
Ach gossie. Beter lezen!! Hoewel de chirurg dat niet nodig vond, besloot de assistente dit toch te doen.Daar begint de irritatie al, maar daar ga je gemakshalve maar even aan voorbij.
"Hoka Hey!"
  zaterdag 18 april 2026 @ 15:49:49 #41
287741 matspontius
pi_220606505
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:49 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hier ben ik het helaas wel mee eens ja. Respecteer de chain of command en doe gewoon je werk.
Dit dus. er is gewoon een bepaalde hierarchie in zo'n setting en als die chirurg dan zegt niet nodig is het klaar en verder. Als zo'n muts dan toch haar eigen ding doet wek je natuurlijk irritatie op. En dan niet als volwassenen achteraf de boel uitpraten, nee hoor gelijk een klacht indienen en de boel nog verder op scherp zetten. Chapeau, dat zijn van die collega's waar je op zit te wachten :N
"Hoka Hey!"
pi_220606515
De vraag of de assistente niet wat overdrijft kun je natuurlijk ook m.b.t. de chirurg stellen.

Hoe erg is het precies dat een collega anderen even inlicht dat de operatie wat uitloopt?
Als je daar al een woedeaanval van krijgt, dan zit er ergens een steekje los natuurlijk

En blijkbaar was het niet de eerste keer blijkt uit het artikel. Diverse assistenten wilden al niet meer met hem werken. En tijdens de zitting had men niet de indruk dat de man in staat was tot veel zelfreflectie.

Kortom: Het is een botte narcistische lul die van anderen verwacht dat ze hem behandelen alsof hij God is. Dat zo iemand een officiële terechtwijzing krijgt vind ik niet zo'n slechte uitkomst.
  zaterdag 18 april 2026 @ 15:55:01 #43
287741 matspontius
pi_220606530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 15:51 schreef littlemindy het volgende:
De vraag of de assistente niet wat overdrijft kun je natuurlijk ook m.b.t. de chirurg stellen.

Hoe erg is het precies dat een collega anderen even inlicht dat de operatie wat uitloopt?
Als je daar al een woedeaanval van krijgt, dan zit er ergens een steekje los natuurlijk

En blijkbaar was het niet de eerste keer blijkt uit het artikel. Diverse assistenten wilden al niet meer met hem werken. En tijdens de zitting had men niet de indruk dat de man in staat was tot veel zelfreflectie.

Kortom: Het is een botte narcistische lul die van anderen verwacht dat ze hem behandelen alsof hij God is. Dat zo iemand een officiële terechtwijzing krijgt vind ik niet zo'n slechte uitkomst.
Conclusie: het zijn allemaal zeikerds :)
"Hoka Hey!"
  FOK!Fotograaf zaterdag 18 april 2026 @ 16:34:57 #44
842 Zorro
Z
pi_220606735
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:54 schreef Cockwhale het volgende:
DAt doen schilders altijd
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220606783
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:34 schreef Mortaxx het volgende:
Dit ja...
Ga het gesprek dan aan met hem...

Ziek melden. Lekker ook je collega's laten zitten...
pi_220606866
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 15:41 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ach gossie. Beter lezen!! Hoewel de chirurg dat niet nodig vond, besloot de assistente dit toch te doen.Daar begint de irritatie al, maar daar ga je gemakshalve maar even aan voorbij.
Hij vond het niet nodig maar dat betekent niet dat zij het niet mocht doen. 1 van haar taken was signaleren van organisatorische en procesmatige knelpunten. Zij vond het wel nodig.
pi_220606871
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 april 2026 16:34 schreef Zorro het volgende:

[..]
DAt doen schilders altijd
Ik had een mens als canvas.
pi_220606872
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 16:42 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit ja...
Ga het gesprek dan aan met hem...

Ziek melden. Lekker ook je collega's laten zitten...
Hij snapt niet dat zijn gedrag niet door de beugel kon. Met zo iemand kan je niet praten.
pi_220606914
Dat die chirurg idioot reageert zie ik best wel. Maar a. als hij zegt dat ze niet moet bellen en ze doet dat toch, dan is dat wel een raar verhaal. en b. als hij haar vervolgens vraagt de OK te verlaten en ze weigert dat, dan snap ik ook wel dat hij boos wordt.

E.e.a. had met een normaal gesprek afgedaan kunnen worden.

Dat vervolgens dit op deze manier wordt afgehandeld en er ook nog ziekmeldingen plaatsvinden is werkelijk te zot voor woorden wat mij betreft.

Als ik terugdenk aan de tijd dat ik als junior advocaat werkte, dan hadden we op deze manier een ziekteverzuim van 60-70% gehad ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door VEM2012 op 18-04-2026 17:21:05 ]
  zaterdag 18 april 2026 @ 17:13:10 #50
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_220606919
Iedereen heeft het hier over muts etc. Maar volgens mij gaat het hier over een mannelijke medewerker? Typisch.

In ieder geval, je hierom ziekmelden vind ik wat heftig, maar lijkt me goed dat de chirurg hierom berispt is. Juist als chirurg zou je wel gewoon je cool moeten kunnen bewaren lijkt me.
pi_220606934
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 17:13 schreef Saboo het volgende:
Iedereen heeft het hier over muts etc. Maar volgens mij gaat het hier over een mannelijke medewerker? Typisch.

Er staat operatieassistente. Dat wijst toch op dat ze in ieder geval zich identificeert als vrouw...
pi_220607044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 17:13 schreef Saboo het volgende:

In ieder geval, je hierom ziekmelden vind ik wat heftig, maar lijkt me goed dat de chirurg hierom berispt is. Juist als chirurg zou je wel gewoon je cool moeten kunnen bewaren lijkt me.
Volgens mij is de anesthesiemedewerker een man.
pi_220607105
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 17:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zo las ik het ook en de chirurg ging uit zijn plaat tegen een assistente. Bullebakgedoe hoort nergens thuis, heeft niks te maken met snowflakes.
  zaterdag 18 april 2026 @ 18:19:55 #54
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_220607284
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 17:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Aah my bad, ik dacht dat de anesthesie medewerker en de assistente(e) dezelfde persoon waren 🤓, vooral omdat het in later stukje dat hier geplaatst werd vooral over de man ging.

Maar dat heb ik verkeerd gelezen; hij is dus gehoord als getuige over de situatie met assistente.
  zaterdag 18 april 2026 @ 18:26:53 #55
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220607322
‘Ezel’ dat vind ik een heel beleefd scheldwoord. Krijgt die man nog straf voor ook. En zoveel misdrijven blijven nauwelijks bestraft. Hoe kan dit, mensen?
pi_220607414
quote:
Ben het een keer met je eens.
Ben zeer sterk voor werknemersrechten maar je mag best aangesproken worden op dom gedrag.

Liever wel op een betere manier dan hier maar toch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220607439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ben het een keer met je eens.
Ben zeer sterk voor werknemersrechten maar je mag best aangesproken worden op dom gedrag.

Liever wel op een betere manier dan hier maar toch.
Dom gedrag, omdat ze toch aan de rest vertelde dat de operatie uit zou gaan lopen? En dan gaan schreeuwen ipv aanspreken? Nee hoor, terecht dat ze gelijk kreeg, helemaal niks met sneeuwvlokjes te maken. Autoritaire bullshit.
  zaterdag 18 april 2026 @ 18:52:44 #58
287741 matspontius
pi_220607516
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 16:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hij vond het niet nodig maar dat betekent niet dat zij het niet mocht doen. 1 van haar taken was signaleren van organisatorische en procesmatige knelpunten. Zij vond het wel nodig.
Oh, het klinkt of je er zelf bij was 🤓
"Hoka Hey!"
  zaterdag 18 april 2026 @ 18:58:58 #59
78780 deedeetee
pi_220607555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dom gedrag, omdat ze toch aan de rest vertelde dat de operatie uit zou gaan lopen? En dan gaan schreeuwen ipv aanspreken? Nee hoor, terecht dat ze gelijk kreeg, helemaal niks met sneeuwvlokjes te maken. Autoritaire bullshit.
Dat is t idd en mensen moeten maar afleren om zich zo irritant menselijk te gedragen. :Y

En dat geld dan ook voor degene die al te snel klagen dat ze zich gekwetst voelen. :P
pi_220607564
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is t idd en mensen moeten maar afleren om zich zo irritant menselijk te gedragen. :Y

En dat geld dan ook voor degene die al te snel klagen dat ze zich gekwetst voelen. :P
Nee, niet mee eens, het moet afgelopen zijn met bullygedrag en daar was hier duidelijk sprake van, kijk, dat jij niet klaagt als jouw vent je commandeert kan ik niks aan doen.. :D
  zaterdag 18 april 2026 @ 19:06:49 #61
78780 deedeetee
pi_220607590
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, niet mee eens, het moet afgelopen zijn met bullygedrag en daar was hier duidelijk sprake van, kijk, dat jij niet klaagt als jouw vent je commandeert kan ik niks aan doen.. :D
Wat heeft mijn man er nu weer mee te maken ? Ken jij die dan ? :s)
De chirurg is de baas en daar heb je maar rekening mee te houden.
Ik ben gewoon geen fan eigengereide mensen die alles meteen opblazen wanneer ze op hun tenen worden getrapt. Tuurlijk was t niet nodig dat die man meteen zo boos werd, maar t was bekend dat hij een kort lontje had dus daar moet je dan gewoon maar rekening mee houden. Als je dat niet wilt niet klagen over de gevolgen van je eigenwijsheid.
pi_220607602
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Wat heeft mijn man er nu weer mee te maken ? Ken jij die dan ? :s)
De chirurg is de baas en daar heb je maar rekening mee te houden.
Ik ben gewoon geen fan eigengereide mensen die alles meteen opblazen wanneer ze op hun tenen worden getrapt. Tuurlijk was t niet nodig dat die man meteen zo boos werd, maar t was bekend dat hij een kort lontje had dus daar moet je dan gewoon maar rekening mee houden. Als je dat niet wilt niet klagen over de gevolgen van je eigenwijsheid.
Nou kijk, dat is het precies, daar hoef je helemaal geen rekening meer mee te houden dat iemand een kort lontje heeft, baas of niet. Het is gewoon ongewenst gedrag. Daarom wilde kennelijk ook bijna niemand met hem werken. Kun je nog zo'n goede vakman zijn.
  zaterdag 18 april 2026 @ 19:14:40 #63
287741 matspontius
pi_220607630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Maar verder gaat het wel frusty de clown?
"Hoka Hey!"
pi_220607687
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:14 schreef matspontius het volgende:

[..]
Maar verder gaat het wel frusty de clown?
Oh, daar komt de gezagsgetrouwe het topic ook nog even binnenfietsen, smiley niet gezien?
pi_220607715
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:52 schreef matspontius het volgende:

[..]
Oh, het klinkt of je er zelf bij was 🤓
Ik kan lezen. Zij had de taak van omloop.
pi_220607721
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:56 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Voor sommige mensen is een scheet al bedreigend.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220607763
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Voor sommige mensen is een scheet al bedreigend.
Voor mensen die graag ondergescheten willen worden is in dienst gaan als kanonnenvoer de beste oplossing.
  zaterdag 18 april 2026 @ 19:43:33 #68
287741 matspontius
pi_220607796
Er hier een paar azijnpissers die niet gediend zijn van een andere visie. Typische fokkers - mijn mening is de enig juiste en daar dient de rest van het gepeupel zich maar naar te buigen. Zo niet, dan een klacht aan de broek.

Want zij zijn groot enne ik ben klein......., 😭
"Hoka Hey!"
  zaterdag 18 april 2026 @ 19:44:30 #69
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220607803
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:54 schreef Cockwhale het volgende:
Heb je voor vrijwilligerswerk op de kinderboerderij ook een vog nodig eigenlijk?
Life is what you make it.
pi_220607810
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:43 schreef matspontius het volgende:
Er hier een paar azijnpissers die niet gediend zijn van een andere visie. Typische fokkers - mijn mening is de enig juiste en daar dient de rest van het gepeupel zich maar naar te buigen. Zo niet, dan een klacht aan de broek.

Want zij zijn groot enne ik ben klein......., 😭
Nee hoor, andersom, niet eens zijn met een rechter is pas typisch fokkers.
pi_220607919
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Voor mensen die graag ondergescheten willen worden is in dienst gaan als kanonnenvoer de beste oplossing.
Een scheet is wat anders van ondergescheten worden grapjurk.
pi_220607924
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Een scheet is wat anders van ondergescheten worden grapjurk.
Oh, jij kent het verschil, liever zelf schijten dan ondergescheten worden.. :D
  zaterdag 18 april 2026 @ 20:03:40 #73
78780 deedeetee
pi_220607927
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou kijk, dat is het precies, daar hoef je helemaal geen rekening meer mee te houden dat iemand een kort lontje heeft, baas of niet. Het is gewoon ongewenst gedrag. Daarom wilde kennelijk ook bijna niemand met hem werken. Kun je nog zo'n goede vakman zijn.
Blijft volgens mij ook ongewenst gedrag om er dan maar meteen een tuchtzaak van te maken. Met zo iemand zou ik dan weer niet graag willen samenwerken.
pi_220607931
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, jij kent het verschil, liever zelf schijten dan ondergescheten worden.. :D
Een beetje wind of een dosis poep....ja daar zit een wezenlijk verschil in.
pi_220607945
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Blijft volgens mij ook ongewenst gedrag om er dan maar meteen een tuchtzaak van te maken. Met zo iemand zou ik dan weer niet graag willen samenwerken.
Hoezo meteen? Uit de uitspraak is op te halen dat ze wel degelijk eerst hebben geprobeerd om het intern op te lossen:
quote:
Direct na het voorval heeft het team van het assisterende personeel, waaronder de anesthesiemedewerker en klaagster een gesprek gehad van ongeveer vijf minuten met de teamleider en een medewerker van HR. De uitkomst was dat men hierna weer aan het werk moest.
pi_220607959
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Kennelijk kwam dit niet zomaar uit de lucht vallen, he. Jarenlang tolereren we dat gedrag van 'bazen', want daar moet je tegen kunnen en niet piepen. En ja, een irritante betweter op de werkvloer is ook vervelend, dat waren de OR-leden vroeger al. Ondernemingsraden? Bestaan die nog?
pi_220607965
Grote vraag is nu of de operatie daadwerkelijk is uitgelopen, of niet? Als ik iets doms doe en ik word door een collega ezel genoemd, fair enough. Als ik gelijk heb en je noemt me een ezel, dan ga je aan het gas.
pi_220607983
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:09 schreef Harmankardon het volgende:
Grote vraag is nu of de operatie daadwerkelijk is uitgelopen, of niet? Als ik iets doms doe en ik word door een collega ezel genoemd, fair enough. Als ik gelijk heb en je noemt me een ezel, dan ga je aan het gas.
Het was een liposuctie had ik begrepen, patient had kennelijk meer vet dan ingeschat.. _O-
pi_220607985
Vast een doorgesnoven jup! Gelukkig was het geen Matthijs van Nieuwkerken
pi_220608250
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:44 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Heb je voor vrijwilligerswerk op de kinderboerderij ook een vog nodig eigenlijk?
Vraag je pa.
pi_220608257
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Vast een doorgesnoven jup! Gelukkig was het geen Matthijs van Nieuwkerken
Wie?
pi_220608261
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:51 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wie?
Matthijs van Nieuwkerk
  zondag 19 april 2026 @ 00:10:53 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220609510
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:56 schreef matspontius het volgende:

[..]
Teerbeminden? _O-
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')