abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:12:54 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220604948
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220604955

(Aangenomen)

Niet zeuren als Pharmachemie voor een generiek-medicijntekort zorgt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220604983
Hier in de NRC wordt Lidewij de Vos in een adem genoemd met Marine Le Pen (Le Front National), Alice Weidel (AfD) en Giorgia Meloni (Fratelli d’Italia).

Ik vind deze dames nog wel een heel maatje te groot voor De Vos eigenlijk.

quote:
Wat beweegt de vrouw op rechts?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)w-op-rechts-a4925366

Het artikel stelt dat seksueel geweld naar vrouwen, zorgonderwaardering en onveiligheid door uiterst rechts worden gekaapt. Dat geeft voor mij nog niet de reden aan waarom Meloni inmiddels succesvol premier van Italië is.
En De Vos heeft ook echt het appeal en de drive van een Meloni niet.
Maar als je Forum groot wil maken, moet je haar vooral in dit rijtje zetten. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220605016
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:20 schreef capricia het volgende:
Dat geeft voor mij nog niet de reden aan waarom Meloni inmiddels succesvol premier van Italië is.
In welke opzichten succesvol? Ik zie vooral succes in minderheden rechteloos maken en de vrije media slopen.
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:27:52 #5
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220605023
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:20 schreef capricia het volgende:
Hier in de NRC wordt Lidewij de Vos in een adem genoemd met Marine Le Pen (Le Front National), Alice Weidel (AfD) en Giorgia Meloni (Fratelli d’Italia).

Ik vind deze dames nog wel een heel maatje te groot voor De Vos eigenlijk.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)w-op-rechts-a4925366

Het artikel stelt dat seksueel geweld naar vrouwen, zorgonderwaardering en onveiligheid door uiterst rechts worden gekaapt. Dat geeft voor mij nog niet de reden aan waarom Meloni inmiddels succesvol premier van Italië is.
En De Vos heeft ook echt het appeal en de drive van een Meloni niet.
Maar als je Forum groot wil maken, moet je haar vooral in dit rijtje zetten. :{
De Vos is ongeveer het stereotype VWO-klassenvertegenwoordiger, doet geen gekke dingen en is welbespraakt. Daarnaast was het bravoure van Baudet over de top en deed forum ook weinig goed.

Maar de Vos moet echt nog groeien als het gaat om karakter en aura. En dat zal echt nog moeten blijken. Maar ik denk wel dat zij een betere keuze is dan van Meijeren of Houweling.

Peter van Duijvenvoorde lijkt wel een aanstormend talent te zijn. Drukt zich goed uit, niet radicaal maar wel amicaal. Misschien is hij wel beter dan de Vos.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220605046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In welke opzichten succesvol? Ik zie vooral succes in minderheden rechteloos maken en de vrije media slopen.
Ze wordt over het algemeen gezien als een onverwacht stabiele en invloedrijke leider, zowel in Italië als in Europa. Door haar heeft Italië een groeiende invloed op het Europese toneel.
Italië was notoir onbestuurbaad, en is onder Giorgia Meloni een baken van stabiliteit (ook binnen de EU) geworden.

En haar approval ratings blijven ook intern prima, vergeleken met andere Italiaanse premiers.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220605065
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:20 schreef capricia het volgende:
Hier in de NRC wordt Lidewij de Vos in een adem genoemd met Marine Le Pen (Le Front National), Alice Weidel (AfD) en Giorgia Meloni (Fratelli d’Italia).
Tja, je moet wat voor je zaterdagstuk. De Vos heeft nul charisma, hooguit kan je met tig filters eroverheen nog een leuke posterkop ervan maken, maar verder straalt het echt niets uit. Ze hád de kans om kordaat te handelen met dat relletje over de NVU'ers, maar dat ontaardde in jijbakken die we op Fok! nog niet eens zien.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:38:15 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220605073
Overeenkomst voor mij is vooral dat het allemaal in de guurrechtse krochten bewegen en wat het stuk dan dan wel weer terecht stelt met valse oplossingen komt.
pi_220605095
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze wordt over het algemeen gezien als een onverwacht stabiele en invloedrijke leider, zowel in Italië als in Europa. Door haar heeft Italië een groeiende invloed op het Europese toneel.
Ja dat is wat de media er van maken. Tegelijkertijd is er vooral sprake van mee buigen en de kat uit de boom kijken.

quote:
Italië was notoir onbestuurbaad, en is onder Giorgia Meloni een baken van stabiliteit (ook binnen de EU) geworden.
Omdat het niet binnen drie jaar is gevallen? Ondertussen zijn de Grondwet hervormingen weggestemd.

quote:
En haar approval ratings blijven ook intern prima, vergeleken met andere Italiaanse premiers.
Omdat de vrije meningsvorming, vakbonden en universiteiten zijn uitgeschakeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2026 12:45:12 ]
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 12:44:32 #10
236264 crew  capricia
pi_220605098
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, je moet wat voor je zaterdagstuk. De Vos heeft nul charisma, hooguit kan je met tig filters eroverheen nog een leuke posterkop ervan maken, maar verder straalt het echt niets uit. Ze hád de kans om kordaat te handelen met dat relletje over de NVU'ers, maar dat ontaardde in jijbakken die we op Fok! nog niet eens zien.
Ja.
Haar op dezelfde hoogte zetten als een Alice Weidel of Georgia Meloni is haar indirect ook die macht geven.
Ik vind dat ze daar nog lang niet staat.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:46:32 #11
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220605111
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Haar op dezelfde hoogte zetten als een Alice Weidel of Georgia Meloni is haar indirect ook die macht geven.
Ik vind dat ze daar nog lang niet staat.
Ze zet haar niet op zelfde hoogte. Ze geeft enkel aan dat het uit zelfde ideologie komt

Anderzijds wordt FvD steeds groter en groter gepeild. Dus ja kennelijk vindt een deel van Nederland het een normale ideologie.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 12:46:46 #12
236264 crew  capricia
pi_220605112
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja dat is wat de media er van maken. Tegelijkertijd is er vooral sprake van mee buigen en de kat uit de boom kijken.
[..]
Omdat het niet binnen drie jaar is gevallen?
[..]
Omdat de vrije meningsvorming, vakbonden en universiteiten zijn uitgeschakeld.
Ik heb geen zin in een discussie over Meloni met jou.
Mijn enige punt is dat De Vos mocht dromen dat ze zo politiek succesvol zou zijn. En doen alsof ze dat wel is en haar op een rijtje zetten met deze vrouwen, legitimeert haar alleen maar.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220605122
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Haar op dezelfde hoogte zetten als een Alice Weidel of Georgia Meloni is haar indirect ook die macht geven.
Ik vind dat ze daar nog lang niet staat.
Je weet wel hè dat Duitsland en Italië ook hun NVU hebben (de Duitse autoriteiten bestrijden dat tenminste nog wel... Nederland niet) en deze twee leiders daar ook geen afstand van nemen.

Weidel neemt geen afstand van de Waffen SS. Meloni niet van Mussolini.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2026 12:50:17 ]
pi_220605157
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zeker. En hij heeft z'n eigen kanaal.
Geen wappie. Dat gevoel heb ik soms meer bij de Hond. Vind'm ook niet zo interessant met zijn grafiekjes en stomme ai'tjes.
De Hond moet gewoon stoppen met omgaan als wappies zoals Zwagerman
pi_220605164
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:20 schreef capricia het volgende:
Hier in de NRC wordt Lidewij de Vos in een adem genoemd met Marine Le Pen (Le Front National), Alice Weidel (AfD) en Giorgia Meloni (Fratelli d’Italia).

Ik vind deze dames nog wel een heel maatje te groot voor De Vos eigenlijk.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)w-op-rechts-a4925366

Het artikel stelt dat seksueel geweld naar vrouwen, zorgonderwaardering en onveiligheid door uiterst rechts worden gekaapt. Dat geeft voor mij nog niet de reden aan waarom Meloni inmiddels succesvol premier van Italië is.
En De Vos heeft ook echt het appeal en de drive van een Meloni niet.
Maar als je Forum groot wil maken, moet je haar vooral in dit rijtje zetten. :{
Wat een hilarische column ook weer.
quote:
Natuurlijk, ik weet dat je sociale identiteit niet doorslaggevend is voor je ideologische voorkeur. Maar dit is het andere uiterste. Past hun lesbische relatie daar in zolang die maar ultra-burgerlijk is? Ziet zij haar vrouw niet zozeer als een ‘vrouw van kleur’ maar bijvoorbeeld als een succesvolle expat? Of ontneemt dit raadsel mij het zicht op de eigenlijke vraag, namelijk: wat motiveert de vrouw op uiterst rechts?
Haha, die verbazing ook dat niet iedereen mensen direct naar huidskleur kijkt. Man, man, man.

En hier ook weer:
quote:
Gender en ras zijn cruciaal om deze opmars te begrijpen, leer ik van het boeiende co-referaat van Sarah Bracke, hoogleraar Sociology of Gender and Sexuality aan de Universiteit van Amsterdam.
Dat raciaal essentialistische denken in progressieve milieus is echt een groot probleem. En men verkijkt zich ook compleet op hoe de rest van de samenleving de wereld bekijkt en de nadruk daar veelal meer op cultuur en gedrag ligt dan op huidskleur.
quote:
Het anti-migratieverhaal wordt door uiterst rechts met succes hieraan gekoppeld. Zij racialiseren dat seksuele geweld. Wie erop let ziet dit overal.
Zou het ook gewoon kunnen zijn dat mensen een statische oververtegenwoordiging opmerken van bepaalde groepen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 12:57:39 #16
236264 crew  capricia
pi_220605181
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat een hilarische column ook weer.
[..]
Haha, die verbazing ook dat niet iedereen mensen direct naar huidskleur kijkt. Man, man, man.

En hier ook weer:
[..]
Dat raciaal essentialistische denken in progressieve milieus is echt een groot probleem. En men verkijkt zich ook compleet op hoe de rest van de samenleving de wereld bekijkt en de nadruk daar veelal meer op cultuur en gedrag ligt dan op huidskleur.
[..]
Zou het ook gewoon kunnen zijn dat mensen een statische oververtegenwoordiging opmerken van bepaalde groepen?
Sws wordt de vrouwelijke leider in dat artikel weer als een bijzonder soort mens neergezet. Iets wat je kennelijk moet gaan bestuderen om een poging te doen het te kunnen begrijpen.
Daar spreekt al zo'n mensbeeld uit.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:59:11 #17
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220605192
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Sws wordt de vrouwelijke leider in dat artikel weer als een bijzonder soort mens neergezet. Iets wat je kennelijk moet gaan bestuderen om een poging te doen het te kunnen begrijpen.
Daar spreekt al zo'n mensbeeld uit.
Ik heb inderdaad weinig begrip voor mensen die guurrechtse ideologie evangeliseren dus ja.

Heb jij daar wel begrip voor?
pi_220605211
Dit vond ik de beste zin van de column.
"Leidt een witte vrouw een uiterst rechtse partij, dan kleuren de bruine randjes bloesemroze."
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 13:03:12 #19
236264 crew  capricia
pi_220605216
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad weinig begrip voor mensen die guurrechtse ideologie evangeliseren dus ja.

Heb jij daar wel begrip voor?
Sign of the times, de opkomst van deze rechtse ideologieën zijn al een tijdje bezig.
Alsof een Salvini, Wilders of Trump veel gematigder is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 18 april 2026 @ 13:04:53 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220605218
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Sign of the times, de opkomst van deze rechtse ideologieën zijn al een tijdje bezig.
Alsof een Salvini, Wilders of Trump veel gematigder is.
We hoeven het niet goed te keuren he. We hoeven het niet te faciliteren. We hoeven het niet te normaliseren.

Door daar niets over te zeggen zijn we daar wel mee bezig. Zeker bij FVD hadden ze gewoon allang opgeheven moeten worden. Het is een partij met leden die zich ingeven met nazi-ideologie.

In elk ander weldenkend partij waren ze allang eruit gezet maar niet bij FVD.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 13:05:55 #21
236264 crew  capricia
pi_220605221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We hoeven het niet goed te keuren he. We hoeven het niet te faciliteren. We hoeven het niet te normaliseren.

Door daar niets over te zeggen zijn we daar wel mee bezig.
Wat stel je voor dan, Italië gaan boycotten omdat Meloni premier is?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220605222
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We hoeven het niet goed te keuren he. We hoeven het niet te faciliteren. We hoeven het niet te normaliseren.

Door daar niets over te zeggen zijn we daar wel mee bezig.
Maar zo is het lang geweest, negeren was het beste, alles wat aandacht krijgt groeit.
  zaterdag 18 april 2026 @ 13:06:52 #23
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220605231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Maar zo is het lang geweest, negeren was het beste, alles wat aandacht krijgt groeit.
We zijn helaas op punt beland dat negeren ook geen optie meer is.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 13:07:27 #24
236264 crew  capricia
pi_220605234
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Door daar niets over te zeggen zijn we daar wel mee bezig. Zeker bij FVD hadden ze gewoon allang opgeheven moeten worden. Het is een partij met leden die zich ingeven met nazi-ideologie.

In elk ander weldenkend partij waren ze allang eruit gezet maar niet bij FVD.
Ben je voorstander om die partij dan maar te verbieden?
Ik weet dat nog zo net niet. Is dat wel democratisch?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220605238
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We hoeven het niet goed te keuren he. We hoeven het niet te faciliteren. We hoeven het niet te normaliseren.

Door daar niets over te zeggen zijn we daar wel mee bezig.
Tja, radicale partijen aan beide zijde van het politieke spectrum trouwens, zijn nu eenmaal een onderdeel van de democratie. Het wekt dus de vraag op hoe je dit niet wil faciliteren of normaliseren, het wordt al gefaciliteerd en is al genormaliseerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')