Ik haal ondertussen zo'n 2,5 á 3 kilo San Marzano-tomaten per week van mijn tien planten. Ze doen het retegoed! Het klimaatdoek wat ik heb opgehangen op de zuid- en westkant doet ook zijn werk.
Ik heb wel gemerkt dat nieuwe trosjes niet goed bevrucht zijn in de periode dat 't stikheet was, ondanks dagelijks 'trillen'. Da's zonde, maar ook de natuur.
Ik heb vanmiddag nog wat hangende struiktomaatjes gezaaid, de Tumbling Tom. Rijkelijk laat natuurlijk, maar ik heb lampen én warmte in huis. Dus dat wordt een experiment, kijken of ik vroeg in 't jaar kan snoepen van kleine tomaatjes. Een buurtbewoner is dat gelukt, die had in maart al kleine rijpe tomaatjes. En al lukt dat niet, dan is er geen man overboord.
Voor 't eerst ook knolselderij gezaaid, het lijkt een grote knol te worden, maar ja, weet ik niet zeker, want 't groeit onder de grond. Maar je ziet toch wel dat het groeit. Bladselderij doet het ook prima. Watermeloen heb ik vrij laat gezaaid, en na een paar mannelijke bloemen komen nu de vrouwelijke. Vanavond maar het seksproces uitvoeren.
Van de vier snackkomkommerplanten heb ik al heel wat komkommertjes gehaald. Wat groeien die hard. Ik laat er twee echt heel erg dik worden, zodat ik later de zaden er van kan oogsten voor volgend jaar.
Komende tijd even uitzoeken wat ik kan zaaien vanaf augustus / september voor de winter- / weeuwenteelt. Zaden van winterbloemkool, Veldsla en Winterspinazie heb ik al in huis.
Op
zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef
Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.