Hier blijven de vogels er niet af. Heb er 2 op dit jaarquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb ze ook. Bij mij zijn ze heel klein, fris-zurig en als ze donkerrood zijn zoet. Een handje plukken duurt even. Wel een heel gemakkelijke plant en de vogels blijven van de vruchten af.
Eigenlijk is om de dag water geven niet het beste. Je kunt beter bijv 1x pw heel veel water geven. Dan wortelt alles veel dieper.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 00:29 schreef summer2bird het volgende:
Hallo, ik woon helaas in een gebied waar er goede kans is dat er zeer binnenkort een grondwater verbod komt om water op te pompen. Ik heb 75 vierkante meter volkstuin, en het meeste is dahlia bollen.
Nu maak ik me logischerwijze nogal zorgen, en ik geef al om de dag water wat ik nu tot het verbod iig dagelijks ga doen om hopelijk een beetje een buffer op te bouwen. Ik verwacht dat ze na het verbod de pompen van de kranen gaan halen dus dan kan ik echt niks meer.
Heeft iemand nog tips voor mij?
Het belangrijkste voor mij is dat de bollen dit overleven. Ik heb echt veel zorg en trots in mijn bloemen en zou het erg moeilijk mee hebben als de bollen het niet overleven. Het zijn er ook nogal wat dus verplaatsen is geen mogelijkheid.
Ja dit zou ik proberen, als je een regenton of iets hebt die nu al vullen met water. Dan kan je tenminste nog iets water geven straks.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 08:38 schreef Elleska het volgende:
Op alle mogelijke manieren water opslaan. Zoals je nu al doet de bodem verzadigen en voorkom verdamping. Mulch tussen de dahlia's leggen?
geen lege regenton op de volkstuin?
Dahliaknollen hebben opzich een goede overlevingsstrategie, die slaan de energie weer op onder de grond. Dat het bovengrondse gedeelte afsterft zegt dus niet dat de knol verloren is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |