abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220595852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:16 schreef Soury het volgende:

[..]
Oh was me nog niet opgevallen, even op letten.
Ze vielen mij op, doordat ze het enige 'verzorgde' nog aan haar zijn. :D
pi_220595857
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:08 schreef Soury het volgende:
Jeetje radiator eraf halen even een bouw zak eronder komt veel vies stink water uit ;(
En even een illegale lozing van ijzer door Silvio in het grondwater van de voortuin... :X :N
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220595858
Mevrouw van Praxis had een ongelukje, per ongeluk een nietje door haar lip.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220595866
quote:
11s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:18 schreef Soury het volgende:
_O- _O- _O-
pi_220595867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En dat met die nagels van Sonja :X
Sonja heeft bovendien o-benen. Viel me op bij het Praxis-bezoekje..
pi_220595871
quote:
11s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:18 schreef Soury het volgende:
Ah, die is flauw..... :N
pi_220595884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ze vielen mij op, doordat ze het enige 'verzorgde' nog aan haar zijn. :D
Steffi daarentegen zit continu in de schmink, met haar clowns-mascara en rode mond :{
pi_220595888
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja, moest toch lachen, die o-benen van Sonja vond ik dan weer minder grappig, daar kan ze niks aan doen.
pi_220595891
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Steffi daarentegen zit continu in de schmink, met haar clowns-mascara en rode mond :{
Zijn lelijke nep wimpers, nooit mooi die dingen. De nagels van Sonja zijn beschaafd, niks mis mee.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220595896
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Is toch geen pan zo'n zwart ding in je smoel. ;(
pi_220595912
ik vraag me toch af hoe blij je moet zijn met zo'n apartement dit jaar
het niveau is toch wel echt bedroevend
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220595927
Die badkamertjes lijken wel 1 bij 2 meter. :o
pi_220595938
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:28 schreef greysbones het volgende:
Ik wil die van Frank (met Frank) O+
pi_220595943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:24 schreef Soury het volgende:

[..]
Zijn lelijke nep wimpers, nooit mooi die dingen. De nagels van Sonja zijn beschaafd, niks mis mee.
Sorry, ik vind ze als een vlag op een modderschuit in die knalroze kleur en bovendien totaal onpraktisch als je gaat klussen.
pi_220595950
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:24 schreef Soury het volgende:

[..]
Is toch geen pan zo'n zwart ding in je smoel. ;(
Nee vind ik ook, maar je ziet dat ze er nog wat van probeert te maken (en dat bedoel ik niet l*llig..)
pi_220595952
Haha de jury denkt er net zo over als ik met die halve boom in de badkamer. Piemelbescherming nodig _O-
pi_220595956
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:31 schreef Soury het volgende:

[..]
Kijk, nu ben je pas duidelijk! ^O^ :*
pi_220595959
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nee vind ik ook, maar je ziet dat ze er nog wat van probeert te maken (en dat bedoel ik niet l*llig..)
Dat is nog erger dan mijn opmerking ~O>
pi_220595964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:34 schreef Soury het volgende:

[..]
HAHAHAHAHA
pi_220595968
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:34 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja dat lijkt het inderdaad.... maar ik bedoel het juist positief... :@

(ik zeg niks meer, alles wat ik zeg maakt het alleen maar erger... :X )
pi_220595977
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Sorry, ik vind ze als een vlag op een modderschuit in die knalroze kleur en bovendien totaal onpraktisch als je gaat klussen.
Ja eens maar ik walg pas echt als het van die 10 cm lange dolken zijn.
pi_220595978
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:31 schreef Soury het volgende:

[..]
Frank? Die vind ik een botte (domme) boer en superlullig doen tegen Lotty.
pi_220595998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, moest toch lachen, die o-benen van Sonja vond ik dan weer minder grappig, daar kan ze niks aan doen.
Rustig aan he, ik zei er niks negatiefs over, het viel me alleen op dat ze die had :wtf:

Trouwens, over de nagels van Sonja gesproken... ik zat te kijken naar haar duim, het leek wel of ze daar iets van een pleister oid had, maar ze had toch ook die roze nagellak... zag er raar uit..

Maar goed... nu weer over het klussen...
pi_220596009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Frank? Die vind ik een boer en superlullig doen tegen Lotty.
Ik vind dat ze prima op elkaar zijn ingespeeld. Ik schoot ook in de lach toen Lotty zei "Straks moet ik je reanimeren en dat kan ik niet. Maar misschien wil ik het ook wel helemaal niet" Whehehehe.............
pi_220596017
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:28 schreef greysbones het volgende:
Bovendien koop je een gemeubileerd appartement, dus je zit ook opgescheept met de smaak van deze deelnemers....of je restyled alles, maar dan gooi je geld weg..

Ik zou daar niet vrolijk van worden...
pi_220596018
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Rustig aan he, ik zei er niks negatiefs over, het viel me alleen op dat ze die had :wtf:

Trouwens, over de nagels van Sonja gesproken... ik zat te kijken naar haar duim, het leek wel of ze daar iets van een pleister oid had, maar ze had toch ook die roze nagellak... zag er raar uit..

Maar goed... nu weer over het klussen...
Welnee joh, was ook een grapje van mij. Roze nagellak? Dit waren van die geprepareerde gelnepnagels.
pi_220596036
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Bovendien koop je een gemeubileerd appartement, dus je zit ook opgescheept met de smaak van deze deelnemers....of je restyled alles, maar dan gooi je geld weg..

Ik zou daar niet vrolijk van worden...
Expats dan, hier meer kans op dan in dat gehucht Grave.
pi_220596038
Ik heb trouwens zowaar iets klus-gerelateerds geleerd van Silvio: ik wist niet dat er zoiets bestond als een app waardoor je jouw mobiel kunt gebruiken als waterpasser :Y Straks even opzoeken die app
pi_220596057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welnee joh, was ook een grapje van mij. Roze nagellak? Dit waren van die geprepareerde gelnepnagels.
Ben nie boos hoor: 'Only positive energy here' *O*
pi_220596062
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb trouwens zowaar iets klus-gerelateerds geleerd van Silvio: ik wist niet dat er zoiets bestond als een app waardoor je jouw mobiel kunt gebruiken als waterpasser :Y Straks even opzoeken die app
Dat wist ik ook niet, moet je alleen geen scheef huis hebben.
pi_220596071
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ben nie boos hoor: 'Only positive energy here' *O*
Jawel kom op een paar kerels die zeiken over nagels, ik zeg doen :7
pi_220596072
En weer iets positiefs... ik vond de buurtklussen nu wel nuttig voor mensen die het nodig hebben ^O^
En ze waren (voor zover ik het kon zien) nog in Crooswijk ook
pi_220596080
Het Blok 2026 – Week 4: kleurencrises en de klusbuskluscatastrofe

Laat ik deze weeksamenvatting beginnen met opnieuw een compliment aan de productie. Was ik vorige week al verbaasd dat Dennis in de directe omgeving van het kluspand te vinden was bij de oplevering, ben ik deze week verrast dat hij tussendoor langskwam om poolshoogte te nemen bij de kluskoppels over hoe het met ze gaat en hoe ver ze staan. Aangezien het gemis daaraan één van de klachten was die ik vorige twee seizoenen had kan ik niet anders dan concluderen dat de productie wel meeleest en de kritieken ter harte neemt. Nu wil ik niet beweren dat Dennis daarmee direct een betere presentator wordt (want ik mis Erik van der Hoff nog altijd), maar hij lijkt dit seizoen meer betrokken te zijn bij de productie en dat kan alleen maar geprezen worden.

Flower en Power(less) staan nog altijd onder kluscuratele. Maar in plaats dat ze dat aangrijpen om zichzelf te herpakken en te laten zien wat ze waard zijn, kruipt het duo extra diep in de slachtofferrol. Flower zit alleen maar in d’r hoekje wat op d’r tablet te swipen of met make-upkoffer op schoot om nog een laag plamuur op d’r gezicht te smeren, en Power(less) hangt er maar een beetje bij als een zoutzak. Als ze al iets doen is het ‘opruimen’ (lees: de rotzooi van de ene kant van de kamer verplaatsen naar de andere kant) of een poging doen grip te krijgen op het budget, wat hen ook niet lukt. Van de 78.000 euro budget aan het begin is er ruwweg nog maar 25.000 over en nog geen ruimte is af. Ook bij hun klusbusklus weet het duo het te presteren om het niet voor elkaar te krijgen, hulp te moeten inschakelen om de klus te laten klaren en met moeite drie sterren te ontvangen :') En potverdikkie, zelfs kitesurfen zit er voor Power(less) niet in, want de wind heeft niet genoeg power _O-

De Trage Tukkers Marloes en Patrick lopen hopeloos achter de feiten aan, voornamelijk doordat ze geen of verkeerde beslissingen kunnen nemen. Zo kan Marloes zelfs de beslissing om eerst de slaapkamer te verven alvorens die spuuglelijke en slecht geplaatste wandpanelen te verwijderen (of andersom) niet zelf nemen zonder dat Patrick er haast onverstaanbaar iets over te zeggen heeft. Een tegelzetter voor de badkamer kunnen ze niet vinden omdat de tukkers het te duur vinden (ja hallo, je zit in Rotterdam hè) en zelfs het storten van de badkamervloer was al kantje boord doordat het hok met moeite voldeed aan de eisen daarvoor. Niet gek dat Heiko en Ray hun zorgen hebben dat dit kluskoppel de volgende in lijn is voor de gevreesde kluscuratele…

Wie ook mogen vrezen voor kluscuratele zijn Schone Sonja en Brave Hendrik. De pensionado’s zijn zó afhankelijk van klushulpen dat ze inmiddels de bodem van het budget zien, met nog maar 10.000 euro budget. En dat terwijl er nog geen twee opleveringen zijn geweest. Desondanks zetten ze hun beste beentje voor en hun hart open bij hun klusbusklus, laat Schone Sonja een uitvaart schieten en worden er bondjes gesmeed met andere kluskoppels omtrent het huren van een busje en het bestellen en laten leveren van klusmateriaal. En daarin laat Sonja haar ware, dominante aard zien, terwijl Brave Hendrik in complete euforie uitbarst als klushulp Theo al maar ter sprake komt – inclusief uiterst dubbelzinnige grappen :{

De bondjes die gesmeed worden zijn tegen het zere been van Tante Til, onze immer positieve scheepshoorn van dit Blok. Als zij ontdekt dat een aantal koppels samenspannen voor vervoer en materiaal en háár daar (bewust) niet bij betrekken, reageert het zonnestraaltje als een donderwolk waarbij de stretcher het bijna moet ontgelden. En anders mag Onkel X het ontgelden, die met de week cynischer reageert op alles om hem heen terwijl hij staat te zwoegen in een badkamer waarvan de tegels lijken op een planbord met sleuven. Gelukkig voor Tante Til wordt er een idee opgeworpen door ‘Dennis’ (lees: de productie) waarin ieder kluskoppel een week toebedeeld krijgt om tweemaal een gezamenlijke lunch te regelen in het fietsenhok. Past helemaal in haar straatje, en het zou mij niks verbazen als ze hier de komende weken streng op toeziet, en dan vooral dat het leuk en gezellig is… :X

Het duo Beige en Boring weet deze week alleen tijdens hun klusbusklus (het schoonmaken en duifproof maken van een balkon) even in de schijnwerpers te staan, want verder is het weer een week waarin ze nauwelijks opvallen of aan bod komen. Ze zijn er en ze doen hun ding, maar ze steken nergens bovenuit. Hun badkamer ligt wel op schema, mogelijk is dat een teken dat ze zich vooral focussen op hun werk in Het Blok en al het (on)nodige drama links laten liggen. Maar je zou ze zonder probleem uit de afleveringen kunnen monteren zonder dat je doorhebt dat er een stel ontbreekt :@

Moppenflopper Menno en Mono-toon Jacky laten deze week weer zien hoe zij in de wedstrijd staan: alles wat zij doen is uiterst B E L A N G R I J K, al het ander is eigenlijk overbodige ballast en doet niet ter zake. Moppenflopper gaat al met tegenzin naar de klusbusklus, want: ze kunnen ‘maar’ 1000 euro verdienen en de oplevering van de badkamer kan 5000 euro opleveren, en het moet al helemaal niet zo zijn dat die klusbusklus meer werk oplevert dan het hoogstnoodzakelijke. Maar goed, Moppenflopper is er ter meerdere eer en glorie van zichzelf dus zet hij zijn meest geloofwaardige glimlach op om de klus tot een goed einde te brengen. Vrouwlief Mono-toon doet er ook een poging zich nuttig te maken door... de voegen in de tuin te stofzuigen :? En ook bij het groepsoverleg laten ze beiden verstek gaan met een kulsmoes van heb ik jou daar. Waar ze dan zoal mee bezig zijn? Kleuren. De kleur van de badkamertegels, de kleur van de voegen, de kleur op de muur in de slaapkamer… Ik zou kunnen zeggen dat het wat kleur brengt in de reeks, maar dan alleen de kleur van braaksel wat ik spontaan voel opkomen als ik die vrome kop van Moppenflopper ook maar al in mijn ooghoek zie :r

Gregor en Steffie vinden al het andere buiten zichzelf om ook weinig belangrijk, tenzij ze wat olie op het vuur kunnen smijten. Zo begint de Sluwe Spreekstalmeesteres tijdens het groepsoverleg ineens over hoe eerlijk er wordt omgesprongen met het uitbetalen van klushulp door Schone Sonja en Brave Hendrik. Het hoe en waarom is compleet onduidelijk, want zij waren tot aan dat overleg enkel gefocust op hun badkamer met moeilijk geplaatste tegels (zie dat maar eens makkelijk schoon te houden) met een foeilelijk uit een boomstam opgetrokken wastafelblad inclusief uitsteeksels waar je als man toch niet zonder tok langs moet lopen. Zelfs de stapel boetes die de door Steffie zelf uitgezochte en verrotte klusbus heeft opgeleverd doet het koppel vrij weinig; de Spreekstalmeesteres heeft haar handen afgetrokken van die aftandse roestbak want het bezorgt haar alleen maar hoofdpijn. Ehhh, wie kwam er ook alweer op dat sublieme idee om dat ding aan te schaffen? :wtf:

Gelukkig lijkt volgende week de badkameroplevering ein-de-lijk een feit te zijn, al vrees ik dat er toch een aantal kluskoppels nat zullen gaan met wat ze opleveren. Het positieve daaraan is wel dat we Daan en Heiko weer in actie kunnen zien. Want dat valt wel op aan deze reeks: we hebben zeven kluskoppels uiteindelijk is één van de juryleden de echte smaakmaker van dit seizoen. Toch weer een kritiekpuntje voor de productie…
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220596084
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
En weer iets positiefs... ik vond de buurtklussen nu wel nuttig voor mensen die het nodig hebben ^O^
En ze waren (voor zover ik het kon zien) nog in Crooswijk ook
Nah, ik snapte die vervanging van die badkamerradiator niet, wat was er mis met de oude?
pi_220596090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nah, ik snapte die vervanging van die badkamerradiator niet, wat was er mis met de oude?
Was verroest en lekte
pi_220596096
Peter K. krijgt trouwens nu al ***** van mij voor zijn Fok!-buurtklus-column _O_

En ik heb het nog niet eens gelezen :s)
pi_220596116
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Peter K. krijgt trouwens nu al ***** van mij voor zijn Fok!-buurtklus-column _O_

Ik ga daar even voor zitten. Dus @PeterKelder bewaar het even voor morgen bij de koffie, zijn te leuk ^O^
pi_220596118
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

En voor vrouwlief Mono-toon.

_O- _O- _O- _O_
pi_220596130
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Was verroest en lekte
[ afbeelding ]
Oeps, dat beeld was mij ontgaan.
pi_220596212
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
bouwman naast bij lag volledig in een deuk bij de waterpas app
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220596240
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:15 schreef greysbones het volgende:

[..]
bouwman naast bij lag volledig in een deuk bij de waterpas app
wurrum?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 april 2026 @ 23:03:05 #92
862 Arcee
Look closer
pi_220596369
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:59 schreef Firuze60 het volgende:
Badkamer van Menno vind ik ook weer spuuglelijk
Bizar inderdaad. Die tegels zien eruit alsof ze 50 jaar lang in een pand zonder ramen zaten. Dat is waarschijnlijk ook de bedoeling, maar dat maakt ze niet minder spuuglelijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220596395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 23:03 schreef Arcee het volgende:

[..]
Bizar inderdaad. Die tegels zien eruit alsof ze 50 jaar lang in een pand zonder ramen zaten. Dat is waarschijnlijk ook de bedoeling, maar dat maakt ze niet minder spuuglelijk.
Nou inderdaad, het is allemaal zo trendgevoelig wispelturig. Ik begrijp ribbeltegels in een badkamer al helemaal niet. Kleurtjes kan nog.
pi_220596459
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 23:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou inderdaad, het is allemaal zo trendgevoelig wispelturig. Ik begrijp ribbeltegels in een badkamer al helemaal niet. Kleurtjes kan nog.
Ik vind dat tegels in een badkamer best kleur mogen hebben maar hou het wel praktisch ivm met hygiëne en hoe je iets kan schoonmaken. Al die riggels en randjes is toch de hel. Hou het simpel.
pi_220596500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 23:38 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik vind dat tegels in een badkamer best kleur mogen hebben maar hou het wel praktisch ivm met hygiëne en hoe je iets kan schoonmaken. Al die riggels en randjes is toch de hel. Hou het simpel.
Laat staan die boomstam met uitgestulpte noesten.. :D
pi_220596509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 23:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Laat staan die boomstam met uitgestulpte noesten.. :D
Ik had het al gezegd, levens gevaarlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:51 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik ben geen man maar ik vind het een gevaarlijk ding (qua uitstekende delen)
;)
pi_220598495
We krijgen een fikse ruzie tussen grappenmaker en zijn vrouw Lotti. Hij gaat vaak ook veel te ver met zijn zgn. humor. Lotti moet het vaak ontgelden, kan die spottende blik van die vent niet meer zien. Als Lotti wat probeert te vertellen draait die gozer al met zijn ogen. Laconieke houding trek ik niet meer. :(
  vrijdag 17 april 2026 @ 15:11:32 #98
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220599952
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:49 schreef Chea49 het volgende:
We krijgen een fikse ruzie tussen grappenmaker en zijn vrouw Lotti. Hij gaat vaak ook veel te ver met zijn zgn. humor. Lotti moet het vaak ontgelden, kan die spottende blik van die vent niet meer zien. Als Lotti wat probeert te vertellen draait die gozer al met zijn ogen. Laconieke houding trek ik niet meer. :(
Nee hoor, dat is gewoon hoe ze met elkaar communiceren.
MIsschien ietwat uitvergroot omdat ze op tv komen maar ruzie gaan die 2 echt niet met elkaar krijgen.
Ik zie het als gezamelijke humor, Lotti kan daar prima mee omgaan en weet dat ze hem niet (te) serieus moet nemen.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220600042
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:11 schreef pmponer het volgende:

[..]
MIsschien ietwat uitvergroot omdat ze op tv komen maar ruzie gaan die 2 echt niet met elkaar krijgen.
Ik zie het als gezamelijke humor, Lotti kan daar prima mee omgaan en weet dat ze hem niet (te) serieus moet nemen.
Het is over en weer bij die 2. Hij doet bot, zij zegt "maak je niet druk, ik kan niet reanimeren en weet niet of ik dat wel wil ook".

Lijken me juist 2 mensen die elkaar heel graag mogen juist. En natuurlijk hebben ze vast af en toe onenigheid bij zo'n verbouwing onder druk.
pi_220600249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:11 schreef pmponer het volgende:

[..]
We zullen zien, de ´humor´ was op de straat te horen. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')