Foto en filmpje van de dader staat gewoon in die link van je bron.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:13 schreef matspontius het volgende:
Tja, Rotterdam en een geblurde foto - dan weten we alweer hoe laat het is!!!
Je verwacht het niet.quote:
Is een buutnlander, zeg dat dan gewoon ipv moeilijke zinnen over verruwing van de maatschappij.quote:
Kan ik wel begrijpen. Veel mensen worden compleet verrast en verstenen. Er moet al een getrained iemand in de bus zitten die kan optreden bij dit soort situaties.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vooral ook triest dat er niemand ingrijpt.
Dit, mensen die zomaar een buschauffeur aanvallen zijn niet helemaal lekker in de bovenkamer - kunnen dus ook wapens bij zich hebbenquote:Op zaterdag 11 april 2026 20:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kan ik wel begrijpen. Veel mensen worden compleet verrast en verstenen. Er moet al een getrained iemand in de bus zitten die kan optreden bij dit soort situaties.
Ja, nee zeg, we zouden eens een trend kunen waarnemen. Ik vraag me af of hier nog goedpraters komen om deze arme jongen te zalvenquote:Op zaterdag 11 april 2026 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is een buutnlander, zeg dat dan gewoon ipv moeilijke zinnen over verruwing van de maatschappij.
Hou toch op. Ik heb vaak een hockeystick bij me en dan ram ik er echt wel op los hoor. En dat is echt geen stoer doenerij maar ik ben die gasten echt zo kost en kostbeu, dat ik ze met liefde de bolle kant van mijn hockeystick laat voelen!quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kan ik wel begrijpen. Veel mensen worden compleet verrast en verstenen. Er moet al een getrained iemand in de bus zitten die kan optreden bij dit soort situaties.
Oké Roderickquote:Op zaterdag 11 april 2026 20:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hou toch op. Ik heb vaak een hockeystick bij me en dan ram ik er echt wel op los hoor. En dat is echt geen stoer doenerij maar ik ben die gasten echt zo kost en kostbeu, dat ik ze met liefde de bolle kant van mijn hockeystick laat voelen!
Ik kijk al uit naar de Opsporing Verzocht uitzending van 15 oktoberquote:De verdachte is duidelijk in beeld, maar nog niet opgepakt.
Ik hoor ook vooral veel schreeuwende kinderen en vrouwen, maar inderdaad zeg. Deze zou je bijna tandjes willen laten tuffen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit, mensen die zomaar een buschauffeur aanvallen zijn niet helemaal lekker in de bovenkamer - kunnen dus ook wapens bij zich hebben
.
Daarnaast wil je helemaal niet knokken in een rijdende, smalle bus. Ik had het wel mooi gevonden als iemand die gek van achteren getackeld had.
Ik heb meer dan 20 jaar in het OV gewerkt. Het aantal reizigers dat bij een agressie te hulp schiet is op een hand te tellen. Sterker nog, je moet nog oppassen ook als je zelf ingrijpt. Zolang je maar op tijd bent. En zelfs gevallen meegemaakt waarbij reizigers achter het tuig gaan staan want een conducteur vind men maar een klootzak die alleen kaartjes controleert.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hou toch op. Ik heb vaak een hockeystick bij me en dan ram ik er echt wel op los hoor. En dat is echt geen stoer doenerij maar ik ben die gasten echt zo kost en kostbeu dat ik zed met liefde de bolle kant van d ehockeystick laat voelen!
Maar ja, dan moet je weer aantonen dat je niet teveel geweld gebruikt hebt tegen de dader.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit, mensen die zomaar een buschauffeur aanvallen zijn niet helemaal lekker in de bovenkamer - kunnen dus ook wapens bij zich hebben
.
Daarnaast wil je helemaal niet knokken in een rijdende, smalle bus. Ik had het wel mooi gevonden als iemand die gek van achteren getackeld had.
Dat kun je beter niet doen want dan ga je waarschijnlijk zelf lang de cel in.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hou toch op. Ik heb vaak een hockeystick bij me en dan ram ik er echt wel op los hoor. En dat is echt geen stoer doenerij maar ik ben die gasten echt zo kost en kostbeu, dat ik ze met liefde de bolle kant van mijn hockeystick laat voelen!
Eens overigens met straatcommando dat je tegenwoordig wel goed moet oppassen aangezien dat soort stront vaak wapens bij zich heeft.
Dat valt wel meequote:Op zaterdag 11 april 2026 20:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar ja, dan moet je weer aantonen dat je niet teveel geweld gebruikt hebt tegen de dader.
2027quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik kijk al uit naar de Opsporing Verzocht uitzending van 15 oktober
Het wordt tijd dat we de fakkels en hooivorken op gaan pakken en naar het vrouwe justitiaplein (en elke variant ervan in welke stad dan ook) gaan trekken en al die domme debiele officieren en rechters met pek en veren naar de Rottumerplaat jagen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kun je beter niet doen want dan ga je waarschijnlijk zelf lang de cel in.
Altijd nog beter dan dat je een mes in je buik krijgt van een kansenparel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kun je beter niet doen want dan ga je waarschijnlijk zelf lang de cel in.
Dat kan ook erg tegenvallen weet ik uit ervaring, hoewel dat ondertussen toch alweer een jaar of 20 geleden is.quote:
Goed idee, ga jij voorop?quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat we de fakkels en hooivorken op gaan pakken en naar het vrouwe justitiaplein (en elke variant ervan in welke stad dan ook) gaan trekken en al die domme debiele officieren en rechters met pek en veren naar de Rottumerplaat jagen.
Akkoord, maar je kunt je ook afzijdig houden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan dat je een mes in je buik krijgt van een kansenparel.
Nou ja, dan krijgt die buschauffeur maar een mes in zijn buik. Om het even toch? Niets doen is altijd de makkelijkste weg, dat doen we in Nederland al veel en veel te vaak.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Akkoord, maar je kunt je ook afzijdig houden.
Meestal lukt dat niet, omdat je vaak omzwermd wordt. Als hyena's zeg maar.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Akkoord, maar je kunt je ook afzijdig houden.
Daarom moeten de wetten ook aangepast worden. Als je deze mishandelaar met een hockeystick op het hoofd ramt moet je niet, ook al sterft hij, vervolgd kunnen worden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou ja, dan krijgt die buschauffeur maar een mes in zijn buik. Om het even toch? Niets doen is altijd de makkelijkste weg, dat doen we in Nederland al veel en veel te vaak.
Dat is natuurlijk wel een punt. En het tuig loopt weer vrij rond, amper een straf. En moet jij een gezin draaiende houden incluis hypo etc en word je op non actief gezet of verliest je baan vanwege een straf zit jij met een probleem. De dader zie je een dag later weer gewoon rond lopen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan ook erg tegenvallen weet ik uit ervaring, hoewel dat ondertussen toch alweer een jaar of 20 geleden is.
Dat is waar, maar de laatste jaren word er wel iets anders naar gekeken.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan ook erg tegenvallen weet ik uit ervaring, hoewel dat ondertussen toch alweer een jaar of 20 geleden is.
Dan gebeurt er vrijwel nooit wat aangezien het aantal getrainden op 1 hand te tellen isquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een punt. En het tuig loopt weer vrij rond, amper een straf. En moet jij een gezin draaiende houden incluis hypo etc en word je op non actief gezet of verliest je baan vanwege een straf zit jij met een probleem. De dader zie je een dag later weer gewoon rond lopen.
En zeker ongetrainde mensen zou ik het afraden de held uit te hangen.
Na het woord "geweld" had de zin wel mogen stoppen burgemeester.quote:"In Rotterdam is geen plaats voor geweld tegen mensen die gewoon hun werk doen"
Geen idee wat statistisch de beste overlevingskans is in een dergelijk scenario. Ik blijf liever bij moslims uit de buurt om dit te voorkomen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meestal lukt dat niet, omdat je vaak omzwermd wordt. Als hyena's zeg maar.
En wat doe je dan?
Da's een belediging voor echte varkensquote:Op zaterdag 11 april 2026 20:25 schreef Haags het volgende:
Dit soort varkens verdienen echt een nekschot
Je kan ook selectief geweld gebruiken zodat dat stuk stront op de vlucht slaat en die buschuffeur niet zijn strot af snijd. Je hoeft hem natuurlijk niet gelijk naar de 70 maagden te slaan.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarom moeten de wetten ook aangepast worden. Als je deze mishandelaar met een hockeystick op het hoofd ramt moet je niet, ook al sterft hij, vervolgd kunnen worden.
Wat was er in Duitsland gebeurd volgens jou?quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:46 schreef YoopY het volgende:
Losers. Zou dit incident in Duitsland hebben gediend had deze kansparel er niet zo mee weggekomen.
Ik zeg maar.
Precies hetzelfde zonder politie er bij.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:08 schreef Lotje83 het volgende:
[..]
Wat was er in Duitsland gebeurd volgens jou?
Die moet ik aangeleverd krijgen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vergeet de de brandende fakkels en pek en veren niet svp
Daarom ook dat je de doorsnee reiziger niets ziet ondernenen. In die zin begrijp ik het ook wel. Bovendien neem je in een spit second seconde een beslissing en ook dat is voor ongetrainde mensen niet makkelijk. Men wacht af. En op het moment dat een iemand zou ingrijpen heb je grote kans dat plots meer mensen in actie komen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan gebeurt er vrijwel nooit wat aangezien het aantal getrainden op 1 hand te tellen is
Dit is geen split second beslissing. Er werd meerdere keren om hulp gevraagd. Slechts 1 vrouw met grotere ballen dan de micropenissen die in de bus zaten.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daarom ook dat je de doorsnee reiziger niets ziet ondernenen. In die zin begrijp ik het ook wel. Bovendien neem je in een spit second seconde een beslissing en ook dat is voor ongetrainde mensen niet makkelijk. Men wacht af. En op het moment dat een iemand zou ingrijpen heb je grote kans dat plots meer mensen in actie komen.
Een excollega conducteur was bijna zijn baan kwijt geraakt(lang ook op non actief) nadat hij een stuk tuig die spuugde en reizigers lastig viel even een lichte klap verkocht op zijn adamsappel. Die ging gelijk gestrekt. Die conducteur was een ex marinier op leeftijd en goed getrained.
Ja mensen. Bewapen jezelf.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:53 schreef Hathor het volgende:
We zijn dit soort taferelen letterlijk aan het importeren.
Bewapen jezelf mensen. De overheid beschermt je niet.
Dat zou goed kunnen. Persoonlijk was mijn eerste instinct altijd helpen. En dat is het eigenlijk nog steeds, maar ik kijk tegenwoordig wel uit. Bekijk eerst of het, voor zover ik kan zien, veilig is voor mezelf.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:16 schreef Solotovski het volgende:
Is er dan ook echt niemand in die bus die dan ook wat durft te doen?
De gemiddelde vrouw heeft tegenwoordig ook gewoon pepperspray bij zich. Die zijn allemaal koekoek?quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja mensen. Bewapen jezelf.koekoek
Bron?quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De gemiddelde vrouw heeft tegenwoordig ook gewoon pepperspray bij zich. Die zijn allemaal koekoek?
Als je in dit soort situaties terecht komt gaat alles snel en kunnen de meesten niet nadenken. Ja achteraf hoor je, van je had dit of dat moeten doen. Een commissie die daar uren onder het genot van een kop koffie een analyse over maken. 😃quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is geen split second beslissing. Er werd meerdere keren om hulp gevraagd. Slechts 1 vrouw met grotere ballen dan de micropenissen die in de bus zaten.
Sommigen zijn dan ook klootzakken.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb meer dan 20 jaar in het OV gewerkt. Het aantal reizigers dat bij een agressie te hulp schiet is op een hand te tellen. Sterker nog, je moet nog oppassen ook als je zelf ingrijpt. Zolang je maar op tijd bent. En zelfs gevallen meegemaakt waarbij reizigers achter het tuig gaan staan want een conducteur vind men maar een klootzak die alleen kaartjes controleert.
Te druk bezig met filmen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:16 schreef Solotovski het volgende:
Ja, gelukkig zijn onze modelburgers niet bewapend he Judokus ......quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tuurlijk, meneer de psycholoog. Niets doen is altijd de juiste oplossing want ons brein kan niet andersquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je in dit soort situaties terecht komt gaat alles snel en kunnen de meesten niet nadenken. Ja achteraf hoor je, van je had dit of dat moeten doen. Een commissie die daar uren onder het genot van een kop koffie een analyse over maken. 😃
Bij selectief geweld is de kans veel groter dat hij met het mes jou komt bedreigen. Zo'n risico zou ik niet willen lopen als ik ingrijp.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kan ook selectief geweld gebruiken zodat dat stuk stront op de vlucht slaat en die buschuffeur niet zijn strot af snijd. Je hoeft hem natuurlijk niet gelijk naar de 70 maagden te slaan.
Inderdaad. Waarom hebben we anders een geweldsmonopolie bij de overheid liggen?quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, gelukkig zijn onze modelburgers niet bewapend he Judokus ......
Precies, en door dit soort incidenten grijpt er niemand meer in. De persoon die spuugde kwam er natuurlijk weer zonder problemen vanaf.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daarom ook dat je de doorsnee reiziger niets ziet ondernenen. In die zin begrijp ik het ook wel. Bovendien neem je in een spit second seconde een beslissing en ook dat is voor ongetrainde mensen niet makkelijk. Men wacht af. En op het moment dat een iemand zou ingrijpen heb je grote kans dat plots meer mensen in actie komen.
Een excollega conducteur was bijna zijn baan kwijt geraakt(lang ook op non actief) nadat hij een stuk tuig die spuugde en reizigers lastig viel even een lichte klap verkocht op zijn adamsappel. Die ging gelijk gestrekt. Die conducteur was een ex marinier op leeftijd en goed getrained.
Heb jij wel eens een tik gehad met de bolle kant van een hockeystick? Als je daarmee vol uithaalt is de kans heel groot dat die imbeciel knock-out gaat of heel hard naar zijn mammie gaat hollen. Een uithaal is voldoende. Met blote handen wordt het wel een ander verhaal ja.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij selectief geweld is de kans veel groter dat hij met het mes jou komt bedreigen. Zo'n risico zou ik niet willen lopen als ik ingrijp.
Nogmaals van alle agressie gelukkig het mweste verbaal op een handvol te tellen mbt hulp van de reiziger. Het aantal ziekmeldingen bij conducteurs is enorm. En nee, die werden niet ondersteund door reizigers bij het krijgen van klappen. Maar jij zou het wel even doen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tuurlijk, meneer de psycholoog. Niets doen is altijd de juiste oplossing want ons brein kan niet anders![]()
Wat een logica van de koude grond .....
Ja, en als je dan opstaat en die kerel een kogel door zijn hoofd jaagt mag je mee naar het bureau.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is geen split second beslissing. Er werd meerdere keren om hulp gevraagd. Slechts 1 vrouw met grotere ballen dan de micropenissen die in de bus zaten.
Hoho, ons Roderick loopt dagelijks met een hockeystick over straat rondquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nogmaals van alle agressie gelukkig het mreste verbaal op eem handvol te tellrn mbt hulp van de reiziger. Het aantal ziekmeldingen bij conducteurs is enorm. En nee, die werden niet ondersteund door reizigers bij het krijgen van klappen. Maar jij zou het wel even doen.
Het is logica dat de meeste gewoon verstenen. Ik kan wel een sitatie benoemen van een psychopaat te Venlo waar zelfs op een vol perron niemand ingreep. Enfin ik heb daar geen hoop op reizigers je wel even helpen.
Kun je niet lezen - het is Jan Diederickquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoho, ons Roderick loopt dagelijks met een hockeystick over straat rond
Onderschat hem niet
Vermoedelijk is hij gewoon wat aan de bolle kant.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:57 schreef Buitendam het volgende:
Het is een soort Chuck Norris van de Lage Landen. Dodelijk op de eerste meter met een hockeystick.
Ik rij nooit in een bus Judokusquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:57 schreef Buitendam het volgende:
Die hij op onverklaarbare reden bij elke busrit in z’n handen heeft.
En als de man die je bewusteloos slaat daarmee komt te overleiden? Dan krijg je een rechtszaak waarbij je moet aantonen dat het geweld wat je gebruikt hebt niet excessief is. Dit soort volk is vaak onder invloed van drugs of medicijnen waardoor er wat sneller wat mis kan gaan.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een tik gehad met de bolle kant van een hockeystick? Als je daarmee vol uithaalt is de kans heel groot dat die imbeciel knock-out gaat of heel hard naar zijn mammie gaat hollen. Een uithaal is voldoende. Met blote handen wordt het wel een ander verhaal ja.
Roderick is vies dik.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Vermoedelijk is hij gewoon wat aan de bolle kant.
Mooiquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:57 schreef Tengano het volgende:
En zoals gewoon weer een topic vol buitenlanderhaatEcht niemand hier die zich afvraagt waarom deze man plotseling zo handelde. Voor het zelfde geld heeft deze chaufeur hem wel gewoon verkeerd aangekeken. Waarom toch gelijk altijd al die vooroordelen
![]()
Jullie doen net alsof dat beetje buitenlanders hier meer problemen veroorzaakt dan al die witte mensen bij elkaar.
Nee hoor, want ik sport 3x per week - hockey, weet je wel. Wel een originele quote Judokus, petje afquote:
Doucht ook niet na het sporten, dat doen die ranzige hockeyers nooit.quote:
3 keer per week je in het zweet eten bij de plaatselijke wok is niet sporten, Roderick.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee hoor, want ik sport 3x per week - hockey, weet je wel. Wel een originele quote Judokus, petje af
Goorrrrr.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Doucht ook niet na het sporten, dat doen die ranzige hockeyers nooit.
1 keer mag je raden, 1 keer maar!quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:14 schreef Kottnauer het volgende:
Wat is het signalement? Ik mis dat in het artikel.
Na wat doorklikken heb ik het afgrijselijke filmpje gezien.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
1 keer mag je raden, 1 keer maar!
Iemand had gewoon moeten roepen dat de dader een Ajax fan is.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:16 schreef Solotovski het volgende:
Snap ze ook nog wel. Al dat tuig heeft tegenwoordig messen bij zich of erger.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:16 schreef Solotovski het volgende:
Het is niet aan ons. Het is aan degenen die stelselmatig afwezig zijn in dit soort topics. De mindset van hen zit in de instituten, de top van de handhaving en de rechtspraak.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou ja, dan krijgt die buschauffeur maar een mes in zijn buik. Om het even toch? Niets doen is altijd de makkelijkste weg, dat doen we in Nederland al veel en veel te vaak.
Je was al matig in Baantjer.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:57 schreef Buitendam het volgende:
Die hij op onverklaarbare reden bij elke busrit in z’n handen heeft.
Vanwege eventuele vervolging? Of het risico een mes te krijgen?quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:04 schreef Cherni het volgende:
En zeker ongetrainde mensen zou ik het afraden de held uit te hangen.
En dan blijkt ie in Rotterdam te zijn geboren en zien we je hier niet meer terug.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:23 schreef Kottnauer het volgende:
Het enige wat hiertegen echt zo helpen, is remigratie van deze persoon inclusief de gehele familie. Omgekeerd maken ze immers altijd gebruik van gezinshereniging, dus het is niet meer dan logisch om het hele zooitje dan ook weer linea rectum zurück nach Hause te zenden.
Daar komt ook nog bij dat straks waarschijnlijk niemand meer buschauffeur wil worden. Tenminste ik al nooit.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Las het vandaag ook ja. Schijnt ook dat het dezelfde dader is die hetzelfde slachtoffer al voor de 2e keer te grazen heeft genomen. Deze zal van de geweldige rechters in dit land vermoedelijk 40 uur taakstraf voorwaardelijk krijgen.
Hij heeft immers ook gevoel waar we ons bij moeten inleven.
Dat zou ik ook niet durven hoor, je hebt tegenwoordig zo een mes in je nek.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:16 schreef Solotovski het volgende:
De vijanden van de vrijheid en blijheid, hebben het onmogelijk gemaakt om de zwakke plekken in de Nederlandse maatschappij zwaar bewapend te verdedigen en te versterken.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ook echter een groot gedeelte van de passagiers is laaghangend lui uitkeringsvolk die zijn tot niets is staat.quote:Op zondag 12 april 2026 02:17 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vanwege eventuele vervolging? Of het risico een mes te krijgen?
Nu ben ik een aardig grote jongen en niet bang uitgevallen. Als ik in die bus gestaan had dan hadden ze op zeker een aanhouding. En een ambulance kunnen bellen. Misschien niet heel slim maar ik ben echt klaar met dit soort lui
Ze hebben dan ook een uitkering omdat zij de kwetsbaren/zwakkeren van de Nederlandse samenleving zijn.quote:Op zondag 12 april 2026 07:37 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik ook echter een groot gedeelte van de passagiers is laaghangend lui uitkeringsvolk die zijn tot niets is staat.
Ik zou het wel doen, maar ben totaal niet geschikt. Heb namelijk een hoger risicoprofielquote:Op zondag 12 april 2026 07:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar komt ook nog bij dat straks waarschijnlijk niemand meer buschauffeur wil worden. Tenminste ik al nooit.
Mooi. Shakespeare?quote:Op zondag 12 april 2026 07:07 schreef torentje het volgende:
[..]
De vijanden van de vrijheid en blijheid, hebben het onmogelijk gemaakt om de zwakke plekken in de Nederlandse maatschappij zwaar bewapend te verdedigen en te versterken.
Maar er is wel een nijpend tekort:quote:Op zondag 12 april 2026 07:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zou het wel doen, maar ben totaal niet geschikt. Heb namelijk een hoger risicoprofiel
Dan nog zullen ze niet iemand aannemen met een hoger risicoprofiel. Dat kost je meer dan het je oplevert...quote:Op zondag 12 april 2026 07:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar er is wel een nijpend tekort:
https://www.ad.nl/alphen-(...)%2Fwww.google.com%2F
...en dat kan ik heel goed begrijpen.
Het risico op een mes tussen je ribben is domweg te groot om in te grijpen. Kut voor de bus chauffeur maar als mijn eigen leven op het spel staat denk ik wel drie keer na voordat ik erin stap.quote:Op zondag 12 april 2026 07:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar er is wel een nijpend tekort:
https://www.ad.nl/alphen-(...)%2Fwww.google.com%2F
...en dat kan ik heel goed begrijpen.
Je wordt in elkaar geslagen/neergestoken, iemand uit de politiek zeg "och wat een dramatische gebeurtenis."
Daar blijft het bij. Dan vinden mensen het nog raar dat niemand ingrijpt. Dan ben jij de volgende dramatische gebeurtenis.
Niet echt iets van de laatste 25 jaarquote:Op zondag 12 april 2026 08:12 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het risico op een mes tussen je ribben is domweg te groot om in te grijpen. Kut voor de bus chauffeur maar als mijn eigen leven op het spel staat denk ik wel drie keer na voordat ik erin stap.
Tel daarbij op dat rechters en het OM erg geil zijn op het vervolgen van mensen die noodweer danwel noodweerexces toepassen en voor je het weet is je hele leven naar de gallemiezen terwijl de dader duizenden euro’s aan vergoedingen opstrijkt en je in je gezicht uitlacht voor je “heldhaftige” optreden.
Sorry meneer de buschauffeur, Nederland helpt je niet, dat is nu eenmaal het geweldige land wat we zijn geworden de afgelopen 25 jaar.
Dan heeft hij wellicht een dubbel paspoort en kan het Nederlandse worden ingenomen.quote:Op zondag 12 april 2026 06:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan blijkt ie in Rotterdam te zijn geboren en zien we je hier niet meer terug.
Zou jij dat wel durven dan?quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:16 schreef Solotovski het volgende:
Die ene vrouw probeert het wel, best dapper van haarquote:Op zaterdag 11 april 2026 20:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De plaats van geboorte zou geen vrijbrief moeten zijn voor criminaliteit. Gewoon met de hele familie terug naar het land van herkomst van vader, grootvader of overgrootvader.quote:Op zondag 12 april 2026 06:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan blijkt ie in Rotterdam te zijn geboren en zien we je hier niet meer terug.
En maar blijven proberen om dit goed te praten, stug volhouden hoor dan komt het allemaal vanzelf weer goedquote:Op zondag 12 april 2026 09:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet echt iets van de laatste 25 jaar
Geweld tegen mensen in het OV is er vrijwel altijd geweest
Ik zie hier ook een verwardier rondstruinen .... mg zeg wat een braakselquote:Op zondag 12 april 2026 07:07 schreef torentje het volgende:
[..]
De vijanden van de vrijheid en blijheid, hebben het onmogelijk gemaakt om de zwakke plekken in de Nederlandse maatschappij zwaar bewapend te verdedigen en te versterken.
In tegendeel.quote:Op zondag 12 april 2026 09:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
En maar blijven proberen om dit goed te praten, stug volhouden hoor dan komt hetb allemaal vanzelf weer goed
Snel, pak je hockeystok!quote:Op zondag 12 april 2026 09:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik zie hier ook een verwardier rondstruinen .... mg zeg wat een braaksel
quote:Op zondag 12 april 2026 09:38 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De plaats van geboorte zou geen vrijbrief moeten zijn voor criminaliteit. Gewoon met de hele familie terug naar het land van herkomst van vader, grootvader of overgrootvader.
oa.quote:Op zondag 12 april 2026 02:17 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vanwege eventuele vervolging? Of het risico een mes te krijgen?
Nu ben ik een aardig grote jongen en niet bang uitgevallen. Als ik in die bus gestaan had dan hadden ze op zeker een aanhouding. En een ambulance kunnen bellen. Misschien niet heel slim maar ik ben echt klaar met dit soort lui
Nee en dat lijkt me ook niet echt prettig, urenlang in een kleine afgesloten ruimte te zitten.quote:Op zondag 12 april 2026 10:55 schreef Drxx het volgende:
Hebben ze in Rotterdamse bussen geen afgesloten hokje voor de chauffeurs?
Naar wat je kunt horen, zaten er volgens mij vooral vrouwen en kinderen in die bus.quote:Op zondag 12 april 2026 11:06 schreef Tengano het volgende:
In principe zou je in deze situatie een burgerarrest mogen doen denk ik, maar ik weet daar te weinig van.
Ik denk dat je hem dan naar de grond toe moet hoeken en vasthouden totdat de politie komt.
Je mag iemand staande houden cq vast houden. Maar je moet oppassen dat je niet iemand zodanig verwond dat je voor de rechter kunt verschijnen en daardoor je leven op de kop komt te staan. Dan ben jij plots de dader en tuig het slachtoffer.quote:Op zondag 12 april 2026 11:06 schreef Tengano het volgende:
In principe zou je in deze situatie een burgerarrest mogen doen denk ik, maar ik weet daar te weinig van.
Ik denk dat je hem dan naar de grond toe moet hoeken en vasthouden totdat de politie komt.
Ik heb al eens 3 van die ratten een trein uitgewerkt omdat ze een conducteur aan het mishandelen waren dus ik durf wel te zeggen dat ik dat zou durven jaquote:
Met de bolle kant van een hockeystick, toevallig?quote:Op zondag 12 april 2026 12:03 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Ik heb al eens 3 van die ratten een trein uitgewerkt omdat ze een conducteur aan het mishandelen waren dus ik durf wel te zeggen dat ik dat zou durven ja
Had ik helaas niet bij mequote:Op zondag 12 april 2026 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Met de bolle kant van een hockeystick, toevallig?
Mooi volop in beeld.quote:Op zondag 12 april 2026 12:07 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Eerdere beelden van dezelfde man en dezelfde buschauffeur.
Zal wel ergens bij zijn matties ondergedoken zitten oid. Ze dekken elkaar allemaal.quote:Op zondag 12 april 2026 12:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar nog steeds niet opgepakt.....
Goh, how obvious...
quote:Op zondag 12 april 2026 09:38 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De plaats van geboorte zou geen vrijbrief moeten zijn voor criminaliteit. Gewoon met de hele familie terug naar het land van herkomst van vader, grootvader of overgrootvader.
Om mij snel en het land uit wieberen. Weg met dit soort tuig.quote:Op zondag 12 april 2026 12:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar nog steeds niet opgepakt.....
Goh, how obvious...
https://www.rijnmond.nl/n(...)-herkenbaar-in-beeldquote:Op zondag 12 april 2026 12:07 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Heftig om twee keer te moeten meemaken.quote:Op zondag 12 april 2026 12:07 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Men heeft de Nederlandse taal zelf niet goed onder de knie als men mijn bijdragen verwarrend vind.quote:Op zondag 12 april 2026 09:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik zie hier ook een verwardier rondstruinen .... mg zeg wat een braaksel
Klopt, dat is iets waar je als mens echt cynisch van wordt. Ik ben ooit lastig gevallen door een jongen op de fiets. Het eindigde ermee dat ik aan de ene kant van mijn fiets stond te roepen dat hij op moest rotten en hij dingen riep over hoer en kanker en tegen mijn fiets aan trapte.quote:Op zondag 12 april 2026 16:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is eigenlijk wel schaamtevol als je het zo bekijkt. De buschauffeur zorgt ervoor dat de passagiers veilig van punt A naar punt B komen, maar wanneer de buschauffeur wat overkomt steekt geen enkele passagier een poot uit. Je hoort ook in een filmpje dat hij zegt 'Een volle bus en niemand doet iets'.
Ik kom helaas dit soort stukken stront nooit tegen, tenminste niet in dit soort situaties.quote:Op zondag 12 april 2026 16:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is eigenlijk wel schaamtevol als je het zo bekijkt. De buschauffeur zorgt ervoor dat de passagiers veilig van punt A naar punt B komen, maar wanneer de buschauffeur wat overkomt steekt geen enkele passagier een poot uit. Je hoort ook in een filmpje dat hij zegt 'Een volle bus en niemand doet iets'.
Als je ingrijpt krijg je tien jaar cel voor mishandeling.quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik ben wel eens iemand tegen gekomen die letterlijk vroeg of ik een machette op mijn keel wilde.quote:Op zondag 12 april 2026 18:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, dat is iets waar je als mens echt cynisch van wordt. Ik ben ooit lastig gevallen door een jongen op de fiets. Het eindigde ermee dat ik aan de ene kant van mijn fiets stond te roepen dat hij op moest rotten en hij dingen riep over hoer en kanker en tegen mijn fiets aan trapte.
Stonden er verderop twee grote, gezonde Hollandse knullen te wachten tot het gevaar weg was, want dan konden ze door fietsen.
Achteraf verderop kwam ik ze tegen bij een stoplicht en toen stotterden ze iets "dat ze niet wisten wat er aan de hand was, anders hadden ze me wel geholpen". Echt, gelul. De situatie was heel duidelijk. Als ze nou iets hadden gezegd van dat ze bang waren dat hij een mes zou trekken dan had ik het begrepen, maar dit laffe gedoe
Oh ik snap het wel, maar het werkt dit gelazer ook in de hand. Helemaal als ze minderjarig zijn is de eerste keer dat ze tegen een consequentie aanlopen als ze echt de verkeerde tegenkomen en zelf een mes in hun ribben krijgen of ergens bij de 7e veroordeling als een rechter het een keertje zat is.quote:Op zondag 12 april 2026 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben wel eens iemand tegen gekomen die letterlijk vroeg of ik een machette op mijn keel wilde.
Tegenwoordig bemoeit niemand zich daar meer mee, en ik snap eigenlijk ook wel waarom. Degenen die helpen kunnen zelf in grote problemen komen, en er wordt niks aan gedaan.
Als ik heel eerlijk ben hou ik mezelf ook afzijdig.
Ja, sorry, buschauffeur aan mij heb je ook niks.
Het lijkt niet alsof deze kerel een wapen op zak had anders had hij die wel tegen de buschauffeur gebruikt. En ik snap ook wel dat het lastig is. Ik snap dat vrouwen, scholieren en oudere mannen niet zo snel durven in te grijpen. Misschien dat één man die op staat de boel in gang trekt en dat meer mensen zullen volgen, maar dat moet je ook maar af wachten.quote:Op zondag 12 april 2026 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben wel eens iemand tegen gekomen die letterlijk vroeg of ik een machette op mijn keel wilde.
Tegenwoordig bemoeit niemand zich daar meer mee, en ik snap eigenlijk ook wel waarom. Degenen die helpen kunnen zelf in grote problemen komen, en er wordt niks aan gedaan.
Als ik heel eerlijk ben hou ik mezelf ook afzijdig.
Ja, sorry, buschauffeur aan mij heb je ook niks.
En deze trend heeft uiteraard helemaal niets te maken met dat import schorem uiteraard 🤯quote:Op zondag 12 april 2026 20:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zag dit voorbij komen.
[ afbeelding ]
Ik vind het zorgwekkend hoe rap de maatschappij aan het verharden is en ik hou mijn hart vast voor de toekomst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |