88% heeft voorgestemd op dit voorstel. Jammer!quote:Op woensdag 8 april 2026 17:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Poeh, hebben we via GvE naast hypotheek bedrijfspand, een 2e hypotheek op het woonhuis van ondernemer ter inschrijving van 490k. Nu is de woning verkocht met een overwaarde van 232k, willen ze dit afkopen tegen 50k omdat de ondernemer de rest nodig heeft.
Zit eigenlijk niet op te wachten op dit soort stemmingen. Los gewoon af wat je bent overeengekomen en herfinancier de rest.
Eens,quote:Op vrijdag 17 april 2026 16:34 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
88% heeft voorgestemd op dit voorstel. Jammer!
quote:Omdat u eerder heeft geïnvesteerd in de projecten van Dennis Wazir, informeren wij u graag als eerste over deze nieuwe vastgoed investeringskansen: Aankoop Nieuwendijk 99 en Aankoop Nieuw-Zeelandweg 15-Y.
Aankoop Nieuwendijk 99
Bedrag: ¤ 661.500
Rente: 7,5%
Looptijd: 26 maanden
Classificatie: 3
Aankoop Nieuw-Zeelandweg 15-Y
Bedrag: ¤ 178.500
Rente: 7,5%
Looptijd: 26 maanden
Classificatie: 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er mensen die in de eerdere collin lening hebben geïnvesteerd? Hoe was hun betaalgedrag?
[ Bericht 7% gewijzigd door Fredericm op 17-04-2026 18:36:22 ]
Het lijkt erop dat het na het weekend wordt....quote:Op donderdag 16 april 2026 23:18 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me al af, of die nieuwe lening al uitgeboekt was. Ik heb die zelf niet meegenomen.
Dan wordt het inderdaad wel tijd om de aflossing wordt betaald. Zou Collin dit dan net als bij Dutchplaze laatst "met terugwerkende kracht" doen?
5.5% het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 17 april 2026 17:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Orhan Harman
¤ 325.000 | 5,5 % rente | 60 maanden
Linkje: https://url42.collincrowd(...)YM9nn9tvRDBDTQ-3D-3D
Linkjes:quote:Op vrijdag 17 april 2026 17:19 schreef Crowdyfunder het volgende:
GVE. 2 projecten 7.5% ruim 2 jaar looptijd
[..]
Een snelle telling in mijn email archief levert 45 hits op "GmbH" projecten bij Collin, dus ik denk dat je de meeste wel te pakken hebt.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Van de snelheid zijn we allemaal geschrokken, en dit combinatie met ronduit misleidende informatie in de pitches
Bij Benner de opmerking dat de accountant een vermogensopstelling zou hebben aangeleverd met daarin een prive netto vermogen van 160 mio(!), en duizenden wooneenheden met een zeer hoge bezettingsgraad. Als je daarmee nog geen winst kunt maken?....of een normale liquiditeitspositie kunt hebben....
Het zal zeker nog een tijdje duren voordat het vertrouwen terug komt. In de tussentijd blijf ik toch alert voor de kleinere Duitse projecten, waar je wat makkelijker een beeld van kunt vormen en waarbij je idd niet overrompeld wordt met miljoenprojecten met opgeblazen taxaties in een vastgelopen vastgoedmarkt, die totaal niet in te schatten zijn op basis van een normale crowdfundpagina.
Als er dan ook meer dagen de verhoogde rente wordt betaald vind ik het best. Maar niet als de aflossing met terug werkende kracht gedateerd wordt op de dag dat de nieuwe lening uitgeboekt is, zoals eerder bij Dutchplaza. Daar was de aflossing 1 april bijgeschreven in de wallet, maar stond in het aflosschema met datum 27 maart.quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het na het weekend wordt....
Het zou goed zijn als Collin de verschillen tussen NL en DE hypotheken (en de verschillende mogelijkheden in DE) netjes op een rij zet en de investeerders daar eens een keer goed over zou informeren, dat is lijkt me ook onderdeel van haar zorgplicht! (en is hier al eeder genoemd en ccf leest hier mee als ik het goed heb). Het is naar duits recht wezenlijk anders en vooral de uitwinning is in releatie tot de nl procedures ééntje van de lange adem. Door in een pitch te stellen dat er sprake is van een 1e of 2e hypotheekrecht is zonder verder enige vermelding over de details en volgens wel recht zou je toch wel kunnen denken dat de zorgplicht dan toch wel wat te weinig aandacht krijgt want iemand zou kunnen concluderen dat die naar nederlands recht is terwijl dat mogelijk (zeker?) niet het geval is.quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:56 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Een tijd geleden is hier al gesproken over verschillen tussen Nederlandse hypothecaire zekerheid en Duitse varianten, iets waar ik bij de Duitse Collin nog niks over gehoord heb en wat voor mij nog steeds onduidelijk is.
Je zou het ook aan Collin kunnen vragen. Ik denk niet dat ze reageren op iets wat ze hier lezen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:41 schreef tnhb het volgende:
[..]
Het zou goed zijn als Collin de verschillen tussen NL en DE hypotheken (en de verschillende mogelijkheden in DE) netjes op een rij zet en de investeerders daar eens een keer goed over zou informeren, dat is lijkt me ook onderdeel van haar zorgplicht! (en is hier al eeder genoemd en ccf leest hier mee als ik het goed heb). Het is naar duits recht wezenlijk anders en vooral de uitwinning is in releatie tot de nl procedures ééntje van de lange adem. Door in een pitch te stellen dat er sprake is van een 1e of 2e hypotheekrecht is zonder verder enige vermelding over de details en volgens wel recht zou je toch wel kunnen denken dat de zorgplicht dan toch wel wat te weinig aandacht krijgt want iemand zou kunnen concluderen dat die naar nederlands recht is terwijl dat mogelijk (zeker?) niet het geval is.
De leningnemer gaat dat niet betalen dus jij verwacht dat Collin dit betaalt?quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:58 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Als er dan ook meer dagen de verhoogde rente wordt betaald vind ik het best. Maar niet als de aflossing met terug werkende kracht gedateerd wordt op de dag dat de nieuwe lening uitgeboekt is, zoals eerder bij Dutchplaza. Daar was de aflossing 1 april bijgeschreven in de wallet, maar stond in het aflosschema met datum 27 maart.
Dat is in het verleden aan Collin gevraagd maar daar hebben ze weinig behoefte aan.quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:41 schreef tnhb het volgende:
[..]
Het zou goed zijn als Collin de verschillen tussen NL en DE hypotheken (en de verschillende mogelijkheden in DE) netjes op een rij zet en de investeerders daar eens een keer goed over zou informeren, dat is lijkt me ook onderdeel van haar zorgplicht! (en is hier al eeder genoemd en ccf leest hier mee als ik het goed heb). Het is naar duits recht wezenlijk anders en vooral de uitwinning is in releatie tot de nl procedures ééntje van de lange adem. Door in een pitch te stellen dat er sprake is van een 1e of 2e hypotheekrecht is zonder verder enige vermelding over de details en volgens wel recht zou je toch wel kunnen denken dat de zorgplicht dan toch wel wat te weinig aandacht krijgt want iemand zou kunnen concluderen dat die naar nederlands recht is terwijl dat mogelijk (zeker?) niet het geval is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Blijkbaar dus al een half jaar geleden, en niet eerder bekend GvE?
Die update van GVE begrijp ik niet zo; wie stelt nu wie aansprakelijk en voor wat?
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 18-04-2026 00:23:07 ]Pecunia non olet
quote:Op zaterdag 18 april 2026 00:12 schreef obligataire het volgende:
Brand bij GVE/Kar*ls IVSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor project Kar*ls III dezelfde update gehad (muv aansprakelijkheidsverhaal), terwijl dat onderpand 2km van de brandlocatie ligt. Het is mij niet duidelijk waarom dit project ook niet kan betalen, zeker omdat we pandrecht hebben op de huurpenningen van 33 garageboxen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Blijkbaar dus al een half jaar geleden, en niet eerder bekend GvE?
Die update van GVE begrijp ik niet zo; wie stelt nu wie aansprakelijk en voor wat?
Boschstraat was wel heftige brand: https://www.hartvannederl(...)nd-loods-boschstraat
Zoals GvE het heeft opgeschreven lijkt het als iemand GvE aansprakelijk heeft gesteld. Hoe of wat is mij ook niet duidelijk.quote:wordt onderzocht
in hoeverre de verzekeringsdekking en de inrichting en controle van de zekerheden toereikend zijn
geweest. Naar aanleiding hiervan vindt nader onderzoek plaats.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 18-04-2026 05:42:25 ]
quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:07 schreef Fredericm het volgende:
Linkje Lets Dough it
8,5% Direkt. 60 maanden dekkende 2e hypotheek op courant woonhuis. Wel negatief eigen vermogen. Graag jullie analyseMoeilijk. Bij de eerste lening van 80k, 3k eigen inbreng.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er mensen die in de eerdere collin lening hebben geïnvesteerd? Hoe was hun betaalgedrag?
Nu extra bedrag van 90k en geen eigen inbreng.
Met zekerheden misschien net te doen.
Wat is bij III met het depot gebeurd? Project zit in de verlenging met een hogere rente maar volgens mij is er nooit een melding geweest dat er iets uit het depot is gehaald?quote:Op zaterdag 18 april 2026 00:56 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Voor project Kar*ls III dezelfde update gehad (muv aansprakelijkheidsverhaal), terwijl dat onderpand 2km van de brandlocatie ligt. Het is mij niet duidelijk waarom dit project ook niet kan betalen, zeker omdat we pandrecht hebben op de huurpenningen van 33 garageboxen.
Boschstraat was wel heftige brand: https://www.hartvannederl(...)nd-loods-boschstraat
Zoals GvE het heeft opgeschreven lijkt het als iemand GvE aansprakelijk heeft gesteld. Hoe of wat is mij ook niet duidelijk.
[..]
Een scenario zou kunnen zijn: door de brand zijn veel huurinkomsten weggevallen. Daardoor is hij in de breedte in liquiditeitsnood gekomen, in ieder geval krapte, en dat raakt meerdere betalingsverplichtingen. Dus III en IV en misschien ook nog andere.quote:Op zaterdag 18 april 2026 00:56 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zoals GvE het heeft opgeschreven lijkt het als iemand GvE aansprakelijk heeft gesteld. Hoe of wat is mij ook niet duidelijk.
[..]
Wel 20K op eerste Collin lening afgelost en bijna 10K op eerste hypotheek.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Moeilijk. Bij de eerste lening van 80k, 3k eigen inbreng.
Nu extra bedrag van 90k en geen eigen inbreng.
Met zekerheden misschien net te doen.
Ik krijg niet de indruk dat mevrouw een hele succesvolle onderneemster is. Het ene gat met het andere vullen zeg maar. En die brave borst van een echtgenoot die tekent overal aan mee. Wel lief.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:55 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Wel 20K op eerste Collin lening afgelost en bijna 10K op eerste hypotheek.
Het zou ook kunnen dat dat al eens is gedaan en ze het blijkbaar niet belangrijk (of niet wenselijk?) vonden. Alleen de onbekendheid bij de investeerders en de zorgplicht van het platform zijn nog wel steeds relevant naar mijn mening. Ze zullen hier zeker niet rechtreesk reageren, dat verwacht ik ook helemaal niet, maar het zou niet de eerste keer zijn dat er nav informatie die hier de lezen was vervolgens werd geacteerd door een meelezend platform.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:07 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Je zou het ook aan Collin kunnen vragen. Ik denk niet dat ze reageren op iets wat ze hier lezen.
En dat snap ik ook wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |