abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220574583
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Als mensen zo willen "autorijden" waarom gaan ze dan niet gewoon met de trein?
Omdat de trein je van het ene station naar het andere brengt en niet van voordeur naar voordeur.
  maandag 13 april 2026 @ 17:36:37 #252
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220574628
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Neuh :P
Why?
Omdat álle fietsers én álle voetgangers anders dood gaan. Dat is waarom er in de USA geen enkele voetganger meer is.

Nee echt. Ga maar kijken. Ze zijn er niet meer. Allemaal kapot gereden. Al-le-maal. Stuk voor stuk.

Hier, kijk; het bewijs:

Zie je die witte Tesla daar rechts? Zie je ook allemaal die voetgangers? Dit is op Times Square, screenshot net gemaakt op https://www.skylinewebcam(...)rk/times-square.html

Het zou verboden moeten worden!

[ Bericht 24% gewijzigd door CoolGuy op 13-04-2026 17:57:55 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220575185
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Omdat álle fietsers én álle voetgangers anders dood gaan. Dat is waarom er in de USA geen enkele voetganger meer is.

Nee echt. Ga maar kijken. Ze zijn er niet meer. Allemaal kapot gereden. Al-le-maal. Stuk voor stuk.

Hier, kijk; het bewijs:

[ afbeelding ]

Zie je die witte Tesla daar rechts? Zie je ook allemaal die voetgangers? Dit is op Times Square, screenshot net gemaakt op https://www.skylinewebcam(...)rk/times-square.html

Het zou verboden moeten worden!
Nee, hoor. Die hebben zelf geen automatische piloot en hinderen daardoor de auto's die dat wel hebben. In de VS zijn voetgangers op de rijbaan (buiten de oversteekplaatsen) al automatisch aangeschoten wild, maar hier mag je ze niet zomaar omver rijden. Dat zag je ook in het FSD filmpje in Amsterdam.

Met alleen automatisch rijdende auto's kun je de doorstroming optimaliseren, onder andere door alle stoplichten weg te halen en ze elkaar te laten vertellen wat ze gaan doen. Maar dan moet je alle voetgangers en fietsers eigenlijk al een zender implanteren, zodat de auto's ze ook goed waarnemen. Of nog liever: als je ergens naar toe wilt, moet je een robotaxi bellen, die dan voor je voordeur stopt, zodat je veilig in kunt stappen. Dan kunnen ook alle trottoirs, fietspaden en rails weg en plaatsmaken voor een grote lap asfalt. Dat is toch het doel?
pi_220575954
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:45 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat argument van de skivakantie heb je al eerder gegeven, en toen zijn we tot de conclusie gekomen dat dat helemaal niet mogelijk is, omdat je auto niet zichzelf onderweg aan de oplader kan hangen.
Tesla kan opladers maken die geautomatiseerd zijn. Nodig voor de robotaxi, dus bepaald niet vergezocht.
pi_220575972
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:24 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat bijzinnetje, "als het goed gebruikt wordt" is wel een ontzettend belangrijke nuance. Bij dit systeem ligt het gewoon ontzettend voor de hand dat er mensen zijn die er misbruik van gaan maken en wel op hun telefoon films gaan kijken terwijl ze achter het stuur zitten. Geen idee hoe precies, maar mij lijkt dat de RDW dat ook mee zou moeten nemen in de evaluatie.
Goh, waarom zou men toch die binnencamera verplicht hebben gemaakt... |:(
pi_220575999
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:56 schreef Red_85 het volgende:
Wat ik wel kan zeggen is dat als dat systeem goed en betrouwbaar is, ik best een auto zou kunnen overwegen ergens in de toekomst en het ook wel kan gaan gebruiken als het mij uitkomt
Idem. Laat de fanatiekelingen maar lekker proefkonijn spelen, mij niet gezien de komende minimaal 5 jaar.
pi_220576023
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 19:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dat is toch het doel?
Dat klinkt als een vreselijke dystopische wereld waar je zelf geen controle meer mag hebben over je voertuig of er uberhaupt een in bezig mag hebben.

Absoluut niet mijn doel in elk geval.
pi_220576142
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tesla kan opladers maken die geautomatiseerd zijn. Nodig voor de robotaxi, dus bepaald niet vergezocht.
Dat is helemaal waar, maar de huidige Teslas die rondrijden zijn daar qua hardware nog helemaal niet op voorbereid. Blijft dus toekomstmuziek voorlopig.
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, waarom zou men toch die binnencamera verplicht hebben gemaakt... |:(
En dan zullen er nog steeds mensen zijn die er misbruik van maken. Omdat het systeem simpelweg veel meer meerwaarde biedt, als je ook niet meer op hoeft te letten. Dus het is ronduit naïef om te geloven dat iedereen zich braaf aan de regeltjes gaat houden, en het systeem enkel op die manier te testen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220576370
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:48 schreef knoopie het volgende:

[..]
Als fabrikant ben je ook verantwoordelijk voor "forseeable misuse" van je producten. Zo simpel is het. Dus als je als autofabrikant het systeem te makkelijk te omzeilen maakt, ja dan is het probleem ook het systeem. Zelfs bij veel minder gevaarlijke producten (huishoudelijke producten of medische producten) ben je als producent verplicht er rekening mee te houden dat je toekomstige klant het product gebruikt op een manier die oorspronkelijk niet zo bedoeld is. Nu heb ik al een tijd niks meer voor de autoindustrie gedaan, maar het lijkt mij sterk dat die daarop een uitzondering zijn.

De discussie moet niet alleen gaan over of het systeem theoretisch veiliger is met gebruikers die zich allemaal netjes aan de regels houden. Want iedereen weet dat dat niet zo is in de praktijk. Er zullen mensen misbruik van maken, bewust of onbewust. En de vraag is hoe makkelijk dat dan gaat zijn, en hoe de statistieken er dan uit zien.
Dat is dus extreem lastig. Probeer het eens uit!
pi_220576383
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Als mensen zo willen "autorijden" waarom gaan ze dan niet gewoon met de trein?
De trein gaat van een plek waar je niet bent, naar een plek waar je niet hoeft te zijn op een moment dat het jou niet uitkomt...
pi_220576398
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
En als daar nu 10 mensen tegenover staan die ineens niet meer overhoop gereden worden omdat dit systeem beter oplet?
Waarom zou je niet voor alle 11 mensen gaan? Als de bestuurder actief moet blijven rijden met een meerijdend FSD systeem op de achtergrond dan is het niet 1 om 10, maar 0 om 11.
pi_220576401
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 20:35 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat is helemaal waar, maar de huidige Teslas die rondrijden zijn daar qua hardware nog helemaal niet op voorbereid. Blijft dus toekomstmuziek voorlopig.
[..]
En dan zullen er nog steeds mensen zijn die er misbruik van maken. Omdat het systeem simpelweg veel meer meerwaarde biedt, als je ook niet meer op hoeft te letten. Dus het is ronduit naïef om te geloven dat iedereen zich braaf aan de regeltjes gaat houden, en het systeem enkel op die manier te testen.
Op dit moment is er nog geen FSD unsupervised.

En het systeem merkt het al als je te lang naar het scherm kijkt. Gaat direct klagen en als je dan niet in het gareel gaat dan gaat gewoon het systeem uit. En dat mag je 5 keer hebben voordat je een week helemaal niet meer van FSD gebruik mag maken.

Het is extreem streng en als zodanig hoort het bij de goedkeuring die gegeven is in Nederland.
pi_220576413
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Waarom zou je niet voor alle 11 mensen gaan? Als de bestuurder actief moet blijven rijden met een meerijdend FSD systeem op de achtergrond dan is het niet 1 om 10, maar 0 om 11.
Natuurlijk gaat men daarvoor, maar een kind dat tussen twee bestelauto's door ineens voor jouw auto springt kun je natuurlijk met geen enkele sensor zien aankomen, noch met jouw ogen.

100% veilig is gewoon een illusie.

Maar als doelstelling is het natuurlijk prima.
  maandag 13 april 2026 @ 22:20:19 #264
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220576717
Feest is bij mij niet doorgegaan.
Ik heb afgelopen zondag ook FSD aangeschaft, 3 uur bezig geweest met downloaden. Maar ook na een reset werkte het nog steeds niet, de optie stond er niet tussen. Via een chat met Tesla (in-app) werd mij verteld dat de zogenoemde HW3 computers niet compatibel zijn en dat HW4 alleen FSD ondersteunt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 23:11:41 #265
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220576894
Lijkt me wel handig. Stel je moet op een locatie zijn. En er is geen parking in de buurt. Je rijdt er naar toe. Je stelt in “zoek parking.” De auto rijd vanzelf weg en zoekt een parking. Desnoods een kilometer verderop.

Wil je terug naar huis stel je in “kom naar mij”rijd hij vanzelf vanuit de parking naar je locatie
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220576928
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:23 schreef VEM2012 het volgende:
Natuurlijk gaat men daarvoor, maar een kind dat tussen twee bestelauto's door ineens voor jouw auto springt kun je natuurlijk met geen enkele sensor zien aankomen, noch met jouw ogen.

100% veilig is gewoon een illusie.

Maar als doelstelling is het natuurlijk prima.
Uiteraard wordt het nooit 100%. Maar het zou veiliger zijn als de bestuurder altijd actief aan het verkeer deelneemt in plaats van passief. FSD vereist dan wel dat een bestuurder oplet, maar doordat je niet actief deelneemt aan het verkeer reageer je trager als je wél moet ingrijpen.

Als je dan kijkt naar een zo optimaal mogelijke veiligheid, dan zou je de bestuurder moeten laten rijden, met FSD meerijdend op de achtergrond om in te grijpen in plaats van andersom.
pi_220577019
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 23:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Lijkt me wel handig. Stel je moet op een locatie zijn. En er is geen parking in de buurt. Je rijdt er naar toe. Je stelt in “zoek parking.” De auto rijd vanzelf weg en zoekt een parking. Desnoods een kilometer verderop.

Wil je terug naar huis stel je in “kom naar mij”rijd hij vanzelf vanuit de parking naar je locatie
Ja, maar dan is er geen toezicht, dus dat werkt niet.
pi_220577453
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 22:20 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb afgelopen zondag ook FSD aangeschaft, 3 uur bezig geweest met downloaden. Maar ook na een reset werkte het nog steeds niet, de optie stond er niet tussen. Via een chat met Tesla (in-app) werd mij verteld dat de zogenoemde HW3 computers niet compatibel zijn en dat HW4 alleen FSD ondersteunt.
Momenteel.

Ik heb een S met HW4. Die is ook nog niet ondersteund in Nederland. Al schijnt die na de spring update wel ondersteund te worden.
pi_220577469
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 23:31 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Uiteraard wordt het nooit 100%. Maar het zou veiliger zijn als de bestuurder altijd actief aan het verkeer deelneemt in plaats van passief. FSD vereist dan wel dat een bestuurder oplet, maar doordat je niet actief deelneemt aan het verkeer reageer je trager als je wél moet ingrijpen.

Als je dan kijkt naar een zo optimaal mogelijke veiligheid, dan zou je de bestuurder moeten laten rijden, met FSD meerijdend op de achtergrond om in te grijpen in plaats van andersom.
Niemand houdt je tegen om op te blijven letten met FSD unsupervised.

Maar de praktijk gaat anders zijn natuurlijk.
pi_220577475
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 22:20 schreef phpmystyle het volgende:
En waarom laten ze je het wel aanschaffen als ze, neem ik aan, weten dat het bij jou niet gaat werken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220577528
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:17 schreef vosss het volgende:

[..]
En waarom laten ze je het wel aanschaffen als ze, neem ik aan, weten dat het bij jou niet gaat werken?
Is het een abbo, dan hoef je niet te betalen totdat het werkt.

Nu aanschaffen (levenslang voor de auto) is een (tijdelijke) optie voor wie niet per maand wil betalen. Deze optie is er straks niet meer, dus vandaar.
pi_220577533
Ok duidelijk thanks!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220577683
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 20:24 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat klinkt als een vreselijke dystopische wereld waar je zelf geen controle meer mag hebben over je voertuig of er uberhaupt een in bezig mag hebben.

Absoluut niet mijn doel in elk geval.
Tja, ik denk dat ze over 50-100 jaar het een waanzinnig/krankzinnig idee vinden dat je met een aantal ton gewicht onder je kont met hoge snelheid kan rondscheuren.

Toch wel een mooie prestatie van Tesla, bij de RDW kijken ze erg kritisch naar dit soort systemen.
Denk dat de gebruiker wel echt goed geïnformeerd moet worden dat deze nog wel altijd verantwoordelijk blijft. Dus als de Tesla een gekke beslissing maakt (over een kind rijden om iets anders te voorkomen ofzo) je niet achteraf met het vingertje kan wijzen.
  dinsdag 14 april 2026 @ 09:21:39 #274
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220577837
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 23:11 schreef capuchon_jongen het volgende:

Luie sodemieter.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 14 april 2026 @ 09:23:51 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220577883
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 19:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, hoor. Die hebben zelf geen automatische piloot en hinderen daardoor de auto's die dat wel hebben. In de VS zijn voetgangers op de rijbaan (buiten de oversteekplaatsen) al automatisch aangeschoten wild, maar hier mag je ze niet zomaar omver rijden. Dat zag je ook in het FSD filmpje in Amsterdam.

Met alleen automatisch rijdende auto's kun je de doorstroming optimaliseren, onder andere door alle stoplichten weg te halen en ze elkaar te laten vertellen wat ze gaan doen. Maar dan moet je alle voetgangers en fietsers eigenlijk al een zender implanteren, zodat de auto's ze ook goed waarnemen. Of nog liever: als je ergens naar toe wilt, moet je een robotaxi bellen, die dan voor je voordeur stopt, zodat je veilig in kunt stappen. Dan kunnen ook alle trottoirs, fietspaden en rails weg en plaatsmaken voor een grote lap asfalt. Dat is toch het doel?
Wat een distopie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')