Wellicht. Maar als ze dit gaan doen met vermelding dat ze zich baseren op deze gegevens verwacht ik dat de overige Kamerleden aan de rem trekken.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ze dat zouden willen deden ze dat ook wel zonder de adviezen van dit centrum.
Ja, de jacht op een koekje is een stuk minder inspannend dan de jacht op een hert. Zeker als je dat met een speer moet doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat mensen steed dikker worden komt echt niet doordat ze gehaktballen of ander vlees eten. Dat komt door wat ze daarnaast allemaal in hun bek stoppen. Snoep, koek, chips, fastfood elke dag.
Ik blijf er bij dat ik vega's er vaak ongezond uit vind zien. En die ik ken zijn ook vaak ziek, minder weerstand.
Maar iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voelt. Boeien.
Wie beweert dat dan?quote:Op donderdag 9 april 2026 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat mensen steed dikker worden komt echt niet doordat ze gehaktballen of ander vlees eten.
******quote:Op donderdag 9 april 2026 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat mensen steed dikker worden komt echt niet doordat ze gehaktballen of ander vlees eten. Dat komt door wat ze daarnaast allemaal in hun bek stoppen. Snoep, koek, chips, fastfood elke dag. ******
Ik blijf er bij dat ik vega's er vaak ongezond uit vind zien. En die ik ken zijn ook vaak ziek, minder weerstand.
Is dat niet meer iets voor het Milieucentrum?quote:Volgens het Voedingscentrum is het beter voor het milieu om te minderen.
Lekker moederen maar dan in een goedbetaalde baan.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:46 schreef tjoptjop het volgende:
Weinig divers clubje trouwens, kunnen we het dan nog wel serieus nemen?
[ afbeelding ]
Dat is logisch en kan je zelf ook wel bedenken lijkt mij.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja wat is belachelijk. Als dit optimaal gezond is dan is het zo. Je moet niet verwachten dat ze er frikandellen en pizza in gaan zetten.
En of je verder optimaal gezond wil leven is moet je zelf weten.
Dit is de crux. We hebben altijd, overal calorierijk voedsel tot onze beschikking. Daar kan niet iedereen even goed mee om gaan.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de jacht op een koekje is een stuk minder inspannend dan de jacht op een hert. Zeker als je dat met een speer moet doen.
Snoep koek en chips is wel vegetarisch.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat mensen steed dikker worden komt echt niet doordat ze gehaktballen of ander vlees eten. Dat komt door wat ze daarnaast allemaal in hun bek stoppen. Snoep, koek, chips, fastfood elke dag.
Er is weinig mis met supermarkt brood hoor. Is gewoon aan strenge regels gebonden. Warme-bakker-brood is vaak alleen maar duurder.quote:Op donderdag 9 april 2026 03:57 schreef raptorix het volgende:
Ik ben sinds dit jaar heel gezond gaan eten, en eet sowieso nog maar weinig vlees, maar ik zou liever hebben dat ze eens een grote bek zouden hebben over de Supermarkten en Unilevers van deze wereld die ons voedsel verpesten.
Neem alleen maar dat supermarkt brood, dat is zo fucking ongezond, ik kan iedereen aanraden om gewoon kwaliteits brood bij een goede bakker te kopen, nog maar niet te spreken over die maaltijd salades die eigenlijk vol met ongezond vet en suikers zitten. Ik ben inmiddels 15 kilo afgevallen, niet door dieeten maar gewoon door een hoop troep te skippen, ik kan het iedereen aanraden.
Wat een clubje burgertrutten, zegquote:Op donderdag 9 april 2026 00:46 schreef tjoptjop het volgende:
Weinig divers clubje trouwens, kunnen we het dan nog wel serieus nemen?
[ afbeelding ]
Als mensen geen vleeswaren of kaas op brood mogen eten wat blijft er nog over dan?quote:Op donderdag 9 april 2026 12:03 schreef Gia het volgende:
Het gevolg hiervan gaat ook zijn dat mensen die te dik zijn, niet meer naar een dietist gaan en al helemaal geen gebruik meer maken van het eetdagboek van het voedingscentrum, want je komt met normaal/matig eten dan niet meer aan de groene balkjes. Bij de dietist krijg je continu op je lazer omdat je gewoon graag minstens 5 x per week vlees wil eten bij de warme maaltijd. En ook op je brood.
Alleen op je brood eet je per week, over het algemeen, al meer dan een ons vleesbeleg.
Voor kaas hoef je geen dier te doden.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:57 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Als mensen geen vleeswaren of kaas op brood mogen eten wat blijft er nog over dan?
Jam, pindakaas, appelstroop of chocovlokken? Allemaal suikerbommen. Of je moet zo'n geitenwollensokfiguur zijn die hummus eet.
Het verschilt per supermarkt. De Jumbo heeft prima brood.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is weinig mis met supermarkt brood hoor. Is gewoon aan strenge regels gebonden. Warme-bakker-brood is vaak alleen maar duurder.
Het is wel bewerkt hoor. Of het ongezond is laat ik in het midden, maar dat "lang lekker" brood is niet te eten.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het verschilt per supermarkt. De Jumbo heeft prima brood.
Boter? Sandwich spread? Eieren? Salade? Avocado? Soep?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:57 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Als mensen geen vleeswaren of kaas op brood mogen eten wat blijft er nog over dan?
Jam, pindakaas, appelstroop of chocovlokken? Allemaal suikerbommen. Of je moet zo'n geitenwollensokfiguur zijn die hummus eet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |