abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2026 @ 11:49:31 #126
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220539682
Ik kan prima vega pasta's machen, met rijst ook, maar als ik met Franse krielen in de weer ga wil ik er toch wel een vleesje bij. AVG hoort er gewoon bij, anders ben je geen Nederlander. Ik kook vaak over de grens ook met seafood. We hebben nou eenmaal bepaalde stoffen nodig. M'n zus is op de vegatour, maar die pomp ik wel vol met notenmelange.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220539686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ze dat zouden willen deden ze dat ook wel zonder de adviezen van dit centrum.
Wellicht. Maar als ze dit gaan doen met vermelding dat ze zich baseren op deze gegevens verwacht ik dat de overige Kamerleden aan de rem trekken.
  donderdag 9 april 2026 @ 12:03:30 #128
3542 Gia
User under construction
pi_220539731
Het gevolg hiervan gaat ook zijn dat mensen die te dik zijn, niet meer naar een dietist gaan en al helemaal geen gebruik meer maken van het eetdagboek van het voedingscentrum, want je komt met normaal/matig eten dan niet meer aan de groene balkjes. Bij de dietist krijg je continu op je lazer omdat je gewoon graag minstens 5 x per week vlees wil eten bij de warme maaltijd. En ook op je brood.

Alleen op je brood eet je per week, over het algemeen, al meer dan een ons vleesbeleg.
pi_220539744
De betutteling :')

Ik ga twee gehaktballen eten per week, gewoon om het Voedingscentrum te fucken :6 ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220539911
twitter

Zelfs Keulemans heeft kritiek.
pi_220539939
Dat mensen steed dikker worden komt echt niet doordat ze gehaktballen of ander vlees eten. Dat komt door wat ze daarnaast allemaal in hun bek stoppen. Snoep, koek, chips, fastfood elke dag.
Ik blijf er bij dat ik vega's er vaak ongezond uit vind zien. En die ik ken zijn ook vaak ziek, minder weerstand.

Maar iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voelt. Boeien.
pi_220540004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat mensen steed dikker worden komt echt niet doordat ze gehaktballen of ander vlees eten. Dat komt door wat ze daarnaast allemaal in hun bek stoppen. Snoep, koek, chips, fastfood elke dag.
Ik blijf er bij dat ik vega's er vaak ongezond uit vind zien. En die ik ken zijn ook vaak ziek, minder weerstand.

Ja, de jacht op een koekje is een stuk minder inspannend dan de jacht op een hert. Zeker als je dat met een speer moet doen.
pi_220540085
quote:
Dat mensen steed dikker worden komt echt niet doordat ze gehaktballen of ander vlees eten.
Wie beweert dat dan?
  Spellchecker donderdag 9 april 2026 @ 13:20:25 #134
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220540121
quote:
Dat mensen steed dikker worden komt echt niet doordat ze gehaktballen of ander vlees eten. Dat komt door wat ze daarnaast allemaal in hun bek stoppen. Snoep, koek, chips, fastfood elke dag. ******

En ze bewegen te weinig.
pi_220540169
quote:
Volgens het Voedingscentrum is het beter voor het milieu om te minderen.
Is dat niet meer iets voor het Milieucentrum?
  donderdag 9 april 2026 @ 13:30:50 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220540178
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:20 schreef maily het volgende:

[..]
En ze bewegen te weinig.
Op de vettefiets.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220540181
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2026 00:46 schreef tjoptjop het volgende:
Weinig divers clubje trouwens, kunnen we het dan nog wel serieus nemen?

[ afbeelding ]
Lekker moederen maar dan in een goedbetaalde baan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220540188
Hij was weer heerlijk.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  donderdag 9 april 2026 @ 14:03:21 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220540356
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja wat is belachelijk. Als dit optimaal gezond is dan is het zo. Je moet niet verwachten dat ze er frikandellen en pizza in gaan zetten.

En of je verder optimaal gezond wil leven is moet je zelf weten.
Dat is logisch en kan je zelf ook wel bedenken lijkt mij.
Wat niet logisch is, is dat 'optimaal' gezonde. Het is immers niet zuiver op gezondheid gericht, meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin donderdag 9 april 2026 @ 14:06:21 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220540374
Hier was toch al een topic over?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 9 april 2026 @ 14:09:02 #141
pi_220540394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, de jacht op een koekje is een stuk minder inspannend dan de jacht op een hert. Zeker als je dat met een speer moet doen.
Dit is de crux. We hebben altijd, overal calorierijk voedsel tot onze beschikking. Daar kan niet iedereen even goed mee om gaan.

Bovendien wordt er ook op ingespeeld dmv reclames. Daarnaast is wat "we" eten ook niet al te best. Check maar eens wat mensen op het bandje leggen in de supermarkt. Vet, suiker..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220540555
"Het is maar een advies, je hoeft het niet op te volgen" is natuurlijk vreselijk naïef, keer op keer wordt het zaadje van betuttelgedrag geplant met dit soort mededelingen/berichten/adviezen.

Suikertax, kortingmaximum alcohol, extreme accijnzen en andere bemoeizuchtig maakbaarheidsdenken beleid.
  donderdag 9 april 2026 @ 14:40:39 #143
3542 Gia
User under construction
pi_220540573
quote:

Snoep koek en chips is wel vegetarisch. ^O^
  donderdag 9 april 2026 @ 14:47:21 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_220540600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 03:57 schreef raptorix het volgende:
Ik ben sinds dit jaar heel gezond gaan eten, en eet sowieso nog maar weinig vlees, maar ik zou liever hebben dat ze eens een grote bek zouden hebben over de Supermarkten en Unilevers van deze wereld die ons voedsel verpesten.
Neem alleen maar dat supermarkt brood, dat is zo fucking ongezond, ik kan iedereen aanraden om gewoon kwaliteits brood bij een goede bakker te kopen, nog maar niet te spreken over die maaltijd salades die eigenlijk vol met ongezond vet en suikers zitten. Ik ben inmiddels 15 kilo afgevallen, niet door dieeten maar gewoon door een hoop troep te skippen, ik kan het iedereen aanraden.
Er is weinig mis met supermarkt brood hoor. Is gewoon aan strenge regels gebonden. Warme-bakker-brood is vaak alleen maar duurder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_220540613
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2026 00:46 schreef tjoptjop het volgende:
Weinig divers clubje trouwens, kunnen we het dan nog wel serieus nemen?

[ afbeelding ]
Wat een clubje burgertrutten, zeg _O- _O- Geen van hen allen ziet eruit alsof je daar een reuze-gezellig avondje mee kunt beleven :D
  donderdag 9 april 2026 @ 14:57:14 #146
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220540636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:03 schreef Gia het volgende:
Het gevolg hiervan gaat ook zijn dat mensen die te dik zijn, niet meer naar een dietist gaan en al helemaal geen gebruik meer maken van het eetdagboek van het voedingscentrum, want je komt met normaal/matig eten dan niet meer aan de groene balkjes. Bij de dietist krijg je continu op je lazer omdat je gewoon graag minstens 5 x per week vlees wil eten bij de warme maaltijd. En ook op je brood.

Alleen op je brood eet je per week, over het algemeen, al meer dan een ons vleesbeleg.
Als mensen geen vleeswaren of kaas op brood mogen eten wat blijft er nog over dan?

Jam, pindakaas, appelstroop of chocovlokken? Allemaal suikerbommen. Of je moet zo'n geitenwollensokfiguur zijn die hummus eet.
  donderdag 9 april 2026 @ 15:02:26 #147
3542 Gia
User under construction
pi_220540655
quote:
4s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:57 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Als mensen geen vleeswaren of kaas op brood mogen eten wat blijft er nog over dan?

Jam, pindakaas, appelstroop of chocovlokken? Allemaal suikerbommen. Of je moet zo'n geitenwollensokfiguur zijn die hummus eet.
Voor kaas hoef je geen dier te doden.
pi_220540699
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er is weinig mis met supermarkt brood hoor. Is gewoon aan strenge regels gebonden. Warme-bakker-brood is vaak alleen maar duurder.
Het verschilt per supermarkt. De Jumbo heeft prima brood.
  Forum Admin donderdag 9 april 2026 @ 15:15:49 #149
pi_220540733
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het verschilt per supermarkt. De Jumbo heeft prima brood.
Het is wel bewerkt hoor. Of het ongezond is laat ik in het midden, maar dat "lang lekker" brood is niet te eten.
pi_220540768
quote:
4s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:57 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Boter? Sandwich spread? Eieren? Salade? Avocado? Soep?

Maar brood is bijna volledig koolhydraten, dat kun je beter niet eten. Net zoals pasta en rijst. Aardappelen zijn dan nog het beste. Wat gezonde broodvervangers:

Met een beetje kaas en bonen:

Met wat kip is ook prima:

In Azië doen mensen dat in hun broodtrommeltje voor de lunch. Wel vaak met wat rijst, maar die kun je het beste weglaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')