Je hebt best een punt zo te lezen.quote:Op donderdag 9 april 2026 07:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist in de kwaliteit van veel bakkers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: https://www.ad.nl/gezond/(...)81f629812a&auth_rd=1
En het is ook niet zo dat ze consessies doen aan gezondheid. De gezondheidsraad adviseert maximaal 200 gram rood vlees. Dat is dus een bovengrens. Je kunt dus prima minder eten zonder dat je gezondheid daar onder lijdt. Zie het verschil met peulvruchten, fruit, groente waarbij ze een ondergrens adviseren.quote:Op donderdag 9 april 2026 07:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Het blijft toch om voeding gaan? Alleen de redenen waarom ze bepaalde voeding adviseren gaat blijkbaar mee met de tijdsgeest.
Het is ook uiterst politiek correct om het advies over peulvruchten naar beneden bij te stellen vanwege culturele gevoeligheden. Hier wordt dan weer niemand boos over.quote:Op donderdag 9 april 2026 08:26 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat het advies voor peulvruchten voor velen nog moeilijk is. Nog geen 50 jaar geleden was het nog standaard om meerdere keren per week peulvruchten te eten.
Wel jammer dat er nog niets wordt gedeeld over intuïtief eten, zeker gezien de obesitas-epidemie.
Bedankt voor de informatie. Gaan we niets mee doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:43 schreef tjoptjop het volgende:
Het advies voor vlees gaat van maximaal 500 gram per week naar 300 gram, waarvan slechts 100 gram rood vlees. De overige 200 gram is voor vis en kip. Ook moeten Nederlanders minder kaas op hun boterham doen: maximaal 20 in plaats van 40 gram per dag.
Daarin samenwerken is het geval in alle wetenschappelijke velden. Als elke deskundige in zijn vakgebied blijft kijken, krijg je nooit vooruitgang.quote:Op donderdag 9 april 2026 05:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik verwacht van een voedingscentrum advies over wat de beste voeding voor mij is maar blijkbaar kan dat niet zonder klimaatactivisme.
Goed juist. Eerst twijfelde ik nog of ik dit soort dingen nog serieus moest nemen. Nu weet ik zeker dat ik dat niet meer ga doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 01:13 schreef Red_85 het volgende:
Derhalve dus niet meer serieus te nemen. Helaas.
Op zich vind ik juist wel goed dat ze in dit opzicht hun oogkleppen afdoen en kijken naar de rol van voeding in een bredere maatschappelijke context. Het grootste gevaar voor onze maatschappij op dit moment is echter niet het klimaat, ook niet migratie, maar de vergrijzing. Ik mis in hun adviezen een beetje hoe ze dat het hoofd willen bieden.quote:Op donderdag 9 april 2026 05:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik verwacht van een voedingscentrum advies over wat de beste voeding voor mij is maar blijkbaar kan dat niet zonder klimaatactivisme.
Je hoeft ook niets. "Moeten" heeft de NOS er ter plekke bij verzonnen. Staat nergens in het advies.quote:Op donderdag 9 april 2026 08:32 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie. Gaan we niets mee doen.
Ik 'moet' helemaal niets. Al zeker niet mijn dagelijkste stukje vlees opgeven.
Soylent Green?quote:Op donderdag 9 april 2026 08:44 schreef thabit het volgende:
maar de vergrijzing. Ik mis in hun adviezen een beetje hoe ze dat het hoofd willen bieden.
je was dus gewoon viesdik?quote:Op donderdag 9 april 2026 03:57 schreef raptorix het volgende:
Ik ben sinds dit jaar heel gezond gaan eten, en eet sowieso nog maar weinig vlees, maar ik zou liever hebben dat ze eens een grote bek zouden hebben over de Supermarkten en Unilevers van deze wereld die ons voedsel verpesten.
Neem alleen maar dat supermarkt brood, dat is zo fucking ongezond, ik kan iedereen aanraden om gewoon kwaliteits brood bij een goede bakker te kopen, nog maar niet te spreken over die maaltijd salades die eigenlijk vol met ongezond vet en suikers zitten. Ik ben inmiddels 15 kilo afgevallen, niet door dieeten maar gewoon door een hoop troep te skippen, ik kan het iedereen aanraden.
wij van WC raden WC eend aan.quote:Op donderdag 9 april 2026 08:49 schreef ootjekatootje het volgende:
De helft van die vrouwen in het artikel heeft anorexia of een andere eetstoornis gehad, tenminste zo zien ze er uit. Wat een ingevallen gezichtjes.
Lief!!quote:
Zo zo het mag allemaal wat kosten. En wie betaalt datquote:Op donderdag 9 april 2026 00:46 schreef tjoptjop het volgende:
Weinig divers clubje trouwens, kunnen we het dan nog wel serieus nemen?
[ afbeelding ]
Maak je geen zorgen, ik laat me mijn vrijheid vlees te eten door niemand afnemen.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:04 schreef Haushofer het volgende:
Smullen, al die Fok!se "na mij de zondvloed" en "ze nemen mijn vrijheid af!" reacties.
Wij, unilever, voedingsindustrie.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zo zo het mag allemaal wat kosten. En wie betaalt dat
"De schijf van vijf past hun advies aan, 1 gehakbal maximaal per week en Ättestupa wordt verlaagd van 78 naar 72 jaar oud"quote:Op donderdag 9 april 2026 08:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Op zich vind ik juist wel goed dat ze in dit opzicht hun oogkleppen afdoen en kijken naar de rol van voeding in een bredere maatschappelijke context. Het grootste gevaar voor onze maatschappij op dit moment is echter niet het klimaat, ook niet migratie, maar de vergrijzing. Ik mis in hun adviezen een beetje hoe ze dat het hoofd willen bieden.
Ik vroeg me af of de gehaktbal inclusief de ui, ei, paneermeel en sambal was? Of rekenen ze met puur vlees?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |