Discipline? Het gaat voor mij gewoon vanzelf.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, jij hebt de discipline om iedere dag precies de juiste hoeveelheid energie naar binnen te werken en in de winkel wordt je overspoeld met koolhydraathapjes, dus dat is dan het makkelijkste. En dus is het onzin dat mensen met minder discipline beter groente en vet dan koolhydraten kunnen eten als ze niet dik willen worden?
Dat klopt, dat zijn België en Frankrijk. Die lopen nog een stuk achter de realiteit aan. Vooral in Frankrijk niet zo gek, de boerenlobby is daar heel sterk.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hiervoor wordt gemeld dat in Frankrijk het advies 500gr rood vlees is, in België 300 en in Nederland is het 100 gram.
Dan is het toch wel duidelijk dat er minimaal 2 de plank behoorlijk misslaan.
Dus hou op met het onverdedigbare te verdedigen.
Hooghartigheid. Ik ben beter dan jij en jij moet precies doen zoals ik je opdraag. Gesugarcoat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het is dat denigrerende, neerbuigende, belerende "ik ben toch gewoon heel redelijk?" toontje dat het hem doet. Prima dat ze zelf geen (rood) vlees eten, maar ga je niet moreel verheven voelen en de kleuterjuf uithangen. Dat werkt, zoals te zien, averechts. Ik las elders dat er met beloningen gewerkt wordt als je het goed doetDat is NOG irritanter, laat mensen gewoon met rust.
*ahum.. kuch kuch*quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat klopt, dat zijn België en Frankrijk. Die lopen nog een stuk achter de realiteit aan. Vooral in Frankrijk niet zo gek, de boerenlobby is daar heel sterk.
Weet je wat onverdedigbaar is? Dat we anno 2026 nog steeds enorme hoeveelheden vlees consumeren onder het mom van 'vrijheid'. Niemand heeft de vrijheid om de wereld kapot te maken. En de vrijheid om jezelf kapot te maken wordt ook behoorlijk overschat.
Maar zo lang een doos diepvriesfrikandellen nog steeds goedkoper is dan een zak aardappelen kun je moeilijk van mensen verwachten dat ze zelf slimmere keuzes gaan maken.
Heb je het nu over jullie zelf?quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hooghartigheid. Ik ben beter dan jij en jij moet precies doen zoals ik je opdraag. Gesugarcoat.
Het is niks anders dan dicteren op een nog huichelachtigere manier in imho. Zelfs met een vorm van gaslighting er in met dat "ik ben toch gewoon heel redelijk?" toontje.
Waarom? Als jij naar de supermarkt gaat, koop je gewoon 10 kilo van het goedkoopste artikel? En dat eet je dan een hele week?quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:05 schreef hooibaal het volgende:
Maar zo lang een doos diepvriesfrikandellen nog steeds goedkoper is dan een zak aardappelen kun je moeilijk van mensen verwachten dat ze zelf slimmere keuzes gaan maken.
Verklaar 'jullie'.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb je het nu over jullie zelf?
De mensen die zeggen: "rot op met je adviezen, wie ben jij om mij te vertellen wat ik moet doen, dat bepaal ik zelf wel en ik ga nu expres het tegenovergestelde doen".quote:
Dat is nog steeds niet op een achterbakse huichelachtige manier een ander opleggen wat jij wil hoe diegene hun leven leiden. Dat is een reactie die puur op hunzelf gaat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De mensen die zeggen: "rot op met je adviezen, wie ben jij om mij te vertellen wat ik moet doen, dat bepaal ik zelf wel en ik ga nu expres het tegenovergestelde doen".
Het is een goedbedoeld advies, geen wet die je wordt opgelegd. Je mag al zelf kiezen wat je er mee doet. Er komt niemand met een zweep langs om je flink te kastijden als je het anders doet. Maar zo lijkt het wel, als ik het zo hoor.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet op een achterbakse huichelachtige manier een ander opleggen wat jij wil hoe diegene hun leven leiden. Dat is een reactie die puur op hunzelf gaat.
Dus snap je uitleg niet zo.
Met de zweep langs niet nee. Dat mag immers niet.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is een goedbedoeld advies, geen wet die je wordt opgelegd. Je mag al zelf kiezen wat je er mee doet. Er komt niemand met een zweep langs om je flink te kastijden als je het anders doet. Maar zo lijkt het wel, als ik het zo hoor.
Daarbij weet je ook al dat dit weer genugded gaat worden door de hele maatschappij in het openbare leven omdat het soort mensen die zich hier wel in kunnen vinden, het graag wel opleggen aan een ander en de keuzes gaan ontnemen. Zoals bijvoorbeeld recent met de efteling en hun kipnuggets en mayo. Lekker gaslighten dat er een 'keuze' is. Het gaat een stuk geraffineerder en achterbakser dan een zweep op je rug.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dit kennen we nu wel. Verlagen van de prijzen van gezonde producten zal wel weer onmogelijk blijken.
Stem op een partij die alle consumentenbescherming af wil schaffen?quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met de zweep langs niet nee. Dat mag immers niet.
Wel gaat dit weer zn politieke leven leiden en de politiek gaat daar weer 'gedragsbeïnvloeding' aan toevoegen met maatregelen. Lees duurder maken waardoor er weer hogere prijzen blijven komen.
[..]
Daarbij weet je ook al dat dit weer genugded gaat worden door de hele maatschappij in het openbare leven omdat het soort mensen die zich hier wel in kunnen vinden, het graag wel opleggen aan een ander en de keuzes gaan ontnemen. Zoals bijvoorbeeld recent met de efteling en hun kipnuggets en mayo. Lekker gaslighten dat er een 'keuze' is. Het gaat een stuk geraffineerder en achterbakser dan een zweep op je rug.
Dit is geen consumenten bescherming. Dit gaat over gezondheid van voeding.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Stem op een partij die alle consumentenbescherming af wil schaffen?
Het nadeel is dan wel, dat al het geld dat nu de burgers ten boede komt, dan naar de bedrijven wordt gestuurd. Je krijgt dan troep voor de hoofdprijs.
En Frankrijk behoort tot de landen met de hoogste levensverwachtingquote:Op donderdag 9 april 2026 22:57 schreef core2duo het volgende:
De Nederlandse richtlijnen, met zorg voor de rest van de wereld en toekomstige generaties, passen mooi bij onze calvinistische inslag. De Belgen mogen 300 gram rood vlees per week eten. In Frankrijk zijn de aanbevelingen per week maximaal: 500 gram rood vlees, 150 gram bewerkt rood vlees, ruim voldoende kaas, 2x100 gram vis. Ik zie niet in waarom wij weer het beste jongetje van de klas moeten zijn.
Pas sinds een paar jaar "mag" je weer vet eten, wat 50 jaar geleden door een gekke Amerikaan op de zwarte lijst was gezet, omdat je van vet vet wordt. Logisch, toch? Het slaat alleen nergens op. Ja, als je te veel eet wordt je dik, maar de grootste dikmaker is de suiker, waarmee ze dat vet in veel producten toen hebben vervangen. Maar toch hebben een paar generaties diëtisten dat zo op school geleerd.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is geen consumenten bescherming. Dit gaat over gezondheid van voeding.
Zie niet zo in wat dat laatste met dit topic van doen heeft.
Ze hebben daar ook veel meer boeren met Parkinson dan hier, door al het gif wat op de druiven gespoten wordt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En Frankrijk behoort tot de landen met de hoogste levensverwachting
Natuurlijk zeg jij dat het België en Frankrijk zijn. Net beriep je je nog op de kennis van alle organisaties, maar nu is het ineens degene die het laagste gewicht aan vlees adviseert...quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat klopt, dat zijn België en Frankrijk. Die lopen nog een stuk achter de realiteit aan. Vooral in Frankrijk niet zo gek, de boerenlobby is daar heel sterk.
Weet je wat onverdedigbaar is? Dat we anno 2026 nog steeds enorme hoeveelheden vlees consumeren onder het mom van 'vrijheid'. Niemand heeft de vrijheid om de wereld kapot te maken. En de vrijheid om jezelf kapot te maken wordt ook behoorlijk overschat.
Gevarieerd eten is de sleutel dan ook volgens mij.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk eigenlijk dat het venijn niet zit in gerommel in de marge wat betreft vlees eten, mits we het over gezondheid hebben. Er zijn (heel veel) mensen die veel te veel vlees eten. Dat komt niet meer op een verschil van 50 gram per dag. En dan is het ook nog van belang of het vet/rood vlees is of mager gevogelte.
Mensen die echt veel te veel vlees eten zonder dat ze daar bijvoorbeeld zeer intensieve bodybuilding of andere intense krachtsporten beoefenen tegenover zetten leven per definitie heel erg ongezond. Daar is een duidelijke concensus over. Bovendien laat de rest van het dieet dan vaak ook te wensen over.
Anekdotisch wellicht, maar zo ervaar ik het wel.
Piepers benne op het moment in de supermarkt nog geen 20cent per kilo.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg jij dat het België en Frankrijk zijn. Net beriep je je nog op de kennis van alle organisaties, maar nu is het ineens degene die het laagste gewicht aan vlees adviseert...
Je tweede alinea laat zien dat je niet objectief bent als het gaat om dit onderwerp.
De derde alinea bevat een aantoonbare onwaarheid. Doos frikandellen bij AH: 3,85 (2,75 per kg). Aardappelen zak van 3 kg is 3,49 (1,16 per kg).
Altijd belangrijk, maar je kan gevarieerd nog steeds ergens te veel van etenquote:Op vrijdag 10 april 2026 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gevarieerd eten is de sleutel dan ook volgens mij.
Ik heb een hele snelle blik geworpen en op basis daarvan zag ik al dat zijn uitspraak onwaar was. Meer was even niet nodig.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Piepers benne op het moment in de supermarkt nog geen 20cent per kilo.
Al kreeg ik geld toequote:Op vrijdag 10 april 2026 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Piepers benne op het moment in de supermarkt nog geen 20cent per kilo.
Het grote probleem aan deze adviezen is m.i. dat het helemaal niet gaat om gezondheid, maar om politiek aan de ene kant en geld aan de andere kant.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk eigenlijk dat het venijn niet zit in gerommel in de marge wat betreft vlees eten, mits we het over gezondheid hebben. Er zijn (heel veel) mensen die veel te veel vlees eten. Dat komt niet meer op een verschil van 50 gram per dag. En dan is het ook nog van belang of het vet/rood vlees is of mager gevogelte.
Mensen die echt veel te veel vlees eten zonder dat ze daar bijvoorbeeld zeer intensieve bodybuilding of andere intense krachtsporten beoefenen tegenover zetten leven per definitie heel erg ongezond. Daar is een duidelijke concensus over. Bovendien laat de rest van het dieet dan vaak ook te wensen over.
Anekdotisch wellicht, maar zo ervaar ik het wel.
Nou nou nou, aardappels hebben onterecht een slecht imago bij sommige mensen. Je hebt ook heel veel soorten aardappelen he.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Al kreeg ik geld toe. Die inferieure zetmeelbonken zijn benne niet te vreten
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |