Klinkt alsof je voorstander bent van een soort landelijke snickerpolitie:quote:Op donderdag 9 april 2026 18:38 schreef hooibaal het volgende:
Een goed begin, maar helaas is het allemaal nog steeds veel te vrijblijvend. Net bij 1Vandaag alweer een hele optocht van mensen 'die zich daar echt niet aan gaan houden hoor'. Lekker signaal geef je dan af als publieke omroep. Het wordt hoog tijd dat er dwingende afspraken gemaakt worden met supermarkten, horeca, schoolkantines enzovoorts.
Als iemand zo'n flauwekul-term nodig heeft, dan weet je dat het eigenlijk gewoon een goed idee is.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je voorstander bent van een soort landelijke snickerpolitie:
NWS / Snicker-politie in stadhuis
Ik gebruik de Eetmeter veel (ben er 13 kilo mee afgevallen), die groene balkjes staan los van de Schijf van Vijf-adviezen hoor. Het maakt niet uit of je ijzerbalkje groen wordt van vlees of van plantaardig eten, zolang je je vitaminen en mineralen maar binnen krijgt.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:03 schreef Gia het volgende:
Het gevolg hiervan gaat ook zijn dat mensen die te dik zijn, niet meer naar een dietist gaan en al helemaal geen gebruik meer maken van het eetdagboek van het voedingscentrum, want je komt met normaal/matig eten dan niet meer aan de groene balkjes.
Onzin.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar brood is bijna volledig koolhydraten, dat kun je beter niet eten. Net zoals pasta en rijst.
Jij weet ook zonder advies of onderzoeken wel wat gezond is! Gewoon wat je lekker vind!quote:Op donderdag 9 april 2026 18:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Absoluut. Dit is weer geldverspilling en overheidsbemoeienis van de bovenste plank. En omdat het ook mijn en jouw geld betreft, zou jij ook ziedend moeten zijn.
Als je er te veel van eet, maar dat is niet voorbehouden aan alleen koolhydraten. En waarom is het geen goede combinatie met vet?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je wordt er dik van en het is geen goede combinatie met vet?
Ik let heus wel goed op mijn gezondheid, maar hoef echt niet de fucking schijf van vijf te volgen die volstaat met onzin.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij weet ook zonder advies of onderzoeken wel wat gezond is! Gewoon wat je lekker vind!
Elke dag aardappels?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:48 schreef Nicksanders het volgende:
Eet bijna 7 dagen per week vlees of vis ga die vega shit niet eten.
Gewoon groente, aardappels vlees of vis.
Omdat je lichaam efficiënt is. Vroeger, lang geleden, kregen we meer vet dan koolhydraten binnen, hoogstens als fruit en noten. Koolhydraten zijn pas populair sinds we landbouw doen. Graszaden, voornamelijk. Later ook aardappelen en mais. Het is dus heel nieuw voor je lijf. En daar je vroeger je koolhydraten binnenkreeg in de vorm van eiwit of vet, genereren die hormonen dat je genoeg gegeten hebt.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je er te veel van eet, maar dat is niet voorbehouden aan alleen koolhydraten. En waarom is het geen goede combinatie met vet?
Ik gebruik al 2 jaar de eetmeter van hun om inzicht te krijgen/houden in wat ik eet. Perfecte tool.quote:Op donderdag 9 april 2026 05:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik verwacht van een voedingscentrum advies over wat de beste voeding voor mij is maar blijkbaar kan dat niet zonder klimaatactivisme.
Dreinen, drammen en dreigen.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:57 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, je pikt ze er zo uit. Altijd hebben ze gelijk. Denken ze.Idioten.
Ook als ze het netjes uitleggen? Of ben ik ook een aso omdat ik een andere mening heb dan jij en advies geef?quote:Op donderdag 9 april 2026 22:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dreinen, drammen en dreigen.
Dat is helemaal niet zo duidelijk en wat je in de nieuwe schijf van 5 ook duidelijk ziet is dat ideologie een steeds grotere greep op wetenschap krijgt.quote:Op donderdag 9 april 2026 02:28 schreef Gimmick het volgende:
Jammer dat ‘gezondheid’ en ‘milieu’-argumenten door elkaar lopen. Het is duidelijk dat beide een meer plantaardig dieet beter is (gezonder en lagere impact op het milieu), maar je ziet dat dit nogal afleidt.
Omdat het voedingsadvies ook sterk gekleurd wordt door wat de boeren produceren en de mensen gewend zijn? Ga je hier of in Frankrijk bijvoorbeeld kaas verbieden? En het gaat niet alleen om jou, maar om de hele bevolking. Als iedereen iedere dag een flinke portie rood vlees eet, dan krijgen we grote problemen op en heleboel andere vlakken. Gewoon omdat we daar veel voedsel voor nodig hebben en het veel mest (ammoniak, stikstof) produceert. We helpen dan onze leefomgeving om zeep.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:57 schreef core2duo het volgende:
De Nederlandse richtlijnen, met zorg voor de rest van de wereld en toekomstige generaties, passen mooi bij onze calvinistische inslag. De Belgen mogen 300 gram rood vlees per week eten. In Frankrijk zijn de aanbevelingen per week maximaal: 500 gram rood vlees, 150 gram bewerkt rood vlees, ruim voldoende kaas, 2x100 gram vis. Ik zie niet in waarom wij weer het beste jongetje van de klas moeten zijn.
Niet elke dag ook vaak wokgroenten met rijst of andere dingen maar dan zit er kip in.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Elke dag aardappels?
Zelfs op Guantanamo Bay hebben ze het niet zo slecht.
Ah zo, nee logisch. Wij eten wel eens zonder vlees (vaak met bonen of noten, sommige gerechten lenen zich daar wel voor), maar dan eet ik vaak nog wel vleeswaren op brood.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Niet elke dag ook vaak wokgroenten met rijst of andere dingen maar dan zit er kip in.
Oftewel elke dag wel vlees uitzonderingen daargelaten zoals het een keer pannenkoeken is bijvoorbeeld.
Dat doe ik ook. Maar dit soort adviezen kunnen worden meegenomen in beleid, door bijvoorbeeld vlees duurder te maken of te vermengen met suikerbietenvezels. Daar komt ook weerstand vandaan.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:29 schreef theunderdog het volgende:
Altijd leuk hoe dit soort nieuws zorgen voor discussies waarin mensen doen alsof je moet kiezen.
Terwijl: ik erken dat teveel vlees eten ongezond is. Maar ik blijf het wel doen, want: lekker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |