Doe een suggestie zou ik zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2026 07:08 schreef DorothyGale het volgende:
[..]
De link is van een artikel uit 2021 🤪 Er is vast nog wel iets recenter toch?
Inhoud is toch hetzelfdequote:Op donderdag 9 april 2026 07:08 schreef DorothyGale het volgende:
[..]
De link is van een artikel uit 2021 🤪 Er is vast nog wel iets recenter toch?
https://www.rabobank.nl/k(...)gen-dit-jaar-beperktquote:Op donderdag 9 april 2026 07:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Doe een suggestie zou ik zeggen.
De laatste keer dat het plaatje in de OP is geupdate heb ik dat ook gedaan omdat niemand het doet.
Alle 'prognoses' zijn vaak natte vinger werk, maar je kunt wel kijken naar de meest recente trend op basis van officiele prijsstatistieken.quote:Op donderdag 9 april 2026 08:52 schreef DorothyGale het volgende:
maar ja bestaat er überhaupt een onafhankelijke bron?
Vooral leuk voor banken en hypotheekadviseurs: hun revenuen worden vooral opgebracht door hoge hypotheken en die worden weer gesubsidieerd door de belastingdienst.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:02 schreef RM-rf het volgende:
Ongetwijfeld zou de prijsstijging tussen Q2-2023 en Q4-2025 ongeveer gehalveerd worden, als nederland sneller de Hypotheekrente had afgebouwt, terwijl men nu met lagere belastinginkomsten eigenlijk vooral een verdere prijsopdrijving mogelijk maakt... Leuk voor verkopers, maar nadelig voor kopers.
Wat hebben hypotheek adviseurs er aan?quote:Op donderdag 9 april 2026 12:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Vooral leuk voor banken en hypotheekadviseurs: hun revenuen worden vooral opgebracht door hoge hypotheken en die worden weer gesubsidieerd door de belastingdienst.
quote:Bestaande woningen werden in de periode januari tot en met maart voor gemiddeld 485.000 euro verkocht, blijkt uit cijfers van makelaarsvereniging NVM. Dat is 10.000 euro meer dan een jaar eerder. Er zit dus nog een lichte stijging in, maar de NVM merkt dat de prijsstijging de afgelopen tijd afzwakt.
Dat is ook te zien in vergelijking met het laatste kwartaal van 2025. Toen lag de gemiddelde woningprijs voor het eerst boven de 500.000 euro. In januari-maart is wel vaker sprake van een prijsdaling ten opzichte van oktober-december, maar dat effect is nu sterker.
"2,7 procent is een vrij forse daling", schrijft de NVM. In de voorgaande vijf jaar was sprake van een gemiddelde daling van 1,2 procent.
Prijsdalingen in januari-maart hebben onder meer te maken met het winterseizoeneffect. Vanwege sneeuw en ijzel worden bijvoorbeeld fotografie en bezichtigingen uitgesteld. Om zulke seizoenseffecten uit analyses te filteren, worden doorgaans dezelfde kwartalen in verschillende jaren vergeleken.
we gaan er nog een 100.000 asielzoekers halen , dan scheelt dus echt welquote:
Stef Blok moet terug komenquote:Op donderdag 16 april 2026 11:11 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)-nieuwbouw~a18e6c0d/
Eindelijk een keer goed nieuws.
Ligt dit niet deels aan het gegeven dat bestaande woningen een energielabel hebben dat hypotheektechnisch minder aantrekkelijk is?quote:Op donderdag 16 april 2026 11:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Is het einde van de gekte in zicht? https://www.nu.nl/economie/6392661/gemiddelde-huizenprijs-zakt-tot-onder-de-half-miljoen-euro-aanbod-neemt-toe.html
[..]
Zie je. De HRA hoeft niet afgebouwd te worden om de huizenprijzen te laten zakkenquote:Op donderdag 16 april 2026 11:11 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)-nieuwbouw~a18e6c0d/
Eindelijk een keer goed nieuws.
Het begon zo mooi, 1e dag op Funda al 9 afspraken voor bezichtiging.quote:Op zondag 5 april 2026 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb nu een woning te koop staan, en 4 makelaars uitgenodigd.
3 daarvan zaten op dezelfde lijn, eentje schatte de verkoopprijs een ton lager in
De woning staat nu ruim een week voor 4 ton op Funda.
het doel is niet de huizenprijs te laten zakken ,het doel is om overheid subsidies en overheids toeslagen te stoppen en te zorgen dat arbeid weer gaat lonenquote:Op vrijdag 17 april 2026 21:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zie je. De HRA hoeft niet afgebouwd te worden om de huizenprijzen te laten zakken
Arbeid wordt dan een stuk duurder.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het doel is niet de huizenprijs te laten zakken ,het doel is om overheid subsidies en overheids toeslagen te stoppen en te zorgen dat arbeid weer gaat lonen
per uur ?? , nee , nooitquote:
Oh, jawel.quote:
12.000 euro belasting teruggaaf is ook een vorm van subsidie.quote:we hebben genoeg arbeidsmigranten die het heel graag zonder subsidie willen doen
dat jij voor 30% afhankelijk bent van de overheid om jouw life style te bekostigen dat is jouw zaak
als de arbeidskorting van 2800 naar 12000 gaat op jaarbasis dan merk jij niets
ja subsidie op arbeid dusquote:Op zaterdag 18 april 2026 09:34 schreef Wantie het volgende:
Maar dat zal toch weer ergens anders vandaan moeten worden gehaald.
Maar iemand met een uitkering heeft ook heffingskorting.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja subsidie op arbeid dus
minder subsidie op niets doen en meer op arbeid
geen arbeidskortingquote:Op zaterdag 18 april 2026 09:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar iemand met een uitkering heeft ook heffingskorting.
.
Klopt, maar wat ga je regelen voor de groep die niet kan werken en duizenden euro's aan toeslagen misloopt.quote:
o jij wil weer meer huur subsidie , hogere uitkeringen en hogere bijstandquote:Op zaterdag 18 april 2026 09:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar wat ga je regelen voor de groep die niet kan werken en duizenden euro's aan toeslagen misloopt.
Oh nee. Dat verwacht je toch niet.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het begon zo mooi, 1e dag op Funda al 9 afspraken voor bezichtiging.
Dus keuze gemaakt voor bieden op inschrijving.
Het blijft vervolgens bij die bezichtigingen.
Biedingen zijn gesloten en welgeteld 1 stel heeft bod gedaan.
Nou, prima: 1 goed bod is voldoende natuurlijk.
415.000,00 geboden. Geen voorbehoud.
Nou, akkoord.
Makelaar belt het stel en die schrikken zich de tyfus.
Hadden nooit verwacht dat het bod akkoord zou zijn.
Dan blijkt dat er wel een behoud van financiering is, en nog een reeks beren op de weg die ze eerst moeten overwinnen.
Kortom, feest gaat niet door![]()
Ondertussen is het rustig.
We wachten maar af.
Nou, ik verwacht een oplossing..quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o jij wil weer meer huur subsidie , hogere uitkeringen en hogere bijstand
zakjes laten plakkenquote:Op zaterdag 18 april 2026 11:04 schreef Wantie het volgende:
Maar wat doe je met de categorie die om welke reden dan ook niet kan werken.
ja iemand zal er toch moeten werken voor mijn pensioenquote:
Waarom bieden ze dan.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het begon zo mooi, 1e dag op Funda al 9 afspraken voor bezichtiging.
Dus keuze gemaakt voor bieden op inschrijving.
Het blijft vervolgens bij die bezichtigingen.
Biedingen zijn gesloten en welgeteld 1 stel heeft bod gedaan.
Nou, prima: 1 goed bod is voldoende natuurlijk.
415.000,00 geboden. Geen voorbehoud.
Nou, akkoord.
Makelaar belt het stel en die schrikken zich de tyfus.
Hadden nooit verwacht dat het bod akkoord zou zijn.
Dan blijkt dat er wel een behoud van financiering is, en nog een reeks beren op de weg die ze eerst moeten overwinnen.
Kortom, feest gaat niet door![]()
Ondertussen is het rustig.
We wachten maar af.
Ik heb ook weleens een bod ingetrokken. Werd bij de bezichtiging gezegd dat er enorm veel animo was en wel snel moesten beslissen, iom de aankoop makelaar meteen een bod boven de vraagprijs neergelegd. Meteen reactie dat we het hoogste bod hadden met concept overeenkomst erbij.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom bieden ze dan.![]()
Wat een dekselse prutsers.
Ik snap wel dat het soms kan gebeuren dat je een bieding intrekt, maar bieden met de intentie dat het toch niet gaat winnen, dat begrijp ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:48 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens een bod ingetrokken. Werd bij de bezichtiging gezegd dat er enorm veel animo was en wel snel moesten beslissen, iom de aankoop makelaar meteen een bod boven de vraagprijs neergelegd. Meteen reactie dat we het hoogste bod hadden met concept overeenkomst erbij.
Die nacht niet kunnen slapen omdat het toch allemaal te snel voelde, hoop twijfel (ook door de happige verkoop makelaar) en vanwege de twijfel ons bod ingetrokken.
Huis voldeed wel en we konden het betalen maar ergens voelde we ons teveel opgejaagd.
Ik snap het wel. Vanwege de krapte en de manier hoe veel woningen worden aangeboden waarbij je het idee hebt dat het een loterij is wint het gevoel het soms van de ratio. Dan kom je er later ineens achter dat een bod zonder voorbehoud niet zo slim is bijvoorbeeld..quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het soms kan gebeuren dat je een bieding intrekt, maar bieden met de intentie dat het toch niet gaat winnen, dat begrijp ik niet helemaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ga je kijken met 2-3 andere stellen tegelijkertijd, bied je de vraagprijs en dan komt het besef dat er een speeltuin voor de deur ligt en alle huizen dicht op elkaar zijn gebouwd waardoor de rust in ieder geval ver te zoeken is.
Klopt, en toen bleek dat er wel voorbehoud was hebben we aangegeven dat wij op zich geen haast hebben. Dus dat was ook prima.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:56 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Vanwege de krapte en de manier hoe veel woningen worden aangeboden waarbij je het idee hebt dat het een loterij is wint het gevoel het soms van de ratio. Dan kom je er later ineens achter dat een bod zonder voorbehoud niet zo slim is bijvoorbeeld..
Waarmee ik het niet goed praat want het is voor verkopers heel vervelend. Aan de andere kant is het de taak van de verkoop makelaar om dit allemaal goed te organiseren. En dus niet een pakje boter aan te bieden alsof het een staaf goud is.
quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:10 schreef Sport_Life het volgende:
Zie hier bijvoorbeeld hoe een standaard nieuwbouwwoning op 160m2 kavel zoals er honderd duizenden zijn tegenwoordig wordt aangeprezen:Maar dat zie je toch al op de foto's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ga je kijken met 2-3 andere stellen tegelijkertijd, bied je de vraagprijs en dan komt het besef dat er een speeltuin voor de deur ligt en alle huizen dicht op elkaar zijn gebouwd waardoor de rust in ieder geval ver te zoeken is.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Ja dus waarom wordt het dan zo aangeprezen vraag ik me af. Bij die makelaar gaan bij mij meteen alle alarmbellen af, wat deugt er nog meer niet?quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat zie je toch al op de foto's?
Iemand die niet kan werken gaat dat ook niet voor je pensioen doen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja iemand zal er toch moeten werken voor mijn pensioen
Zie hier bijvoorbeeld hoe een standaard nieuwbouwwoning op 160m2 kavel zoals er honderd duizenden zijn tegenwoordig wordt aangeprezen:Voor de locatie zit je daar heel aardig, en waarschijnlijk idd relatief rustig, verder is het een groot huis, in een grootstedelijke omgeving, waar een speeltuin voor de deur absoluut te verkiezen is boven een doorgaande weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ga je kijken met 2-3 andere stellen tegelijkertijd, bied je de vraagprijs en dan komt het besef dat er een speeltuin voor de deur ligt en alle huizen dicht op elkaar zijn gebouwd waardoor de rust in ieder geval ver te zoeken is.
Alle subsidies en AOW ten spijt? Volgens mij zijn er genoeg vangnetten. Laat onverlet dat je zo goedkoop mogelijk moet wonen tegen je pensioenleeftijd aan. Dus je hypotheek op niveau dat hypotheekrente = EWF ongeveer.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:33 schreef Wantie het volgende:
En iemand met een laag pensioen is helemaal de klos.
Doorwerken tot je dood.
Zie hier bijvoorbeeld hoe een standaard nieuwbouwwoning op 160m2 kavel zoals er honderd duizenden zijn tegenwoordig wordt aangeprezen:Ja goed, maar bij https://www.funda.nl/deta(...)nsingel-97/89756936/ heb je nog flink BVO en iets van een tuintje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ga je kijken met 2-3 andere stellen tegelijkertijd, bied je de vraagprijs en dan komt het besef dat er een speeltuin voor de deur ligt en alle huizen dicht op elkaar zijn gebouwd waardoor de rust in ieder geval ver te zoeken is.
In dit geval: https://www.funda.nl/deta(...)-bouwnr-06/43304460/
kan je het helemaal vergeten: nog geen 100m2 BVO en een strookje van 1 rol graszoden breed.
[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 18-04-2026 17:39:08 ]Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
Maar dat zijn levensloopbestendige woningen en een stuk goedkoper dan het andere voorbeeld.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja goed, maar bij dat huis heb je nog flink BVO en iets van ee tuintje.
In dit geval: https://www.funda.nl/deta(...)-bouwnr-06/43304460/
kan je het helemaal vergeten: nog geen 100m2 BVO en een strookje van 1 rol graszoden breed.
Dit. Appels, peren.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat zijn levensloopbestendige woningen en een stuk goedkoper dan het andere voorbeeld.
Die kans is vrij groot.quote:Op zaterdag 18 april 2026 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit. Appels, peren.
Plus dat het vrijwel zeker zonder keuken opgeleverd wordt, en met een beetje pech ook zonder badkamer, nagenoeg casco.
Wij hebben toevallig vandaag een eerste bod gedaan.quote:Op zaterdag 18 april 2026 15:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hoe staat het met jullie zoektocht?
Progressquote:Op zaterdag 18 april 2026 15:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben toevallig vandaag een eerste bod gedaan.
Ik denk tamelijk kansloos, maar je moet ergens beginnen
Eigenlijk hoop ik heel erg dat we er hiermee uit komen. Het is voor ons een heel goede optie, maar ook omdat ik het eigenlijk best wel een gedoe vind en best stressvollquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |