Oh, en mensen die arbeidsongeschikt raken hebben niet jarenlang premie betaald?quote:Op zondag 5 april 2026 11:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee AOW niet daar heb ik 50 jaar lang premie voor betaald
stel je voor wordt je fiets gestolen en dan zegt de verzekeraar ha gaat niet door
jawel dat welquote:Op zondag 5 april 2026 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, en mensen die arbeidsongeschikt raken hebben niet jarenlang premie betaald?
Heb je verschillende makelaars benaderd?quote:Op zondag 5 april 2026 09:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Makelaar denkt van niet denk ik.
Je kunt ook onderbieden, ik vind het ergens wel wat vreemd.
we leven in heel onzekere tijden hequote:Op zondag 5 april 2026 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb je verschillende makelaars benaderd?
Ik heb nu een woning te koop staan, en 4 makelaars uitgenodigd.
3 daarvan zaten op dezelfde lijn, eentje schatte de verkoopprijs een ton lager in
De woning staat nu ruim een week voor 4 ton op Funda.
We hebben zelf ruim 2 jaar geleden een woning gekocht.
Daar hebben we pas op gereageerd toen de prijs werd verlaagd nadat de woning ruim 2 maanden op Funda stond.
Dit omdat in deze wijk standaard overboden wordt en de vraagprijs op onze max zat.
Onderbieden voelde op dat moment als tijdverspilling.
Maar dat veranderde door die prijsdaling
Ja, nu wel.quote:Op zondag 5 april 2026 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we leven in heel onzekere tijden he
Misschien, anyhow huis van de buren is ook verkocht vorig jaar dus heb wel een accurate waardequote:Op zondag 5 april 2026 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
3 daarvan zaten op dezelfde lijn, eentje schatte de verkoopprijs een ton lager in
We hebben zelf ruim 2 jaar geleden een woning gekocht.
Daar hebben we pas op gereageerd toen de prijs werd verlaagd nadat de woning ruim 2 maanden op Funda stond.
Dit omdat in deze wijk standaard overboden wordt en de vraagprijs op onze max zat.
Onderbieden voelde op dat moment als tijdverspilling.
Maar dat veranderde door die prijsdaling
En de huizen zijn gelijkwaardig (ook qua uitrusting) en jouw vraagprijs is gelijk aan hun verkoopprijs?quote:Op zondag 5 april 2026 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien, anyhow huis van de buren is ook verkocht vorig jaar dus heb wel een accurate waarde
Ah, lastig.quote:Op zondag 5 april 2026 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien, anyhow huis van de buren is ook verkocht vorig jaar dus heb wel een accurate waarde
het huis van mijn dochter een klein jaren dertig rothuisje in een buurtje ging met 60.000 boven de toch al zeer strakke prijs weg , via facebook en heel veel likes en commentaar , zodat de biedingen ontploftenquote:Op zondag 5 april 2026 14:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, lastig.
Wat is dan het verschil?
Ik weet daar geen peil op te trekken.
Als ik wederom naar mijn woning kijk: precies dat type is binnen 4 weken verkocht met overbieden.
En dat van ons heeft 3 maanden te koop gestaan en onder de vraagprijs verkocht..
Waarom?
Geen idee. Het is een prima woning.
Iets minder maar staat ook voor iets minder. Duurde bij hen ook lang en ook tegen de 20 bezichtigingen.quote:Op zondag 5 april 2026 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de huizen zijn gelijkwaardig (ook qua uitrusting) en jouw vraagprijs is gelijk aan hun verkoopprijs?
Dat dus, het lijkt steeds gekker te worden.quote:Op zondag 5 april 2026 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
het huis van mijn dochter een klein jaren dertig rothuisje in een buurtje ging met 60.000 boven de toch al zeer strakke prijs weg , via facebook en heel veel likes en commentaar , zodat de biedingen ontploften
je kunt er niets van zeggen , het blijven mensen
als je twee gekken hebt met ieder een rijke pa, dan weet je niet waar het stopt
ze zaten het met verbazing aan te kijken
Succes ermee.quote:Op zondag 5 april 2026 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
¤800/m2?quote:Op maandag 6 april 2026 10:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier in de buurt zijn er kavels in de verkoop en het is met bieden, dat heb ik hier nog nooit meegemaakt. Ik zou op die locatie nog niet dood gevonden willen worden, dus ik ben erg benieuwd. Hier in de wijk hebben ze bij de laatste fase die nu in de verkoop is geen kavels meer aangeboden, want het liep bij de voorgaande fases wat moeizaam. Van een eerdere fase is er een zelfbouwhuis dat nog steeds niet bewoond is en de buren er omheen wonen er al bijna 5 jaar.
Nee zeg, je weet in welke regio ik ongeveer woon, zo absurd is de minimumprijs uiteraard niet. De kavels zijn ook niet heel groot, ik zou het voor vrijstaand net het minimum vinden, ze zijn ergens tussen de 400m2 en 500m2. Maar bieden op nieuwbouwkavels ken ik hier niet.quote:
Geen flauw idee, maar hier aan de NH-kust zijn dat voor 500 m2 kavels, geen ongewone prijzen. Dus voor grond 4 ton ... https://www.funda.nl/deta(...)eereweg-93/43392647/quote:Op maandag 6 april 2026 12:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee zeg, je weet in welke regio ik ongeveer woon,
Een huis bouwen kost wel meer dan 380k.quote:Op maandag 6 april 2026 18:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar hier aan de NH-kust zijn dat voor 500 m2 kavels, geen ongewone prijzen. Dus voor grond 4 ton ... https://www.funda.nl/deta(...)eereweg-93/43392647/
Uberhaupt is de tendens dat bij woningen, de grond een steeds groter deel van de totale kosten inneemt. Vroegere nieuwbouw 20% nu 60% van de totale prijs gemiddeld
500 m2 is 400.000 euroquote:Op maandag 6 april 2026 18:00 schreef blomke het volgende:
Uberhaupt is de tendens dat bij woningen, de grond een steeds groter deel van de totale kosten inneemt. Vroegere nieuwbouw 20% nu 60% van de totale prijs gemiddeld
Ah, je gaat uit van het plaatje en denkt dat dat het is.quote:Op maandag 6 april 2026 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
500 m2 is 400.000 euro
huis erop 400.000
https://www.groothuisbouw.nl/hoogbouw/gh1-9
Zonder keuken, vloeren, badkamer, tuin enz ?quote:Op maandag 6 april 2026 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
500 m2 is 400.000 euro
huis erop 400.000
https://www.groothuisbouw.nl/hoogbouw/gh1-9
De kans dat er heipalen gebruikt moeten worden is al aanwezig, en dat zit al niet in de prijs op het plaatje, dus nog voor de bouw begint loopt de meerprijsteller al op.quote:Op maandag 6 april 2026 21:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zonder keuken, vloeren, badkamer, tuin enz ?
Dat is zo ongeveer de goudkust.quote:Op maandag 6 april 2026 18:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar hier aan de NH-kust zijn dat voor 500 m2 kavels, geen ongewone prijzen. Dus voor grond 4 ton ... https://www.funda.nl/deta(...)eereweg-93/43392647/
Hier in de regio wordt er zeker geheid, we zijn hier in de wijk bijna van die overlast af. Bijna…quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans dat er heipalen gebruikt moeten worden is al aanwezig, en dat zit al niet in de prijs op het plaatje, dus nog voor de bouw begint loopt de meerprijsteller al op.
NH?quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik woon in het goedkoopste deel van de provincie,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |