Jij wilt graag het bejaardentehuis in?quote:Op donderdag 2 april 2026 12:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou nou
mensen worden makkelijk 95 tegenwoordig
roken niet, drinken niet en wandelen veel en hebben excellente zorg middels AI gerelateerde apparatuur
het is beter om de ouderen sociaal samen te brengen dan komen er wel woningen vrij
en te stoppen met de WMO gauwdieven, die ieder laatje opentrekken , voor de "schoonmaak""
Klopt.quote:Op donderdag 2 april 2026 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de oorzaak van het woningtekort is de huishoudensverdunning
in mijn huis woonden vroeger 5 mensen, nu alleen ik
dat is ook zo met mijn broers en zussen
Yup, van de VVD.quote:De overheid wil nu dat als je dood bent dat je dan in je eigen huis blijft liggen en de voordeur en achterdeur op slot gaat
Dat heet eeuwig thuis wonen
een bejaardenhuis uit 1970 is niets meer dan een tegenwoordige seniorenflat met gemeenschappelijke ruimte en gemeenschappelijke tuinquote:Op donderdag 2 april 2026 18:07 schreef Leandra het volgende:
Hij wil helemaal het bejaardentehuis niet in joh, en zeker niet als hij daarvoor de kostprijs moet betalen.
Hij wil graag het alleen AOW tarief van vroeger, waarbij het bejaardentehuis zwaar gesubsidieerd werd.
Mensen met vermogen zaten toen ook niet in het bejaardentehuis, om dezelfde reden als hij er nu niet wil zitten: te duur, als je de werkelijke kosten moet betalen.
Dan ben jij nog nooit in een bejaardentehuis in de jaren zeventig geweest.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een bejaardenhuis uit 1970 is niets meer dan een seniorenflat met gemeenschappelijke ruimte en gemeenschappelijke tuin
alleen de naam is veranderd , de gemeentelijke thuiszorg die blijft met de toegezegde schoonmaak uren
https://www.rotterdam.nl/thuisplusflat
https://www.langleventhuisflats.nl/lang-leven-thuisflat-starten/
mijn moeder heeft ft er ook 15 jaar gewoond en was er zeer gelukkigquote:Op donderdag 2 april 2026 19:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan ben jij nog nooit in een bejaardentehuis in de jaren zeventig geweest.
Die leken totaal niet op een seniorenflat.
Mijn schoonvader zat in eentje, en daar was de woonruimte per bejaarde verdubbeld door van 2 verblijven 1 te maken.
En dan heb je een zitkamertje met een gordijn waar achter het slaapkamertje zit. De badkamer is redelijk groot. In het halletje zit een klein keukenblokje.
En dat is het.
Mijn schoonvader vond dat prima.
Mijn vader zou er niet dood gevonden willen worden en heeft tot zijn dood in het vrijstaande huis gewoond dat hij zelf met zijn twee handen heeft opgebouwd.
quote:Thuisplusflat-team
In elke Thuisplusflat is één zorgorganisatie (de Thuisplusflataanbieder) actief met een vast team van zorgmedewerkers.
Deze Thuisplusflataanbieder biedt ondersteuning vanuit de Wmo, de Zorgverzekeringswet (wijkverpleging), en de Wet langdurige zorg (VPT, MPT).
Daarnaast heeft elke Thuisplusflat ook een vast aanspreekpunt vanuit de woningcorporatie.
Woont u in een Thuisplusflat en vraagt u voor het eerst ondersteuning vanuit de Wmo? Dan krijgt u - als u Wmo-indicatie wordt toegekend - deze hulp automatisch van de Thuisplusflataanbieder.
Dit geldt ook als u naar een Thuisplusflat verhuist.
Dit betekent dat wanneer u ondersteuning of zorg ontvangt, u vooral dezelfde mensen ziet, waarmee u een vertrouwensband kunt opbouwen.
Wel zo makkelijk en fijn.
Prima, ga jij dan maar wonen in een kamertje van 4 bij 5 meter, met een tv, bed en stoel.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn moeder heeft ft er ook 15 jaar gewoond en was er zeer gelukkig
min opa was de eerste die er ging wonen in 1965 en mijn moeder was de laatste in 2012 en is daar gestorven
daar was ook het stemlokaal , er kwam veel volk , ook was er een biljartzaal
de thuiszorg van nu , die was er toen niet, die ZZP ers , dat was toen een bejaardenhulp, het leek veel op deze die ze nu hebben , daar wil jij je moeder wiel zien , ipv dat je zelf de mantelzorg functie moet doen
En je snachts gebeld wordt dat het alarm afgaat en ze kennelijk weer gevallen is in de badkamer
https://www.rotterdam.nl/thuisplusflat
[..]
als je valt dan is een hele nacht op een koude badkamervloer liggen wachten geen pretjequote:Op donderdag 2 april 2026 20:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prima, ga jij dan maar wonen in een kamertje van 4 bij 5 meter, met een tv, bed en stoel.
Een gelukkig ouder worden zoals in de jaren zeventig.
ooit komen we voor die keuze te staan met je vader of moeder ,quote:Op donderdag 2 april 2026 20:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Michaelmoore, Fok haar eigen Insignifiance Grise
Ik zorg uitstekend voor mijn uiteinde, al sinds mijn 12equote:Op donderdag 2 april 2026 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ooit komen we voor die keuze te staan met je vader of moeder ,
of tzt jezelf, teneinde je kinderen niet het verplichtte mantelzorg op te willen leggen
net als je uiteinde daar moet je ook voor zorgen
leuk grapjequote:Op donderdag 2 april 2026 20:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zorg uitstekend voor mijn uiteinde, al sinds mijn 12e
Wanneer jouw broer op jou lijkt qua zeiklijsterij en gezeur verbaasd me dat niet.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
leuk grapje
jij hebt geen vader en moeder meer kennelijk
of kan je dat geen ruk schelen, die mensen zijn er ook ,
die zeggen ze gingen vorig jaar nog met de camper met vakantie, dus gaat prima
de kinderen van mijn broer die weigeren aanspreekpunt te zijn voor de thuiszorg, als ie snachts op de alarmknop drukt
Ja ik heb ook tegen hem gezegd , ik doe het niet meer , je belt 112 maar s nachtsquote:Op donderdag 2 april 2026 20:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wanneer jouw broer op jou lijkt qua zeiklijsterij en gezeur verbaasd me dat niet.
Oh balen man..quote:Op woensdag 1 april 2026 09:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nein, en ook geen nieuwe bezichtigingen op de horizon.
Wat wil je bereiken met dat bouwkundige rapport?quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:17 schreef prullebakker het volgende:
Ik heb besloten om mijn woonplek te verkopen. Nu is een bouwkundig rapport een wassen neus. Zeker als verkopende partij dit toch zelf wil laten doen. Of is het toch goed om dit te laten doen? Bouwjaar is 1987.
Te hoge prijs dan?quote:Op woensdag 1 april 2026 09:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nein, en ook geen nieuwe bezichtigingen op de horizon.
Makelaar denkt van niet denk ik.quote:
Als er niemand reageert dan zit je in de verkeerde bracket.quote:Op zondag 5 april 2026 09:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Makelaar denkt van niet denk ik.
Je kunt ook onderbieden, ik vind het ergens wel wat vreemd.
alle toeslagen en gratis geld afschaffenquote:Op woensdag 1 april 2026 19:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag ook lekker afschaffen. Idem ouderschapsverlof.
Geen idee. Zit wel aan 15 bezichtigingen ondertussen.quote:Op zondag 5 april 2026 10:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als er niemand reageert dan zit je in de verkeerde bracket.
AOW ook dus?quote:Op zondag 5 april 2026 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle toeslagen en gratis geld afschaffen
Dan kan je nakelaar misschien wat meer inzicht geven in wat die 15 kijkers vonden waardoor ze niet verder gegaan zijn?quote:Op zondag 5 april 2026 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee. Zit wel aan 15 bezichtigingen ondertussen.
nee AOW niet daar heb ik 50 jaar lang premie voor betaaldquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |