abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221035975
quote:
80s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:04 schreef flipsen het volgende:
Na 2 weken niets fatsoenlijks in de bioscoop (in Argentinië dan, in NL draaiden er wel een paar films die ik interessant vond), gisteravond weer gegaan:
Bekijk deze YouTube-video
Had vooraf wat reviews gelezen en had al bijna spijt van het kopen van de kaartjes, maar met name de eerste helft viel positief mee. Hoewel het wat chaotisch begon. Maar daarna bij vlagen een echt goede film. Alleen na zo´n 3/4 van de film zakte het een beetje in, jammer wel.

IMDB: 6,9
Flipsen: 7
Vond deze echt tegenvallen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:46:12 #52
136 V.
Like tears in rain...
pi_221041075
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 08:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vond deze echt tegenvallen.
Mij viel deze film juist erg mee. Had via diverse kanalen gehoord dat hij wat tegenviel of zelfs erg slecht was.

Zaten er plotholes in? Jazeker.
Deus ex machina? Check.
Was de film naïef, zoals de Volkskrant recenseerde? Ja.

Vond ik het erg? Nee.

Ik vind de materie erg interessant en de film raakte mij op diverse momenten.

Laten we concluderen dat ik erg toe was aan een beetje hoop en naïviteit in deze nare en cynische en apocalyptische tijden en dat het kind in mij zich heeft laten meevoeren door het kind in Spielberg.

Verder gewoon vaardig gemaakt en Emily Blunt was geweldig.

Van mij een 8 vanwege mijn persoonlijke ervaring en de brok in de keel.

Sue me.

[ Bericht 4% gewijzigd door V. op 14-06-2026 18:53:04 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 14 juni 2026 @ 20:28:32 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_221043038
Smaken verschillen gelukkig, anders werd het allemaal eenheidsworst.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 15 juni 2026 @ 10:00:40 #54
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221048679
van t weekend de nieuwe Michael film/docu gezien.
Was mooi, veel muziek, veel achtergrond informatie.

Wat ik minder vond:
De AI aap.
Janet Jackson kwam niet aan het woord, en geen verhaallijn over haar carriere.
Dat de docu stopte waar die stopte, toen begonnen alle schandalen etc. Dat vond ik nou juist interessant.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 11:51:10 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_221049312
Finding Emily
quote:
Als een dolverliefde muzikant (Spike Fearn; Ella McCay, Alien: Romulus) het verkeerde telefoonnummer krijgt van het meisje van zijn dromen, gaat hij samen met een gedreven psychologiestudent (Angourie Rice; Mean Girls (2024), Spider-Man: No Way Home) naar haar op zoek. Hun zoektocht leidt tot hilariteit en opschudding op de hele campus en tegelijkertijd worden hun eigen gevoelens en ambities op de proef gesteld.
Een fijne Engelse coming of age rom com die lekker wegkijkt. Speelt zich af in en rondom de universiteit van Manchester waar mijn vrouw ooit naar toe ging en wat ook voor ons de reden was om deze film te bekijken. Los van dat is dit ook niet een film die lang in mijn geheugen zal blijven hangen.

IMDB: 7,2/10
Ik: 7,2/10
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 15 juni 2026 @ 22:47:23 #56
136 V.
Like tears in rain...
pi_221056971
Ik keek net deze recensie en hoewel ik vind dat Mark Kermode goede kritiek heeft is het Simon Mayo die echt helemaal verwoordt hoe ik deze film ervoer, tot en met zijn compliment voor de actrice die de beelden aan het eind van commentaar voorziet. Dat is echt wat je noemt een career-making performance. Die gaan we meer zien.

Maar wat Mayo zegt en de uiteindelijke reactie van Kermode is echt precies wat ik bedoelde.
Bekijk deze YouTube-video
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 23:34:39 #57
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_221066061
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:47 schreef V. het volgende:
Ik keek net deze recensie en hoewel ik vind dat Mark Kermode goede kritiek heeft is het Simon Mayo die echt helemaal verwoordt hoe ik deze film ervoer, tot en met zijn compliment voor de actrice die de beelden aan het eind van commentaar voorziet. Dat is echt wat je noemt een career-making performance. Die gaan we meer zien.

Maar wat Mayo zegt en de uiteindelijke reactie van Kermode is echt precies wat ik bedoelde.
Bekijk deze YouTube-video
Dit heb ik ook gekeken, voordat ik de film gezien had, en naar aanleiding hiervan uit nieuwsgierigheid naar de bioscoop gegaan. De zaal was zondag aangenaam leeg door het voetbal. Een leuke, spannende, en prima gemaakte film (maar zonder Emily Blunt was ik waarschijnlijk niet gegaan).
Is iedereen trouwens al vergeten dat Spielberg ook nog de geweldige serie 'Taken' over dit onderwerp gemaakt heeft?
Mens sana in corpore sano
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:23:47 #58
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_221067602
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:47 schreef V. het volgende:
Ik keek net deze recensie en hoewel ik vind dat Mark Kermode goede kritiek heeft is het Simon Mayo die echt helemaal verwoordt hoe ik deze film ervoer, tot en met zijn compliment voor de actrice die de beelden aan het eind van commentaar voorziet. Dat is echt wat je noemt een career-making performance. Die gaan we meer zien.

Maar wat Mayo zegt en de uiteindelijke reactie van Kermode is echt precies wat ik bedoelde.
Bekijk deze YouTube-video
Door deze post ben ik gister idd eens op die dame gaan letten. Ze wist me echt te ontroeren O+

Wisselende mening over de film. Begon goed. Bij de eerste car chase verloor ie me (o... het is wel echt zo'n suspension of disbelieve film), om me daarna weer te pakken. Vond de vertelstructuur erg goed gedaan.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:00:37 #59
136 V.
Like tears in rain...
pi_221068642
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Door deze post ben ik gister idd eens op die dame gaan letten. Ze wist me echt te ontroeren O+

Wisselende mening over de film. Begon goed. Bij de eerste car chase verloor ie me (o... het is wel echt zo'n suspension of disbelieve film), om me daarna weer te pakken. Vond de vertelstructuur erg goed gedaan.
Precies... Haar emoties raakten mij heel erg.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_221122490
Michael (2026)

Een biopic over het vroege leven van Michael Jackson, de onbetwiste King of Pop. De absolute ster van deze film is Jaafar Jackson die op fantastische wijze Michael Jackson portretteert; zijn uiterlijk, de mimiek, hoe hij praat, zingt en danst. Ik vond het echt waanzinnig goed. Maar ook Colman Domingo mag genoemd worden die een knappe rol neerzet als de veeleisende vader van Michael. De muziek is fantastisch en mooi gechoreografeerd maar verwacht verder geen diepgaande details over het leven van Michael Jackson zelf, de controverses komen nauwelijks aan bod. Ik zie deze film meer als een ode aan een van de beste artiesten allertijden.

IMDB: 7,5/10
Ik: 8/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')