abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 27 juli 2026 @ 10:22:09 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_221444208
Gezien in het documentaire-paviljoen van het (sh)IDFA in het Vondelpark:

Stromae – Multitude, le film
quote:
Stromae is de ultieme popster anno nu. De Belgisch-Rwandese zanger is een stijlicoon met eigen kledingmerk. Hij heeft een onderkoelde choreografie in huis, waarbij de kleinste bewegingen van zijn lange lijf iets elektrisch krijgen. Met zijn mix van hiphop, chansons en Afrikaanse percussie weet hij bovendien een snaar te raken bij een publiek dat zwarte homo’s, witte yuppen en moslima’s met hoofddoek omvat. Ze staan allemaal luidkeels en woordelijk mee te zingen in de concertfilm die gemaakt werd tijdens zijn wereldtournee in 2023.

Op een paar ingenieus kantelende panelen en schermen met een geanimeerde avatar na, is de podiumaankleding sober te noemen. Alle actie en energie komt van Stromae zelf, die zijn liedjes over depressie, stroef lopende relaties of uitzichtloosheid niet alleen zingt maar ook overtuigend acteert.

Die inspanning ging hem niet in de koude kleren zitten. In mei 2023 brak Stromae zijn uitverkochte tournee plotseling af vanwege ernstige mentale problemen. Grote kans dat hij nooit meer optreedt en deze concertfilm een te koesteren aandenken is aan een wereldster die te snel opbrandde.
Geweldige muziek natuurlijk, dus qua concertregistratie uitstekend. Ik had alleen verwacht iets te zien van alle randzaken bij zo'n wereldtour en helemaal gezien hoe het afliep met het cancelen van de tour nadat zijn mentale problemen weer de kop opstaken. Daarvan zat nu helemaal niets in de film.

Geen IMDB-rating
Ik: 9,5/10 (beoordeling als concertregistratie en niet als een documentaire)

Zo te zien is er wel ooit een Franse documentaire over gemaakt over de keerzijde van zijn succes genaamd 'Stromae, le vertige du succès' en die staat gewoon op youtube. Dus wellicht ga ik die binnenkort bekijken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_221444486

Ik keek hier best naar uit, geen reviews of trailers gezien van te voren. Maar man wat viel deze tegen zeg.

5,0
  maandag 27 juli 2026 @ 11:46:40 #78
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221444571
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:30 schreef Sjemmert het volgende:
[ afbeelding ]

Ik keek hier best naar uit, geen reviews of trailers gezien van te voren. Maar man wat viel deze tegen zeg.

5,0
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder vond ik hem wel vermakelijk.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221446708
Ik zag van de week The Abyss van James Cameron op SBS9.

Vond dit altijd een goede film met, een nog steeds actuele, boodschap.

Alleen hadden ze het cruciale stuk aan het einde uit de film gelaten...

Waarom?
Want zo begrijp je de film totaal niet als je hem nooit hebt gezien..

Deze uitvoering 3
Origineel 8
pi_221447982
The Colony vandaag gezien. Het spirituele vervolg op Train to Busan, een van de beste zombiefilms van de afgelopen 10 jaar en van dezelfde regisseur. De zombies zijn iets anders, maar ook hier snel en agressief, wat het voor mij altijd beter doet dan de tragere variant (daarom vind ik Dawn of the Dead (remake) ook zo sterk).

Is hij zo goed als Train to Busan? Zeker niet, maar al met al wel een redelijk goede en vermakelijke zombiefilm met degelijke karakters. Hij is wel beter dan Train to Busan 2 (Peninsula) , die was waardeloos.

Plot:
Professor Se Jeong attends a biotech conference, only to witness it spiral into catastrophe when a rapidly mutating virus is unleashed. As the outbreak spreads and the infected begin to transform, authorities seal off the entire facility.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator dinsdag 28 juli 2026 @ 07:05:08 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221448686
One battle after another vond ik een erg leuke film, in het begin had ik zoiets van waar gaat dit naartoe... De snelheid in het begin is enorm vervreemdend (wellicht modern) maar daarna vormt de film zich naar een soort 'men who stare at goats","burn after reading" achtige comedy. Ik vind dat een leuk genre, en daarom vond ik film ook goed. Het ICE en KKK sausje past wel bij de huidige tijd en ook bij de setting van de film. In de film volgen we een revolutionair en zijn dochter, die in een schuilplaats gesetteld zijn, maar dan komt hun geschiedenis zich opdringen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 juli 2026 @ 07:47:42 #82
136 V.
Like tears in rain...
pi_221448760
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 22:28 schreef Tim86 het volgende:
The Colony vandaag gezien. Het spirituele vervolg op Train to Busan, een van de beste zombiefilms van de afgelopen 10 jaar en van dezelfde regisseur. De zombies zijn iets anders, maar ook hier snel en agressief, wat het voor mij altijd beter doet dan de tragere variant (daarom vind ik Dawn of the Dead (remake) ook zo sterk).

Is hij zo goed als Train to Busan? Zeker niet, maar al met al wel een redelijk goede en vermakelijke zombiefilm met degelijke karakters. Hij is wel beter dan Train to Busan 2 (Peninsula) , die was waardeloos.

Plot:
Professor Se Jeong attends a biotech conference, only to witness it spiral into catastrophe when a rapidly mutating virus is unleashed. As the outbreak spreads and the infected begin to transform, authorities seal off the entire facility.
Busan is echt geweldig _O_

Dank voor deze tip.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_221448783
Masters of the Universe (He-man)

Vermakelijk slecht eigenlijk maar stiekem toch wel heel erg leuk om naar te kijken.

6.5/10
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221459071
Obsession - ^O^
Backrooms - :)
Peaky Blinders: Immortal Men - :Z
Punisher: One Last Kill - |:)
Mortal Kombat II - :+

[ Bericht 45% gewijzigd door Cockwhale op 29-07-2026 16:34:11 ]
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 23:14:26 #85
5428 crew  miss_sly
pi_221461695
Wij keken net The Oddessey en wij vonden het een fantastische film O+
Ook de 17-jarige die wel mee wilde, maar vooral waarschuwde dat bijna drie uur waarschijnlijk te lang zou zijn om haar aandacht vast te houden (het is geen TikTok hè) heeft de hele film ademloos zonder behoeft aan afleiding gekeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 juli 2026 @ 08:41:16 #86
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221462571

Ik hou zo van dit soort films, waargebeurd, al een paar keer gezien maar soms krijg ik er gewoon zin in.
8.0
en ik heb ook een auto.
pi_221467167
Odyssey; absoluut spectaculair mooi in beeld gebracht, maar je voelt bij de film niks bij welk karakter dan ook. Zelfs scènes die hartverscheurend zouden moeten zijn zijn meh als het om de emotie gaat. Zelfs Circe's spectaculaire wraak komt niet uit de verf omdat volstrekt onduidelijk blijft wat haar drijfveren zijn.

Enige uitzondering was Argos.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 07:46:25 #88
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221469872
Seau, Obsession is wel ziek :D
8.0
en ik heb ook een auto.
pi_221485567

Obsession (2025)
Geweldige combinatie van psychologische horror met donkere romance. Wees voorzichtig met wat je wenst. De actrice die Nikki speelt kende ik wel van de Superman serie. Knappe meid en ze laat hier zien goed te kunnen acteren. Regelmatig kippenvel momenten en goede schrikmomenten met haar bewegingen. De rest van de cast ook prima. Laatste tijden zelden een horror gezien die zo goed op suspense werkt. Dat einde was bruut. Absoluut een topper.

Score: 8.5
  maandag 3 augustus 2026 @ 07:41:24 #90
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221490326

Alien movie, met morpheus van the matrix. wel vermakelijk maar je ziet wel dat ze morpheus een zelfde soort rol hebben gegeven als in de matrix.
6.5
en ik heb ook een auto.
  maandag 3 augustus 2026 @ 07:52:17 #91
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221490351

How it ends,

een ramp is gebeurd, maar wat precies krijgen we niet te weten, stelletje is ver uit elkaar, en de boyfriend gaat samen met haar vader naar de andere kant van het land om haar proberen te redden.
Het gaat niet echt om de ramp, maar meer om de reis die ze afleggen.
best spannend, ik hou van apocalyptische films.
7.7
en ik heb ook een auto.
pi_221513200
Sinners gekeken...

:')
Serieus 16 Oscar nominaties?

Ok, de sfeer en setting in de film was ok maar het verhaal sloeg helemaal nergens op..

Een hele slappe aftreksel van Dusk till Dawn..

Een 5..
  donderdag 6 augustus 2026 @ 16:32:28 #93
136 V.
Like tears in rain...
pi_221513356
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:00 schreef Toine51 het volgende:
Sinners gekeken...

Serieus 16 Oscar nominaties?

Ok, de sfeer en setting in de film was ok maar het verhaal sloeg helemaal nergens op..

Een hele slappe aftreksel van Dusk till Dawn..

Een 5..
16 nominaties was overdreven, maar het verhaal was juist erg gelaagd en goed.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_221513746
ready or not here i come 2: in de trend van abigail en they will kill you speelt dit af in een groot huis. op haar huwelijksnacht moet de bruid een spel spelen met haar nieuwe familie. ze moet overleven tot het daglicht. In deze tweede deel was ze in deel 1 toch nog niet helemaal klaar.

the hunt 2020: een jonge vrouw wordt wakker en doet onvrijwillig mee met een spel waar op een groep wordt gejaagd door verveelde rijkelui.

send help 2026: ondanks dat dit een heroine film is toch wel grappig gedaan. kan niet teveel spoileren. vrouw gaat mee met baas op vlucht en storten neer op onbewoond eiland. director: sam raimi.

protector 2026 (mila jovovich): een mila jovoch actiefilm wat erg indipendent-film oogt. special forces vrouw verliest haar dochter en gaat achter haar aan.

over your dead body 2026: mislukte regiseur wilt zijn vrouw vermoorden tijdens een trip. dit gaat natuurlijk mis. direkte kopie van "the trip 2021".

in the grey 2026 (cavill): ziet er leuk uit net zoiets als oceans 11. de scenes lopen en alles klopt maar het verhaal is echt terrible.

seven snipers 2026: ook redelijk nonsensical maar er zit een verhaal in. moeder en dochter nemen het op tegen een veteranen ssluipschutter

the long walk 2025: stephen king film. nuff said. makkelijk de beste film die ik dit jaar heb gezien. beetje stand by me vibe maar dan anders.

how to make a killing 2026: beetje oceans11 achtig. een bastaard groeit op en besluit zijn graan mee te pikken van zijn steenrijke familie.

shrek 2010: 'shrek 4' deze kende ik nog niet. shrek humor plus tijdreizen.

they will kill you 2026: vrouw gaat op zoek naar haar zusje en eindigt in een duivelse hotel. een beetje slapstick actie met bloed en humor.

wrecker 2015: geen special effects of cgi te zien. Een lichte nervewrecker door dat constante gebrom van de muscle car (ford mustang gt)

the isolate thief 2026: verwacht geen grote hollywood explosies maar niet slecht gedaan. een meisje houdt een union army outpost gaande voor soldaten maar krijgt te maken met outlaws die op zoek zijn naar goud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Memeowitz op 06-08-2026 17:48:06 ]
pi_221532498

Evil Dead Burn (2026)
Als je gore wil dan levert deze film dat best goed, het is een bloedbad. Maar echt ook grappige momenten en quotes/one-liners die Evil Dead films wel kenmerken die zijn hier afwezig... Daarnaast karakters die domme keuzes maken (maar echt heel dom) maakt het er ook niet beter op. Net voldoende omdat de film mij wel heeft vermaakt, maar sowieso was Evil Dead Rise vele malen beter dan dit.

Score: 6
  zondag 9 augustus 2026 @ 12:09:43 #96
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221533224
Mortal Kombat 2 :r
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  woensdag 12 augustus 2026 @ 08:09:31 #97
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221553449

Wat een slechte film, holy shit.
Alle oude stukjes van vroeger die niet uitgezonden waren waren wel grappig, je kon zien dat het toen nog de echte jackass was, met Bam, en Dunn.
Alle "stunts" die ze nu doen zijn puur voor een zak geld, dat zie je gewoon.
Veel te veel stun-gun grappen, is gewoon niet grappig.
Ook zit er in het intro filmpje een of andere vrouw, maar die doet werkelijk 0 stunts en staat overal maar een beetje bij. Maar toch word ze als een crewmember voorgesteld in het begin. Zal wel iemands vriendin zijn die ook jackass famous wilde zijn ofzo.
Veel piemels te zien, dat hoeft van mij ook niet zo.

Wel eindelijk de stunt gezien waarin Knoxsville zichzelf neerschiet. respect voor dat.

5.0
en ik heb ook een auto.
pi_221556359
quote:
15s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 08:09 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]

Alle oude stukjes van vroeger die niet uitgezonden waren waren wel grappig, je kon zien dat het toen nog de echte jackass was, met Bam, en Dunn.
Ook zit er in het intro filmpje een of andere vrouw, maar die doet werkelijk 0 stunts en staat overal maar een beetje bij. Maar toch word ze als een crewmember voorgesteld in het begin. Zal wel iemands vriendin zijn die ook jackass famous wilde zijn ofzo.

Wel eindelijk de stunt gezien waarin Knoxsville zichzelf neerschiet. respect voor dat.

5.0
Die hele nieuwe crew kwam er in de vorige film ineens bij, maar die waren geen van allen een toevoeging.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_221556623
quote:
15s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 08:09 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]

5.0
Het zal nooit meer zoals de early 2000s zijn.

Ik heb nog zo'n zwak voor de crew, denk aan Bam Margera bijv, ook omdat ik skateboarde. Die hele early 2000s fase was geweldig, maar nu is zoiets voorgoed voorbij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221566374
Gifted (2017).

Vader van een zeer hoogbegaafd meisje weet niet goed hoe hij met haar moet omgaan. Geen slechte dramafilm maar ja het verhaal verliest plot-geloofwaardigheid op punten vooral naar het einde toe.

Mogen tv-series hier ook?

Maximum pleasure guaranteed 2026.

Een vrouw heeft een online affaire tot ze haar gaan blackmailen met de beelden. Met Tatiana Maslani bekend van Orphan Black. De serie heeft dezelfde vibe maar dan luchtiger verpakt in een drama-thriller ipv dark science fiction. Het was niet slecht om te zien. Er is dan ook vrijwel niets leukers of beters te vinden tegenwoordig wat mij aanspreekt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Memeowitz op 13-08-2026 22:12:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')