Dat alleen is al niet geloofwaardig.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:35 schreef Candymannetje het volgende:
En dat eenheden zich verplaatsen in een auto met een rood kruis op het dak.
quote:"Incidents of Red aircraft strafing hospitals and hospital trains were so common that the Finns finally painted over any Red Cross insignia that were visible from the air."
Ik zag toch echt de beelden hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat alleen is al niet geloofwaardig.
Omdat rusland erom bekend staat dat soort voertuigen onder schot te nemen. Die truc werkt letterlijk nooit tegen rusland.
Niet alleen in deze oorlog, Winteroorlog ('39-'40):
[..]
Ja, en rusland vertelde je erbij dat het oekrainers waren. Uh huh.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zag toch echt de beelden hoor.
En was geen AI.
Inderdaad. Russische media raadplegen en dat als bron gebruikenquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en rusland vertelde je erbij dat het oekrainers waren. Uh huh.
De Iraniërs hebben in de Khuzestan regio waar de Amerikaanse vliegtuigen waren neergehaald en een van de piloten nog spoorloos is op de radiostations verkondigd dat wie de piloot ook vindt hem niets aan moet doen en aan autoriteiten overhandigen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:37 schreef AFA2022 het volgende:
Eigenlijk heeft Trump Iran geholpen door te verkondigen dat al het afweergeschut is uitgeschakeld. Slim van de Iraniërs om de VS dan te laten denken dat het afweergeschut is uitgeschakeld, zodat de piloten zich vrij voelen om lager te vliegen.
Hoop dat de piloot snel en in goede geziondheid gevonden wordt. Ik weet zeker dat de Iraniers hem niet zullen doden of martelen, dient natuurlijk als ideaal leverage en pr.
Verder moet we niet net doen alsof die piloot daar was om alleen selfies te maken voor zijn lieve vrouw en kennissen thuis, of dat hij paaseieren kwam droppen voor de kinderen van Iran.
Dan niet joh.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en rusland vertelde je erbij dat het oekrainers waren. Uh huh.
Je hebt het over jezelf en je hebt het niet eens door.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan niet joh.
Daarom begin ik er nooit over omdat de meeste hier in hun eigen werkelijkheid/bubbel leven.
Aldus de grootste BNW mafklapperquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan niet joh.
Daarom begin ik er nooit over omdat de meeste hier in hun eigen werkelijkheid/bubbel leven.
1 post als weerwoord is geen cirkeltrek.quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:04 schreef Discombobulate het volgende:
Ga nou niet weer hier het OEK circlejerk topic van maken zeg
russiche kanalen hebben geen internetquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel.
De Oekraïense kant laat zien dat Rusland veel burgerdoelen bombardeerd en de westerse media neemt dat 1 op 1 over maar via Russische kanalen zie ik weer dat Oekraïnse soldaten zicht verschuilen in scholen en ziekenhuizen.
En dat eenheden zich verplaatsen in een auto met een rood kruis op het dak.
quote:Bij schaarste aan olie is deze dikke Canadese drab opeens supergewild: ’Prijs schiet 200 procent omhoog’
AMSTERDAM - De dieselprijs kraakt records. Een liter kost, vrij ongekend, meer dan 200 dollar. In Nederland is diesel duurder dan benzine. Bij zorgen over tekorten jagen handelaren op een speciale soort uit Canada. In
enkele weken steeg zijn prijs
Theo Besteman
Verslaggever Energie en grondstoffen
19:24 uur | 3 april 2026
De gewilde oliesoort komt in zijn oervorm uit de olieteerzanden van Noord-Amerika en lijkt op zwarte, dikke pindakaas. Het is bitumen, een dikke substantie uit de olievelden.
Als die wordt aangelengd en bewerkt, ontstaat een lichtere olie met een laag zwavelgehalte, die perfect is voor diesel in auto’s en industrie. Dit synbit bestaat meestal uit ongeveer 50 procent bitumen en 50 procent lichtere koolwaterstoffen. Daaruit wordt het eindproduct Canadese synthetische olie gemaakt, in talloze vormen. Canada levert daaruit 3,5 miljoen vaten diesel per dag
Een radar wordt volgens mij gebruikt voor het detecteren van objecten, niet voor het jammen van signalen. Dus wat is het ding nou precies? Een radar, jammer of een broodje aap?quote:
They jammed the radar 😱quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:06 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Een radar wordt volgens mij gebruikt voor het detecteren van objecten, niet voor het jammen van signalen. Dus wat is het ding nou precies? Een radar, jammer of een broodje aap jam?
Komt in 2027, eindelijk, een nieuw deel uitquote:
En in een paar weken zij er in zuid Libanon ook al zo'n 1300 burgers omgekomen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat Israël wint hoor met Gaza.
Dat lijkt me wat overdreven.quote:Op zaterdag 4 april 2026 14:28 schreef michaelmoore het volgende:
Een liter kost, vrij ongekend, meer dan 200 dollar.
En België, ik heb getwijfeld over België.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:19 schreef Perrin het volgende:
Heel de wereld is een schurkenstaat behalve wij.
Serieus?quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Komt in 2027, eindelijk, een nieuw deel uit![]()
Gewoon wat extra lebensraum creëeren, jeweettoch.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En in een paar weken zij er in zuid Libanon ook al zo'n 1300 burgers omgekomen.
https://www.bbc.com/news/(...)d4-cddb6d1690b6#postquote:Iran could still cause major headaches for Trump
published at 08:14
08:14
Joel Gunter
Reporting from Jerusalem
It was only four days ago that the US Defence Secretary Pete Hegseth was boasting that the US had achieved such air superiority over Iran, and degraded Iran’s air defences so badly, that the US Air Force could now fly slow-moving, B-52 bombers over Iran without concern.
Those bomber runs had barely begun before Iran achieved its greatest success so far against the US — the downing of an aircraft over its territory. And not a heavy bomber, but a nimble, fast-moving fighter jet.
One of the crew of the downed F-15 jet has been rescued, but one remains unaccounted for. If the remaining airman is taken prisoner by Iran, it will significantly raise the stakes for the US.
He or she would likely be put on television for all to see, an image that could only worsen the view of this conflict among an American population already suffering from raised gas prices and the loss of 13 members of its military.
The conflict is also dogged, both in the US and around the world, by a sense that US President Donald Trump has failed to present a coherent argument for starting it and failed to achieve his stated goal of regime change.
Trump has said that the situation with the downed jet will not affect negotiations with Iran.
But that could quickly change if the airman is captured. And, it demonstrates that however degraded, Iran is still capable of creating major military and political headaches for Trump in this war.
Als je als land onder druk wordt gezet door hem, kun je hem maar beter Trumpen voordat hij je kan Trumpen of Trumpnappen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:30 schreef Harmankardon het volgende:
Als Trump zo doorgaat wordt ie binnen zijn resterende termijn geKirk’t.
Als de democraten na Trump niet massaal militairen en republikeinen gaan vervolgen voor oorlogsmisdrijven zijn ze medeplichtig en krijgen we het hele feest 4 jaar later weer opnieuw. Mijn vertrouwen is minimaal.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:40 schreef Wantie het volgende:
RFK heeft kennelijk ook zijn zegje gedaan over de oorlog in Iran.
[ afbeelding ]
Dit is het Pasteur Instituut in Teheran, waar onder andere vaccins worden ontwikkeld.
Platgegooid door de VS.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)uur-v~1774500481071/quote:Trump dreigt opnieuw richting Iran: "Nog 48 uur voordat hel losbreekt"
De Amerikaanse president Donald Trump spreekt opnieuw dreigende taal richting Iran op Truth Social. De tijd raakt op om een deal te sluiten, zegt hij.
"Weet je nog dat ik Iran 10 dagen gaf om een deal te sluiten of de Straat van Hormuz te openen? De tijd dringt - nog 48 uur voordat de hel losbreekt", aldus Trump.
Dat zeg ik toch.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het heel erg geaccepteerd wordt als iemand min of meer suggereert dat het jammer is dat Hitler 'het karwei niet af kon maken'.
Trump hebben ze in ieder geval onder de duim.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:31 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat raar.
Waarom wordt dat van joden/Israël gewoon geaccepteerd?
Iran zal wel onder de indruk zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:12 schreef Elan het volgende:
Binnen 48 uur Hormuz weer open. Anders hel voor Iran.
Zo onderhandel je gepast met een schurkenstaat
Hele energievoorziening gaat er dan aan zegt Trump.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iran zal wel onder de indruk zijn.
Benieuwd wat er daarna allemaal sneuvelt in landen rondom Iran.
Klopt, Rusland is kleiner en vele malen zwakker, zeker economisch.quote:Op zaterdag 4 april 2026 01:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De USSR, dat is niet hetzelfde als Rusland
Dat roept Trump al weken. Afgelopen week zei hij nog dat de VS Iran terug naar de 'Stone Ages' zou bombarderen. Ik denk niet dat ze erg onder de indruk zijn in Teheran.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:12 schreef Elan het volgende:
België hoort straks gewoon weer bij Nederland, maar dat ter zijde.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En België, ik heb getwijfeld over België.
Je kunt zo doenquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:12 schreef Elan het volgende:
Het fundamentele misverstand dat bestaat bij Trump (niet voor niets een demente bejaarde) is dat je ook een regime als het Iraanse kunt intimideren met geweld. Dat werkt in Venezuela, maar niet in Iran.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat roept Trump al weken. Afgelopen weken zei hij nog dat de VS Iran terug naar de 'Stone Ages' zou bombarderen. Ik denk niet dat ze erg onder de indruk zijn in Teheran.
Net zoals economische pijn weinig indruk maakt op een land als Iran. Dat gaat al decennia gebukt onder sancties - de pijngrens ligt daar hoog (een stuk hoger dan in het westen).quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het fundamentele misverstand dat bestaat bij Trump (niet voor niets een demente bejaarde) is dat je ook een regime als het Iraanse kunt intimideren met geweld. Dat werkt in Venezuela, maar niet in Iran.
Het werkte in Venenzuela ook alleen maar omdat die krijgsmacht weinig voorstelt, zeker itt de Iraanse.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het fundamentele misverstand dat bestaat bij Trump (niet voor niets een demente bejaarde) is dat je ook een regime als het Iraanse kunt intimideren met geweld. Dat werkt in Venezuela, maar niet in Iran.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |