Toen ik er wegging is dat 'pauper huurflatje' wel verkocht voor 165.000 door de verhuurder. En nu zelfs voor 230.000.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is dan wel een pauper huurflatje.
165.000 is tegenwoordig wisselgeld.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:33 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Toen ik er wegging is dat 'pauper huurflatje' wel verkocht voor 165.000 door de verhuurder. En nu zelfs voor 230.000.
Juist omdat het hele verduurzamen vooral bij de wat linksere (slappe) partijen speelt en de wat rechtsere partijen verduurzamen als een geitenwollensokkenhobby zien heb ik het hele stemmen opgegeven.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan ben ik in dit opzicht extreem links![]()
Klopt, als je zelf extreemrechts genoeg bent is zelfs de VVD links.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:13 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
VVD is niet rechts te noemen zie al hun uitgevoerde linkse wanbeleid. Waaronder asielimmigratie. In de EU zitten VVD en D66 ook in één partij samen.
Mja, we hebben overwegend rechtse regeringen gehad de afgelopen 20 jaar.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Juist omdat het hele verduurzamen vooral bij de wat linksere (slappe) partijen speelt en de wat rechtsere partijen verduurzamen als een geitenwollensokkenhobby zien heb ik het hele stemmen opgegeven.
Ok, daar ga ik in mee. Maar op welke manier is links nu voor nationalisatie van de energiemarkt en een leveringsgarantie?quote:Op woensdag 1 april 2026 20:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het leuk bedacht.
Maar de privatisering van de energiesector is gestart onder paars: D66, PvdA, VVD, en gefinaliseerd onder Balkenende: CDA,VVD, D66.
Frans Timmermans was in die tijd kamerlid.
Geen idee waarom je die hier in trekt, behalve dat Timmermans tegenwoordig overal de schuld van krijgt.
In ieder geval is het gek om rechts te gaan stemmen als tegenstanders van de privatisering; aangezien de VVD er van begin tot eind bij betrokken was.
Ik stem al heel lang niet meer, zie er totaal geen nut inquote:Op woensdag 1 april 2026 20:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Juist omdat het hele verduurzamen vooral bij de wat linksere (slappe) partijen speelt en de wat rechtsere partijen verduurzamen als een geitenwollensokkenhobby zien heb ik het hele stemmen opgegeven.
Ik denk niet dat het slim is om als Nederland de energiemarkt te nationaliseren.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, daar ga ik in mee. Maar op welke manier is links nu voor nationalisatie van de energiemarkt en een leveringsgarantie?
Dat bedoel ik maar. De rechtse vrije markt is altijd de oplossing voor alle problemen, ook als we keer op keer zien dat die het alleen maar erger maakt. Als we het maar vaak genoeg herhalen, gaat iedereen het geloven.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het slim is om als Nederland de energiemarkt te nationaliseren.
Overheden zijn niet bepaald de meeste efficiënte organisaties en je zit met een open Europese energiemarkt, waar je dan als overheidsbedrijf 1 partij in bent.
Op dit moment hebben we een oorlog die het erger maakt.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar. De rechtse vrije markt is altijd de oplossing voor alle problemen, ook als we keer op keer zien dat die het alleen maar erger maakt. Als we het maar vaak genoeg herhalen, gaat iedereen het geloven.
Jawel, daarom juist.quote:Op woensdag 1 april 2026 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan heb je mijn berichten niet gelezen.
En die leveringsgarantie? Die gaat de vrije markt je niet geven. Die willen alleen meer geld voor minder verplichtingen.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op dit moment hebben we een oorlog die het erger maakt.
Wat de overheid kan doen is met de extra inkomsten uit de energiebelasting de lage inkomens ondersteunen.
Dat is eerder ook gebeurd via het noodfonds energie.
Er is geen vrije markt.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En die leveringsgarantie? Die gaat de vrije markt je niet geven. Die willen alleen meer geld voor minder verplichtingen.
In Nederland geldt een leveringsplicht.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En die leveringsgarantie? Die gaat de vrije markt je niet geven. Die willen alleen meer geld voor minder verplichtingen.
Zoals we nu zien kan Force Majeure roet in dat eten gooien, gelukkig importeert Nederland weinig/geen LNG uit Qatar. Was dat wel het geval geweest kan ook de energie-leverancier zich uiteindelijk daarop beroepen. Die leverancier zal dan in overleg met de overheid proberen en oplossing te zoeken, maar hun directe juridische aansprakelijk vervalt bij Force Majeure (geen levering door oorlog, natuurramp, kernramp)quote:Op woensdag 1 april 2026 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland geldt een leveringsplicht.
Je moet het wel heel bont maken wil je geen energielevering meer krijgen.
Wie gaat daar over? Jouw energieleverancier? En wat kun je er aan doen?quote:Op woensdag 1 april 2026 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland geldt een leveringsplicht.
Je moet het wel heel bont maken wil je geen energielevering meer krijgen.
Je bedoelt, net zoals het recht op huisvesting?quote:Op woensdag 1 april 2026 21:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoals we nu zien kan Force Majeure roet in dat eten gooien, gelukkig importeert Nederland weinig/geen LNG uit Qatar. Was dat wel het geval geweest kan ook de energie-leverancier zich uiteindelijk daarop beroepen. Die leverancier zal dan in overleg met de overheid proberen en oplossing te zoeken, maar hun directe juridische aansprakelijk vervalt bij Force Majeure (geen levering door oorlog, natuurramp, kernramp)
Nee, Force Majeure is het vervallen van een recht door overmacht, zoals oorlog, natuurramp, kernramp.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je bedoelt, net zoals het recht op huisvesting?
Ja, dat weet ik. Maar hoe zit het met het recht op huisvesting? Is het een natuurramp dat de regering het aanbod zo klein heeft gemaakt en de prijzen zover heeft op laten lopen dat een groot deel van de bevolking er geen gebruik meer van kan maken? Of is het gewoon zo, dat ze zich niks meer aantrekken van de grondwet en het puur nog om het geld gaat?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, Force Majeure is het vervallen van een recht door overmacht, zoals oorlog, natuurramp, kernramp.
Je kan je huis verzekeren, maar bij Force majeure wordt zo'n claim nietig. In de polis staat ook vaak hoe die Force Majeure is gedefineerd.
In Nederland kan je je sowieso niet op de grondwet beroepen, er is hier geen grondwettelijk hof. Het recht op (welke) huisvesting gaat off-topic. Boeit mij zelf verder ook weinig, mensen hebben 100duizenden jaren in grotten, hutjes en tentjes gewoond en nog trouwens. Het is dus geen onderwerp van belang imo.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar hoe zit het met het recht op huisvesting? Is het een natuurramp dat de regering het aanbod zo klein heeft gemaakt en de prijzen zover heeft op laten lopen dat een groot deel van de bevolking er geen gebruik meer van kan maken? Of is het gewoon zo, dat ze zich niks meer aantrekken van de grondwet en het puur nog om het geld gaat?
Ja, wat jouw betreft is een klein tentje ergens in de wildernis ook huisvesting, ik weet het. Maar dan kan de bewoner niet meer meedoen met onze maatschappij. En ja, ik weet, dat je dan vind dat die mensen gechipt moeten worden tot productieve robots. Je hebt het woord empathie wel al vaker gehoord, maar je hebt geen flauw idee wat het betekent. "Hoe kun je daar nu geld aan verdienen?" En dus is het voor jou een waardeloos begrip.
Daar heb ik het ook over.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wie gaat daar over? Jouw energieleverancier? En wat kun je er aan doen?
Je hebt het over afgesloten worden, niet over de garantie dat er ook stroom uit komt.
Maar in dat geval maakt het weinig uit of de energielevering geprivatiseerd is, of genationaliseerd.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoals we nu zien kan Force Majeure roet in dat eten gooien, gelukkig importeert Nederland weinig/geen LNG uit Qatar. Was dat wel het geval geweest kan ook de energie-leverancier zich uiteindelijk daarop beroepen. Die leverancier zal dan in overleg met de overheid proberen en oplossing te zoeken, maar hun directe juridische aansprakelijk vervalt bij Force Majeure (geen levering door oorlog, natuurramp, kernramp)
Klopt, een overheid kan wel maatregelen nemen om dat risico te mitigeren, door bijv zelf noodreserves aan te leggen, en/of de leveranciers te verplichten tot een minimale vulstand van een reserve.quote:Op donderdag 2 april 2026 04:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar in dat geval maakt het weinig uit of de energielevering geprivatiseerd is, of genationaliseerd.
Als door externe factoren waarover we geen controle hebben de brandstof niet meer onze kant op komt, dan hebben we een uitdaging en zullen er ingrijpende maatregelen worden genomen.
Dat zie je nu in Azië gebeuren en hebben we zelf te maken mee gehad tijdens de oliecrisis.
Een directe wettelijke verplichting, staat juridisch boven een contractuele verplichting. De wetgever geeft hiermee een extra juridisch gewicht aan de contractuele energieleverings-overeenkomst. Daarnaast is geregeld dat de energielevering bijv in het geval van faillissement van de energieleverancier direct wordt overgedragen zodat de levering niet plots stopt.quote:Op donderdag 2 april 2026 04:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Afsluiten mag niet zomaar, vanwege de leveringsplicht.
quote:Op woensdag 1 april 2026 19:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Laat maar zien dat ik dat gesteld heb.
Ik wacht wel even.
Dus laat maar zien hoe je dat wilt doen.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
De EU.
Daarom moeten we groot inzetten op lokale energie, ipv afhankelijk te zijn van onbetrouwbare landen als Rusland, de VS en het Midden Oosten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |