abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220485331
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:52 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Rusland was jarenlang een trouwe en vreedzame leverancier van energie aan Europa. Totdat het regime ruzie wilde met- en sancties vanuit de EU oplegde aan dat land.
Rusland is in 2021 daarmee begonnen.

Om de een of andere reden is iedereen vergeten dat de oorlog in februari 2022 is gestart.

Overigens was er daarvoor ook wel wat gedoe met Europese landen en Rusland.

quote:
Nu verstook jij Poolse pallets. Hoe krijg jij die geleverd eigenlijk. Via de electrische Picnic bezorgdienst?
Tesla 👍

In ieder geval niet met Russisch gas.

Verder doet iedereen net alsof Europa 100% lokale energie moet opwekken of helemaal niets..

Beetje rare zwartwit mening.

Ik stel alleen maar dat we breed moeten inzetten op lokale energie.

En vervolgens stuiteren verschillende Fokkers over mij heen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220485378
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Om de een of andere reden is iedereen vergeten dat de oorlog in februari 2022 is gestart.

[..]
Dat was wel iets meer dan wat gedoe. Zeker met de kennis van nu is het onbegrijpelijk dat Europa na de invasie van de Krim e.d. niet veel sneller is begonnen met dat Russische infuus te ontmantelen…
pi_220485386
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]
Tesla 👍

In ieder geval niet met Russisch gas.

Verder doet iedereen net alsof Europa 100% lokale energie moet opwekken of helemaal niets..

Beetje rare zwartwit mening.

Ik stel alleen maar dat we breed moeten inzetten op lokale energie.

En vervolgens stuiteren verschillende Fokkers over mij heen.
Dus je bent zelf zo'n rijke boomer die een Tesla kan betalen. Ach, wat kan het jou ook schelen dat anderen lijden onder hoge energiekosten door jouw linkse stemgedrag. Rules for thee but not for me toch.

Je vergeet voor het gemak dat de geopolitieke spanningen voor Rusland al minimaal 10 jaar eerder speelden dan 2021. FVD heeft hier nog nadrukkelijk voor gwaarschuwd. Maarja redelijkheid krijgt tegenwoordig het label 'extreem-rechts'. De oorlog met Rusland is 100% door jullie zelf uitgelokt.
pi_220485388
Wordt nu wel tijd om in te grijpen, kabinet. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220485411
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:28 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Dus je bent zelf zo'n rijke boomer die een Tesla kan betalen. Ach, wat kan het jou ook schelen dat anderen lijden onder hoge energiekosten door jouw linkse stemgedrag. Rules for thee but not for me toch.

Je vergeet voor het gemak dat de geopolitieke spanningen voor Rusland al minimaal 10 jaar eerder speelden dan 2021. FVD heeft hier nog nadrukkelijk voor gwaarschuwd. Maarja redelijkheid krijgt tegenwoordig het label 'extreem-rechts'. De oorlog met Rusland is 100% door jullie zelf uitgelokt.
FvD was al vanaf de start een stelletje Roebelhoeren.
pi_220485477
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
FvD was al vanaf de start een stelletje Roebelhoeren.
Je hebt 0 bewijs alleen geklets.
pi_220485598
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:28 schreef Memeowitz het volgende:

[..]

Wat dacht je, laat ik maar frontaal in de aanval gaan?

FVD is op de hand van Rusland.
En ze hebben het correcte label van extreemrechts.

Je moet wel heel blind zijn als dat niet hebt meegekregen.

Maar het feit dat je me aanvalt omdat ik een Tesla kan betalen zegt eigenlijk al genoeg.
pi_220485620
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:31 schreef capricia het volgende:
Oh mensen. Dit gaat hel worden voor iederen met stadsverwarming, warmtenet etc.
Zoals wij.

In november zetten ze de prijs vast voor het hele komende jaar. Gebaseerd op...de gasprijs. ;(
https://www.marktplaats.n(...)co-inclusief-montage

Een van de eerste die ik kon vinden, ken ze verder niet en weet niet of dit de goedkoopste is. Maar je gaat dit relatief snel terug verdienen (binnen 2-4 jaar gok ik) als je daarmee gaat stoken. Bijwarmen kan alsnog met stadswarmte.
pi_220485652
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:31 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Flatwoningen uit 1965 hebben vaak enkelglas in een of meerdere kamers en energielabel E. Met dure stadsverwarming erbij is dit niet leuk.
Heb je ooit nagedacht over voorzet ramen?
pi_220485769
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dan heb je mijn berichten niet gelezen.
Dat is kenmerkend voor hem.
pi_220485784
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:36 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Je sluit je ogen voor het bewijs.
pi_220485869
Het is natuurlijk knettergek, dat de EU en Nederland onder leiding van Greenpeace evangelisten Samsom en Timmermans wetten hebben gemaakt die eisten dat de energiemarkt geprivatiseerd moest worden. Omdat ze er van overtuigd waren, dat dan iedereen overal goedkope windturbines en zonnepanelen zouden gaan bouwen, zodat we al die smerige kolen-, aardgas- en kerncentrales binnen de kortste keren konden sluiten. En ondertussen gelooft de meerderheid van de bevolking dat ook.

Dat is ook waarom groene mensen links stemmen en de rest van de bevolking steeds rechtser. Want voor een sociaal beleid moet je niet meer bij links zijn, daar hebben ze het zelden over. Waardoor de (extreem rechtse) nu ook beloven dat ze kei sociaal zijn, in de wetenschap dat ze dat nooit uit hoeven te voeren en achter de schermen gewoon kneiterrechts kunnen blijven.

En daarom moeten we nu bij rechts (de VVD) zijn voor een door de regering gereguleerde energiemarkt met kerncentrales, zodat er straks ook nog steeds overal stroom uit het stopcontact komt en niet alleen in de zomer als het weer meezit. De energiemarkt zoals links hem wil zien is zo groen omdat we het energieverbruik drastisch reduceren. Terug naar de natuur.

Kortom, de omgekeerde wereld en de belangrijkste reden waarom mensen (terecht) de draak steken met links.
pi_220485870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Heb je ooit nagedacht over voorzet ramen?
Wat een slim idee!
pi_220485907
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:36 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Deze blijft leuk:

Bekijk deze YouTube-video
pi_220485921
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is natuurlijk knettergek, dat de EU en Nederland onder leiding van Greenpeace evangelisten Samsom en Timmermans wetten hebben gemaakt die eisten dat de energiemarkt geprivatiseerd moest worden. Omdat ze er van overtuigd waren, dat dan iedereen overal goedkope windturbines en zonnepanelen zouden gaan bouwen, zodat we al die smerige kolen-, aardgas- en kerncentrales binnen de kortste keren konden sluiten. En ondertussen gelooft de meerderheid van de bevolking dat ook.

Dat is ook waarom groene mensen links stemmen en de rest van de bevolking steeds rechtser. Want voor een sociaal beleid moet je niet meer bij links zijn, daar hebben ze het zelden over. Waardoor de (extreem rechtse) nu ook beloven dat ze kei sociaal zijn, in de wetenschap dat ze dat nooit uit hoeven te voeren en achter de schermen gewoon kneiterrechts kunnen blijven.

En daarom moeten we nu bij rechts (de VVD) zijn voor een door de regering gereguleerde energiemarkt met kerncentrales, zodat er straks ook nog steeds overal stroom uit het stopcontact komt en niet alleen in de zomer als het weer meezit.

Kortom, de omgekeerde wereld en de belangrijkste reden waarom mensen (terecht) de draak steken met links.
VVD is niet rechts te noemen zie al hun uitgevoerde linkse wanbeleid. Waaronder asielimmigratie. In de EU zitten VVD en D66 ook in één partij samen.
pi_220485929
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:13 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
VVD is niet rechts te noemen zie hun uitgevoerde wanbeleid. In de EU zitten VVD en D66 ook in één partij samen.
Ik zou eerder zeggen, dat D66 ook heel rechts is.
  woensdag 1 april 2026 @ 20:14:36 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220485931
quote:

En daarom moeten we nu bij rechts (de VVD) zijn voor een door de regering gereguleerde energiemarkt met kerncentrales, zodat er straks ook nog steeds overal stroom uit het stopcontact komt en niet alleen in de zomer als het weer meezit. De energiemarkt zoals links hem wil zien is zo groen omdat we het energieverbruik drastisch reduceren. Terug naar de natuur.

Ja je handje ophouden is tegenwoordig rechts heb ik begrepen.
pi_220485936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Noem beleid van D66 dat rechts is dan.
pi_220485990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De vraag in dit topic zou dan imo zijn, is het omlaag brengen van het brandstofverbruik links of rechts?
Hoe ga je dat bewerkstelligen, door marktwerking, subsidies, benzinebonnen of verboden?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220485997
quote:

Ik vind het leuk bedacht.
Maar de privatisering van de energiesector is gestart onder paars: D66, PvdA, VVD, en gefinaliseerd onder Balkenende: CDA,VVD, D66.

Frans Timmermans was in die tijd kamerlid.
Geen idee waarom je die hier in trekt, behalve dat Timmermans tegenwoordig overal de schuld van krijgt.

In ieder geval is het gek om rechts te gaan stemmen als tegenstanders van de privatisering; aangezien de VVD er van begin tot eind bij betrokken was.
  woensdag 1 april 2026 @ 20:24:12 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220486015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De vraag in dit topic zou dan imo zijn, is het omlaag brengen van het brandstofverbruik links of rechts?
Hoe ga je dat bewerkstelligen, door marktwerking, benzinebonnen of verboden?
Je zou in dit topic kunnen onderscheiden

Links: Inzet op besparing van brandstof om de schaarste te verminderen, en investeren in alternatieven zodat we met minder kunnen.

Rechts: De gratis geld kraan openzetten zodat we kunnen doorverbranden alsof er niks aan de hand is, en daarmee vooral prijzen en schaarste opdrijven.
  woensdag 1 april 2026 @ 20:25:06 #197
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220486028
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 21:58 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Jetten is dan oprecht ook gewoon een egocentrische hufter. Gewoon een sukkeltje die door de NPO zwaar gepusht is in debatten en nu vier jaar het land mag verkloten met z'n minderheidskabinet.
Net zoals Wilders daarvoor.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220486063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je zou in dit topic kunnen onderscheiden

Links: Inzet op besparing van brandstof om de schaarste te verminderen, en investeren in alternatieven zodat we met minder kunnen.

Rechts: De gratis geld kraan openzetten zodat we kunnen doorverbranden alsof er niks aan de hand is, en daarmee vooral prijzen en schaarste opdrijven.
Dan ben ik in dit opzicht extreem links _O- *O*
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220486070
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is voor warmte alleen of ook stroom?

Kan het niet vergelijken. Want EV en laadpaal op de oprit.
Warmte ja. Maar stroom kost me echt iets van tussen de 15 en 20 euro (ultravariabel contract). Zelfs als dat keer drie gaat nog niet een heel groot issue.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220486097
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:31 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Flatwoningen uit 1965 hebben vaak enkelglas in een of meerdere kamers en energielabel E. Met dure stadsverwarming erbij is dit niet leuk.
Dat is dan wel een pauper huurflatje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')