Leuk bedacht, maar daar trap ik niet in.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik op tilt slaan?
Zit lekker in m'n serre in m'n luie stoel.
Ik heb al gezegd dat ik het met je eens ben en dat ik voorstander ben van off grid.
Daarom vroeg ik naar je plannen om de EU zelfvoorzienend te krijgen.
Maar je weet het dus niet.
En gezien het domme beleid hier in de EU zal het ook wel niet snel gebeuren.
Wees gewoon realistisch en de realiteit is dat we nu nog afhankelijk zijn van landen die dingen doen waar wij het niet mee eens zijn.
Kan je niet leuk vinden maar dat is de realiteit.
Enige pluspunt is dat ze zelf ook toegeven dat ze fouten maken mbt energie.
Hopelijk leren ze er van.
Toch wel jammer wantie.quote:Op vrijdag 3 april 2026 06:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar daar trap ik niet in.
De wijze waarop je tekeer ging tegen me vertelt een ander verhaal.
Kijk, dat waardeer ik.quote:Op vrijdag 3 april 2026 06:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch wel jammer wantie.
Eerst ga je dom praten, dan komma neuken en nu het slachtoffer uithangen.
En enkel omdat ik om relevante informatie voor dit topic vraag.
Over relevante informatie gesproken. Waarom wil jij zo graag dat we onze ziel aan Rusland verkopen in ruil voor wat gas en olie?quote:Op vrijdag 3 april 2026 06:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch wel jammer wantie.
Eerst ga je dom praten, dan komma neuken en nu het slachtoffer uithangen.
En enkel omdat ik om relevante informatie voor dit topic vraag.
Ik ben altijd eerlijk ik heb oprecht belangstelling en het is relevante informatie voor dit topic.quote:Op vrijdag 3 april 2026 06:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kijk, dat waardeer ik.
Nu ben je tenminste eerlijk in hoe je in de discussie stond.
In plaats van je onzin dat je belangstellend was.
Dat wil ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 3 april 2026 07:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Over relevante informatie gesproken. Waarom wil jij zo graag dat we onze ziel aan Rusland verkopen in ruil voor wat gas en olie?
Wat drijft je daarin?
Dit noem jij belangstelling:quote:Op vrijdag 3 april 2026 07:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben altijd eerlijk ik heb oprecht belangstelling en het is relevante informatie voor dit topic.
quote:Eerst ga je dom praten
Oh dus je eerste reactie in dit topic was ook al compleet onzinnig?quote:Op vrijdag 3 april 2026 07:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet.
Want dan maken we ons afhankelijk en dus ook chantabel door Rusland.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:52 schreef Candymannetje het volgende:
Dan kopen ze maar lekker in Rusland ofzo.
Ja als ik vraag om een zelfvoorzienend EU en jij begint over je pelletkachel is dat dom lullen ja.quote:
Nee hoor je kan prima grondstoffen kopen in Rusland en je ziel gewoon houden.quote:Op vrijdag 3 april 2026 07:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh dus je eerste reactie in dit topic was ook al compleet onzinnig?
[..]
China zet zwaarder in op zelfvoorzienend zijn dan Europa.quote:Op vrijdag 3 april 2026 08:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee hoor je kan prima grondstoffen kopen in Rusland en je ziel gewoon houden.
Inkopen van cruciale grondstoffen moet je spreiden om te voorkomen dat je chantabel wordt.
Doet de ene moeilijk koop je bij de ander meer.
Neem China als voorbeeld.
Die doen dat veel beter.
Klopt ja, ook dat doen ze beter.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
China zet zwaarder in op zelfvoorzienend zijn dan Europa.
En als ik zeg dat we dat ook moeten doen, dan sla jij op tilt.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt ja, ook dat doen ze beter.
Nee hoor ik ben het juist met je eens.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
En als ik zeg dat we dat ook moeten doen, dan sla jij op tilt.
Tja, waarom ga je er dan zo fel op in.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben het juist met je eens.
Maar het is nog niet haalbaar dus hebben we grondstoffen van andere landen nodig.
Zonder subsidie is geen marktpartij geïnteresseerd.quote:Kabinet zet fors in op windenergie op zee: nu 8 miljard euro beschikbaar
quote:Met die vele miljarden hoopt het kabinet de komende tijd ontwikkelaars aan te trekken. De afgelopen jaren bleek dat zonder subsidie ingewikkeld. Daarom trok toenmalig minister Hermans (Klimaat en Groene Groei, VVD) eerder dit jaar ook al miljarden uit voor de bouw van een ander windmolenpark.
Hahahahahaquote:Op vrijdag 3 april 2026 08:02 schreef Candymannetje het volgende:
je kan prima grondstoffen kopen in Rusland
[...]
voorkomen dat je chantabel wordt.
Logisch, want die weten dat er subsidie valt los te peuteren.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:31 schreef capricia het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ard-euro-beschikbaar
[..]
Zonder subsidie is geen marktpartij geïnteresseerd.
[..]
Ik ga er helemaal niet fel in.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, waarom ga je er dan zo fel op in.
Alsof je dacht dat ik stel dat we net 1 knip met onze vingers gaan overschakelen van fossiele brandstoffen van buiten de EU naar lokale energie.
Uiteraard gaat dat niet in 1 x.
Dat gaat decennia duren wellicht.
Maar hoe dichter we bij volledige onafhankelijkheid van energie uit onbetrouwbare landen, des te minder hebben we last van de gevolgen van een energiecrisis als gevolg van gebeurtenissen in die landen.
Ik heb je een voorbeeld gegeven waar ik zelf invloed op heb.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ga er helemaal niet fel in.
Maar als ik vraag hoe jij de EU zelfvoorzienend wilt maken en je begint over je pelletkachel slaat dat natuurlijk nergens op.
Kom dan met concrete ideeën en voorbeelden.
Wind en zon zijn geen stabiele factoren waar je altijd op kan vertrouwen.
Dus totdat we zelfvoorzienend zijn hebben we toch grondstoffen uit andere landen nodig?
En het gaat echt nog wel een hele tijd duren voordat de EU zelfvoorzienend kan zijn.
Prima en waar denk je grondstoffen vandaan te halen tot we zelfvoorzienend zijn?quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb je een voorbeeld gegeven waar ik zelf invloed op heb.
En daar mag je het mee doen.
Om voor de hele EU een plan te geven is veel te complex voor deze discussie.
Werkt alleen maar contraproductief. Door accijnzen te verlagen stijgt het gebruik, terwijl we afstevenen op een periode met brandstof tekorten waarin dus rantsoen nodig gaat zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:51 schreef capricia het volgende:
Italië gaat nog eens een periode (die was 20 dagen) de accijnzen op brandstof verlagen.
Tevens extra steunmaatregelen voor logistieke bedrijven en boeren (wat precies weet ik niet).
[ x ]
Uit de grond natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Prima en waar denk je grondstoffen vandaan te halen tot we zelfvoorzienend zijn?
En in welk land?quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Uit de grond natuurlijk.
Grond-stoffen.
Tjeemich
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |