abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220473397
Ik wil hieronder een intiem probleem bespreken en hoop dat iedereen hier respectvol mee weet om te gaan. Ik stel me kwetsbaar op en heb dan ook lang getwijfeld of ik dit topic überhaupt wel zou beginnen, maar vooruit maar.

Ik kamp dus met een behoorlijk intieme lichamelijke aandoening. Ik ben veel te vroeg en met zuurstoftekort geboren waar ik een aantal lichamelijke beperkingen aan heb overgehouden. Zo is onder andere mijn motoriek niet goed (balans bijvoorbeeld). Maar ik ben dus ook mijn hele leven incontinent door een neurogene blaas. Volgens mijn uroloog is hier vooralsnog niks aan te doen.

Mijn hele leven maak ik dus gebruik van incontinentiemateriaal (luiers). Hoewel deze dingen mij in staat stellen om normaal te functioneren is het natuurlijk wel een behoorlijke handicap waarmee ik altijd rekening heb te houden.

Helaas maakt deze aandoening mij erg onzeker. Ik wil eigenlijk graag een relatie maar ik merk dat ik erg terughoudend ben in het aangaan van daadwerkelijk persoonlijk contact, bang om afgewezen te worden.

Vrouwen zitten niet te wachten op een man met zo'n ingrijpende lichamelijke aandoening, en zo'n luier is ook niet bepaald aantrekkelijk. Daar ben ik me wel van bewust.

Daten vind ik daarom erg moeilijk. Oppervlakkig contact gaat goed en de eerste afspraakjes zijn leuk en spontaan. Wat betreft sociaal contact gaat het goed wat dat betreft.

Maar de stap verder vind ik moeilijk. Ik durf mezelf niet echt open te geven en dan stokt het. Dates merken dat natuurlijk ook en haken dan uiteindelijk af.

Ik ben al jaren op zoek naar een manier om mezelf over deze onzekerheid heen te zetten, zelfs met hulp van een psycholoog, maar tot nu toe met weinig vooruitgang op dit vlak. Ik ben er inmiddels wel klaar mee en wil niet mijn hele leven single blijven alleen maar vanwege dit stomme probleem. Dat voelt zo als gemiste kansen.

Misschien hebben users hier wel goede tools, coping mechanismes of ervaringen die mij over het dode punt heen kunnen helpen? Of kunnen jullie me helpen mijn zelfvertrouwen te vergroten. Ik sta overal voor open, als de reacties maar netjes blijven. :P

Hopelijk is dit topic een eerste stap in de goede richting.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220473415
Ten eerste: goed dat je het topic gewoon hebt geopend ^O^

Verder: kut voor je dat je met deze handicap moet leven, aan de andere kant: er zijn ook altijd ergere dingen ;) Verder staat je stukje redelijk vol met aannames, onder andere: 'Vrouwen zitten niet te wachten op een man met zo'n ingrijpende lichamelijke aandoening, en zo'n luier is ook niet bepaald aantrekkelijk. Daar ben ik me wel van bewust.'

Natuurlijk ga ik omgekeerd niet beweren dat vrouwen er op filteren. Aan de andere kant: als het met jou lekker klikt weet ik zeker dat er meer dan genoeg vrouwen zijn die langs zulke dingen heen kunnen kijken. En veel belangrijker: jij bent niet op zoek naar een gemiddelde of 'veel vrouwen', je wil (denk ik, aanname van mijn kant ;) ) gewoon een leuke vriend of vriendin treffen. Kortom: je zoekt naar dat ene exemplaar die jou volledig accepteert zoals je bent.

Ik weet niet of je per sé wat mee kunt, maar volgens mij zijn er genoeg vrouwen die echt naar het innerlijk kijken en gewoon een leuke, spontane en sociale gast willen treffen. Wat jij hierboven beschrijft staat dat compleet los van natuurlijk :) Succes!
pi_220473440
Dapper dat je dit deelt.
Ik denk dat een vrouw die echt voor jou wil gaan hier wel overheen kijkt hoor. Ieder huisje heeft zijn kruisje zeg maar.
pi_220473476
Ik ben nu begonnen met ACT therapie.

Geen idee of dat wat voor je is?
Ik ben er pas net mee begonnen dus weet ook nog niet of ik er iets aan heb. Het gaat er in elk geval om dat je beter in staat bent om met je beperkingen om te gaan.

Ik heb dat heel hard nodig nu ik vorige week kutnieuws van de oogarts kreeg.

Verder heb ik inhoudelijk niets toe te voegen, buiten dat ik het knap van je vind dat je het hier zo openlijk neerzet en dat ik je succes wil wensen. :)
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220473616
Heel erg vervelend dat je permanent met een dergelijke lichamelijk handicap zit.

quote:
Vrouwen zitten niet te wachten op een man met zo'n ingrijpende lichamelijke aandoening, en zo'n luier is ook niet bepaald aantrekkelijk. Daar ben ik me wel van bewust.
We kunnen nu wel massaal gaan zeggen "dat weet je helemaal niet, vrouwen kijken ook naar innerlijk blabla". Maar de waarheid is natuurlijk dat dit voor veruit de meeste vrouwen inderdaad niet aantrekkelijk zal zijn en het voor jou een belemmering is bij het daten. Zeker tegenwoordig, waar vrouwen het via online dating voor het uitkiezen hebben.
Dat gezegd hebbende, er zijn gegarandeerd ook een aantal vrouwen die er niet mee zitten. En om die tegen te komen zul je toch moeten blijven daten en het benoemen. Waarschijnlijk wordt het benoemen ook makkelijker na een aantal keer.

Misschien moet je het maar zo zien: Elke afwijzing ben je een stapje dichter bij een vrouw die het geen probleem vindt. ;) Succes Tomatenboer, het is je zeker gegund! :)
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:11:06 #6
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220473633
Ik zou je niet direct praktische tips kunnen geven, maar een hart onder de riem kan altijd lijkt me. Er zijn een heleboel vrouwen (en mannen natuurlijk) die een partner hebben met flinke aandoeningen. Zowel mijn vriend als ik zijn een bouwpakket aan syndromen en ziektes en eerlijk gezegd is dat nooit een factor geweest bij de partnerkeuze of het doorzetten van de relatie. Toen ik na een paar maanden daten weer eens een diagnose kreeg zei mijn vriend iets van "Dat je het even weet: ik zit nu niet van oh ik wil geen ziek wijf, ik zoek wel een ander."

We hebben bij ziekenhuisbezoeken het nodige aan dingen die uit en van een lichaam af komen ervaren van elkaar zeg maar en we hebben geen moment ooit gehad van nou nu zie ik hem/haar anders, ik zit aan mijn tax.
pi_220473647
Allereerst respect dat je dit durft te delen _O_ .
Zit het idee dat ze jou niet zouden willen vanwege de luier niet meer in je eigen hoofd en moet je je hoe moeilijk dit ook is toch proberen daar over heen te zetten? Wat ik me wel afvraag, zijn er nog andere manieren waarop jouw handicap een eventuele relatie kan beïnvloeden? Kun je gewoon alles doen verder behalve wellicht koortdansen?

Die luier op zich is ook eigenlijk geen beperking, voor jou natuurlijk wel maar in een relatie hoef je daar helemaal niks mee als partner.

Oh en veel vrouwen zeker op wat latere leeftijd die een paar kinderen hebben gehad moeten trouwens ook incontinentiemateriaal dragen dus misschien zorgt het wel voor verbinding :P .
blablablabla
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 13:13:40 #8
5428 crew  miss_sly
pi_220473653
Heb je al eens benoemd naar een date waar je je verder bij op je gemak voelde dat je deze belemmering hebt?

Niemand zit te wachten op een partner met een fysieke beperking, welke dat ook is. Toch denk ik dat je ook een andere kant van jezelf moet belichten. Jij leeft hier al je hele leven mee en kennelijk ben je heel goed in staat om voor jezelf te zorgen en een leuk leven te leiden verder. Je zoekt niet iemand die deze zorg voor je op zich kan nemen, want dat kun je prima zelf. Je hebt dus wel degelijk iets te bieden, zoals ik het lees. Je kunt een aanvulling zijn op iemands leven, zoals die persoon op jouw leven een aanvulling kan zijn.

Ik kan me echter prima voorstellen dat je dat zelf een drempel vindt en het moeilijk vindt om bespreekbaar te maken met iemand waar het echt mee klikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:14:22 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220473657
Mag ik vragen waarom je geen blaaskatheter hebt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:18:19 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220473679
Ik denk wel dat er vrouwen zijn die zoiets kunnen accepteren. Het is wel moeilijker een relatie te krijgen met zo'n aandoening dan een relatie te behouden als je zoiets krijgt. Een vrouw moet toch voor jou kiezen inclusief die handicap. Maar ik weet zeker dat het mogelijk is.
Ik zag pas ook een filmpje van een dwerg zonder armen en benen, die rolde met 80 omwentelingen per seconde door zijn huis om zich te verplaatsen... En die had een knappe lange blonde vrouw en samen een kind!
The End Times are wild
pi_220473682
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:13 schreef Elan het volgende:
Allereerst respect dat je dit durft te delen _O_ .
Zit het idee dat ze jou niet zouden willen vanwege de luier niet meer in je eigen hoofd en moet je je hoe moeilijk dit ook is toch proberen daar over heen te zetten? Wat ik me wel afvraag, zijn er nog andere manieren waarop jouw handicap een eventuele relatie kan beïnvloeden? Kun je gewoon alles doen verder behalve wellicht koortdansen?

Die luier op zich is ook eigenlijk geen beperking, voor jou natuurlijk wel maar in een relatie hoef je daar helemaal niks mee als partner.

Oh en veel vrouwen zeker op wat latere leeftijd die een paar kinderen hebben gehad moeten trouwens ook incontinentiemateriaal dragen dus misschien zorgt het wel voor verbinding :P .
Ik wil hier toch even op reageren hoor.

Je doet nu net alsof mannen in een luier niet kunnen koorddansen en dat wil ik even ontkrachten:

Zoals je ziet gaat dat ook meer dan prima!

:7
vosss is de naam,
pi_220473693
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:18 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik wil hier toch even op reageren hoor.

Je doet nu net alsof mannen in een luier niet kunnen koorddansen en dat wil ik even ontkrachten:

[ afbeelding ]

Zoals je ziet gaat dat ook meer dan prima!

:7
Met een luier om nota bene :7
blablablabla
pi_220473705
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:46 schreef vosss het volgende:

Ik ben er pas net mee begonnen dus weet ook nog niet of ik er iets aan heb. Het gaat er in elk geval om dat je beter in staat bent om met je beperkingen om te gaan.

Verder heb ik inhoudelijk niets toe te voegen, buiten dat ik het knap van je vind dat je het hier zo openlijk neerzet en dat ik je succes wil wensen. :)
Wat houdt dat precies in, ACT therapie? Misschien is het wel wat ja.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220473725
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag ik vragen waarom je geen blaaskatheter hebt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je denkt dat ik een grap maak ofzo :?

Ik heb geen (verblijfs)katheter omdat ik - volgens mijn uroloog - die door mijn gebrekkige (fijne) motoriek niet zelfstandig kan vervangen, en het vergroot tevens de kans op blaasontstekingen.

Ik kom mijn hele leven bij de uroloog en heb diverse behandelopties doorgenomen, maar volgens mijn uroloog vallen diverse opties af (al weet ik niet altijd waarom), zoals botox injecteren of één of ander kastje plaatsen.

Maar hopelijk in de toekomst wel.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijker kunnen maken?
pi_220473749
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:13 schreef miss_sly het volgende:
Heb je al eens benoemd naar een date waar je je verder bij op je gemak voelde dat je deze belemmering hebt?

Niemand zit te wachten op een partner met een fysieke beperking, welke dat ook is. Toch denk ik dat je ook een andere kant van jezelf moet belichten. Jij leeft hier al je hele leven mee en kennelijk ben je heel goed in staat om voor jezelf te zorgen en een leuk leven te leiden verder. Je zoekt niet iemand die deze zorg voor je op zich kan nemen, want dat kun je prima zelf. Je hebt dus wel degelijk iets te bieden, zoals ik het lees. Je kunt een aanvulling zijn op iemands leven, zoals die persoon op jouw leven een aanvulling kan zijn.

Ik kan me echter prima voorstellen dat je dat zelf een drempel vindt en het moeilijk vindt om bespreekbaar te maken met iemand waar het echt mee klikt.
Ik ben er weleens voorzichtig over begonnen, mede omdat andere beperkingen ook merkbaar zijn bij mij, dus dan kan het ter sprake komen (zo zijn mijn stembanden ook aangetast bijvoorbeeld, kan wel praten gewoon hoor). :P

De reactie is dan wel begripvol maar ik voel me er dan toch ongemakkelijk bij en wil er dan het liefst niet over hebben. Verder hebben we het er niet over gehad daarna.
pi_220473776
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat houdt dat precies in, ACT therapie? Misschien is het wel wat ja.
quote:
Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is een vorm van cognitieve gedragstherapie. Het is een praktische methode waarbij je leert omgaan met gedachten, gevoelens of herinneringen die je in de weg staan. Het doel van de therapie is om flexibeler te leren denken. In plaats van te vechten tegen negatieve gevoelens, leer je ze te accepteren. De gevoelens verdwijnen niet, maar hoeven niet meer je hele leven te bepalen.
vosss is de naam,
pi_220473782
Dat dus.
vosss is de naam,
pi_220473790
Overigens bedoelde ik het ai plaatje wat ik plaatste niet om je belachelijk te maken, maar gewoon als knipoog. Dus mocht iemand denken wat zegt die vosss nu weer.
vosss is de naam,
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 14:06:10 #19
441859 crew  Lenny77
pi_220474006
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:18 schreef LXIV het volgende:
Ik denk wel dat er vrouwen zijn die zoiets kunnen accepteren. Het is wel moeilijker een relatie te krijgen met zo'n aandoening dan een relatie te behouden als je zoiets krijgt. Een vrouw moet toch voor jou kiezen inclusief die handicap. Maar ik weet zeker dat het mogelijk is.
Ik zag pas ook een filmpje van een dwerg zonder armen en benen, die rolde met 80 omwentelingen per seconde door zijn huis om zich te verplaatsen... En die had een knappe lange blonde vrouw en samen een kind!
Per seconde??
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220474035
Er zijn ook vrouwen die luier fetish hebben. Wellicht eens in die groepen rond turen.
Dan heb je in elk geval al een stapje voor.

Heel eerlijk denk ik dat vrouwen al genoeg keuze hebben en dus iemand die verplicht luiers draagt minder snel zullen kiezen.
Geen interesse.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 14:09:13 #21
441859 crew  Lenny77
pi_220474036
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je denkt dat ik een grap maak ofzo :?

Ik heb geen (verblijfs)katheter omdat ik - volgens mijn uroloog - die door mijn gebrekkige (fijne) motoriek niet zelfstandig kan vervangen, en het vergroot tevens de kans op blaasontstekingen.

Ik kom mijn hele leven bij de uroloog en heb diverse behandelopties doorgenomen, maar volgens mijn uroloog vallen diverse opties af (al weet ik niet altijd waarom), zoals botox injecteren of één of ander kastje plaatsen.

Maar hopelijk in de toekomst wel.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijker kunnen maken?
Blaaskatheter is niets voor de lange termijn.
Maar een suprapubische katheter wel (doorgang buik met klemmetje). Die kan je handig wegwerken achter een pleister en zal je niet storen. Om de zoveel uur leeg je je blaas via dat klemmetje.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:09:22 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220474038
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Per seconde??
minuut, sorry
The End Times are wild
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:10:24 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220474049
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar een suprapubische katheter wel (doorgang buik met klemmetje). Die kan je handig wegwerken achter een pleister en zal je niet storen. Om de zoveel uur leeg je je blaas via dat klemmetje.
Is het zo moeilijk een ventiel oid in de urineleiding te plaatsen die je dan met een app bedient? Dus dat je gewoon 'echt' kunt plassen
The End Times are wild
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:23:49 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220474126
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik dus ook.
Er zijn ook mogelijkheden voor jonge mensen die nog mobiel zijn. En elke katheter in de blaas vergroot idd de kans op een urineweginfectie, maar dat is vooral gevaarlijk bij mensen die al verzwakt zijn en geen goede weerstand hebben. Met een goede hygiëne en zorg kun je infecties voorkomen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220474143
Ik snap dat je je daar voor schaamt. Zou ik mij om heel eerlijk te zijn, ook doen. Vooral die incontinentie, want ja, aan de ene kant de urine die afstotend werkt, want vies en dan de luier, die baby associaties oproept en dan bedoel ik niet het schattige aspect.

Het is gewoon fucked up, daar kan ik niet omheen draaien. In de zoektocht naar een relatie, is het denk ik belangrijk dat je zoekt in omgevingen/activiteiten waar je elkaar vaker treft, niet direct met date intenties. Verenigingen, spelavonden, teamsport etc. Ik snap dat je direct eerlijk wil zijn, maar voor mijn gevoel kun je dit niet delen voordat er een (sterke) band is. Dat schrikt namelijk af en als er nog geen hechting heeft plaatsgevonden, dan zal hij of zij minder accepterend zijn naar "minpunten".
pi_220474190
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik dus ook.
Er zijn ook mogelijkheden voor jonge mensen die nog mobiel zijn. En elke katheter in de blaas vergroot idd de kans op een urineweginfectie, maar dat is vooral gevaarlijk bij mensen die al verzwakt zijn en geen goede weerstand hebben. Met een goede hygiëne en zorg kun je infecties voorkomen.
Dan heb ik al die tijd een waardeloze kinderarts en uroloog gehad. Ik moet sowieso weer een keer naar de uroloog hoor. Mijn laatste bezoek was een jaar of 5 geleden ofzo maar vond het weinig toevoegen nog.

Het helpt ook niet dat ik soms ook moeite hebben met het ophouden van ontlasting, maar dat red ik gelukkig vaker wel dan niet.
pi_220474206
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:31 schreef vosss het volgende:

[..]
[..]

Dat klinkt eerlijk gezegd wel op mijn lijf geschreven. Moet ik daar specifiek naar vragen of zijn daar gespecialiseerde psychologen voor?
pi_220474214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat klinkt eerlijk gezegd wel op mijn lijf geschreven. Moet ik daar specifiek naar vragen of zijn daar gespecialiseerde psychologen voor?
Via de huisarts informeren denk ik.
vosss is de naam,
pi_220474499
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:08 schreef GobSmacked- het volgende:
Er zijn ook vrouwen die luier fetish hebben. Wellicht eens in die groepen rond turen.
Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Sowieso vreemde types lijken me dat. Het moet om mij gaan, en niet om mijn handicap.

quote:
Heel eerlijk denk ik dat vrouwen al genoeg keuze hebben en dus iemand die verplicht luiers draagt minder snel zullen kiezen.
Ja, dat gevoel heb ik ook. Nu heb ik best gevoel voor humor en kom ik vlot over in de omgang, al zeg ik het zelf, maar als het puntje bij paaltje komt is dat toch een grote afknapper.
pi_220474732
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Sowieso vreemde types lijken me dat. Het moet om mij gaan, en niet om mijn handicap.
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook. Nu heb ik best gevoel voor humor en kom ik vlot over in de omgang, al zeg ik het zelf, maar als het puntje bij paaltje komt is dat toch een grote afknapper.
Mensen met fetishes kunnen heel normale mensen zijn maar ik snap je punt.

Het probleem is met daten, als je het gelijk zegt, wat wel zo eerlijk is dan is het makkelijker voor de ander om het af te kappen. Als je het niet gelijk zegt en je komt zover dat je intiem gaat worden dan heb je niet de waarheid gemeld en dat kan ook zwaar vallen.
Moeilijk.
Geen interesse.
pi_220474774
Zeg gewoon dat je van de p en p sex bent. Opgelost. Geen dank.
U MAD?
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 15:46:34 #32
441859 crew  Lenny77
pi_220474839
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik dus ook.
Klopt. Maar omdat je blaaskatheter zei dacht ik dat je die klassieke verblijfssonde bedoelde. Buiten dat hij dan geen seks zou kunnen hebben, kan je natuurlijk met 100% zekerheid zeggen dat er UWI's gaan komen.
Bij de suprapubische liggen die cijfers toch anders en is de penis vrij.

Op zich vreemd inderdaad dat ze gezien zijn leeftijd, niet verdere dingen hebben bekeken dan: draag maar een inco.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:47:13 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220474845
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:26 schreef Cockwhale het volgende:
Ik snap dat je je daar voor schaamt. Zou ik mij om heel eerlijk te zijn, ook doen. Vooral die incontinentie, want ja, aan de ene kant de urine die afstotend werkt, want vies en dan de luier, die baby associaties oproept en dan bedoel ik niet het schattige aspect.

Het is gewoon fucked up, daar kan ik niet omheen draaien. In de zoektocht naar een relatie, is het denk ik belangrijk dat je zoekt in omgevingen/activiteiten waar je elkaar vaker treft, niet direct met date intenties. Verenigingen, spelavonden, teamsport etc. Ik snap dat je direct eerlijk wil zijn, maar voor mijn gevoel kun je dit niet delen voordat er een (sterke) band is. Dat schrikt namelijk af en als er nog geen hechting heeft plaatsgevonden, dan zal hij of zij minder accepterend zijn naar "minpunten".
De tweede alinea, helemaal mee eens. Eerst de sterke band, daarna kun je het makkelijker benoemen.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 15:47:19 #34
441859 crew  Lenny77
pi_220474846
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is het zo moeilijk een ventiel oid in de urineleiding te plaatsen die je dan met een app bedient? Dus dat je gewoon 'echt' kunt plassen
Wie weet in de toekomst
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 15:50:14 #35
441859 crew  Lenny77
pi_220474857
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dan heb ik al die tijd een waardeloze kinderarts en uroloog gehad. Ik moet sowieso weer een keer naar de uroloog hoor. Mijn laatste bezoek was een jaar of 5 geleden ofzo maar vond het weinig toevoegen nog.

Het helpt ook niet dat ik soms ook moeite hebben met het ophouden van ontlasting, maar dat red ik gelukkig vaker wel dan niet.
Hoe oud ben je nu? En hoe zwaar is je incontinentie? Gaat het over druppels en geutjes nu en dan of over alles en non stop? Heb je enige controle over je blaas?
pi_220475622
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:08 schreef GobSmacked- het volgende:

Fouter dan fout. TS zoekt geen seksuele abberaties, TS is op zoek naar een normale partner.
pi_220475651
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:50 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hoe oud ben je nu? En hoe zwaar is je incontinentie? Gaat het over druppels en geutjes nu en dan of over alles en non stop? Heb je enige controle over je blaas?
Ik ben 44 en heb geen controle over mijn blaas. Die is overactief en ledigt continu en behoorlijk veel. Maar volgens mijn uroloog heb ik nog “geluk” omdat je ook een blaas kan hebben die niet ledigt en dan krijg je problemen met je nieren, en die blijven bij mij goed (tot nu toe in ieder geval).

Ik weet dat vroeger is overwogen om Botox te gebruiken en om mij te leren katheteriseren, waarom dat nooit gebeurd is weet ik niet. Wel is mij ooit verteld dat hij mij niet geschikt vond voor een katheter vanwege mijn slechte motoriek en ongeveer 16 jaar geleden is ooit één of ander kastje ter sprake gekomen, maar mijn uroloog zei uiteindelijk daar ook weinig van te verwachten in mijn geval. Maar ik heb niet onthouden wat de onderbouwing daarvan was. Misschien stap ik daar ook wel makkelijker overheen omdat ik het al 40 jaar zo doe. Maar ik wil er het liefste natuurlijk wel van af, dan had ik dit topic niet hoeven aanmaken.
pi_220475657
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:36 schreef Solispolar het volgende:
Ten eerste: goed dat je het topic gewoon hebt geopend ^O^

Verder: kut voor je dat je met deze handicap moet leven, aan de andere kant: er zijn ook altijd ergere dingen ;) Verder staat je stukje redelijk vol met aannames, onder andere: 'Vrouwen zitten niet te wachten op een man met zo'n ingrijpende lichamelijke aandoening, en zo'n luier is ook niet bepaald aantrekkelijk. Daar ben ik me wel van bewust.'

Natuurlijk ga ik omgekeerd niet beweren dat vrouwen er op filteren. Aan de andere kant: als het met jou lekker klikt weet ik zeker dat er meer dan genoeg vrouwen zijn die langs zulke dingen heen kunnen kijken. En veel belangrijker: jij bent niet op zoek naar een gemiddelde of 'veel vrouwen', je wil (denk ik, aanname van mijn kant ;) ) gewoon een leuke vriend of vriendin treffen. Kortom: je zoekt naar dat ene exemplaar die jou volledig accepteert zoals je bent.

Ik weet niet of je per sé wat mee kunt, maar volgens mij zijn er genoeg vrouwen die echt naar het innerlijk kijken en gewoon een leuke, spontane en sociale gast willen treffen. Wat jij hierboven beschrijft staat dat compleet los van natuurlijk :) Succes!
Ik ben zo'n vrouw, of nou ja, zou zo'n vrouw zijn die niet op zoek is naar een partner met een luier.
Gewoon eerlijk.
Ik denk dat TS het moet gaan zoeken in de groep vrouwen die hetzelfde probleem hebben. Met als extra risico dat dit soort vrouwen TS meteen afwijzen.
Want vrouwen. Die willen altijd hoger en beter.

Daarom. TS ik heb voor jou geen pasklare oplossing, noch kan ik jouw probleem oplossen.
Ik denk dat je daarom heel veel geduld zult moeten hebben en vooral niet zoveel eisen stellen.
Want stel dat er een vrouw zich aanmeldt, dat je dan (en deze vind ik dus zelf heel moeilijk) je parameters zult moeten bijstellen.

Kortom, door jouw handicap is de markt heel beperkt, maar bedenk zelf even wat JIJ zoekt!!!
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 17:22:14 #39
441859 crew  Lenny77
pi_220475677
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik ben 44 en heb geen controle over mijn blaas. Die is overactief en ledigt continu en behoorlijk veel. Maar volgens mijn uroloog heb ik nog “geluk” omdat je ook een blaas kan hebben die niet ledigt en dan krijg je problemen met je nieren, en die blijven bij mij goed (tot nu toe in ieder geval).

Ik weet dat vroeger is overwogen om Botox te gebruiken en om mij te leren katheteriseren, waarom dat nooit gebeurd is weet ik niet. Wel is mij ooit verteld dat hij mij niet geschikt vond voor een katheter vanwege mijn slechte motoriek en ongeveer 16 jaar geleden is ooit één of ander kastje ter sprake gekomen, maar mijn uroloog zei uiteindelijk daar ook weinig van te verwachten in mijn geval. Maar ik heb niet onthouden wat de onderbouwing daarvan was. Misschien stap ik daar ook wel makkelijker overheen omdat ik het al 40 jaar zo doe. Maar ik wil er het liefste natuurlijk wel van af, dan had ik dit topic niet hoeven aanmaken.
Nou we zijn natuurlijk ondertussen heel wat jaartjes verder en er zijn best wel wat ontwikkelingen.
Tijd om het toch terug op tafel te leggen bij de uroloog, desnoods een tweede opinie :Y
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:22:27 #40
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220475679
Ik ben voor mijn werk veel mensen tegengekomen die een afwijking hadden door ziekte - dat ging van brandwonden tot gezichtsafwijkingen tot zwaardere handicaps. Die mensen hadden redelijk vaak een partner, maar die hadden ze wel vaak op een iets andere manier ontmoet dan tinderdaten zeg maar. Vaak hadden ze voor langere tijd via werk/hobby een band met iemand opgebouwd die daardoor leerde om ze te zien als persoon en niet als iemand met een afwijking.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 17:33:08 #41
441859 crew  Lenny77
pi_220475744
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:22 schreef aquawoman het volgende:
Ik ben voor mijn werk veel mensen tegengekomen die een afwijking hadden door ziekte - dat ging van brandwonden tot gezichtsafwijkingen tot zwaardere handicaps. Die mensen hadden redelijk vaak een partner, maar die hadden ze wel vaak op een iets andere manier ontmoet dan tinderdaten zeg maar. Vaak hadden ze voor langere tijd via werk/hobby een band met iemand opgebouwd die daardoor leerde om ze te zien als persoon en niet als iemand met een afwijking.
Dit
pi_220476113
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou we zijn natuurlijk ondertussen heel wat jaartjes verder en er zijn best wel wat ontwikkelingen.
Tijd om het toch terug op tafel te leggen bij de uroloog, desnoods een tweede opinie :Y
Maar wees nu eens eerlijk, zou jij als 'gezonde' vrouw een partner kiezen met problemen als TS?
Ik niet. Ik ben daar gewoon eerlijk in.
Daar staat dus wel tegenover dat wanneer door wat voor oorzaak ik ook een blok aan het been van mijn partner zou zijn, ik dus als eerste de relatie zou beeïndigen.

Ik zou zo onzeker zijn dat mijn partner bij me blijft uit een soort plicht, ipv liefde.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:20:17 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220476164
Jaren geleden zag ik een stukje op tv over een knul in een rolstoel en zijn vriendin. En het wàs me een leuke vent, ik zag die hele rolstoel niet meer. Dan komt om de hoek kijken: ik zou zijn vriendin wel willen zijn. Nou had ie die al, dus…
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:23:01 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220476180
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:46 schreef vosss het volgende:

Off-topic, maar sterkte met dat kutnieuws. :(
pi_220476240
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Off-topic, maar sterkte met dat kutnieuws. :(
Absoluut niet.

https://ipractice.nl/behandelingen/act/

Veel sterkte, Vosss. Ik ben bang dat ik hetzelfde heb, maar ik ga niet naar de huisarts, steek liever mijn kop in het zand. :@ :@ :@
pi_220476248
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Absoluut niet.

https://ipractice.nl/behandelingen/act/

Veel sterkte, Vosss. Ik ben bang dat ik hetzelfde heb, maar ik ga niet naar de huisarts, steek liever mijn kop in het zand. :@ :@ :@
Mocht je een netvliesloslating hebben dan MOET je als de sodemieter naar het ziekenhuis!!!
ELKE huisarts of huisartsenpost stuurt je per direct door naar een oogarts als je symptomen van een loslating hebt!!

Als je niet gaat dan ben je gewoon blind. 100% kans. Ga!
vosss is de naam,
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:37:05 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220476269
:O
pi_220476271
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:33 schreef vosss het volgende:

[..]
Mocht je een netvliesloslating hebben dan MOET je als de sodemieter naar het ziekenhuis!!!
ELKE huisarts of huisartsenpost stuurt je per direct door naar een oogarts als je symptomen van een loslating hebt!!

Als je niet gaat dan ben je gewoon blind. 100% kans. Ga!
Okee. Kwistnietdatje kwaadwerd. :N

:*
pi_220476280
Ik ben niet kwaad. Ik probeer te helpen. Succes met blind worden.
vosss is de naam,
pi_220476282
Voss, ik kan je pm niet beantwoorden. Maar hier dus wel.
Dank je voor je advies.
pi_220476283
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:39 schreef vosss het volgende:
Ik ben niet kwaad. Ik probeer te helpen. Succes met blind worden.
Ik hoop niet dat jij (bijna) blind wordt?
pi_220476610
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat jij (bijna) blind wordt?
Dat hoopte ik ook.
vosss is de naam,
  Moderator / Colorchick dinsdag 31 maart 2026 @ 19:53:56 #53
382129 crew  Donna
pi_220476871
Ik zou vol gas naar de uroloog gaan en serieus kijken naar de opties die WEL mogelijk zijn.
Hier moet toch een oplossing voor zijn, zou je zeggen?
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 22:14:23 #54
441859 crew  Lenny77
pi_220478565
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar wees nu eens eerlijk, zou jij als 'gezonde' vrouw een partner kiezen met problemen als TS?
Ik niet. Ik ben daar gewoon eerlijk in.
Daar staat dus wel tegenover dat wanneer door wat voor oorzaak ik ook een blok aan het been van mijn partner zou zijn, ik dus als eerste de relatie zou beeïndigen.

Ik zou zo onzeker zijn dat mijn partner bij me blijft uit een soort plicht, ipv liefde.
Als ik hem echt leuk zou vinden dan zou dit mij niet tegenhouden nee.
Maar ik werk zelf in de zorg dus ik kijk sowieso anders tegen dat soort dingen aan.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 22:15:51 #55
441859 crew  Lenny77
pi_220478590
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
:O
Waarom deze opmerking?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 22:34:28 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220478842
Zou het niet helpen als je zou daten met een vrouw die ook een beperking heeft? Dan sta je in die zin gelijk en wordt je wellicht minder onzeker. Bovendien heb je ook al een soort band samen.
pi_220479044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Zou het niet helpen als je zou daten met een vrouw die ook een beperking heeft? Dan sta je in die zin gelijk en wordt je wellicht minder onzeker. Bovendien heb je ook al een soort band samen.
Zou je denken, maar legio vrouwen die echt niet zo denken.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 22:54:28 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220479052
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zou je denken, maar legio vrouwen die echt niet zo denken.
Maar een heleboel wel
pi_220480738
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben zo'n vrouw, of nou ja, zou zo'n vrouw zijn die niet op zoek is naar een partner met een luier.
Gewoon eerlijk.
Ik denk dat TS het moet gaan zoeken in de groep vrouwen die hetzelfde probleem hebben. Met als extra risico dat dit soort vrouwen TS meteen afwijzen.
Want vrouwen. Die willen altijd hoger en beter.

Daarom. TS ik heb voor jou geen pasklare oplossing, noch kan ik jouw probleem oplossen.
Ik denk dat je daarom heel veel geduld zult moeten hebben en vooral niet zoveel eisen stellen.
Want stel dat er een vrouw zich aanmeldt, dat je dan (en deze vind ik dus zelf heel moeilijk) je parameters zult moeten bijstellen.

Kortom, door jouw handicap is de markt heel beperkt, maar bedenk zelf even wat JIJ zoekt!!!
Niemand is op zoek naar een partner met een luier. Niemand is op zoek naar een partner met een amputatie en niemand is op zoek naar een partner met welke stoornis dan ook. Voor mij, maar dat is heel persoonlijk, is de vraag dan: is de persoon achter deze 'handicap' het waard?

Als ik heel eerlijk ben (even andersom beredeneerd en TS is nu even een vrouw). Het zou voor mij oprecht geen issue zijn, mits de persoonlijk hygiëne maar wel op orde is, dat zijn zaken die voor mij dan wel weer tellen.

Maar goed, iedereen staat er anders in en dat is ook prima natuurlijk.
pi_220481909
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat wil ik wel en kan sowieso nooit kwaad. Ik weet niet hoe zo’n second opinion in zijn werk gaat, moet ik dat bij mijn huidige uroloog bespreken?
pi_220481928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Heb ik ook over nagedacht. Zou wel drempelverlagend werken. Ik weet dat er in de tijd van het tv-programma “undateables” een specifiek bemiddelingsbureau was die zich hiermee bezig hield.

Zoiets zou ik ideaal vinden (behalve dat ik niet aan zo’n programma zou willen meedoen).
pi_220481964
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Heb ik ook over nagedacht. Zou wel drempelverlagend werken. Ik weet dat er in de tijd van het tv-programma “undateables” een specifiek bemiddelingsbureau was die zich hiermee bezig hield.

Zoiets zou ik ideaal vinden (behalve dat ik niet aan zo’n programma zou willen meedoen).
Dan schrijf dat bureau eens aan. :)
vosss is de naam,
  woensdag 1 april 2026 @ 13:35:46 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220482650
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Waarom deze opmerking?
Tja…
  woensdag 1 april 2026 @ 13:42:33 #64
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220482689
Jammer dat het topic van TS is overgenomen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 1 april 2026 @ 13:43:20 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220482695
Er is er wel een paar. Capido, Dottie, en snuffel eens via Google met ‘dating mensen met een beperking’.
pi_220482784
Dates haken sowieso af zeg je.
Dan kan je het net zo goed vertellen. Dan is er slechts de kans dat ze afhaken.
  woensdag 1 april 2026 @ 14:06:01 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220482853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:56 schreef rival het volgende:
Maar wanneer vertel je het, daar gaat het volgens mij om.
pi_220482992
Heel dapper!

Inhoudelijk:

Ik heb er gelukkig niet mee te maken, maar hoe belemmerend en een handicap is het?
Ja, natuurlijk is het vreselijk om te hebben. Maar als ik het zo lees belemmert het je nagenoeg niet, althans met de luiers.

Is het daarom wel te stellen dat het voor de ander/de vrouw zo ongelofelijk moeilijk en lastig zal zijn?
Naar wat ik lees: Nee.

Dat gezegd hebbende: Als je op voorhand tussen 2 personen kunt kiezen, waarbij 1 een ziekte heeft en de ander volledig gezond is. Dan gaat natuurlijk iedereen voor de gezonde persoon kiezen.
Als ik alle gezondheidssproblemen had geweten van mijn vrouw, dan had ik het denk ik in het begin ook afgehouden. Niet om haar (anders waren we niet getrouwd), maar om haar gezondheidsproblemen.
Want ja het beperkt mij ook heel erg, maar ik hou van haar.

WIl ik daarmee zeggen dat je het stil moet houden in het begin?
Ben bang dat het antwoord ja is. Alleen als je al een band opgebouwd hebt en elkaar kent, dan moet je jezelf geen belemmering opleggen. Anders kom je nergens.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Weigeren ze? Heb je nee. Zeg jij niets en laat jij het daardoor knappen? Heb je ook een nee.
pi_220483005
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar wanneer vertel je het, daar gaat het volgens mij om.
Is echt super lastig.

Aan de ene kant wil je open en eerlijk ergens in stappen, helemaal logisch en ook goed.
Andere kant zoals ik hierboven ook al zei: Kan iemand kiezen tussen een gezond en een ziek persoon, dan kies je gezond.

Dus praktisch gezien zeker een paar dates verder als er al die klik en band is.
pi_220483210
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Er is er wel een paar. Capido, Dottie, en snuffel eens via Google met ‘dating mensen met een beperking’.
Capido en Uniek dating heb ik al gevonden. Dottie kende ik nog niet, thanks.

Uniek dating kan ook actief bemiddelen via coaches en dergelijke lees ik.

Wel heb ik de indruk dat er veel nadruk ligt op mensen met een verstandelijke beperking, terwijl ik persoonlijk het liefst gewoon “normaal” date, waarbij het feit dat er sprake is van een lichamelijke beperking slechts drempelverlagend werkt en je elkaar misschien ook niet zoveel hoeft uit te leggen (bij dingen waar je tegenaan loopt in het dagelijks leven bijvoorbeeld).
pi_220483226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:56 schreef rival het volgende:
Ja, zit wel wat in, maar zoiets vertel je natuurlijk niet meteen op je eerste date lijkt mij.

Alhoewel het wel zou kunnen omdat bij de eerste kennismaking met mij vaak al wel wat merkbaar is (motorisch en mijn stembanden die zijn aangetast bijvoorbeeld), waardoor dat soms wel al meteen ter sprake komt. Hoewel dat nooit tot afwijzende reacties heeft geleid hoor. Daar kan iedereen vrij makkelijk overheen stappen is mijn indruk.
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 15:05:20 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_220483232
Heel dapper
Fijn dat dit bespreekbaar is. Hoop dat er een oplossing is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')