abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220476283
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:39 schreef vosss het volgende:
Ik ben niet kwaad. Ik probeer te helpen. Succes met blind worden.
Ik hoop niet dat jij (bijna) blind wordt?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220476610
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat jij (bijna) blind wordt?
Dat hoopte ik ook.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator / Colorchick dinsdag 31 maart 2026 @ 19:53:56 #53
382129 crew  Donna
pi_220476871
Ik zou vol gas naar de uroloog gaan en serieus kijken naar de opties die WEL mogelijk zijn.
Hier moet toch een oplossing voor zijn, zou je zeggen?
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 22:14:23 #54
441859 crew  Lenny77
pi_220478565
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar wees nu eens eerlijk, zou jij als 'gezonde' vrouw een partner kiezen met problemen als TS?
Ik niet. Ik ben daar gewoon eerlijk in.
Daar staat dus wel tegenover dat wanneer door wat voor oorzaak ik ook een blok aan het been van mijn partner zou zijn, ik dus als eerste de relatie zou beeïndigen.

Ik zou zo onzeker zijn dat mijn partner bij me blijft uit een soort plicht, ipv liefde.
Als ik hem echt leuk zou vinden dan zou dit mij niet tegenhouden nee.
Maar ik werk zelf in de zorg dus ik kijk sowieso anders tegen dat soort dingen aan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 22:15:51 #55
441859 crew  Lenny77
pi_220478590
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
:O
Waarom deze opmerking?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 31 maart 2026 @ 22:34:28 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220478842
Zou het niet helpen als je zou daten met een vrouw die ook een beperking heeft? Dan sta je in die zin gelijk en wordt je wellicht minder onzeker. Bovendien heb je ook al een soort band samen.
pi_220479044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Zou het niet helpen als je zou daten met een vrouw die ook een beperking heeft? Dan sta je in die zin gelijk en wordt je wellicht minder onzeker. Bovendien heb je ook al een soort band samen.
Zou je denken, maar legio vrouwen die echt niet zo denken.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 22:54:28 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220479052
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zou je denken, maar legio vrouwen die echt niet zo denken.
Maar een heleboel wel
pi_220480738
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben zo'n vrouw, of nou ja, zou zo'n vrouw zijn die niet op zoek is naar een partner met een luier.
Gewoon eerlijk.
Ik denk dat TS het moet gaan zoeken in de groep vrouwen die hetzelfde probleem hebben. Met als extra risico dat dit soort vrouwen TS meteen afwijzen.
Want vrouwen. Die willen altijd hoger en beter.

Daarom. TS ik heb voor jou geen pasklare oplossing, noch kan ik jouw probleem oplossen.
Ik denk dat je daarom heel veel geduld zult moeten hebben en vooral niet zoveel eisen stellen.
Want stel dat er een vrouw zich aanmeldt, dat je dan (en deze vind ik dus zelf heel moeilijk) je parameters zult moeten bijstellen.

Kortom, door jouw handicap is de markt heel beperkt, maar bedenk zelf even wat JIJ zoekt!!!
Niemand is op zoek naar een partner met een luier. Niemand is op zoek naar een partner met een amputatie en niemand is op zoek naar een partner met welke stoornis dan ook. Voor mij, maar dat is heel persoonlijk, is de vraag dan: is de persoon achter deze 'handicap' het waard?

Als ik heel eerlijk ben (even andersom beredeneerd en TS is nu even een vrouw). Het zou voor mij oprecht geen issue zijn, mits de persoonlijk hygiëne maar wel op orde is, dat zijn zaken die voor mij dan wel weer tellen.

Maar goed, iedereen staat er anders in en dat is ook prima natuurlijk.
pi_220481909
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou we zijn natuurlijk ondertussen heel wat jaartjes verder en er zijn best wel wat ontwikkelingen.
Tijd om het toch terug op tafel te leggen bij de uroloog, desnoods een tweede opinie :Y
Dat wil ik wel en kan sowieso nooit kwaad. Ik weet niet hoe zo’n second opinion in zijn werk gaat, moet ik dat bij mijn huidige uroloog bespreken?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220481928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Heb ik ook over nagedacht. Zou wel drempelverlagend werken. Ik weet dat er in de tijd van het tv-programma “undateables” een specifiek bemiddelingsbureau was die zich hiermee bezig hield.

Zoiets zou ik ideaal vinden (behalve dat ik niet aan zo’n programma zou willen meedoen).
pi_220481964
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Heb ik ook over nagedacht. Zou wel drempelverlagend werken. Ik weet dat er in de tijd van het tv-programma “undateables” een specifiek bemiddelingsbureau was die zich hiermee bezig hield.

Zoiets zou ik ideaal vinden (behalve dat ik niet aan zo’n programma zou willen meedoen).
Dan schrijf dat bureau eens aan. :)
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 1 april 2026 @ 13:35:46 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220482650
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Waarom deze opmerking?
Tja…
  woensdag 1 april 2026 @ 13:42:33 #64
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220482689
Jammer dat het topic van TS is overgenomen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 1 april 2026 @ 13:43:20 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220482695
Er is er wel een paar. Capido, Dottie, en snuffel eens via Google met ‘dating mensen met een beperking’.
pi_220482784
Dates haken sowieso af zeg je.
Dan kan je het net zo goed vertellen. Dan is er slechts de kans dat ze afhaken.
  woensdag 1 april 2026 @ 14:06:01 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220482853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:56 schreef rival het volgende:
Maar wanneer vertel je het, daar gaat het volgens mij om.
pi_220482992
Heel dapper!

Inhoudelijk:

Ik heb er gelukkig niet mee te maken, maar hoe belemmerend en een handicap is het?
Ja, natuurlijk is het vreselijk om te hebben. Maar als ik het zo lees belemmert het je nagenoeg niet, althans met de luiers.

Is het daarom wel te stellen dat het voor de ander/de vrouw zo ongelofelijk moeilijk en lastig zal zijn?
Naar wat ik lees: Nee.

Dat gezegd hebbende: Als je op voorhand tussen 2 personen kunt kiezen, waarbij 1 een ziekte heeft en de ander volledig gezond is. Dan gaat natuurlijk iedereen voor de gezonde persoon kiezen.
Als ik alle gezondheidssproblemen had geweten van mijn vrouw, dan had ik het denk ik in het begin ook afgehouden. Niet om haar (anders waren we niet getrouwd), maar om haar gezondheidsproblemen.
Want ja het beperkt mij ook heel erg, maar ik hou van haar.

WIl ik daarmee zeggen dat je het stil moet houden in het begin?
Ben bang dat het antwoord ja is. Alleen als je al een band opgebouwd hebt en elkaar kent, dan moet je jezelf geen belemmering opleggen. Anders kom je nergens.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Weigeren ze? Heb je nee. Zeg jij niets en laat jij het daardoor knappen? Heb je ook een nee.
pi_220483005
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar wanneer vertel je het, daar gaat het volgens mij om.
Is echt super lastig.

Aan de ene kant wil je open en eerlijk ergens in stappen, helemaal logisch en ook goed.
Andere kant zoals ik hierboven ook al zei: Kan iemand kiezen tussen een gezond en een ziek persoon, dan kies je gezond.

Dus praktisch gezien zeker een paar dates verder als er al die klik en band is.
pi_220483210
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Er is er wel een paar. Capido, Dottie, en snuffel eens via Google met ‘dating mensen met een beperking’.
Capido en Uniek dating heb ik al gevonden. Dottie kende ik nog niet, thanks.

Uniek dating kan ook actief bemiddelen via coaches en dergelijke lees ik.

Wel heb ik de indruk dat er veel nadruk ligt op mensen met een verstandelijke beperking, terwijl ik persoonlijk het liefst gewoon “normaal” date, waarbij het feit dat er sprake is van een lichamelijke beperking slechts drempelverlagend werkt en je elkaar misschien ook niet zoveel hoeft uit te leggen (bij dingen waar je tegenaan loopt in het dagelijks leven bijvoorbeeld).
pi_220483226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:56 schreef rival het volgende:
Ja, zit wel wat in, maar zoiets vertel je natuurlijk niet meteen op je eerste date lijkt mij.

Alhoewel het wel zou kunnen omdat bij de eerste kennismaking met mij vaak al wel wat merkbaar is (motorisch en mijn stembanden die zijn aangetast bijvoorbeeld), waardoor dat soms wel al meteen ter sprake komt. Hoewel dat nooit tot afwijzende reacties heeft geleid hoor. Daar kan iedereen vrij makkelijk overheen stappen is mijn indruk.
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 15:05:20 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_220483232
Heel dapper
Fijn dat dit bespreekbaar is. Hoop dat er een oplossing is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')