Dat geloof ik graag, ik heb ook zo'n vriend die lekker nuchter veel dingen relativeert of gewoon zegt "nee daar zit ik dus helemaal niet mee"quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is hoogsensitief, wij kunnen dan ook erg goed met elkaar. Ik kan uren luisteren en dan met lompe opmerkingen komen. Zij weet dat ik bijna het tegenovergestelde ben en dat werkt ofzo
1. Hier kan ik mijzelf helemaal niet in vinden. Bedoel je weet toch altijd wie je bent?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:00 schreef uniekhoorn het volgende:
1. Op een gegeven moment wist ik helemaal niet wie ik eigenlijk was, want ruim decennialang alleen kunnen functioneren op vooral alcohol is niet bevorderlijk voor het bepalen wie je zelf bent.
2. Waar ik nu wel achter ben gekomen dat "verveling" echt mijn grootste trigger is.
Ja op bepaalde gebieden. Als iemand sterft of een vriendschap wordt beëindigt dan boeit (of boeide) me dat niet al teveel. Een naar mijn idee onterechte ban hier of een soort van onrecht wat me in het echte leven gebeurt kan me dan wel weer meer doen. Het is voor mij vooral als ik het idee heb dat ik onjuist bejegend word ik wel pissig kan worden, maar alle zaken die wat normaal zijn (de dood van mijn moeder op haar 62ste bijvoorbeeld) me wat ongemoeid laten. Dat is gewoon het leven en staat los van mij om het zo maar te zeggenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:14 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Tja.
En dat is wel een probleempje, niet veel dingen raken mij meer echt. Bij heel veel dingen denk ik: kan er niks aan doen, haal schouders op en door. Het is zoals het is.
Dus emotioneel ben ik heel vlak.
Hebben jullie dat ook?
Foutje moet zijn halve krat bier en 3/4e a 1 fles jenever. Met bier begon hij uurtje na opstaan en dan smiddgs tegen een uur of 2 a 3 begon ie aan de jenever.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef Iceage het volgende:
Jaren terug date mijn moeder met een alcoholist. Eerste keer dat ik hem zag was in motel vd Valk in Westerbroek. Het viel me gelijk op oa zijn trillen en gelaatskleur. Wat me vooral opviel is dat hij zo gauw zijn borrelglas leeg was dat hij totaal geen aandacht meer had voor mijn moeder of mij. Alleen voor de ober want natuurlijk moest zijn glaasje weer vol.
Mijn moeder zag het eerst lang niet en zei dat is de stress.
Later is dat echt volledig uit de hand gelopen heeft ze de relatie beeindigt en toen begon het stalken. Duurde door totdat hij zich dood gezopen had.
Hij reed ook met haar in de auto met een krat bier en een fles jenever achter zijn kiezen.![]()
Ik kon een paar keer ingrijpen en dan begon het schelden en vloeken. Maar ik was er natuurlijk vaak ook niet bij.
https://thesis.eur.nl/pub(...)e5cd1d2a3f011789.pdfquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:14 schreef uniekhoorn het volgende:
En dat is wel een probleempje, niet veel dingen raken mij meer echt. Bij heel veel dingen denk ik: kan er niks aan doen, haal schouders op en door. Het is zoals het is.
Dus emotioneel ben ik heel vlak.
Hebben jullie dat ook?
Bedankt!!quote:Op maandag 4 mei 2026 09:36 schreef nostra het volgende:
[..]
https://thesis.eur.nl/pub(...)e5cd1d2a3f011789.pdf
Welneequote:
Nou ja, je hersenen zitten wel wat anders in elkaar, alleen zoals uit het stuk ook al blijkt, is het lastig om echte causaliteit aan te tonen (misschien was je al zo en ben je daarom gaan gebruiken). Maar het is in ieder geval een veel voorkomend langdurig / permanent afkickverschijnsel.quote:
Toen ik dit voor eerst hoorde dacht ik ook WTF! Heeft geen zin meer..quote:Op maandag 4 mei 2026 19:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, je hersenen zitten wel wat anders in elkaar, alleen zoals uit het stuk ook al blijkt, is het lastig om echte causaliteit aan te tonen (misschien was je al zo en ben je daarom gaan gebruiken). Maar het is in ieder geval een veel voorkomend langdurig / permanent afkickverschijnsel.
Oh ja, ik ben twee keer "bewust" teruggevallen, dus echt rationeel voor gekozen ("als dit is wat ik ervoor terugkrijg, laat dan maar"). Maar goed, dat was het dan ook weer niet waard achteraf.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:27 schreef Ole het volgende:
[..]
Toen ik dit voor eerst hoorde dacht ik ook WTF! Heeft geen zin meer..
Ik zoek even filmpje Els Noorlander.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben twee keer "bewust" teruggevallen, dus echt rationeel voor gekozen ("als dit is wat ik ervoor terugkrijg, laat dan maar"). Maar goed, dat was het dan ook weer niet waard achteraf.
Ja, Els Noorlander legt het erg goed uit.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:31 schreef Ole het volgende:
https://share.google/na5kTzXfs9tagD2PH
In een latere detox lieten ze deze zien. Zonder nabespreking.
[..]
Ik zoek even filmpje Els Noorlander.
Been there. Ook geen ramp voor mij. Juist weer even scherp worden.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben twee keer "bewust" teruggevallen, dus echt rationeel voor gekozen ("als dit is wat ik ervoor terugkrijg, laat dan maar"). Maar goed, dat was het dan ook weer niet waard achteraf.
Maar was schrikken voor mensen eerste keer daar. Ik heb toen begeleiding gevraagd om extra uitleg te geven.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, Els Noorlander legt het erg goed uit.
Als je een terugval een beetje in toom kan houden, is dat niet zo erg. Bij mij in de groep zijn er ook een paar die dan eens per jaar een fles wijn leegdrinken en dan weer doorgaan. Ik zou ervoor tekenen, maar zit helaas in de fase dat het snel naar 24/7 non-stop drinken gaat en daar is weinig leuks meer aan. En toch blijft er altijd ergens een stemmetje dat het ooit wel weer kan.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:34 schreef Ole het volgende:
[..]
Been there. Ook geen ramp voor mij. Juist weer even scherp worden.
Yup! Het blijft! Ook al denk ik soms van niet.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je een terugval een beetje in toom kan houden, is dat niet zo erg. Bij mij in de groep zijn er ook een paar die dan eens per jaar een fles wijn leegdrinken en dan weer doorgaan. Ik zou ervoor tekenen, maar zit helaas in de fase dat het snel naar 24/7 non-stop drinken gaat en daar is weinig leuks meer aan. En toch blijft er altijd ergens een stemmetje dat het ooit wel weer kan.
Ja, het vervelende met dit soort onderwerpen naar een groep toe uitleggen is toch een beetje dat - hoe zeg je dat netjes zonder arrogant over te komen - het gemiddelde niveau niet bijster hoog ligt. Dus als je met prefrontale cortexen en dopaminereceptoren aankomt, dan landt er maar weinig.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:36 schreef Ole het volgende:
[..]
Maar was schrikken voor mensen eerste keer daar. Ik heb toen begeleiding gevraagd om extra uitleg te geven.
Eerste keer dat ik dit zag werd er daarna over gepraat. Maar was een keer te weinig personeel. Ik had al gezien. Had ook uitgelegd maar ben gewoon patiënt dan ook. Gelukkig kwamen ze later wel uitleggen.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, het vervelende met dit soort onderwerpen naar een groep toe uitleggen is toch een beetje dat - hoe zeg je dat netjes zonder arrogant over te komen - het gemiddelde niveau niet bijster hoog ligt. Dus als je met prefrontale cortexen en dopaminereceptoren aankomt, dan landt er maar weinig.
Uhumquote:Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, het vervelende met dit soort onderwerpen naar een groep toe uitleggen is toch een beetje dat - hoe zeg je dat netjes zonder arrogant over te komen - het gemiddelde niveau niet bijster hoog ligt. Dus als je met prefrontale cortexen en dopaminereceptoren aankomt, dan landt er maar weinig.
Ik kan je helaas niet echt helpen wegens te weinig ervaring. Maar ik hoop dat er snel iemand komt die dat wel kan?quote:Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik zou graag dit topic weer levend willen maken. Ik zit in een herstellende fase en heb echt steun nodig. Eerste weken waren perfect, nu is het echt overleven voor mij.
Waar loop je tegen aan? De ''trek''? Of meer het kalmerende?quote:Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik zou graag dit topic weer levend willen maken. Ik zit in een herstellende fase en heb echt steun nodig. Eerste weken waren perfect, nu is het echt overleven voor mij.
Thnx voor je antwoord, ik zit echt in een soort vacuum. Mijn brein is alleen maar met drank bezig, ik droom er zelfs over. Ik trek het soms niet meer.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik kan je helaas niet echt helpen wegens te weinig ervaring. Maar ik hoop dat er snel iemand komt die dat wel kan?
Komen de gevoelens eindelijk een beetje los? Is het het lekkere weer?quote:Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Duveldrinker het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |