abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 22:28:06 #276
38824 crew  Droopie
pi_220700363
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Een vriendin van mij is hoogsensitief, wij kunnen dan ook erg goed met elkaar. Ik kan uren luisteren en dan met lompe opmerkingen komen. Zij weet dat ik bijna het tegenovergestelde ben en dat werkt ofzo
Dat geloof ik graag, ik heb ook zo'n vriend die lekker nuchter veel dingen relativeert of gewoon zegt "nee daar zit ik dus helemaal niet mee"

Zet je eigen gedachten weer wat meer in het midden.
Hell To The Liars
pi_220700381
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:00 schreef uniekhoorn het volgende:

1. Op een gegeven moment wist ik helemaal niet wie ik eigenlijk was, want ruim decennialang alleen kunnen functioneren op vooral alcohol is niet bevorderlijk voor het bepalen wie je zelf bent.

2. Waar ik nu wel achter ben gekomen dat "verveling" echt mijn grootste trigger is.

1. Hier kan ik mijzelf helemaal niet in vinden. Bedoel je weet toch altijd wie je bent?

2. Enigzins herkenbaar wellicht. Ik zou het zelf niet verveling noemen want juist toen ik niet dronk was ik gewoon normaal productief. Maar naarmate ik meer dronk begon ik steeds minder productief te zijn en dan is elke dag steeds meer hetzelfde.. En misschien ervaar je dat dan als verveling terwijl, voor mij, in de praktijk het betekende dat ik gewoon niet meer normale handelingen kon uitvoeren dagelijks.

Want ik zat vanaf de middag laat met een kater en 's avonds vroeg dronk ik weer. Weinig tijd voor productiviteit
pi_220700427
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Tja.
En dat is wel een probleempje, niet veel dingen raken mij meer echt. Bij heel veel dingen denk ik: kan er niks aan doen, haal schouders op en door. Het is zoals het is.
Dus emotioneel ben ik heel vlak.

Hebben jullie dat ook?
Ja op bepaalde gebieden. Als iemand sterft of een vriendschap wordt beëindigt dan boeit (of boeide) me dat niet al teveel. Een naar mijn idee onterechte ban hier of een soort van onrecht wat me in het echte leven gebeurt kan me dan wel weer meer doen. Het is voor mij vooral als ik het idee heb dat ik onjuist bejegend word ik wel pissig kan worden, maar alle zaken die wat normaal zijn (de dood van mijn moeder op haar 62ste bijvoorbeeld) me wat ongemoeid laten. Dat is gewoon het leven en staat los van mij om het zo maar te zeggen
pi_220710373
Dit poste ik in het kree topic. Als het hier niet thuishoort haal het dan weg.
Als het blijft staan svp niet deze post quoten.
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef Iceage het volgende:
Jaren terug date mijn moeder met een alcoholist. Eerste keer dat ik hem zag was in motel vd Valk in Westerbroek. Het viel me gelijk op oa zijn trillen en gelaatskleur. Wat me vooral opviel is dat hij zo gauw zijn borrelglas leeg was dat hij totaal geen aandacht meer had voor mijn moeder of mij. Alleen voor de ober want natuurlijk moest zijn glaasje weer vol.

Mijn moeder zag het eerst lang niet en zei dat is de stress.

Later is dat echt volledig uit de hand gelopen heeft ze de relatie beeindigt en toen begon het stalken. Duurde door totdat hij zich dood gezopen had.

Hij reed ook met haar in de auto met een krat bier en een fles jenever achter zijn kiezen. 8)7
Ik kon een paar keer ingrijpen en dan begon het schelden en vloeken. Maar ik was er natuurlijk vaak ook niet bij.
Foutje moet zijn halve krat bier en 3/4e a 1 fles jenever. Met bier begon hij uurtje na opstaan en dan smiddgs tegen een uur of 2 a 3 begon ie aan de jenever.

Hij at ook vrijwel niks. Paar keer meegemaakt dat op zaterdagmiddag er in zijn ogen niet genoeg bier en sterke drank in huis was en dan raakte hij in paniek en bewoog hemel en aarde om naar de slijterij te gaan.

Ik kan er wel een boek over schrijven.
Hij maakte ook onze familie en vriendschapsbanden volledig stuk.

Soms begon hij (sporadisch gelukkig) ook fysiek gewelddadig te worden maar 1 keer hard blazen en hij lag onderuit. Hij had totaal geen spieren meer t was net pap. 50 meter lopen kon hij niet meer.

Ik schonk hem een keer water in zijn borrelglas ipv jenever.dat spuugde hij gelijk uit en zei wat is dat dan. Ik zei dat is water de jenever is op. (Paniek) gelijk naar de kast en koelkast strompelen om te kijken of het echt op was.

Het heeft heel veel kapot gemaakt voor ons allemaal thuis bij mijn moeder waar het voor zijn komst altijd gezellig en veilig was.

Zo dat ben ik even kwijt. Nu verder met werk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Iceage op 04-05-2026 05:57:22 ]
pi_220710435
Ps gelieve mijn bovenstaand bericht niet te quoten want dan valt er een essentieel gedeelte (Mijn in kree topic bericht) weg.

Dank U.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:36:22 #281
13309 nostra
ask why
pi_220711271
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:14 schreef uniekhoorn het volgende:
En dat is wel een probleempje, niet veel dingen raken mij meer echt. Bij heel veel dingen denk ik: kan er niks aan doen, haal schouders op en door. Het is zoals het is.
Dus emotioneel ben ik heel vlak.

Hebben jullie dat ook?
https://thesis.eur.nl/pub(...)e5cd1d2a3f011789.pdf
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:14:33 #282
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220715247
quote:
Bedankt!!
Ben dus gewoon kapot? :o :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 19:15:57 #283
22592 crew  Ole
pi_220715258
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Bedankt!!
Welnee :*

Ken dit verhaal. Maar ik blijf mijn eigen weg zoeken hoor!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 4 mei 2026 @ 19:25:46 #284
13309 nostra
ask why
pi_220715337
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Bedankt!!
Nou ja, je hersenen zitten wel wat anders in elkaar, alleen zoals uit het stuk ook al blijkt, is het lastig om echte causaliteit aan te tonen (misschien was je al zo en ben je daarom gaan gebruiken). Maar het is in ieder geval een veel voorkomend langdurig / permanent afkickverschijnsel.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 19:27:49 #285
22592 crew  Ole
pi_220715350
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, je hersenen zitten wel wat anders in elkaar, alleen zoals uit het stuk ook al blijkt, is het lastig om echte causaliteit aan te tonen (misschien was je al zo en ben je daarom gaan gebruiken). Maar het is in ieder geval een veel voorkomend langdurig / permanent afkickverschijnsel.
Toen ik dit voor eerst hoorde dacht ik ook WTF! Heeft geen zin meer..
  maandag 4 mei 2026 @ 19:30:23 #286
13309 nostra
ask why
pi_220715381
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:27 schreef Ole het volgende:

[..]
Toen ik dit voor eerst hoorde dacht ik ook WTF! Heeft geen zin meer..
Oh ja, ik ben twee keer "bewust" teruggevallen, dus echt rationeel voor gekozen ("als dit is wat ik ervoor terugkrijg, laat dan maar"). Maar goed, dat was het dan ook weer niet waard achteraf.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 19:31:59 #287
22592 crew  Ole
pi_220715402
https://share.google/na5kTzXfs9tagD2PH

In een latere detox lieten ze deze zien. Zonder nabespreking.
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh ja, ik ben twee keer "bewust" teruggevallen, dus echt rationeel voor gekozen ("als dit is wat ik ervoor terugkrijg, laat dan maar"). Maar goed, dat was het dan ook weer niet waard achteraf.
Ik zoek even filmpje Els Noorlander.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:33:59 #288
13309 nostra
ask why
pi_220715434
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:31 schreef Ole het volgende:
https://share.google/na5kTzXfs9tagD2PH

In een latere detox lieten ze deze zien. Zonder nabespreking.
[..]
Ik zoek even filmpje Els Noorlander.
Ja, Els Noorlander legt het erg goed uit.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 19:34:45 #289
22592 crew  Ole
pi_220715444
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Been there. Ook geen ramp voor mij. Juist weer even scherp worden.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 19:36:20 #290
22592 crew  Ole
pi_220715470
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, Els Noorlander legt het erg goed uit.
Maar was schrikken voor mensen eerste keer daar. Ik heb toen begeleiding gevraagd om extra uitleg te geven.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:37:53 #291
13309 nostra
ask why
pi_220715484
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:34 schreef Ole het volgende:

[..]
Been there. Ook geen ramp voor mij. Juist weer even scherp worden.
Als je een terugval een beetje in toom kan houden, is dat niet zo erg. Bij mij in de groep zijn er ook een paar die dan eens per jaar een fles wijn leegdrinken en dan weer doorgaan. Ik zou ervoor tekenen, maar zit helaas in de fase dat het snel naar 24/7 non-stop drinken gaat en daar is weinig leuks meer aan. En toch blijft er altijd ergens een stemmetje dat het ooit wel weer kan.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 19:39:03 #292
22592 crew  Ole
pi_220715495
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je een terugval een beetje in toom kan houden, is dat niet zo erg. Bij mij in de groep zijn er ook een paar die dan eens per jaar een fles wijn leegdrinken en dan weer doorgaan. Ik zou ervoor tekenen, maar zit helaas in de fase dat het snel naar 24/7 non-stop drinken gaat en daar is weinig leuks meer aan. En toch blijft er altijd ergens een stemmetje dat het ooit wel weer kan.
Yup! Het blijft! Ook al denk ik soms van niet.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:39:39 #293
13309 nostra
ask why
pi_220715506
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:36 schreef Ole het volgende:

[..]
Maar was schrikken voor mensen eerste keer daar. Ik heb toen begeleiding gevraagd om extra uitleg te geven.
Ja, het vervelende met dit soort onderwerpen naar een groep toe uitleggen is toch een beetje dat - hoe zeg je dat netjes zonder arrogant over te komen - het gemiddelde niveau niet bijster hoog ligt. Dus als je met prefrontale cortexen en dopaminereceptoren aankomt, dan landt er maar weinig.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 19:42:28 #294
22592 crew  Ole
pi_220715536
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, het vervelende met dit soort onderwerpen naar een groep toe uitleggen is toch een beetje dat - hoe zeg je dat netjes zonder arrogant over te komen - het gemiddelde niveau niet bijster hoog ligt. Dus als je met prefrontale cortexen en dopaminereceptoren aankomt, dan landt er maar weinig.
Eerste keer dat ik dit zag werd er daarna over gepraat. Maar was een keer te weinig personeel. Ik had al gezien. Had ook uitgelegd maar ben gewoon patiënt dan ook. Gelukkig kwamen ze later wel uitleggen.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 20:09:34 #295
22592 crew  Ole
pi_220715828
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Uhum
Yup
pi_220769032
Ik zou graag dit topic weer levend willen maken. Ik zit in een herstellende fase en heb echt steun nodig. Eerste weken waren perfect, nu is het echt overleven voor mij.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:08:12 #297
441859 crew  Lenny77
pi_220769065
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik zou graag dit topic weer levend willen maken. Ik zit in een herstellende fase en heb echt steun nodig. Eerste weken waren perfect, nu is het echt overleven voor mij.
Ik kan je helaas niet echt helpen wegens te weinig ervaring. Maar ik hoop dat er snel iemand komt die dat wel kan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:09:52 #298
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769099
quote:
Waar loop je tegen aan? De ''trek''? Of meer het kalmerende?
pi_220769106
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik kan je helaas niet echt helpen wegens te weinig ervaring. Maar ik hoop dat er snel iemand komt die dat wel kan?
Thnx voor je antwoord, ik zit echt in een soort vacuum. Mijn brein is alleen maar met drank bezig, ik droom er zelfs over. Ik trek het soms niet meer.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:10:20 #300
38824 crew  Droopie
pi_220769108
quote:
Komen de gevoelens eindelijk een beetje los? Is het het lekkere weer?

Whats up maat :)
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')