abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 22:54:31 #251
441859 crew  Lenny77
pi_220686667
Alles geveegd na CoolGuy zijn verwittiging. Kree, blijf weg uit dit topic.
Ik ga NU een topic voor je aanmaken en dan ga je maar helemaal los. Alles zal vanaf hier verwijderd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lenny77 op 01-05-2026 10:58:25 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 23:01:11 #252
38824 crew  Droopie
pi_220686715
Nostra, het boek "gelukkig hebben we de foto's nog". Had ik je die aangeraden?

Kan me niet meer herrineren.

Positief puntje voor afgelopen week, koningsdag het doet me helemaal niets meer..
Dat was 10 jaar geleden wel anders.

Negatief puntje ik word oud, dat is waarschijnlijk de grootste reden dat ik er geen enkele affiniteit meer mee heb (maar gelukkig worden we oud, dat is ook weer zo :P).
Hell To The Liars
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 23:03:29 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220686733
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:01 schreef Droopie het volgende:

Positief puntje voor afgelopen week, koningsdag het doet me helemaal niets meer..
Dat was 10 jaar geleden wel anders.

Negatief puntje ik word oud, dat is waarschijnlijk de grootste reden dat ik er geen enkele affiniteit meer mee heb (maar gelukkig worden we oud, dat is ook weer zo :P).
ik vind dat juist ook positief ^O^
pi_220686867
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:01 schreef Droopie het volgende:

Oh nee, was @Duveldrinker zie ik nu, scusi.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220690595
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh nee, was @:Duveldrinker zie ik nu, scusi.
Ik vond het wel mooi geschreven, ik denk dat veel mensen die omgaan met een alcoholist ook een beetje cynisch erin staan. Wij zijn niet de meest fijne mensen om mee te dealen natuurlijk ;)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 1 mei 2026 @ 17:54:41 #256
22592 crew  Ole
pi_220691182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:05 schreef Ole het volgende:
Vandaag gesprek gehad bij TEAMED. opbouw tot werken als ervaringsdeskundige. Heel interessant en ik zou het wellicht kunnen.
Toevallig aansluitend afspraak met mij eigen psycholoog. Laat me kritisch nadenken over of ik dit echt wel wil ( op dit moment) . Heb even iets om over na te denken. Ik heb de kennis, maar wil ik in deze bubbel blijven. Baan die ik nu straks krijg voor 3 dagen per week heeft niets met verslaving/ ggz etc te maken. Ook wel fijn om na 2 jaar heel iets anders te doen.
Heb besloten om in elk geval tot na de zomer niet met TEAMED in zee te gaan. Vooral omdat ik gewoon mag moet gaan werken en niet vanuit een WIA of iets kan beginnen. Betekent dat ik naast 3 dagen betaald werk ook 2 dagen moet besteden aan cursussen en vrijwilligerswerk. Dat is te veel.

Dat ik dit nu besloten heb geeft me heel veel rust. Nieuwe werk begint op zijn vroegst over 6 weken. Ga gewoon genieten van mijn vrije tijd en het voorjaar!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220691631
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:54 schreef Ole het volgende:

[..]
Heb besloten om in elk geval tot na de zomer niet met TEAMED in zee te gaan. Vooral omdat ik gewoon mag moet gaan werken en niet vanuit een WIA of iets kan beginnen. Betekent dat ik naast 3 dagen betaald werk ook 2 dagen moet besteden aan cursussen en vrijwilligerswerk. Dat is te veel.

Dat ik dit nu besloten heb geeft me heel veel rust. Nieuwe werk begint op zijn vroegst over 6 weken. Ga gewoon genieten van mijn vrije tijd en het voorjaar!
Ik denk dat het op korte termijn de juiste beslissing is. Geeft je ook even lucht.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 1 mei 2026 @ 19:04:58 #258
22592 crew  Ole
pi_220691807
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:45 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik denk dat het op korte termijn de juiste beslissing is. Geeft je ook even lucht.
Ja. Heel belangrijk.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:24:38 #259
13309 nostra
ask why
pi_220691962
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:54 schreef Ole het volgende:

[..]

Lijkt me een prima plan. Als je maar (een vooruitzicht op) dagritme houdt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220692091
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste is zeker belangrijk.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 1 mei 2026 @ 19:41:18 #261
22592 crew  Ole
pi_220692149
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Juist! 3 dagen werken per week. Voorlopig even zat
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:00:14 #262
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220695615
Ole, 3 dagen werken is toch best ok?
Jij hebt zoveel bagage en toch doe je het ontzettend goed!

Toch blijft zo'n verslaving een gek ding!
Na ruim een jaar therapie ben ik er nog niet achter waarom ik altijd zoveel dronk. Op een gegeven moment wist ik helemaal niet wie ik eigenlijk was, want ruim decennialang alleen kunnen functioneren op vooral alcohol is niet bevorderlijk voor het bepalen wie je zelf bent.
Heb mijn struggles in het leven ook heus wel gehad maar dat is voor mij geen smoes om te blijven drinken.
Het drinken zat er zo in en alleen maar denken dat het niet kon maakte het zo eng, dat kon gewoon niet.

Waar ik nu wel achter ben gekomen dat "verveling" echt mijn grootste trigger is.
Daarom moet ik echt geen sterke drank in huis hebben want dat gaat gehaaid mis.

Laatst had er iemand rum meegenomen voor zichzelf omdat ik dat zelf niet in huis had, de rest had hij laten staan. Nou dat staarde mij aan, niet normaal. Zelf weggooien kon ik niet want zonde?? Heb mijn man maar gevraagd om het weg te gooien.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator / Miss SHO zaterdag 2 mei 2026 @ 18:18:49 #263
22592 crew  Ole
pi_220697949
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:00 schreef uniekhoorn het volgende:

Na ruim een jaar therapie ben ik er nog niet achter waarom ik altijd zoveel dronk. Op een gegeven moment wist ik helemaal niet wie ik eigenlijk was, want ruim decennialang alleen kunnen functioneren op vooral alcohol is niet bevorderlijk voor het bepalen wie je zelf bent.
Heb mijn struggles in het leven ook heus wel gehad maar dat is voor mij geen smoes om te blijven drinken.
Het drinken zat er zo in en alleen maar denken dat het niet kon maakte het zo eng, dat kon gewoon niet.

Waar ik nu wel achter ben gekomen dat "verveling" echt mijn grootste trigger is.
Verveling,.
Laatst had er iemand rum meegenomen voor zichzelf omdat ik dat zelf niet in huis had, de rest had hij laten staan. Nou dat staarde mij aan, niet normaal. Zelf weggooien kon ik niet want zonde?? Heb mijn man maar gevraagd om het weg te gooien.
Ik herken zo veel in jouw post! Ik kom er later op terug hoor! Verveling, ik weet niet anders.
En echt wie ik zelf ben! Wat ik zelf wil! Gelukkig heb ik financieel/ huis/ vrienden redelijk op orde.

Nogmaals kom er nog op terug
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 19:13:13 #264
38824 crew  Droopie
pi_220698481
quote:

Na ruim een jaar therapie ben ik er nog niet achter waarom ik altijd zoveel dronk. Op een gegeven moment wist ik helemaal niet wie ik eigenlijk was.

Vind je het vervelend dat je het niet weet? Of heb je het ondertussen geaccepteerd.

Is het in jouw beleving het kip en het ei verhaal? Of iets waar je met veel graven toch achter kan komen (mits je dat wilt?)
Hell To The Liars
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:20:19 #265
13309 nostra
ask why
pi_220698524
quote:
Platgeslagen spuit je je hersenen gewoon vol met een overdosis geluksstofjes. Continu, elke dag. En je hersenen passen zich weer aan op die structurele externe voeding. Dan hoef je uiteindelijk niet per se een "reden" te hebben om te blijven drinken, dat wordt gewoon een fysieke drang en dwang. Veel mensen die zo uiteindelijk redelijk kunnen blijven functioneren, al haal je natuurlijk niet het volle eruit.

quote:
Same here. :Y En dat is lastig te tackelen, want "verveling" hoort er nu eenmaal ook bij.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 2 mei 2026 @ 19:32:13 #266
22592 crew  Ole
pi_220698585
Grootste misschien niet voor mij. Zeker goede tweede.
pi_220698763
quote:

Je bent aan het overleven tijdens een verslaving inderdaad. Ik begon met drinken om mijn overprikkeling tegen te gaan en trauma's te verwerken. Uiteindelijk werd het een soort hobby, van speciaalbier naar whisky, maar dat was een leugen om te blijven drinken zonder mijzelf als alcoholist te zien.

Ik ben heel wat whiskyproeverijen en festivals afgegaan, ook zelf proeverijen gegeven. Altijd heel netjes daar, maar als ik thuiskwam dan bleef nog lekker alleen doorgaan tot de bodem werd bereikt.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:51:20 #268
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220699929
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:13 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vind je het vervelend dat je het niet weet? Of heb je het ondertussen geaccepteerd.

Is het in jouw beleving het kip en het ei verhaal? Of iets waar je met veel graven toch achter kan komen (mits je dat wilt?)
Ik accepteer het steeds meer. Mijn genen en opvoeding hebben gewoon ook niet geholpen. Alcohol was bij ons heel normaal. Mijn broer, die 10 jaar ouder is, zit ondertussen in het verzorgingstehuis met Korsakov.. Duss :{
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:56:27 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220700001
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Platgeslagen spuit je je hersenen gewoon vol met een overdosis geluksstofjes. Continu, elke dag. En je hersenen passen zich weer aan op die structurele externe voeding. Dan hoef je uiteindelijk niet per se een "reden" te hebben om te blijven drinken, dat wordt gewoon een fysieke drang en dwang. Veel mensen die zo uiteindelijk redelijk kunnen blijven functioneren, al haal je natuurlijk niet het volle eruit.
[..]
Same here. :Y En dat is lastig te tackelen, want "verveling" hoort er nu eenmaal ook bij.
True, heb het echt jarenlang volledig functionerend vol kunnen houden maar lichamelijk houdt het een keer op. At bijna niet meer, altijd trillen, altijd duizelig, altijd bang. Gelukkig heeft mijn collega toen aan de bel getrokken. Mijn werkgever heeft gelukkig ook een "potje" voor aanpak van verslavingen.

Sinds bijna een jaar werk ik weer volledig en dat gaat verassend goed!

Hou ik meer geld over? Welnee, ik kan ineens ook 's avonds weg voor een etentje ofzo :D
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:59:27 #270
13309 nostra
ask why
pi_220700038
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:56 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
True, heb het echt jarenlang volledig functionerend vol kunnen houden maar lichamelijk houdt het een keer op. At bijna niet meer, altijd trillen, altijd duizelig, altijd bang. Gelukkig heeft mijn collega toen aan de bel getrokken. Mijn werkgever heeft gelukkig ook een "potje" voor aanpak van verslavingen.

Sinds bijna een jaar werk ik weer volledig en dat gaat verassend goed!

Hou ik meer geld over? Welnee, ik kan ineens ook 's avonds weg voor een etentje ofzo :D
Fijn, zo'n werkgever! En tja, dat is het "voordeel" van alcohol, het hoeft niet veel te kosten. Roken is tegenwoordig duurder dan een fles vodka.
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 22:10:04 #271
38824 crew  Droopie
pi_220700172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Ik accepteer het steeds meer. Mijn genen en opvoeding hebben gewoon ook niet geholpen. Alcohol was bij ons heel normaal. Mijn broer, die 10 jaar ouder is, zit ondertussen in het verzorgingstehuis met Korsakov.. Duss :{
Jemig, dan blijf je er wel dagelijks mee geconfronteerd.
Hell To The Liars
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:14:15 #272
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220700205
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:10 schreef Droopie het volgende:

[..]
Jemig, dan blijf je er wel dagelijks mee geconfronteerd.
Tja.
En dat is wel een probleempje, niet veel dingen raken mij meer echt. Bij heel veel dingen denk ik: kan er niks aan doen, haal schouders op en door. Het is zoals het is.
Dus emotioneel ben ik heel vlak.

Hebben jullie dat ook?
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 22:16:28 #273
38824 crew  Droopie
pi_220700220
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Tja.
En dat is wel een probleempje, niet veel dingen raken mij meer echt. Bij heel veel dingen denk ik: kan er niks aan doen, haal schouders op en door. Het is zoals het is.
Dus emotioneel ben ik heel vlak.

Hebben jullie dat ook?
Totaal niet, maar dat zal (bij mij) niets met alcohol te maken hebben.

Ik ben nogal een overgevoelig type mens _O-

Ben er nooit op getest, maar HSP lijkt het verdomd veel op.
Hell To The Liars
pi_220700231
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:17 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
[..]

Ja helaas wel
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:25:31 #275
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220700336
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:16 schreef Droopie het volgende:

[..]
Totaal niet, maar dat zal (bij mij) niets met alcohol te maken hebben.

Ik ben nogal een overgevoelig type mens _O-

Ben er nooit op getest, maar HSP lijkt het verdomd veel op.
Een vriendin van mij is hoogsensitief, wij kunnen dan ook erg goed met elkaar. Ik kan uren luisteren en dan met lompe opmerkingen komen. Zij weet dat ik bijna het tegenovergestelde ben en dat werkt ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')