Dit is 100 procent uit de diversiteitskoker komen rollen.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zal wel weer in het kader van de diversiteit zijn, dat de zogenaamde ""minderbedeelden" in de maatschappij ook een titel moeten kunnen behalen. Wat je dan krijgt is dat de helft van Nederland straks met zo'n dochtersgraad op zak loopt, met de daarbij behorende salariswensen.
De doctersgraad zal dus (sterk) aan waarde inboeten en we zitten op deze manier in de toekomst met veel te veel "hoog"opgeleiden. Net zoals de managers hausse heeft plaatsgevonden.
Slimme HBO'ers kunnen toch prima instromen op de universiteit en zich daar verder ontwikkelen en indien gewenst promoveren. Absoluut geen goede ontwikkeling dit.
Het debiele is dat al die lectoraten gevuld zijn met mensen die aan de -jawel- universiteit zijn gepromoveerd. Althans, in mijn vakgebied wel.quote:Op maandag 30 maart 2026 14:54 schreef Haushofer het volgende:
Verder kon je hier op wachten, natuurlijk, na de lectoraten en de bewoording "university of applied sciences".
Ik zie het nut niet zo in van deze extra titels/graden.
Er zijn dan ook een hoop onzinstudies.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:23 schreef Kottnauer het volgende:
In plaats van het oplossen van een niet-bestaand probleem, is het veel zinvoller om het niveau van de wetenschappelijke opleidingen te herstellen. Ik ontmoet onder de jongere generaties steeds vaker mensen die wél een universitair diploma hebben, maar níét beschikken over algemene academische vaardigheden.
Zoals?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn dan ook een hoop onzinstudies.
Er zijn in ieder geval een hoop onzinstudies in verhouding tot wat we nodig hebben. Studies als communicatiewetenschappen, genderstudies, al die Liberal Arts dingen, Europese studies, de zoveelste rechtenstudent, bepaalde psychologierichtingen etc. etc.quote:
Oh wat dat betreft eens hoor, maar ik ook namelijk ook vaak dat men bijvoorbeeld Toerisme en Vrijetijd en dat soort zaken noemen, dacht ik ook, tot ik een jaar in de Reisindustrie werkte en erachter kwam hoe enorm complex die sector isquote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval een hoop onzinstudies in verhouding tot wat we nodig hebben. Studies als communicatiewetenschappen, genderstudies, al die Liberal Arts dingen, Europese studies, de zoveelste rechtenstudent, bepaalde psychologierichtingen etc. etc.
Zoals?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:23 schreef Kottnauer het volgende:
In plaats van het oplossen van een niet-bestaand probleem, is het veel zinvoller om het niveau van de wetenschappelijke opleidingen te herstellen. Ik ontmoet onder de jongere generaties steeds vaker mensen die wél een universitair diploma hebben, maar níét beschikken over algemene academische vaardigheden.
Ja, heel wat van die universiteitsstudies slaan nergens op en zijn niet echt praktisch toepasbaar in de praktijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval een hoop onzinstudies in verhouding tot wat we nodig hebben. Studies als communicatiewetenschappen, genderstudies, al die Liberal Arts dingen, Europese studies, de zoveelste rechtenstudent, bepaalde psychologierichtingen etc. etc.
Doctor Greenthumb!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:38 schreef Cockwhale het volgende:
Ik vind dat er op het speciaal onderwijs ook een doctorsgraad moet komen. Als je de prestatie hebt geleverd om meer dan een miljoen wasknijpers te hebben vervaardigd, mag daar best wat tegenover staan. Praktische prestaties verdienen ook lof, mede door het maatschappelijke nut dat het dient.
Hier idem maar ook met een schrikbarend laag niveau qua schrijfvaardigheden, communicatieve vaardigheden en gebruik Nederlandse en Engelse taal. Het geven van een fatsoenlijke presentatie is voor velen tegenwoordig al een brug te verquote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:23 schreef Kottnauer het volgende:
Als iedereen hooggeleid is is niemand meer hooggeleid.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hier idem maar ook met een schrikbarend laag niveau qua schrijfvaardigheden, communicatieve vaardigheden en gebruik Nederlandse en Engelse taal. Het geven van een fatsoenlijke presentatie is voor velen tegenwoordig al een brug te ver
Presenteren is voor hbo-marketing bois.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hier idem maar ook met een schrikbarend laag niveau qua schrijfvaardigheden, communicatieve vaardigheden en gebruik Nederlandse en Engelse taal. Het geven van een fatsoenlijke presentatie is voor velen tegenwoordig al een brug te ver
Dan zou Klaver het heel goed moeten kunnen. Die zit in dat segment.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Presenteren is voor hbo-marketing bois.
Ongetwijfeld, hij is er in ieder geval charismatisch genoeg voor.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan zou Klaver het heel goed moeten kunnen. Die zit in dat segment.
Ja dat lijkt mij niet kloppen. Al moet ik wel zeggen dat hbo hier vaak van hoger niveau is dan een slechte uni in bijvoorbeeld de VS.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:50 schreef Firuze60 het volgende:
Heeft te maken met internationale titels volgens mij. Je krijgt na een HBO-master of WO-master exact dezelfde engelse titel. Het scheelt wel per studierichting.
Zeker. De gemiddelde Amerikaanse universiteit is niet veel soeps.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij niet kloppen. Al moet ik wel zeggen dat hbo hier vaak van hoger niveau is dan een slechte uni in bijvoorbeeld de VS.
Gewoon een kwestie van goed isoleren.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als iedereen hooggeleid is is niemand meer hooggeleid.
Communicatieve vaardigheden zijn traditioneel prima bij Australiërs, alhoewel daar een flinke achteruitgang is bij de eerstejaars na COVID. Die generatie is een stuk zwakker. Ik help wel eens met de beoordeling van voordrachten en daar zijn de punten binnen twee jaar met grofweg 20% gezakt, gewoonweg omdat ze meer moeite hebben om het probleem te doorgronden. Men heeft meer tijd nodig, maar als je het inzicht mist, gaat meer tijd niet helpen. Steeds meer eerstejaarsstudenten staan tegenwoordig hun voordracht voor te lezen. Kan niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het onderwijs is teveel een verdienmodel geworden. De focus ligt tegenwoordig sterk op financiële belangen, waardoor het oorspronkelijke doel van onderwijs-het doorgeven van kennis aan jongere generaties-naar de achtergrond is verschoven.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:07 schreef VEM2012 het volgende:
Het onderwijs nog verder nivelleren… goed plan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |