abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:23:26 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220471770
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:22 schreef matspontius het volgende:

[..]
Zal wel weer in het kader van de diversiteit zijn, dat de zogenaamde ""minderbedeelden" in de maatschappij ook een titel moeten kunnen behalen. Wat je dan krijgt is dat de helft van Nederland straks met zo'n dochtersgraad op zak loopt, met de daarbij behorende salariswensen.

De doctersgraad zal dus (sterk) aan waarde inboeten en we zitten op deze manier in de toekomst met veel te veel "hoog"opgeleiden. Net zoals de managers hausse heeft plaatsgevonden.

Slimme HBO'ers kunnen toch prima instromen op de universiteit en zich daar verder ontwikkelen en indien gewenst promoveren. Absoluut geen goede ontwikkeling dit.
Dit is 100 procent uit de diversiteitskoker komen rollen.
pi_220471771
In plaats van het oplossen van een niet-bestaand probleem, is het veel zinvoller om het niveau van de wetenschappelijke opleidingen te herstellen. Ik ontmoet onder de jongere generaties steeds vaker mensen die wél een universitair diploma hebben, maar níét beschikken over algemene academische vaardigheden.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:24:33 #53
396550 Richestorags
pi_220471774
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:54 schreef Haushofer het volgende:
Verder kon je hier op wachten, natuurlijk, na de lectoraten en de bewoording "university of applied sciences".

Ik zie het nut niet zo in van deze extra titels/graden.
Het debiele is dat al die lectoraten gevuld zijn met mensen die aan de -jawel- universiteit zijn gepromoveerd. Althans, in mijn vakgebied wel.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:25:31 #54
396550 Richestorags
pi_220471776
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:23 schreef Kottnauer het volgende:
In plaats van het oplossen van een niet-bestaand probleem, is het veel zinvoller om het niveau van de wetenschappelijke opleidingen te herstellen. Ik ontmoet onder de jongere generaties steeds vaker mensen die wél een universitair diploma hebben, maar níét beschikken over algemene academische vaardigheden.
Er zijn dan ook een hoop onzinstudies.
pi_220471781
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er zijn dan ook een hoop onzinstudies.
Zoals?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:29:36 #56
396550 Richestorags
pi_220471792
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zoals?
Er zijn in ieder geval een hoop onzinstudies in verhouding tot wat we nodig hebben. Studies als communicatiewetenschappen, genderstudies, al die Liberal Arts dingen, Europese studies, de zoveelste rechtenstudent, bepaalde psychologierichtingen etc. etc.
pi_220471800
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Haha, kostelijk.
Ja, hilarisch :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220471808
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er zijn in ieder geval een hoop onzinstudies in verhouding tot wat we nodig hebben. Studies als communicatiewetenschappen, genderstudies, al die Liberal Arts dingen, Europese studies, de zoveelste rechtenstudent, bepaalde psychologierichtingen etc. etc.
Oh wat dat betreft eens hoor, maar ik ook namelijk ook vaak dat men bijvoorbeeld Toerisme en Vrijetijd en dat soort zaken noemen, dacht ik ook, tot ik een jaar in de Reisindustrie werkte en erachter kwam hoe enorm complex die sector is :) Omdat ik als consultant in veel verschillende domeinen heb gewerkt kom je er pas achter dat achter zaken waarvan je denkt dat dat eenvoudig is, dat dat toch enorm lastig en fascinerend is, de bloemenhandel is bijvoorbeeld een supergaaf domein en enorm belangrijk voor onze economie :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:33:29 #59
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220471809
Niet op je 16e al werken :')
Please consider the environment before printing this post
pi_220471830
quote:
Zoals?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220471832
Ik vind dat er op het speciaal onderwijs ook een doctorsgraad moet komen. Als je de prestatie hebt geleverd om meer dan een miljoen wasknijpers te hebben vervaardigd, mag daar best wat tegenover staan. Praktische prestaties verdienen ook lof, mede door het maatschappelijke nut dat het dient.
pi_220471839
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja, heel wat van die universiteitsstudies slaan nergens op en zijn niet echt praktisch toepasbaar in de praktijk.

Mijn zus heeft er ook zo eentje gevolgd (toen kreeg ze les van een bekende politicus).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:45:38 #63
396550 Richestorags
pi_220471855
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:38 schreef Cockwhale het volgende:
Ik vind dat er op het speciaal onderwijs ook een doctorsgraad moet komen. Als je de prestatie hebt geleverd om meer dan een miljoen wasknijpers te hebben vervaardigd, mag daar best wat tegenover staan. Praktische prestaties verdienen ook lof, mede door het maatschappelijke nut dat het dient.
Doctor Greenthumb!

Bekijk deze YouTube-video
pi_220471902
Een onderliggend probleem hier is dat Nederlanders uber Duitsers zijn als het gaat om papiertjes.

Het was voor mij een verademing om in de VS te werken. Daar kijken ze alleen naar wat je in je mars hebt, niet naar een diploma van tien jaar geleden. Alsof je in de tussenliggende tijd niets leert.

Het lijkt me wel handig om dat te formaliseren met diploma’s die je in de praktijk kunt halen. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een hoogleraar mee te laten lopen met onderzoek dat je doet bij je bedrijf. Daar kun je een MSc scriptie over schrijven als hbo-er. Voor een PhD zou je kunnen denken aan vier of vijf Q1 publicatie’s + thesis.

Die PD en EngD (hebben de Duitsers zoiets?) vind ik minder. Dat is diploma inflatie waar iedereen zo doorheen kijkt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:19:54 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220471979
quote:
Hier idem maar ook met een schrikbarend laag niveau qua schrijfvaardigheden, communicatieve vaardigheden en gebruik Nederlandse en Engelse taal. Het geven van een fatsoenlijke presentatie is voor velen tegenwoordig al een brug te ver :!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:24:03 #66
396550 Richestorags
pi_220472004
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:19 schreef matspontius het volgende:

[..]
Hier idem maar ook met een schrikbarend laag niveau qua schrijfvaardigheden, communicatieve vaardigheden en gebruik Nederlandse en Engelse taal. Het geven van een fatsoenlijke presentatie is voor velen tegenwoordig al een brug te ver :!
Als iedereen hooggeleid is is niemand meer hooggeleid.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:30:26 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220472033
quote:

[..]
Presenteren is voor hbo-marketing bois.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:33:42 #68
396550 Richestorags
pi_220472043
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Presenteren is voor hbo-marketing bois.
Dan zou Klaver het heel goed moeten kunnen. Die zit in dat segment.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:35:17 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220472054
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan zou Klaver het heel goed moeten kunnen. Die zit in dat segment.
Ongetwijfeld, hij is er in ieder geval charismatisch genoeg voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220472057
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:50 schreef Firuze60 het volgende:
Heeft te maken met internationale titels volgens mij. Je krijgt na een HBO-master of WO-master exact dezelfde engelse titel. Het scheelt wel per studierichting.
Ja dat lijkt mij niet kloppen. Al moet ik wel zeggen dat hbo hier vaak van hoger niveau is dan een slechte uni in bijvoorbeeld de VS.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:45:07 #71
396550 Richestorags
pi_220472108
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dat lijkt mij niet kloppen. Al moet ik wel zeggen dat hbo hier vaak van hoger niveau is dan een slechte uni in bijvoorbeeld de VS.
Zeker. De gemiddelde Amerikaanse universiteit is niet veel soeps.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:50:36 #72
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220472243
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als iedereen hooggeleid is is niemand meer hooggeleid.
Gewoon een kwestie van goed isoleren. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220474597
quote:

[..]
Communicatieve vaardigheden zijn traditioneel prima bij Australiërs, alhoewel daar een flinke achteruitgang is bij de eerstejaars na COVID. Die generatie is een stuk zwakker. Ik help wel eens met de beoordeling van voordrachten en daar zijn de punten binnen twee jaar met grofweg 20% gezakt, gewoonweg omdat ze meer moeite hebben om het probleem te doorgronden. Men heeft meer tijd nodig, maar als je het inzicht mist, gaat meer tijd niet helpen. Steeds meer eerstejaarsstudenten staan tegenwoordig hun voordracht voor te lezen. Kan niet.

Zelfs de laatste generatie promovendi - zelfs van internationale topuniversiteiten - staan gewoon hun presentatie voor te lezen. Dat is bijzonder slaapverwekkend. Kan helemaal niet.

De afgelopen jaren ben ik meer met MSc studenten gaan werken, en dat bevalt me wel. Vragen niet veel begeleiding en er komt toch vaak heel wat zinvols uit. Weinig klachten. Ben bang dat we de komende jaren een terugval zullen zien.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lyrebird op 31-03-2026 20:13:48 ]
pi_220474621
Het onderwijs nog verder nivelleren… goed plan.
pi_220474730
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:07 schreef VEM2012 het volgende:
Het onderwijs nog verder nivelleren… goed plan.
Het onderwijs is teveel een verdienmodel geworden. De focus ligt tegenwoordig sterk op financiële belangen, waardoor het oorspronkelijke doel van onderwijs-het doorgeven van kennis aan jongere generaties-naar de achtergrond is verschoven.
Hierdoor wordt er nauwelijks nog kennis overgedragen aan de jongere generaties. De essentie van onderwijs, namelijk het inspireren en informeren van leerlingen, wordt steeds minder nageleefd.
Het resultaat is dat jongeren niet langer profiteren van een gedegen kennisoverdracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')