Precies, er is voor de gewone mensen die geen titel hebben, geen mogelijkheid om te controleren of iemand die een titel heeft die titel ook waard is.quote:Op maandag 30 maart 2026 14:54 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie het nut niet zo in van deze extra titels/graden.
Nederland papiertjesland. Bovendien moet iedereen ''hoger'' opgeleid zijn, want werken met de handjes kijken we op neer.. ja nog steeds.quote:Op maandag 30 maart 2026 14:41 schreef gwn_een_user het volgende:
diploma-inflatie.
we hebben al een massaal lerarentekort + hoge werkdruk, PISA-resultaten in de vrije val, te vroege splitsing van leerlingen, onbetaalbaar onderwijs, slechte staat van de schoolgebouwen, etc
misschien dat mw. Letschert zich daar eens mee bezig moet houden
Schrijfniveau is één woord.quote:Op maandag 30 maart 2026 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nederland papiertjesland. Bovendien moet iedereen ''hoger'' opgeleid zijn, want werken met de handjes kijken we op neer.. ja nog steeds.
Ondertussen is het lees en schrijf niveau van een gemiddelde hbo'er om te krijsen zo slecht.
Leuk voor je.quote:
Daar gaat je doctorsgraadquote:
Nou geloof me, op de universiteit is dat tegenwoordig echt niet beterquote:Op maandag 30 maart 2026 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nederland papiertjesland. Bovendien moet iedereen ''hoger'' opgeleid zijn, want werken met de handjes kijken we op neer.. ja nog steeds.
Ondertussen is het lees en schrijf niveau van een gemiddelde hbo'er om te krijsen zo slecht.
Die heb ik toch al niet, maar misschien kan ik er wel eentje behalen op het hbo als dit plannetje doorgaat. Al die promovendi viesmad. Mijn bul wat doe je?quote:
Tja, de basisschool, laten we het daar even over hebben dan. Of de docentenopleidingen.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:05 schreef loveli het volgende:
Maar kunnen ze ook lezen, schrijven en rekenen?
Misschien moeten ze de basis eens in orde krijgen. Doctoraat gebakken lucht.
Nee, maar wel heel erg goed projecten 'doen'.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:05 schreef loveli het volgende:
Maar kunnen ze ook lezen, schrijven en rekenen?
Niet elke afgestudeerde van een uni was/is succesvol.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, maar wel heel erg goed projecten 'doen'.
Gewoon iedereen een titel bij geboorte. Ben je van al het gezeik af.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:27 schreef StateOfMind het volgende:
Doe dan gelijk het MBO er ook bij, anders is het niet eerlijk
Die willen ook een dokturstitol
Lidmaatschap PROn of D66.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar kunnen mensen zonder PhD ons nog onderscheiden van het gepeupel?
Ik vermoed dat dit niet om exacte wetenschappen gaat.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:48 schreef Jahr00n het volgende:
Nog even en dan willen we ook mbo'ers als arts laten werken.
Dat kon vijfentwintig jaar geleden inderdaad, en ik heb daar toen dankbaar gebruik van gemaakt met meerdere wetenschappelijke publicaties gebundeld in een proefschrift. Als mensen in de praktijk kunnen laten zien dat ze meekunnen met andere wetenschappers - zonder dat ze daarvoor in de schoolbanken moeten - dan is dat een win-win situatie. Minder studenten in het reguliere hoger onderwijs betekent dat er minder geld nodig is. Je krijgt zo PhDers voor een prikkie.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:25 schreef OllieA het volgende:
Als HBO'er promoveren was altijd al mogelijk, maar wel heel uitzonderlijk. Je moest een promotor zien te vinden die zich persoonlijk voor je 'garant wil stellen'. Een bepaald niet makkelijke weg, waar je wel echt zin in moet hebben.
Ik denk dat dit nu een persmomentje is voor de PD-titel. Of het tot goed onderzoek zal leiden... daar heb ik zo mijn twijfels bij.
Studeren doe je niet alleen aan de universiteit hoor (althans vroeger niet).quote:Op maandag 30 maart 2026 16:17 schreef Ludachrist het volgende:
Scholieren die promoveren, het moet nu echt niet gekker worden hoor.
Haha, kostelijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 01:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Studeren doe je niet alleen aan de universiteit hoor (althans vroeger niet).
Ik ben zelf ook een autodidact en mijn hoogste opleiding is Havo, maar het lijkt me best wel leuk om een keer wat wetenschappelijks te doen, misschien als ik straks met Pensioen benquote:Op dinsdag 31 maart 2026 01:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat kon vijfentwintig jaar geleden inderdaad, en ik heb daar toen dankbaar gebruik van gemaakt met meerdere wetenschappelijke publicaties gebundeld in een proefschrift. Als mensen in de praktijk kunnen laten zien dat ze meekunnen met andere watenschappers - zonder dat ze daarvoor in de schoolbanken moeten - dan is dat een win-win situatie. Minder studenten in het reguliere hoger onderwijs betekent dat er minder geld nodig is. Je krijgt zo PhDers voor een prikkie.
Doctor Loodgieterijquote:Op maandag 30 maart 2026 15:27 schreef StateOfMind het volgende:
Doe dan gelijk het MBO er ook bij, anders is het niet eerlijk
Die willen ook een dokturstitol
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |