abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220467880
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat men in bepaalde kringen met hen wegloopt is dan ook vrij dom want zeker Lidewij is geen beauty en Eva is vrij generiek.

Lachwekkend hoe iedereen hier wil verdedigen dat Klaver charismatisch is _O-

Ik heb allang gezegd dat het niet erg is, geen vereiste om een goed politicus te zijn, dat hij geen vreselijk persoon is en dat hij charismatischer is dan Joost Eerdmans of Lidewij de Vos. Maar dat is niet genoeg, hij moet en zal charismatisch zijn.

:')
Dat maakt in bepaalde contreien ook allemaal niet uit, joh!

Zolang men maar verbleekt is dat al winst.
pi_220467966
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klaver is dan ook geen premier, charisma van het staatsliedelijk soort bouw je op, en nu als NAVO baas komt hij ook meer over als Claudius in I Claudius dan als groots leider.
Ook of juist in de oppositie kun je met charisma een hoop zieltjes winnen. Ik vind Klaver vooral zuur en arrogant overkomen, totaal niet verbindend of met gevoel voor humor de kwesties benaderen.
Maar dat kan van eigenlijk iedereen op links gezegd worden die op een prominente positie zit.

Veel mensen die best links wilden stemmen hadden een bloedhekel aan Timmermans. Dar bleek wel uit het aantal voorkeursstemmen.

Vind het jammer dat ze iemand als Lisa Westerveld niet naar voren schuiven.
blablablabla
  maandag 30 maart 2026 @ 16:50:18 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220467993
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Ook of juist in de oppositie kun je met charisma een hoop zieltjes winnen. Ik vind Klaver vooral zuur en arrogant overkomen, totaal niet verbindend of met gevoel voor humor de kwesties benaderen.
Maar dat kan van eigenlijk iedereen op links gezegd worden die op een prominente positie zit.

Veel mensen die best links wilden stemmen hadden een bloedhekel aan Timmermans. Dar bleek wel uit het aantal voorkeursstemmen.

Vind het jammer dat ze iemand als Lisa Westerveld niet naar voren schuiven.
Westerveld is veel harder links dan Klaver, dan raak je het midden kwijt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220468007
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar die zijn ze al kwijt, dat is het punt.
blablablabla
  maandag 30 maart 2026 @ 16:56:14 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220468041
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Dus dan denk je dat een veel linkser iemand de failliete boedel van de SP kan opvegen? Dat zijn 3 zeteltjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 30 maart 2026 @ 16:56:19 #156
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220468042
quote:

[..]
Ze hebben geen midden. 20 zetels. That's it. 20/150 = 1/7,5 = ongeveer 13,5 procent.

Er zijn dus alleen nog uitersten die voor hun vorm van links gaan.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:56:58 #157
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220468049
quote:

[..]
Het is een uitstekend Kamerlid maar geen mediageniek debater en het stemgeluid en mimiek helpt niet mee.

Natuurlijk ziet zo een Elan haar graag naar voren stappen.

Ik vind dit allemaal echt zo voorspelbaar.

Het haatobject verschuift van Cohen naar Asscher, naar eikeltjes pyama Klaver, naar Kaag, naar Timmermans en nu weer Klaver (Klaver startte met een veel hogere waardering van Timmermans).

Heeft niks te maken met hoe charismatisch of wat dan ook iemand is.

Eerdmans, De Vos, Brekelmans en nog een paar zijn niet beter. Bontenbal wil juist niet charismatisch zijn en niet opzichtig stralen. De act van Van der Plas werkte een tijdje - inmiddels is haar waarderingscijfer fors lager dan Klaver.

Het is trouwens niet gezegd dat Klaver de volgende lijsttrekker wordt. Als je de opties open wil houden zou ik alvast wel beginnen met een De Hoop klaarstomen (wedden dat dit het volgende haatobject wordt? Alles gaat dan uit de kast worden getrokken in dit diepracistische uitbuitersland)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220468056
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een uitstekend Kamerlid maar geen mediageniek debater en het stemgeluid helpt niet mee.

Ik vind dit allemaal echt zo voorspelbaar. Het haatobject verschuift van Cohen naar Asscher, naar eikeltjes pyama Klaver, naar Kaag, naar Timmermans en nu weer Klaver (Klaver startte met een veel hogere waardering van Timmermans).

Heeft niks te maken met hoe charismatisch of wat dan ook is. Eerdmans, De Vos, Brekelmans en nog een paar zijn niet beter. Bontenbal wil juist niet charismatisch zijn en opzichtig stralen. De act van Van der Plas werkte een tijdje - inmiddels is haar waarderingscijfer fors lager dan Klaver.

Het is trouwens niet gezegd dat Klaver de volgende lijsttrekker wordt. Als je de opties open wil houden zou ik alvast wel beginnen met een De Hoop klaarstomen (wedden dat dit het volgende haatobject wordt? Alles gaat dan uit de kast worden getrokken in dit diepracistische uitbuitersland)
Ja, Habtamu de Hoop, daar heb ik op gestemd.. *O*

Die heeft wel charisma.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:59:17 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220468064
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ze hebben geen midden. 20 zetels. That's it. 20/150 = 1/7,5 = ongeveer 13,5 procent.

Er zijn dus alleen nog uitersten die voor hun vorm van links gaan.
De kiezer is naar rechts opgeschoven, maar gelukkig zijn er nog een heel aantal fatsoenlijken over.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220468066
De Hoop wordt echt wel klaargestoomd. Niet voor niets zit hij binnenkort bij VI.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:59:23 #161
396550 Richestorags
pi_220468068
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een uitstekend Kamerlid maar geen mediageniek debater en het stemgeluid en mimiek helpt niet mee.

Het haatobject verschuift van Cohen naar Asscher, naar eikeltjes pyama Klaver, naar Kaag, naar Timmermans en nu weer Klaver (Klaver startte met een veel hogere waardering van Timmermans).

Eerdmans, De Vos, Brekelmans en nog een paar zijn niet beter. Bontenbal wil juist niet charismatisch zijn en niet opzichtig stralen. De act van Van der Plas werkte een tijdje - inmiddels is haar waarderingscijfer fors lager dan Klaver.

Zit je lekker in je slachtofferrol?.

Het is heel simpel. Niemand beweert dat Eerdmans charismatisch is. Dat wordt wel over de niet-charismatische Klaver beweerd. Dus komt er pushback.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:00:19 #162
396550 Richestorags
pi_220468076
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De kiezer is naar rechts opgeschoven, maar gelukkig zijn er nog een heel aantal fatsoenlijken over.
Je langspeelplaat dat fatsoen te maken heeft met welk kruisje je zet kennen we inmiddels wel.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:00:50 #163
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220468079
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, tot nu toe. Ondanks verwoede pogingen door de miljardairsmedia hebben meer mensen hen in hun keuzeset zitten dan dat de VVD erin zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220468089
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zit je lekker in je slachtofferrol?
Ik snap je wel een beetje, de linkse sociale liberalen moeten hun eigen standpunten positiever naar voren brengen ipv af te geven op alles. Pro-actief dus.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:02:50 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220468092
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik plug onbeschaamd mijn eigen wet maar weer eens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220468126
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is geen schildpad die Timmermans de 'oude, redelijke PvdA' gaat noemen.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:05:03 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220468133
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, die oude PvdA. Waarover Rutte zei dat ze levensgevaarlijk voor Nederland zijn (zei hij nooit over de PVV).

Timmermans had als minister in Rutte-II het hoogste waarderingscijfer van alle ministers, en was natuurlijk de rechtervleugel PvdA.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 maart 2026 @ 17:05:22 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220468141
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Geef het nog een jaar of anderhalf.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 30 maart 2026 @ 17:05:27 #169
396550 Richestorags
pi_220468144
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik snap je wel een beetje, de linkse sociale liberalen moeten hun eigen standpunten positiever naar voren brengen ipv af te geven op alles. Pro-actief dus.
Exact. En daar heb je geeneens charismatische personen voor nodig. Grote boze Joost Eerdmans staat op 16 zetels notabene.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:06:55 #170
396550 Richestorags
pi_220468171
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou vind ik dat dit voor Timmermans wel geldt :@ ik snap de haat voor hem niet zo.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:07:03 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220468175
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. En daar heb je geeneens charismatische personen voor nodig. Grote boze Joost Eerdmans staat op 16 zetels notabene.
Lidewij ook. Eerdmans is nog enigszins kundig en sympathiek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 30 maart 2026 @ 17:09:02 #172
396550 Richestorags
pi_220468201
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lidewij ook. Eerdmans is nog enigszins kundig en sympathiek.
Lidewij en Eerdmans doen dus iets goed wat Klaver niet goed doet. JA21 en FvD zijn allebei geen gevestigde legacypartijen. Klaver kan op twee legacypartijen leunen en peilt zelfs individueel amper beter dan deze twee afzonderlijk.
pi_220468202
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is wel te verklaren volgens mij. De PvdA is van oorsprong natuurlijk altijd een soort tegenpartij geweest, opkomen voor de arbeiders en de minder-bedeelden, dan moet je wel schoppen tegen het groot-kapitaal om iets voor elkaar te krijgen. De VVD heeft altijd iets gehad van, zit niet te zeiken, neem een borrel en een sigaar, maak wat lol en zie het positief in.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:10:07 #174
396550 Richestorags
pi_220468217
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het is wel te verklaren volgens mij. De PvdA is van oorsprong natuurlijk altijd een soort tegenpartij geweest, opkomen voor de arbeiders en de minder-bedeelden, dan moet je wel schoppen tegen het groot-kapitaal om iets voor elkaar te krijgen. De VVD heeft altijd iets gehad van, zit niet te zeiken, neem een borrel en een sigaar, maak wat lol en zie het positief in.
Dat is waar. Maar dat eerste kan je inspirerend en niet-inspirerend doen.
pi_220468222
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou vind ik dat dit voor Timmermans wel geldt :@ ik snap de haat voor hem niet zo.
Je hoeft hem toch niet direct te haten, maar het was geen sociaaldemocraat, had wat dédain (in het Frans, uiteraard), won niets, had geen gunfactor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')