abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2026 @ 16:11:46 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220467661
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Jesse Klaver heeft een vlot voorkomen en is gevat, dat weegt wel zwaar. Ik vind hem vergelijkbaar met Rob Jetten bijvoorbeeld, die laatst toch bijzonder goed gescoord heeft.
Dat klopt, maar dat maakt hem niet charismatisch. Obama is een goed voorbeeld van een allround charismatisch persoon. Snoop Dogg is charismatisch. David Bowie was charismatisch.

quote:
GL-PvdA komt beter voor de belangen voor de middenklasse op omdat dat ook uit de doorrekeningen van het CPB blijkt; beter voor werkgelegenheid, beter voor werkzekerheid, beter voor vangnetten mocht men terugvallen, waar de VVD de afgelopen decennia de belastingdruk op modaal en lager juist heeft verhoogd gaat dat bij GL-PvdA juist omlaag en gaan mensen met vermogen en multinationals iets meer betalen, enz). Lees de doorrekeningen van het CPB er maar op na.
Specifiek voor de middenklasse lijkt GL-PvdA me inderdaad een net iets betere partij en dat blijkt uit de berekeningen. Maar er zijn meer redenen dan puur rationele om toch niet voor een GL-PvdA te gaan. Als je minder ideologisch bent (gender, identiteit, Palestina, groen) of als je niks met asiel hebt.

Daarnaast kijkt een doorrekening niet naar de langere termijn. De EU bedrijvigheid lijdt aan regulatie op het gebied van sustainable indicators, CO2 footprint, allerlei bizarre eisen op human rights gebied in de toeleverantie etc. etc. GL-PvdA grossiert voor mijn gevoel vaak in de juiste richting inzetten, maar met de domme vorm komen.
pi_220467669
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een ChristenUnie-premier (als winnaar van de verkiezingen, want dat is D66 waar je dit voorbeeld mee maakt) vervolgens doodleuk de toeslagen en kinderbijslag af zouden schaffen. Zonder die complete stelselwijziging.

D66 kennelijk wel. Dat moet je toch ook iets zeggen?

Ik ben trouwens benieuwd of de groei van Pro bij de daling van D66 vandaan komt. Dat mensen teleurgesteld zijn dat D66 helemaal niet zo links is.
Ja, dat toont wat mij betreft dat Jetten weer volledig op de Pechtold tour is, of dat Jetten beroerd heeft onderhandeld. Ik denk eigenlijk het laatste, Jetten heeft zich door het ervaren VVD team volledig de kaas van het brood laten eten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 30 maart 2026 @ 16:13:39 #128
396550 Richestorags
pi_220467671
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:22 schreef -XOR- het volgende:
Lol dat Klaver geen charisma zou hebben.
Dat heeft hij inderdaad niet. Is dat erg? Nee. Dat is niet aan velen voorbehouden. Het is geen vereiste om een goed politicus te zijn.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:14:18 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220467674
quote:
Ik ben trouwens benieuwd of de groei van Pro bij de daling van D66 vandaan komt. Dat mensen teleurgesteld zijn dat D66 helemaal niet zo links is.
Op sociale zekerheid had D66 een linkser programma en doorrekening dan GL-PvdA.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2026 @ 16:14:57 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220467679
quote:

[..]
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een ChristenUnie-premier (als winnaar van de verkiezingen, want dat is D66 waar je dit voorbeeld mee maakt) vervolgens doodleuk de toeslagen en kinderbijslag af zouden schaffen. Zonder die complete stelselwijziging.

D66 kennelijk wel. Dat moet je toch ook iets zeggen?

In het eervorige kabinet had Kaag er aanzienlijk meer linkse punten weten uit te slepen, zeker op het gebied van armoedebestrijding icm Schouten. Deze keer hebben ze zich voor het karretje van VNO-NCW laten sparren. De vraag is is of die connectie blijvend is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220467684
Klaver trok nota bene volle theaters aan het begin toen hij net op kwam, puur op charisma. Als er iemand charismatisch is in de Nederlandse politiek, is juist hij het wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 30 maart 2026 @ 16:16:42 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220467694
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat heeft hij inderdaad niet. Is dat erg? Nee. Dat is niet aan velen voorbehouden. Het is geen vereiste om een goed politicus te zijn.
Klaver heeft natuurlijk wel charisma, je antipathie zit een goede oordeelsvorming in de weg.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220467703
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In het eervorige kabinet had Kaag er aanzienlijk meer linkse punten weten uit te slepen, zeker op het gebied van armoedebestrijding icm Schouten. Deze keer hebben ze zich voor het karretje van VNO-NCW laten sparren. De vraag is is of die connectie blijvend is.
Toen was D66 inderdaad de winnaar van de onderhandelingen. Dat het team dat de premier levert het meest inlevert is ook niet ongebruikelijk. Maar die hebben dan vaak wel de zwaarste inbreng in de samenstelling van de coalitie, dat was nu ook al niet het geval.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:17:56 #134
396550 Richestorags
pi_220467706
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:15 schreef Hanca het volgende:
Klaver trok nota bene volle theaters aan het begin toen hij net op kwam, puur op charisma. Als er iemand charismatisch is in de Nederlandse politiek, is juist hij het wel.
Ik vind dit zo exemplarisch voor de Calvinistische geest dat men Klaver hier als charismatisch betitelt. Mijn hemel. Zet Klaver met Obama en David Bowie in de ruimte en hij is HELEMAAL nergens.
pi_220467712
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klaver heeft natuurlijk wel charisma, je antipathie zit een goede oordeelsvorming in de weg.
Voor zijn linkse achterbank wellicht, toch niet voor een groot deel van de kiezers zoals Rutte had in zijn prime.
blablablabla
pi_220467713
Wat vinden we hiervan:

De begroting voor ontwikkelingssamenwerking werd alleen goedgekeurd door de kamer vorige week mits de financiering van UNRWA eruit ging. Coalitiepartij D66 trok op het laatste moment steun in voor een voorstel om de hulp aan UNRWA te herstellen. Daardoor ontstond een meerderheid over rechts, samen met partijen als JA21.
Dus zonder UNRWA steun komt de begroting er door heen.
Nog geen week later gaat D66 alsnog dat geld aan UNRWA geven. :')
twitter

twitter

Dedain naar de kamer. Zo ga je niet met elkaar om.
pi_220467722
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik vind dit zo exemplarisch voor de Calvinistische geest dat men Klaver hier als charismatisch betitelt. Mijn hemel. Zet Klaver met Obama en David Bowie in de ruimte en hij is HELEMAAL nergens.
Ik vergelijk hem in mijn post dan ook met alle andere Nederlandse politici.

Obama was trouwens zodra hij president werd een nogal stijve hark, het charisma was toen volledig weg. Die had gewoon een geweldig campagneteam.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:19:45 #138
396550 Richestorags
pi_220467723
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor zijn linkse achterbank wellicht, toch niet voor een groot deel van de kiezers zoals Rutte had in zijn prime.
Rutte outshinet hem al op alle vlakken inderdaad.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:20:51 #139
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220467736
quote:

[..]
Wel beetje potsierlijk zo'n vergelijking. Als je dan zegt Klaver met Liedewij de Vos met Chris Stoffer dan zijn die laatste twee HELEMAAL nergens.

Tja.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:21:11 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220467739
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Rutte was voordat hij premier werd lulletje lampekatoen. Werd gewoon weggelachen door studenten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220467740
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wat vinden we hiervan:

De begroting voor ontwikkelingssamenwerking werd alleen goedgekeurd door de kamer vorige week mits de financiering van UNRWA eruit ging. Coalitiepartij D66 trok op het laatste moment steun in voor een voorstel om de hulp aan UNRWA te herstellen. Daardoor ontstond een meerderheid over rechts, samen met partijen als JA21.
Dus zonder UNRWA steun komt de begroting er door heen.
Nog geen week later gaat D66 alsnog dat geld aan UNRWA geven. :')
[ x ]
[ x ]

Dedain naar de kamer. Zo ga je niet met elkaar om.
Als het kabinet nu voor steun is aan UNHCR, is daar gewoon een meerderheid voor in de kamer. Pro, CU, SP, Volt, Denk gaan echt niet tegen stemmen.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:24:02 #142
396550 Richestorags
pi_220467761
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sterk staaltje projectie.

Ik vind Klaver charismatischer dan Joost Eerdmans of Lidewij de Vos. Het is allemaal op een schaal. Maar Klaver is gewoon niet charismatisch. Om als charismatisch te moeten worden betiteld, moet je er echt bovenuit springen. En dat doet hij niet.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:24:37 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220467769
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Sterk staaltje projectie.

Ik vind Klaver charismatischer dan Joost Eerdmans of Lidewij de Vos. Het is allemaal op een schaal. Maar Klaver is gewoon niet charismatisch. Om als charismatisch te moeten worden betiteld, moet je er echt bovenuit springen. En dat doet hij niet.
Dat mag je vinden. Heb je het woordje projectie net geleerd?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 30 maart 2026 @ 16:25:40 #144
396550 Richestorags
pi_220467780
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wel beetje potsierlijk zo'n vergelijking. Als je dan zegt Klaver met Liedewij de Vos met Chris Stoffer dan zijn die laatste twee HELEMAAL nergens.

Tja.
En dat klopt. Maar dat maakt hem niet ineens charismatisch. Een voetballer van Telstar blinkt ook uit in vergelijking met een zaterdag heren 5 bierteam, maar gaan we ook niet een goede voetballer noemen wetende dat Ronaldo, Messi etc. bestaan.
pi_220467781
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rutte was voordat hij premier werd lulletje lampekatoen. Werd gewoon weggelachen door studenten.
Ja en Klaver is dat nog steeds.
Rutte heeft intern een bittere strijd moeten leveren met Verdonk over het lijsttrekkerschap van De VVD. Los wat je verder van hem denkt heeft die zich gewoon bewezen als langstzittende premier ooit.
blablablabla
pi_220467787
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als het kabinet nu voor steun is aan UNHCR, is daar gewoon een meerderheid voor in de kamer. Pro, CU, SP, Volt, Denk gaan echt niet tegen stemmen.
Er is vorige week over gestemd. De kamer wees steun voor UNRWA af.
D66 gaat het toch doen.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:26:43 #147
396550 Richestorags
pi_220467791
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat mag je vinden. Heb je het woordje projectie net geleerd?
Nee het is overduidelijk want als iemand gebiased is in zijn reacties naar zijn politieke voorkeur ben jij het.
pi_220467801
quote:

[..]
Zet Lidewij de Vos en Eva Vlaardingerbroek in een kamer met Marlene Dietrich, Marylin Monroe en Mata Hari en ze VERBLEKEN waar ze bijstaan!
  maandag 30 maart 2026 @ 16:29:36 #149
396550 Richestorags
pi_220467833
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:27 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Zet Lidewij de Vos en Eva Vlaardingerbroek in een kamer met Marlene Dietrich, Marylin Monroe en Mata Hari en ze VERBLEKEN waar ze bijstaan!
Dat men in bepaalde kringen met hen wegloopt is dan ook vrij dom want zeker Lidewij is geen beauty en Eva is vrij generiek.

Lachwekkend hoe iedereen hier wil verdedigen dat Klaver charismatisch is _O-

Ik heb allang gezegd dat het niet erg is, geen vereiste om een goed politicus te zijn, dat hij geen vreselijk persoon is en dat hij charismatischer is dan Joost Eerdmans of Lidewij de Vos. Maar dat is niet genoeg, hij moet en zal charismatisch zijn.

:')
  maandag 30 maart 2026 @ 16:30:07 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220467840
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en Klaver is dat nog steeds.
Rutte heeft intern een bittere strijd moeten leveren met Verdonk over het lijsttrekkerschap van De VVD. Los wat je verder van hem denkt heeft die zich gewoon bewezen als langstzittende premier ooit.
Klaver is dan ook geen premier, charisma van het staatsliedelijk soort bouw je op, en nu als NAVO baas komt hij ook meer over als Claudius in I Claudius dan als groots leider.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')