abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:40:04 #276
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220548995
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:11 schreef ovdm het volgende:
En weer een Duitser waarschijnlijk in default, ditmaal AdCapital.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Advies vragen bij MAX *O*
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220549545
quote:
Sens Paper Production (+1% Early Bird rentevergoeding)
Reeds 69% gefund: De productiemachines, met een getaxeerde waarde van ¤ 477.605, worden als zekerheid ingebracht. Investeert u voor maandag 14 april 12.00 uur? Dan ontvangt u 1% eenmalige bonusrente.

¤ 600.000 | 10% (+1% bonus) | 24 maanden
Je hebt nog even de tijd voor de bonus rente. De volgende maandag 14 april is in 2031.
pi_220549801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:40 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Advies vragen bij MAX *O*
Ik denk toch dat Collin al die ellende ook wel heeft meegekregen bij MAX? Voordat Collin ingestapt is in die Duitse leningen?

Het blijkt wel weer, rupsje nooit genoeg. Collin is een kei mooi platform, maar hou het bij de Nederlandse leningen, en ben op een gegeven moment tevreden met wat je hebt.

Advies aan Collin, schoenmaker blijf bij je leest en neem snel afscheid van Duitsland.
pi_220550424
Ik heb besloten om zeer, zeer terughoudend in te stappen in Duitse leningen. De defaults in mijn Duitse deel van de Collin portefeuille is veel groter dan het Nederlandse deel
pi_220550953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:49 schreef ovdm het volgende:
Ik heb besloten om zeer, zeer terughoudend in te stappen in Duitse leningen. De defaults in mijn Duitse deel van de Collin portefeuille is veel groter dan het Nederlandse deel
Ik heb besloten helemaal niet in te stappen in Duitse leningen. Ik heb nu ruim 550 NL leningen en dit blijf ik rustig uitbouwen.
pi_220551274
CCF P*re choice
ze zijn er weer lekker op tijd bij ...... 2 dagen voor de aflossing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220552327
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:34 schreef quepos het volgende:

[..]
Ik denk toch dat Collin al die ellende ook wel heeft meegekregen bij MAX? Voordat Collin ingestapt is in die Duitse leningen?

Het blijkt wel weer, rupsje nooit genoeg. Collin is een kei mooi platform, maar hou het bij de Nederlandse leningen, en ben op een gegeven moment tevreden met wat je hebt.

Advies aan Collin, schoenmaker blijf bij je leest en neem snel afscheid van Duitsland.
Tsja helaas werkt dat niet zo bij grote bedrijven.
Die turen de hele dag met hun excel sheets naar winstmarges, omzetgroei, grafieken &EBITDA, en eind van het verhaal willen ze voor een pak geld uit- of verkocht worden. Klaarmaken van de winkel voor de verkoop.

Die Ad*capital is trouwens ook weer een Klemannetje. Die vent trekt een spoor van verwoesting door CF land. Denk dat ie vanuit zijn oude werkgever een pak klanten heeft meegenomen die daar waren afgewezen. Zijn trackrecord is, zeker qua hoogte verdampt geld, nog erger dan dat van Knabbel&Babbel. :R Denk dat ze in Oisterwijk inmiddels aardig ziek zijn van die kerel.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 11-04-2026 01:34:36 ]
Pecunia non olet
pi_220553151
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 01:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tsja helaas werkt dat niet zo bij grote bedrijven.
Die turen de hele dag met hun excel sheets naar winstmarges, omzetgroei, grafieken &EBITDA, en eind van het verhaal willen ze voor een pak geld uit- of verkocht worden. Klaarmaken van de winkel voor de verkoop.

Die Ad*capital is trouwens ook weer een Klemannetje. Die vent trekt een spoor van verwoesting door CF land. Denk dat ie vanuit zijn oude werkgever een pak klanten heeft meegenomen die daar waren afgewezen. Zijn trackrecord is, zeker qua hoogte verdampt geld, nog erger dan dat van Knabbel&Babbel. :R Denk dat ze in Oisterwijk inmiddels aardig ziek zijn van die kerel.

Ben benieuwd hoe dik ze met de fondsen in deze leningen zitten. Het rendement van zo een fonds zou wel eens behoorlijk onder druk kunneen komen te staan. Afijn bij de fondsen komt de kat natuurlijk pas over een jaar of vier uit de zak.
pi_220554110
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe dik ze met de fondsen in deze leningen zitten. Het rendement van zo een fonds zou wel eens behoorlijk onder druk kunnen komen te staan. Afijn bij de fondsen komt de kat natuurlijk pas over een jaar of vier uit de zak.
In zijn totaliteit zal er best wel wat rendement overblijven, gezien de grote spreiding, maar die 7% zal heel lastig haalbaar blijken voor de fondsen die een grote 'Kle*mann exposure' hebben. Sowieso de eindafrekening, maar misschien ook al voor de maanduitkeringen.

Is hier iemand die in een dergelijk fonds zit en al eens een update heeft ontvangen?
.
SPOILER
Pecunia non olet
  zaterdag 11 april 2026 @ 11:17:10 #285
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220554135
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:25 schreef zeeland6 het volgende:
CCF P*re choice
ze zijn er weer lekker op tijd bij ...... 2 dagen voor de aflossing

SPOILER
Een soortgelijke mail had ik 3 weken geleden over project
SPOILER
Heel ergerlijk want dit betreft een herfinanciering, en bij die vorige keer verliep het traject al precies hetzelfde. Dus ik verwacht dan dat CCF extra oplettend is en al in een vroeg stadium de peilstok er even in steekt. Niet dus. Ze schreven toen nog wel dat de verwachting was dat over 2 dagen wél de rente gewoon zou worden overgemaakt. Maar óók dat niet dus. Beetje teleurstellend. Financiering elders krijgen ze vermoedelijk niet voor elkaar en dan komen ze alsnog uit bij CCF. Volgende keer doe ik niet meer mee. Een goed ondernemer hoort dit gewoon netjes op tijd te regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 11-04-2026 11:51:09 ]
  zaterdag 11 april 2026 @ 11:36:40 #286
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220554283
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:07 schreef obligataire het volgende:
Goed dat je het hier vermeldt want de mails kwamen binnen in de spam folder. Geen verkeerde zo te zien. Ingeschreven voor mijn normale inleg.
@Obli, heb je jouw spam folder in de gaten gehouden? Gisteren namelijk weer een "compleet nieuw" project in de aanbieding bij CRE!
SPOILER
Benodigd kapitaal een tonnetje minder dan bij de Frankische Driehoek, LTV weer precies 71,1%. Maar dat is ongetwijfeld puur toeval _O-
Ik houd niet zo van dit soort gekkigheid :N
pi_220554530
Heeft iemand al bij SIG geinformeerd naar boeterente Amsterdam Middenweg 221-3. Deze is ten onrechte (nog) niet uitgekeerd. Boetevrij is alleen bij aflossing binnen 3 maanden voor einde looptijd. Deze aflossing valt buiten deze termijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 11-04-2026 15:45:12 ]
pi_220554671
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:36 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
@:Obli, heb je jouw spam folder in de gaten gehouden? Gisteren namelijk weer een "compleet nieuw" project in de aanbieding bij CRE!
SPOILER
Benodigd kapitaal een tonnetje minder dan bij de Frankische Driehoek, LTV weer precies 71,1%. Maar dat is ongetwijfeld puur toeval _O-
Ik heb er helemaal niets van meegekregen. Zie geen mail. Als ik jouw link volg valt het me op dat het gaat om dezelfde initiatiefnemer en hetzelfde onroerend goed (en dus idem LTV). Projekt onder een afwijkende naam. Deze grappenmakerij hebben we al vaker gezien.
Pecunia non olet
pi_220554756
Ik ben bezig een statistiekje op te zetten van de Duitse projecten 2024-2026. Ik bewaar nagenoeg alle mails van crowdfunding dus heb een aardig beeld. Zo zie ik 50 GmbH's, waarvan 16 Kle*mannetjes, tot augustus 2025. Daarna zie je 4 andere namen.

Wat zijn de 'Duitse' probleemprojecten? Ik heb er twee (Kliederman en CP*G), maar er zijn er meer waaronder AdCa*pital en een hotel meen ik.
Pecunia non olet
pi_220554819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft iemand al bij SIG geinformeerd naar boeterente Amsterdam Middenweg 221-3. Deze is ten onrechte (nog) niet uitgekeerd. Boetevrij is alleen binnen aflossing van 3 maanden. Deze aflossing valt buiten deze termijn.
Mm inderdaad, SIG schreef in hun mail over de vervroegde aflossing:
"Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er geen boeterente van toepassing. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, is er geen boeterente."

maar dat is inderdaad niet correct, project is op 1-8-2024 gestart voor 24 maanden.
Ik ga ze eens een mail sturen.
pi_220554856
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:44 schreef obligataire het volgende:
Ik ben bezig een statistiekje op te zetten van de Duitse projecten 2024-2026. Ik bewaar nagenoeg alle mails van crowdfunding dus heb een aardig beeld. Zo zie ik 50 GmbH's, waarvan 16 Kle*mannetjes, tot augustus 2025. Daarna zie je 4 andere namen.

Wat zijn de 'Duitse' probleemprojecten? Ik heb er twee (Kliederman en CP*G), maar er zijn er meer waaronder AdCa*pital en een hotel meen ik.
Alleen CCF?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220554885
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Alleen CCF?
Ja.
Pecunia non olet
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:21:44 #293
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220554998
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:44 schreef obligataire het volgende:

Een mooi initiatief! Ik kan zelf geen aanvullende input leveren want zit maar in 1 Duits project en die heb jij reeds benoemd.
Volgens mij was Frank K. in het begin CEO in Duitsland, nu nog slechts co-CEO samen met een collega. Ik weet dit overigens niet 100% zeker.

SPOILER
Twee CEO's op zo'n klein schip, dat lijkt mij nou ook weer niet nodig. Wellicht betreft dit een camouflage-strategie om Frank daarna op een voorzichtige manier naar de uitgang te kunnen begeleiden? Een CEO die plotsklaps van het toneel verdwijnt zou immers véél te veel onrust veroorzaken.

Weinig feiten en veel insinuaties van mijn kant. Beter natuurlijk om gewoon bij de feiten te blijven, en die probeert Obli nu op een rij te krijgen met dit initiatief. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. Kijk je óók naar het leenbedrag? Voor mijn gevoel ligt dit in DE gemiddeld beduidend hoger dan in NL.
pi_220555057
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:21 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Kijk je óók naar het leenbedrag? Voor mijn gevoel ligt dit in DE gemiddeld beduidend hoger dan in NL.
Dat zou ik nog kunnen toevoegen. Maar ik denk dat het gemiddelde bedrag vele malen hoger ligt dan Nederland. Alleen al door de vele kleine CD projectjes in NL. Voor nu heb ik jaartal, projectnaam, coach, wel/niet non-publiek en een kolommetje voor eventuele betaalachterstanden.
Pecunia non olet
pi_220555058
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 01:20 schreef obligataire het volgende:
Die Ad*capital is trouwens ook weer een Klemannetje. Die vent trekt een spoor van verwoesting door CF land. Denk dat ie vanuit zijn oude werkgever een pak klanten heeft meegenomen die daar waren afgewezen.
Daar lijkt het niet op. Voor CCF heeft Klemann 15 jaar niet in bankwezen gewerkt, maar was hij directeur van een fietsenfabriek/leverancier: https://www.tulpfietsen.nl/wiezijnwij.html

Misschien verkochten ze daar ook luchtfietsen.
pi_220555137
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:36 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
@:Obli, heb je jouw spam folder in de gaten gehouden? Gisteren namelijk weer een "compleet nieuw" project in de aanbieding bij CRE!
SPOILER
Er staat bij de Frankische driehoek dat CRE bij elkaar 5 miljoen investeert. Blijkbaar in meer tranches
pi_220555356
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:47 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Er staat bij de Frankische driehoek dat CRE bij elkaar 5 miljoen investeert. Blijkbaar in meer tranches
Het is één groot project, bestaande uit meerdere locaties in meerdere plaatsen. Telkens als de interesse begint af te nemen bij investeerders kunnen ze weer een andere locatienaam naar voren schuiven. Uit oogpunt van risicospreiding vind ik dit ongewenst en zelfs sneaky. Er zijn altijd investeerders die niet goed lezen.

In het verleden brachten ze hotels per losse verdieping aan de man. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar dan kun je tenminste sneller zien dat het een al bekend verhaal is.
Pecunia non olet
pi_220556201
Gewoon om nog ff te lezen en weer een reminder > Als het te mooi is....... / advertenties op facebook & Insta -& hoge rendementen / en dan amper weten met welke toko je zaken doet - -

Beleggers vrezen tonnen kwijt te zijn aan Eindhovense vastgoedfirma: ‘In maart viel ineens alles stil’
Beleggers die vielen voor ronkende vastgoedadvertenties en torenhoge rendementen van een Eindhovense vastgoedfirma vrezen in totaal vele tonnen kwijt te zijn. Ze dachten via Schepers-Vastgoed te investeren in Spaanse vakantievilla’s en appartementen, maar inmiddels krijgen ze geen contact meer met het bedrijf. Bij de politie liggen ondertussen meerdere aangiften.

Bart-Jan van Rooij, Michiel van Gruijthuijsen
Bron: ED
11 april 2026, 03:00
Laatste update: 06:59
SPOILER
pi_220556731
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:21 schreef InVestEerder het volgende:
Volgens mij was Frank K. in het begin CEO in Duitsland, nu nog slechts co-CEO samen met een collega. Ik weet dit overigens niet 100% zeker.
Daarbij kan mogelijk ook nog wel eens een andere oorzaken een rol spelen, het is in Duitsland zo dat er in bepaalde gevallen (in bepaalde gevallen neem ik aan, ik ken de regels helaas niet) formeel een duitser (mede) aan het roer moet staan. Hoe die regels dus precies in elkaar zitten weet ik niet, maar mogelijk dat er nu iemand is die wel weet hoe dit formeel zit? Dat issue heeft namelijk ook de opvolger/voortzetting van MAX als duitse organisatie last van gehad en moest er ook iemand met de duitse nationaliteit aan het roer moeten staan, daarnaast moest er ook een volledig duitstalige website zijn die formeel de enige formele informatie bron is.
pi_220557231
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:17 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Een soortgelijke mail had ik 3 weken geleden over project
SPOILER
Heel ergerlijk want dit betreft een herfinanciering, en bij die vorige keer verliep het traject al precies hetzelfde. Dus ik verwacht dan dat CCF extra oplettend is en al in een vroeg stadium de peilstok er even in steekt. Niet dus. Ze schreven toen nog wel dat de verwachting was dat over 2 dagen wél de rente gewoon zou worden overgemaakt. Maar óók dat niet dus. Beetje teleurstellend. Financiering elders krijgen ze vermoedelijk niet voor elkaar en dan komen ze alsnog uit bij CCF. Volgende keer doe ik niet meer mee. Een goed ondernemer hoort dit gewoon netjes op tijd te regelen.
Inderdaad vervelend dat je op een (bestwel) laat moment verneemt dat de algehele aflossing vertraagd is vanwege de trajectduur van een evt herfinanciering elders. Een tijdige contact momenten met de leningnemers voorkomt dit. Vwb Pure Choice zal het allemaal wel loslopen.
Pand in 2022 gekocht voor ¤ 150k , geleend bij CCF ¤ 140k, inmiddels 25% afgelost = ¤ 35k, rest ¤ 105k en dat met 1e hypo & pandrecht. De beide buurpanden zijn beide 2 wooneenheden en als ik daar naar de WOZ kijk denk ik dat tzt het winkeltje omzetten & omturnen naar een wooneenheid voor de sale een goede invest kan zijn voor Karin en husband
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')