quote:Mensen met een buitenlandse achtergrond ontvangen gemiddeld aanzienlijk meer werkloosheidsuitkeringen, huurtoeslagen en sociale bijstand dan mensen met een Finse achtergrond.
https://vatt.fi/julkaisu?pubid=URN%3ANBN%3Afi-fe2026031620208quote:Het gemiddelde factorinkomen en de netto-inkomensoverdrachten waren het hoogst voor mensen met een buitenlandse achtergrond in Noord- en Zuid-Amerika, Oceanië, Zuid-Azië of EU-landen.
De gemiddelde netto-inkomensoverdrachten voor mensen met een Midden-Oosterse of Afrikaanse achtergrond waren duidelijk negatief; in andere landengroepen waren ze positief. In alle landengroepen waren het gemiddelde factorinkomen en de netto-inkomensoverdrachten lager dan voor mensen met een Finse achtergrond met een vergelijkbare leeftijds- en geslachtsverdeling.
had ik zostraks al in ander topic gepost kost 8 Ton per illegale migrant!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De publicatie via VATT (Valtion taloudellinen tutkimuskeskus) betreft een economisch beleidsonderzoek uit maart 2026, gericht op de effectiviteit van overheidsmaatregelen in Finland met gebruik van grootschalige registerdata. Het onderzoek biedt wetenschappelijke onderbouwing voor beleid, veelal binnen thema's als arbeidsmarkt, onderwijs of sociale zekerheid.
Uitgever:
Staats Economisch Onderzoekscentrum
Hier wat conclusies:
[..]
[..]
https://vatt.fi/julkaisu?pubid=URN%3ANBN%3Afi-fe2026031620208
Is dit ook zo in Nederland? Wat is het beeld hier?
quote:Quelle: politikbildung de 15.05.2018 Der bekannteste Ökonom Deutschlands hat anhand der Generationenrechnung von Bernd Raffelbüschel die Kosten pro Migranten (Flüchtlinge und Armutswanderer) für die Bundesrepublik Deutschland auf 450.000 ¤ kalkuliert.
quote:AI Overview
Controverse: Er is in de Kamer discussie over de precieze berekening van de langlopende kosten, waarbij onderzoeken (zoals die van Jan van de Beek) worden gebruikt om aan te geven dat de netto kosten over een langere periode (levensloop) aanzienlijk hoger kunnen uitvallen.
Langdurige Kosten (Integratie): Naast de initiële opvang wordt er in de Tweede Kamer gedebatteerd over de kosten voor huisvesting, uitkeringen, onderwijs en gezondheidszorg voor asielzoekers met een verblijfsvergunning. Onderzoeken, waaronder die waarnaar wordt verwezen in politieke debatten, wijzen op een substantiële, langdurige druk op de overheidsfinanciën.
Nope, men acht het niet moreel, maar daaraan gaat vanzelf een einde komen omdat het moment nu daar is en de financierbaarheid van het huidige sociaal stelsel onder toenemende druk komt. Dit gaat tot uitdrukkking komen in steeds verder toenemende lasten van zowel het bedrijfsleven als de werknemers.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:37 schreef RotatoR het volgende:
In Nederland mag je dit überhaupt niet onderzoeken want dat is zogenaamd racisme.
In Duitsland waar het wel onderzocht is komt men op 450.000 euro (2018). Gezien de inflatie sindsdien en het ruimhartiger sociaal stelsel in Nederland zal de economische 'schade' ergens tussen 600.000 en 800.000 euro niet mogen verbazen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kortom, de '8 ton' is een complexe schatting van de langetermijn maatschappelijke kosten, geen direct, eenmalig bedrag dat ergens voor betaald wordt.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:28 schreef PurifieR het volgende:
Gaan ze nu ook onderzoek doen naar de vraag of water nat is?
Dat onderzoek is wel nodig!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
Hier is natuurlijk geen onderzoek voor nodig.
Over de breedte kost dit Westerse landen alleen maar geld, met name voor migranten uit Afrikaanse en Midden-Oosterse landen. Helaas wordt de instroom uit zulke landen niet afgeremd dus blijft het probleem bestaan. En waarschijnlijk zullen sommigen het ook wel weer erg racistisch vinden dat dit überhaupt wordt onderzocht.
Als het om cognitieve dissonantie gaat verharden niet bevestigde overtuigingen juist, ga er dus niet vanuit dat je die uberhaupt kan gaan overtuigen. Meestal keert de wal het schip, zal in dit geval hoogst waarschijnlijk ook gaan gebeuren. Hopelijk gaan we naar een minimale huisvesting in tenten, dat levert een permanente en duurzame oplossing voor een ieder. Er zullen dan mensen tussen huis en tent vallen, maar dat is het leven. Je kan niet zoals Atlas de hele wereld op je schouders willen nemenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat onderzoek is wel nodig!
Het is dus belangrijk dat er meer onderzoek komt, en dan onderzoek na onderzoek het beeld bevestigd. Want pas dan kunnen de meest verstokte ontkenners van de werkelijkheid worden overtuigd.
De zon en lucht kosten geen geld en tellen echt wel mee, daarnaast zijn er velen die onbetaalt werk verrichten. Dat valt imo nogal mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geld, geld, alles kost geld. Geld is het enige dat telt. Geld, geld, iedereen telt zijn geld.
Ik denk dat veel onbetaald werk veel zinvoller is dan betaald buitenlandse verpakkingen hierheen halen en om laten pakken voor de Nederlandse markt, terwijl we van datzelfde artikel de Nederlandse verpakkingen naar het buitenland sturen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De zon en lucht kosten geen geld en tellen echt wel mee, daarnaast zijn er velen die onbetaalt werk verrichten. Dat valt imo nogal mee.
Dit truukje doen ze dus ook met betrekking tot de etnische registratie.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat onderzoek is wel nodig!
Want hoewel een weldenkend mens maar naar buiten hoeft te kijken of de tv aan te zetten om zelf te kunnen beredeneren dat het hele asielcircus ons een godsvermogen kost, heb je altijd mensen, ook nu nog, die dit tegen beter weten in willen blijven ontkennen.
Bij het weinige onderzoek dat er is, bijvoorbeeld door Jan van de Beek, dan wordt de onderzoeker verdacht gemaakt en wordt er karaktmoord gepleegd.
Het is dus belangrijk dat er meer onderzoek komt, en dan onderzoek na onderzoek het beeld bevestigd. Want pas dan kunnen de meest verstokte ontkenners van de werkelijkheid worden overtuigd.
Dat is inderdaad precies hoe het werkt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit truukje doen ze dus ook met betrekking tot de etnische registratie.
Aan de ene kant willen ze het niet, want "discriminatie". Aan de andere kant kunnen ze dus vragen om cijfers wanneer er weer gesproken wordt over een bepaalde oververtegenwoordiging.
En als je die cijfers niet hebt? Dan is de discussie over.
Heel uitgenast.
Dat zou met afstand het beste zijn wat Westerse landen zou kunnen zijn overkomen. Of moet je nagaan dat er nu velen zouden terugkeren of worden gestimuleerd om terug te keren. Maar ondenkbaar natuurlijk en het zou wellicht zelfs tot een burgeroorlog leiden, want sommigen zouden dat natuurlijk nooit accepteren. Die willen actief de "diversiteit" bevorderen en vinden het juist heel fijn dat Nederland door de enorme influx van migranten minder Westers en minder autochtoon wordt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:46 schreef DrDentz het volgende:
Hoe rijk, veilig en schoon zou ons land wel niet zijn nu als de gastarbeiders ook daadwerkelijk waren teruggekeerd naar land van herkomst..
[ afbeelding ]
Niet moreel of vermeend racisme, het is allemaal dezelfde politiek correcte deugreflex. Ik zie daar niet zo snel verandering in komen. Als je nu al ziet hoeveel hysterie er is over het werk van Jan van de Beek dan zie ik niet in hoe een cultuuromslag mogelijk is. Zeker niet met een D66 regering.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nope, men acht het niet moreel, maar daaraan gaat vanzelf een einde komen omdat het moment nu daar is en de financierbaarheid van het huidige sociaal stelsel onder toenemende druk komt. Dit gaat tot uitdrukkking komen in steeds verder toenemende lasten van zowel het bedrijfsleven als de werknemers.
Hahahahahahahaquote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:37 schreef RotatoR het volgende:
In Nederland mag je dit überhaupt niet onderzoeken want dat is zogenaamd racisme.
Niets anders dan dat het nu is.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:46 schreef DrDentz het volgende:
Hoe rijk, veilig en schoon zou ons land wel niet zijn nu als de gastarbeiders ook daadwerkelijk waren teruggekeerd naar land van herkomst..
En waar laten we dan de uitwerpselen en hoe zit het dan met persoonlijke hygiëne, ik kan me namelijk niet voorstellen dat mensen zich graag in de koude wassen of douchen?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:34 schreef Digi2 het volgende:
Hopelijk gaan we naar een minimale huisvesting in tenten, dat levert een permanente en duurzame oplossing voor een ieder. Er zullen dan mensen tussen huis en tent vallen, maar dat is het leven. Je kan niet zoals Atlas de hele wereld op je schouders willen nemen
Nederland heeft gastarbeiders nodig, dus die onzin dat het allemaal wel even beter wordt is sowieso al onzin.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou met afstand het beste zijn wat Westerse landen zou kunnen zijn overkomen. Of moet je nagaan dat er nu velen zouden terugkeren of worden gestimuleerd om terug te keren. Maar ondenkbaar natuurlijk en het zou wellicht zelfs tot een burgeroorlog leiden, want sommigen zouden dat natuurlijk nooit accepteren. Die willen actief de "diversiteit" bevorderen en vinden het juist heel fijn dat Nederland door de enorme influx van migranten minder Westers en minder autochtoon wordt.
Sprak hij vanuit Estland zonder enig idee van de situatie in Nederland te hebbenquote:
Zegt hij na 95% van zijn leven in NL gewoond te hebben en jaarlijks minimaal 1x een periode in NL te zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Sprak hij vanuit Estland zonder enig idee van de situatie in Nederland te hebben
En die ene keer in Nederland zit je waarschijnlijk in een idyllisch dorp waar de culturele verrijking nog niet toegeslagen heeft.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt hij na 95% van zijn leven in NL gewoond te hebben en jaarlijks minimaal 1x een periode in NL te zijn.
Met vele vrienden de hele familie die daar woont.
Ah, ik dacht dat heel NL zo slecht en verpest zou zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En die ene keer in Nederland zit je waarschijnlijk in een idyllisch dorp waar de culturele verrijking nog niet toegeslagen heeft.
Ik denk dat niemand het hier mee oneens is.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederland heeft gastarbeiders nodig, dus die onzin dat het allemaal wel even beter wordt is sowieso al onzin.
Nederland is juist een perfect voorbeeld dat een diversiteit geweldig is voor een land.
Die paar illegalen die moeten wegwezen doen daar niets aan af.
Nee, ik was laatst bij mijn ouders in een klein dorp waar ik ben opgegroeid, ik zag vrouwen met gewaden lopen en allerlei vreemde volkeren, ook de kleine dorpen zijn niet meer herkenbaar als Nederlands.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat heel NL zo slecht en verpest zou zijn.
Maar buiten de Randstad is het dus blijkbaar nog helemaal top volgens je?
Wat het overigens ook is, daar niet van.
Nou ja boven mij zag ik toch echt meerdere users schreeuwen dat elke buitenlander maar moet oprotten en dat het dan beter zou worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het hier mee oneens is.![]()
Maar laten we dan wel zelf bepalen welke migranten we wanneer en voor welke duur nodig hebben.
Ik moest hardop lachen, dankjewelquote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee, ik was laatst bij mijn ouders in een klein dorp waar ik ben opgegroeid, ik zag vrouwen met gewaden lopen en allerlei vreemde volkeren, ook de kleine dorpen zijn niet meer herkenbaar als Nederlands.
Daar wordt hoe dan ook de schuld op één of andere manier wel weer bij de manosphere of rechtsextremisten gelegd.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:37 schreef RotatoR het volgende:
Zodat we binnen 1 dag ons pakketje krijgen ipv 2?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederland heeft gastarbeiders nodig,
Lachwekkend ditquote:Nederland is juist een perfect voorbeeld dat een diversiteit geweldig is voor een land.
Dat krijg je als je vanuit het buitenland commentaar levert op Nederland. Dan heb je nog een romantisch beeld van hoe het was en als je dan een actuele beschrijving hoort denk je dat het over Saudi Arabië gaat, maar dan gaat het gewoon over het oerhollandse Honselersdijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja boven mij zag ik toch echt meerdere users schreeuwen dat elke buitenlander maar moet oprotten en dat het dan beter zou worden.
Dat is waar ik op reageer.
[..]
Ik moest hardop lachen, dankjewel![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wist niet dat je ouders in Saudi-Arabie wonen.
Hou toch op man....quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat krijg je als je vanuit het buitenland commentaar levert op Nederland. Dan heb je nog een romantisch beeld van hoe het was en als je dan een actuele beschrijving hoort denk je dat het over Saudi Arabië gaat, maar dan gaat het gewoon over het oerhollandse Honselersdijk.
Poeh, nou, kijk de buurten in Nederland beter worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederland heeft gastarbeiders nodig, dus die onzin dat het allemaal wel even beter wordt is sowieso al onzin.
Nederland is juist een perfect voorbeeld dat een diversiteit geweldig is voor een land.
Die paar illegalen die moeten wegwezen doen daar niets aan af.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260321quote:We móéten kiezen: ruimhartige open grenzen of een verzorgingsstaat
De combinatie van een ruimhartig beleid op migratie én een onverminderd genereuze verzorgingsstaat is niet mogelijk, volgens promovendus Ehsan Jami
Van de Somalische kinderen volgt 7 op de 10 speciaal onderwijs. Ouders bijna 100% afhankelijk van een uitkering.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:36 schreef Richestorags het volgende:
In Afrika en het Midden-Oosten is:
-Het gemiddelde IQ een stuk lager. Of je hier een schedelmeetverklaring of een socio-economische en biologische verklaring aan vast wil hangen (gebrek aan goede educatie, algeheel ontwikkelingsniveau van het land, incest), dat maakt niet zoveel uit. Feit is dat het IQ lager is. Laten wij nou net een samenleving zijn die juist hoogopgeleide mensen aan het werk moet houden. Gebrek aan goede scholing je hele leven heb je niet zomaar ingehaald en dat blijkt.
-Het cultuurverschil groot. Zeker als de component Islam erbij komt kijken
-Het armoedeverschil groot. Mensen komen in het geval van Somalië of Eritrea soms letterlijk van een hutje met een geit naar een ruimhartig sociaal stelsel
-Het adaptatievermogen laag. Het zijn low trust, patriarchale eerculturen die totaal anders functioneren dan de onze en weinig inmenging van buitenaf tolereren. Het aanpassingsvermogen van de gemeenschap is dus laag.
-De effecten hiervan druppelen ook door naar de kinderen.
Lang verhaal kort: welke idioot heeft ooit bedacht dat dit een goed idee is?
Challenge: weerleg mijn verhaal op de inhoud, zonder ad hominems, racismegeblaat etc. I dare you.
Het is ook onzin want als we op jouw visie af zouden gaan is het hier één groot walhalla. Je gaat je bijna afvragen waarom je naar Estland bent vertrokken en niet gewoon terugkomt om hier in Kanaleneiland in de multiculturele heilstaat die je zo bewierookt te komen wonen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op man....
Ik heb bijna mijn hele leven in NL gewoond, oftewel ik ken NL niet van de jaren 60 ofzo (niet dat ik de jaren 60 meegemaakt heb).
Ik trap dus ook niet in dit soort onzin van je.
Als ik in 1970 was geemigreerd en sindsdien nooit meer in NL geweest was, sure. Dan was ik het helemaal met je eens.
Nu is het gewoon een achterlijk excuus om de kijk van iemand als fantasie en onzin weg te zetten.
Ik heb ak vaak genoeg verteld waarom ik naar Estland gegaan ben.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is ook onzin want als we op jouw visie af zouden gaan is het hier één groot walhalla. Je gaat je bijna afvragen waarom je naar Estland bent vertrokken en niet gewoon terugkomt om hier in Kanaleneiland in de multiculturele heilstaat die je zo bewierookt te komen wonen.
Vergeet discriminatie en ethnisch profileren niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:37 schreef RotatoR het volgende:
Nou die hebben een belasting betaald, opgebouwd etc. Wat heeft iemand uit Eritrea hier bijgedragen?quote:
Ik vond de jaren 80 en het begin van de jaren 90 ontzettend aangenaam en opvallend genoeg woonden er toen nog amper niet-westerse immigranten.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja boven mij zag ik toch echt meerdere users schreeuwen dat elke buitenlander maar moet oprotten en dat het dan beter zou worden.
Dat is waar ik op reageer.
[..]
Ik moest hardop lachen, dankjewel![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wist niet dat je ouders in Saudi-Arabie wonen.
Maar toen waren de artikelen die je nu voor een paar Euro bij de Action koopt ook vele malen duurder.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vond de jaren 80 en het begin van de jaren 90 ontzettend aangenaam en opvallend genoeg woonden er toen nog amper niet-westerse immigranten.
En wederom koekkoekquote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het klinkt voor veel mensen misschien gek. maar alles kost geld. We moeten prioriteiten stellen.En met: "alle uitgaven moeten mij persoonlijk geld opleveren!" ga je er niet komen. Dan moet je alle belastingen, subsidies, toeslagen en uitkeringen ook afschaffen en een speciale lijfrente voor jouzelf invoeren. Ook die voor het onderwijs en de zorg, bijvoorbeeld. Vroeg doodgaan en domme kinderen zonder uitzicht op een goede toekomst, voor veel mensen. Behalve als je lijfrente hoog genoeg is, zodat je het allemaal zelf kunt betalen.
Ja, voor jou is het allemaal heel simpel en is het gewoon dat jij alles wat migranten kosten niet op je bankrekening krijgt bijgeschreven.quote:
Waarom zou hier geen onderzoek voor nodig zijn?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
Hier is natuurlijk geen onderzoek voor nodig.
Ik vond de jaren 00 en 10 ook enorm aangenaam.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vond de jaren 80 en het begin van de jaren 90 ontzettend aangenaam en opvallend genoeg woonden er toen nog amper niet-westerse immigranten.
Ja hoor, wat jij wil mkquote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, voor jou is het allemaal heel simpel en is het gewoon dat jij alles wat migranten kosten niet op je bankrekening krijgt bijgeschreven.
Goed verwoord, en dat laatste zie ik ook met belangstelling tegemoet.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:36 schreef Richestorags het volgende:
In Afrika en het Midden-Oosten is:
-Het gemiddelde IQ een stuk lager. Of je hier een schedelmeetverklaring of een socio-economische en biologische verklaring aan vast wil hangen (gebrek aan goede educatie, algeheel ontwikkelingsniveau van het land, incest), dat maakt niet zoveel uit. Feit is dat het IQ lager is. Laten wij nou net een samenleving zijn die juist hoogopgeleide mensen aan het werk moet houden. Gebrek aan goede scholing je hele leven heb je niet zomaar ingehaald en dat blijkt.
-Het cultuurverschil groot. Zeker als de component Islam erbij komt kijken
-Het armoedeverschil groot. Mensen komen in het geval van Somalië of Eritrea soms letterlijk van een hutje met een geit naar een ruimhartig sociaal stelsel
-Het adaptatievermogen laag. Het zijn low trust, patriarchale eerculturen die totaal anders functioneren dan de onze en weinig inmenging van buitenaf tolereren. Het aanpassingsvermogen van de gemeenschap is dus laag.
-De effecten hiervan druppelen ook door naar de kinderen.
Lang verhaal kort: welke idioot heeft ooit bedacht dat dit een goed idee is?
Challenge: weerleg mijn verhaal op de inhoud, zonder ad hominems, racismegeblaat etc. I dare you.
Hier sta ik perplex van. Totaal niet verwacht.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De publicatie via VATT (Valtion taloudellinen tutkimuskeskus) betreft een economisch beleidsonderzoek uit maart 2026, gericht op de effectiviteit van overheidsmaatregelen in Finland met gebruik van grootschalige registerdata. Het onderzoek biedt wetenschappelijke onderbouwing voor beleid, veelal binnen thema's als arbeidsmarkt, onderwijs of sociale zekerheid.
Uitgever:
Staats Economisch Onderzoekscentrum
Hier wat conclusies:
[..]
[..]
https://vatt.fi/julkaisu?pubid=URN%3ANBN%3Afi-fe2026031620208
Is dit ook zo in Nederland? Wat is het beeld hier?
In veel landen wereldwijd heeft het rechtse beleid ingrijpende gevolgen voor kwetsbare groepen, waardoor zij extra ondersteuning en hulp nodig hebben. Het is essentieel om te beseffen dat deze mensen, ongeacht hun achtergrond, net zo goed recht hebben op waardigheid en hulp als ieder ander. Politieke keuzes kunnen ervoor zorgen dat bepaalde groepen in de samenleving worden uitgesloten of extra worden belast, wat leidt tot sociale en economische ongelijkheid.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 00:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vandaar ook dat steeds maar weer terugkerende begrotingstekort. Asielmigratie i.c.m. het inwilligingspercentage van ruim 80% voor statushouders slokt over de gehele lijn heel wat belastinggeld op. Ze doen allemaal een buitensporig beroep op sociale voorzieningen en dragen netto bijna niets bij, en die poule wordt alsmaar groter.
🤣🤪🤣🤪quote:Op zaterdag 28 maart 2026 05:13 schreef torentje het volgende:
[..]
In veel landen wereldwijd heeft het rechtse beleid ingrijpende gevolgen voor kwetsbare groepen, waardoor zij extra ondersteuning en hulp nodig hebben. Het is essentieel om te beseffen dat deze mensen, ongeacht hun achtergrond, net zo goed recht hebben op waardigheid en hulp als ieder ander. Politieke keuzes kunnen ervoor zorgen dat bepaalde groepen in de samenleving worden uitgesloten of extra worden belast, wat leidt tot sociale en economische ongelijkheid.
Daarom is het belangrijk om solidariteit te tonen en te erkennen dat iedereen die geraakt wordt door dergelijke omstandigheden steun verdient. Hulp bieden betekent niet alleen materiële ondersteuning, maar ook het tonen van empathie en het streven naar een samenleving waarin niemand aan het lot wordt overgelaten. Dit vraagt om betrokkenheid en verantwoordelijkheid van iedereen, zodat mensen niet geïsoleerd raken door beleid dat vaak buiten hun invloedssfeer ligt.
Solidariteit kan zich op verschillende manieren uiten: door bewustwording te creëren, gezamenlijk op te komen voor rechten, en actief te zoeken naar manieren om de gevolgen van het beleid te verzachten. Uiteindelijk gaat het erom menselijkheid centraal te stellen en samen te werken aan een rechtvaardiger wereld, waarin iedereen wordt gezien en gehoord.
En wat denk je eigenlijk over de OP?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vond de jaren 00 en 10 ook enorm aangenaam.
Integendeel, ik ben juist pro-feiten en bronnen, daar vormt mijn pohi een mooi bewijs van.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waarom zou hier geen onderzoek voor nodig zijn?
U bent anti wetenschap? Anti feiten? Anti bronnen?
In mijn ogen worden die 2 zaken continue door elkaar gehaald. Je hebt werkende migranten die nodig zijn, die komen uit de EU en soms Oekraïne, Turken van oudsher en Indonesië een paar.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 08:19 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben inmiddels al 20 jaar fervent tegenstander van migratie uit die contreien, maar dat ze 'netto' weinig opleveren zegt niet alles natuurlijk. Veel werken er niet, "de winsten zijn voor bedrijven, de kosten voor het collectief", veel zuigen (de zorg etc) uit, zorgen voor kosten door criminaliteit, enzovoorts. Wanneer ze wél werken echter, dan hebben ze wrs laagbetaalde banen die minder opleveren voor de staatskas, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat die banen een (nuttige) functie kunnen hebben. Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld laagbetaalde import nodig om hoogbetaalde kantoorlui te kunnen financieren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |