abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220448628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 23:21 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik vond de jaren 80 en het begin van de jaren 90 ontzettend aangenaam en opvallend genoeg woonden er toen nog amper niet-westerse immigranten.
Maar toen waren de artikelen die je nu voor een paar Euro bij de Action koopt ook vele malen duurder.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 23:31:26 #52
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220448663
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 23:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het klinkt voor veel mensen misschien gek. maar alles kost geld. We moeten prioriteiten stellen.En met: "alle uitgaven moeten mij persoonlijk geld opleveren!" ga je er niet komen. Dan moet je alle belastingen, subsidies, toeslagen en uitkeringen ook afschaffen en een speciale lijfrente voor jouzelf invoeren. Ook die voor het onderwijs en de zorg, bijvoorbeeld. Vroeg doodgaan en domme kinderen zonder uitzicht op een goede toekomst, voor veel mensen. Behalve als je lijfrente hoog genoeg is, zodat je het allemaal zelf kunt betalen.
En wederom koekkoek 8)7 8)7
"Hoka Hey!"
pi_220448683
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 23:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
En wederom koekkoek 8)7 8)7
Ja, voor jou is het allemaal heel simpel en is het gewoon dat jij alles wat migranten kosten niet op je bankrekening krijgt bijgeschreven.
pi_220448687
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
Hier is natuurlijk geen onderzoek voor nodig.
Waarom zou hier geen onderzoek voor nodig zijn?

U bent anti wetenschap? Anti feiten? Anti bronnen?
pi_220448712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 23:21 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik vond de jaren 80 en het begin van de jaren 90 ontzettend aangenaam en opvallend genoeg woonden er toen nog amper niet-westerse immigranten.
Ik vond de jaren 00 en 10 ook enorm aangenaam.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 23:54:09 #56
287741 matspontius
pi_220448780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, voor jou is het allemaal heel simpel en is het gewoon dat jij alles wat migranten kosten niet op je bankrekening krijgt bijgeschreven.
Ja hoor, wat jij wil mk _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_220448814
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 23:54 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja hoor, wat jij wil mk _O- _O-
Je ontkent het dus niet.
pi_220448837
Altijd weer die Finnen...
pi_220448858
Vandaar ook dat steeds maar weer terugkerende begrotingstekort. Asielmigratie i.c.m. het inwilligingspercentage van ruim 80% voor statushouders slokt over de gehele lijn heel wat belastinggeld op. Ze doen allemaal een buitensporig beroep op sociale voorzieningen en dragen netto bijna niets bij, en die poule wordt alsmaar groter.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220448869
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:36 schreef Richestorags het volgende:
In Afrika en het Midden-Oosten is:

-Het gemiddelde IQ een stuk lager. Of je hier een schedelmeetverklaring of een socio-economische en biologische verklaring aan vast wil hangen (gebrek aan goede educatie, algeheel ontwikkelingsniveau van het land, incest), dat maakt niet zoveel uit. Feit is dat het IQ lager is. Laten wij nou net een samenleving zijn die juist hoogopgeleide mensen aan het werk moet houden. Gebrek aan goede scholing je hele leven heb je niet zomaar ingehaald en dat blijkt.
-Het cultuurverschil groot. Zeker als de component Islam erbij komt kijken
-Het armoedeverschil groot. Mensen komen in het geval van Somalië of Eritrea soms letterlijk van een hutje met een geit naar een ruimhartig sociaal stelsel
-Het adaptatievermogen laag. Het zijn low trust, patriarchale eerculturen die totaal anders functioneren dan de onze en weinig inmenging van buitenaf tolereren. Het aanpassingsvermogen van de gemeenschap is dus laag.
-De effecten hiervan druppelen ook door naar de kinderen.

Lang verhaal kort: welke idioot heeft ooit bedacht dat dit een goed idee is?

Challenge: weerleg mijn verhaal op de inhoud, zonder ad hominems, racismegeblaat etc. I dare you.
Goed verwoord, en dat laatste zie ik ook met belangstelling tegemoet. ^O^
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220448987
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De publicatie via VATT (Valtion taloudellinen tutkimuskeskus) betreft een economisch beleidsonderzoek uit maart 2026, gericht op de effectiviteit van overheidsmaatregelen in Finland met gebruik van grootschalige registerdata. Het onderzoek biedt wetenschappelijke onderbouwing voor beleid, veelal binnen thema's als arbeidsmarkt, onderwijs of sociale zekerheid.

Uitgever:
Staats Economisch Onderzoekscentrum

Hier wat conclusies:
[..]
[..]
https://vatt.fi/julkaisu?pubid=URN%3ANBN%3Afi-fe2026031620208

Is dit ook zo in Nederland? Wat is het beeld hier?
Hier sta ik perplex van. Totaal niet verwacht.
pi_220449034
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 00:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vandaar ook dat steeds maar weer terugkerende begrotingstekort. Asielmigratie i.c.m. het inwilligingspercentage van ruim 80% voor statushouders slokt over de gehele lijn heel wat belastinggeld op. Ze doen allemaal een buitensporig beroep op sociale voorzieningen en dragen netto bijna niets bij, en die poule wordt alsmaar groter.
In veel landen wereldwijd heeft het rechtse beleid ingrijpende gevolgen voor kwetsbare groepen, waardoor zij extra ondersteuning en hulp nodig hebben. Het is essentieel om te beseffen dat deze mensen, ongeacht hun achtergrond, net zo goed recht hebben op waardigheid en hulp als ieder ander. Politieke keuzes kunnen ervoor zorgen dat bepaalde groepen in de samenleving worden uitgesloten of extra worden belast, wat leidt tot sociale en economische ongelijkheid.

Daarom is het belangrijk om solidariteit te tonen en te erkennen dat iedereen die geraakt wordt door dergelijke omstandigheden steun verdient. Hulp bieden betekent niet alleen materiële ondersteuning, maar ook het tonen van empathie en het streven naar een samenleving waarin niemand aan het lot wordt overgelaten. Dit vraagt om betrokkenheid en verantwoordelijkheid van iedereen, zodat mensen niet geïsoleerd raken door beleid dat vaak buiten hun invloedssfeer ligt.

Solidariteit kan zich op verschillende manieren uiten: door bewustwording te creëren, gezamenlijk op te komen voor rechten, en actief te zoeken naar manieren om de gevolgen van het beleid te verzachten. Uiteindelijk gaat het erom menselijkheid centraal te stellen en samen te werken aan een rechtvaardiger wereld, waarin iedereen wordt gezien en gehoord.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:21:45 #63
287741 matspontius
pi_220449276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 05:13 schreef torentje het volgende:

[..]
In veel landen wereldwijd heeft het rechtse beleid ingrijpende gevolgen voor kwetsbare groepen, waardoor zij extra ondersteuning en hulp nodig hebben. Het is essentieel om te beseffen dat deze mensen, ongeacht hun achtergrond, net zo goed recht hebben op waardigheid en hulp als ieder ander. Politieke keuzes kunnen ervoor zorgen dat bepaalde groepen in de samenleving worden uitgesloten of extra worden belast, wat leidt tot sociale en economische ongelijkheid.

Daarom is het belangrijk om solidariteit te tonen en te erkennen dat iedereen die geraakt wordt door dergelijke omstandigheden steun verdient. Hulp bieden betekent niet alleen materiële ondersteuning, maar ook het tonen van empathie en het streven naar een samenleving waarin niemand aan het lot wordt overgelaten. Dit vraagt om betrokkenheid en verantwoordelijkheid van iedereen, zodat mensen niet geïsoleerd raken door beleid dat vaak buiten hun invloedssfeer ligt.

Solidariteit kan zich op verschillende manieren uiten: door bewustwording te creëren, gezamenlijk op te komen voor rechten, en actief te zoeken naar manieren om de gevolgen van het beleid te verzachten. Uiteindelijk gaat het erom menselijkheid centraal te stellen en samen te werken aan een rechtvaardiger wereld, waarin iedereen wordt gezien en gehoord.
🤣🤪🤣🤪
"Hoka Hey!"
pi_220449283
Culturele verrijking mag nu eenmaal wat kosten.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:48:07 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220449420
Opvallend rustig weer hier.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:49:33 #66
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220449430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 23:40 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vond de jaren 00 en 10 ook enorm aangenaam.
En wat denk je eigenlijk over de OP?
pi_220449529
Onderzoek gaat niet specifiek over asielmigranten maar groepen en welke buitenlandse afkomst.

Je moet voor je economie geen mensen uit Afrika halen nee.
Vakman pur sang
pi_220449581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 23:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom zou hier geen onderzoek voor nodig zijn?

U bent anti wetenschap? Anti feiten? Anti bronnen?
Integendeel, ik ben juist pro-feiten en bronnen, daar vormt mijn pohi een mooi bewijs van.

Echter zien we dat een bepaalde groep mensen enorm veel moeite heeft met de feiten rondom sommige groepen migranten, die blijft men dan ook maar stug ontkennen. Dat er groepen zijn die meer kosten dan meer opleveren is geen onderzoek voor nodig, dat bewijzen de huidige cijfers al wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220449596
Ik ben inmiddels al 20 jaar fervent tegenstander van migratie uit die contreien, maar dat ze 'netto' weinig opleveren zegt niet alles natuurlijk. Veel werken er niet, "de winsten zijn voor bedrijven, de kosten voor het collectief", veel zuigen (de zorg etc) uit, zorgen voor kosten door criminaliteit, enzovoorts. Wanneer ze wél werken echter, dan hebben ze wrs laagbetaalde banen die minder opleveren voor de staatskas, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat die banen een (nuttige) functie kunnen hebben. Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld laagbetaalde import nodig om hoogbetaalde kantoorlui te kunnen financieren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220449731
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:19 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben inmiddels al 20 jaar fervent tegenstander van migratie uit die contreien, maar dat ze 'netto' weinig opleveren zegt niet alles natuurlijk. Veel werken er niet, "de winsten zijn voor bedrijven, de kosten voor het collectief", veel zuigen (de zorg etc) uit, zorgen voor kosten door criminaliteit, enzovoorts. Wanneer ze wél werken echter, dan hebben ze wrs laagbetaalde banen die minder opleveren voor de staatskas, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat die banen een (nuttige) functie kunnen hebben. Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld laagbetaalde import nodig om hoogbetaalde kantoorlui te kunnen financieren.
In mijn ogen worden die 2 zaken continue door elkaar gehaald. Je hebt werkende migranten die nodig zijn, die komen uit de EU en soms Oekraïne, Turken van oudsher en Indonesië een paar.
En dan heb je Oegandezen, sudanezen, eritreers, Marokkanen enz, die zie je niet in productiebedrijven hoor. Dat is een vals frame.
Die zijn hier alleen voor de toeslagen en hebben een IQ onder de 80 gemiddeld.
Die kosten alleen maar geld en leveren bedrijven ook niks op.
Vakman pur sang
pi_220450932
De afgelopen 3 maanden ben ik super actief geweest op Marktplaats met de verkoop van videokaarten, CPU’s en RAM.

Helaas doe ik geen zaken meer met mensen van moslimachtergrond.

Van de ongeveer 50 kopers die bij mij thuis zijn geweest, hadden er zo’n 5 een moslimachtergrond.
Bij die 5 was het telkens hetzelfde, ze probeerden de vaste prijs alsnog te verlagen, blevenn afdingen en werden agressief en respectloos zodra ik zei dat de deal niet doorging.
Met Nederlanders en Polen geen enkel probleem, die handelen het netjes af binnen 5 minuten.
pi_220451047
pi_220451062
Dit lijkt me een weinig baanbrekende conclusie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')