Maar toen waren de artikelen die je nu voor een paar Euro bij de Action koopt ook vele malen duurder.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vond de jaren 80 en het begin van de jaren 90 ontzettend aangenaam en opvallend genoeg woonden er toen nog amper niet-westerse immigranten.
En wederom koekkoekquote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het klinkt voor veel mensen misschien gek. maar alles kost geld. We moeten prioriteiten stellen.En met: "alle uitgaven moeten mij persoonlijk geld opleveren!" ga je er niet komen. Dan moet je alle belastingen, subsidies, toeslagen en uitkeringen ook afschaffen en een speciale lijfrente voor jouzelf invoeren. Ook die voor het onderwijs en de zorg, bijvoorbeeld. Vroeg doodgaan en domme kinderen zonder uitzicht op een goede toekomst, voor veel mensen. Behalve als je lijfrente hoog genoeg is, zodat je het allemaal zelf kunt betalen.
Ja, voor jou is het allemaal heel simpel en is het gewoon dat jij alles wat migranten kosten niet op je bankrekening krijgt bijgeschreven.quote:
Waarom zou hier geen onderzoek voor nodig zijn?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
Hier is natuurlijk geen onderzoek voor nodig.
Ik vond de jaren 00 en 10 ook enorm aangenaam.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vond de jaren 80 en het begin van de jaren 90 ontzettend aangenaam en opvallend genoeg woonden er toen nog amper niet-westerse immigranten.
Ja hoor, wat jij wil mkquote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, voor jou is het allemaal heel simpel en is het gewoon dat jij alles wat migranten kosten niet op je bankrekening krijgt bijgeschreven.
Goed verwoord, en dat laatste zie ik ook met belangstelling tegemoet.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:36 schreef Richestorags het volgende:
In Afrika en het Midden-Oosten is:
-Het gemiddelde IQ een stuk lager. Of je hier een schedelmeetverklaring of een socio-economische en biologische verklaring aan vast wil hangen (gebrek aan goede educatie, algeheel ontwikkelingsniveau van het land, incest), dat maakt niet zoveel uit. Feit is dat het IQ lager is. Laten wij nou net een samenleving zijn die juist hoogopgeleide mensen aan het werk moet houden. Gebrek aan goede scholing je hele leven heb je niet zomaar ingehaald en dat blijkt.
-Het cultuurverschil groot. Zeker als de component Islam erbij komt kijken
-Het armoedeverschil groot. Mensen komen in het geval van Somalië of Eritrea soms letterlijk van een hutje met een geit naar een ruimhartig sociaal stelsel
-Het adaptatievermogen laag. Het zijn low trust, patriarchale eerculturen die totaal anders functioneren dan de onze en weinig inmenging van buitenaf tolereren. Het aanpassingsvermogen van de gemeenschap is dus laag.
-De effecten hiervan druppelen ook door naar de kinderen.
Lang verhaal kort: welke idioot heeft ooit bedacht dat dit een goed idee is?
Challenge: weerleg mijn verhaal op de inhoud, zonder ad hominems, racismegeblaat etc. I dare you.
Hier sta ik perplex van. Totaal niet verwacht.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De publicatie via VATT (Valtion taloudellinen tutkimuskeskus) betreft een economisch beleidsonderzoek uit maart 2026, gericht op de effectiviteit van overheidsmaatregelen in Finland met gebruik van grootschalige registerdata. Het onderzoek biedt wetenschappelijke onderbouwing voor beleid, veelal binnen thema's als arbeidsmarkt, onderwijs of sociale zekerheid.
Uitgever:
Staats Economisch Onderzoekscentrum
Hier wat conclusies:
[..]
[..]
https://vatt.fi/julkaisu?pubid=URN%3ANBN%3Afi-fe2026031620208
Is dit ook zo in Nederland? Wat is het beeld hier?
In veel landen wereldwijd heeft het rechtse beleid ingrijpende gevolgen voor kwetsbare groepen, waardoor zij extra ondersteuning en hulp nodig hebben. Het is essentieel om te beseffen dat deze mensen, ongeacht hun achtergrond, net zo goed recht hebben op waardigheid en hulp als ieder ander. Politieke keuzes kunnen ervoor zorgen dat bepaalde groepen in de samenleving worden uitgesloten of extra worden belast, wat leidt tot sociale en economische ongelijkheid.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 00:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vandaar ook dat steeds maar weer terugkerende begrotingstekort. Asielmigratie i.c.m. het inwilligingspercentage van ruim 80% voor statushouders slokt over de gehele lijn heel wat belastinggeld op. Ze doen allemaal een buitensporig beroep op sociale voorzieningen en dragen netto bijna niets bij, en die poule wordt alsmaar groter.
🤣🤪🤣🤪quote:Op zaterdag 28 maart 2026 05:13 schreef torentje het volgende:
[..]
In veel landen wereldwijd heeft het rechtse beleid ingrijpende gevolgen voor kwetsbare groepen, waardoor zij extra ondersteuning en hulp nodig hebben. Het is essentieel om te beseffen dat deze mensen, ongeacht hun achtergrond, net zo goed recht hebben op waardigheid en hulp als ieder ander. Politieke keuzes kunnen ervoor zorgen dat bepaalde groepen in de samenleving worden uitgesloten of extra worden belast, wat leidt tot sociale en economische ongelijkheid.
Daarom is het belangrijk om solidariteit te tonen en te erkennen dat iedereen die geraakt wordt door dergelijke omstandigheden steun verdient. Hulp bieden betekent niet alleen materiële ondersteuning, maar ook het tonen van empathie en het streven naar een samenleving waarin niemand aan het lot wordt overgelaten. Dit vraagt om betrokkenheid en verantwoordelijkheid van iedereen, zodat mensen niet geïsoleerd raken door beleid dat vaak buiten hun invloedssfeer ligt.
Solidariteit kan zich op verschillende manieren uiten: door bewustwording te creëren, gezamenlijk op te komen voor rechten, en actief te zoeken naar manieren om de gevolgen van het beleid te verzachten. Uiteindelijk gaat het erom menselijkheid centraal te stellen en samen te werken aan een rechtvaardiger wereld, waarin iedereen wordt gezien en gehoord.
En wat denk je eigenlijk over de OP?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vond de jaren 00 en 10 ook enorm aangenaam.
Integendeel, ik ben juist pro-feiten en bronnen, daar vormt mijn pohi een mooi bewijs van.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waarom zou hier geen onderzoek voor nodig zijn?
U bent anti wetenschap? Anti feiten? Anti bronnen?
In mijn ogen worden die 2 zaken continue door elkaar gehaald. Je hebt werkende migranten die nodig zijn, die komen uit de EU en soms Oekraïne, Turken van oudsher en Indonesië een paar.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 08:19 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben inmiddels al 20 jaar fervent tegenstander van migratie uit die contreien, maar dat ze 'netto' weinig opleveren zegt niet alles natuurlijk. Veel werken er niet, "de winsten zijn voor bedrijven, de kosten voor het collectief", veel zuigen (de zorg etc) uit, zorgen voor kosten door criminaliteit, enzovoorts. Wanneer ze wél werken echter, dan hebben ze wrs laagbetaalde banen die minder opleveren voor de staatskas, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat die banen een (nuttige) functie kunnen hebben. Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld laagbetaalde import nodig om hoogbetaalde kantoorlui te kunnen financieren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |