abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2026 @ 21:10:43 #251
136 V.
Like tears in rain...
pi_220495518
Ik heb de hele tijd het gevoel dat Lotty een rol speelt. Dat uitbundig vrolijke "ik ben zo'n malle meid" met haar kopstemmetje...

Ik denk dan, mens, wees gewoon jezelf.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 april 2026 @ 21:13:44 #252
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220495530
Silvio in actie, 18+ :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220495533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:10 schreef V. het volgende:
Ik heb de hele tijd het gevoel dat Lotty een rol speelt. Dat uitbundig vrolijke "ik ben zo'n malle meid" met haar kopstemmetje...

Dat heb ik niet, ze is gewoon zo.
  donderdag 2 april 2026 @ 21:14:42 #254
124676 RobertoCarlos
pi_220495537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:10 schreef V. het volgende:

Begrijpelijk, ze kan immers niet veel. Dus dan maar kringloopspul kopen. En Frank bewonderen voor wat hij allemaal durft te zeggen....
pi_220495538
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Silvio in actie, 18+ :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gotsamme :X Blauwe plek van het uitglijden.
  donderdag 2 april 2026 @ 21:23:35 #256
136 V.
Like tears in rain...
pi_220495581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat heb ik niet, ze is gewoon zo.
Ik vrees van niet. Ik heb sterke met-de-moed-der-wanhoop-vibes.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_220495636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:23 schreef V. het volgende:

[..]
Ik vrees van niet. Ik heb sterke met-de-moed-der-wanhoop-vibes.
Oh, op die manier, haar woonwinkel loopt niet en dit is haar laatste redding idee?
pi_220495643
En wat was nou dat kastje bij dat buurtcentrum dat gewonnen had? Heb iets gemist, geloof ik.
  donderdag 2 april 2026 @ 21:36:16 #259
136 V.
Like tears in rain...
pi_220495663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, op die manier, haar woonwinkel loopt niet en dit is haar laatste redding idee?
Nou, meer 'eigenlijk ben ik diep ongelukkig, maar ik laat het niet zien'
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 april 2026 @ 21:36:23 #260
124676 RobertoCarlos
pi_220495665
Briljant camerawerk van de harde werker Patrick in actie! *O* _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 03-04-2026 00:23:39 ]
pi_220495685
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:36 schreef V. het volgende:

[..]
Das toch hetzelfde?
pi_220495697
Het Blok 2026 – Week 2: De olifant plant in de kamer

Je neemt een vervallen pand, een paar kluskoppels (ervaring niet nodig) die het binnen een aantal weken moeten omtoveren tot verkoopbare appartementen, en je zet er een cameraploeg op. Koppel er een te winnen geldbedrag aan waar een derderangs BN'er nog niet eens zijn bed voor uit komt en je hebt dé klusrealityshow van Nederland. Dit is: Het Blok 2026.

Vorige week vroeg ik mij af waarom er geen stortkoker of bouwlift kon worden gefikst. Deze week kwam het antwoord: daar moet een vergunning voor worden aangevraagd. Waarom dat dan niet gedaan is (en voor het afzetten met hekwerk, het openbaar plaatsen van een puincontainer en mobiele toiletten wel) bleef onbeantwoord. Een beetje ervaren reality-tv-kijker snapt ook wel dat dit zorgt voor extra content om zo’n reeks mee te vullen, maar het was nergens voor nodig: de kluskoppels zorgen eigenhandig voor het nodige drama. Je hoeft ze alleen maar een deadline te geven en de chaos is niet te overzien.

Zei ik vorige week nou dat Marloes en Patrick zomaar eens de stille winnaars van dit seizoen konden zijn? Sorry, dat neem ik terug, want buiten hun heitje voor een karweitje tot een goed einde brengen komt er werkelijk niks uit hun handen. Patrick staat erbij en kijkt naar hoe ingehuurde klushulpen zich het leplazarus staan te werken en Marloes schittert vooral door afwezigheid. En áls er al iets uit hun handen komt is het verkeerd opgemeten bouwmateriaal of de nodige excuses omdat ze door onkunde achterlopen op schema. Máár: ze zijn “slow starters, dus dat komt nog wel goed”. Kan iemand ze vertellen dat er nog maar 10 weken te gaan zijn?

Sonja en haar Brave Hendrik lijken mij wel eenzaam als ze geen familie, vrienden of oud-collega’s kunnen inschakelen voor extra helpende handjes en volledig afhankelijk zijn van ingehuurde klushulpen. Nu mogen ze van geluk spreken dat ze klushulpen hebben, want alleen al bij het puinruimen stort Sonja volledig in, die overigens (evenals haar eega) geen kluservaring heeft (Brave Hendrik weet niet eens hoe de afstandsbediening van de tv werkt) en bovendien aangeeft te hebben onderschat “hoe zwaar Het Blok is”. Ik vraag me dan altijd af of ze het programma überhaupt eens hebben gevolgd en wat hun beweegreden is geweest om zich aan te melden.

Flower (Bianca) en Power (Silvio) doen ook echt alles om maar niet aan verbouwen te hoeven beginnen, zoals met witte salie door het pand gaan om het geestelijk te reinigen, met een loeizwaar tapijt komen aanvliegen zonder er iets mee te kunnen, de huwelijksverjaardag van een ander kluskoppel vieren, of wilde ideeën spuien die niet passen in de bouwplannen. En dan in janken uitbarsten dat het niet zo gaat als ze verwacht hadden o|O “Maar als iedereen zou zijn zoals wij zijn, dan is het toch veel leuker?” Ehhhh, als dat je insteek is ga je de wedstrijd niet winnen natuurlijk. Sowieso schat ik die kans vrij klein in. Daar gaat zo’n op de gipsplaten geplakte collectie stenen en een compleet bos aan kamerplanten in de slaapkamer niks aan veranderen.

Kim en Jim lijken de handdoek ook al in de ring te gooien als de deurpost niet in de juiste maat is (hoe dan?), ze niet op tijd in het Blok-pand aanwezig waren voor een Ikea-levering (hoe dan?) en hun heitje voor een karweitje hebben afgezegd omdat ze te druk waren met, eh… naar de Praxis gaan voor een totáál niet-gescript sponsormomentje? Hoe dan?! En dat terwijl het ze zo voorspoedig leek te gaan, hoewel dat ook weer te danken is aan ingehuurde klushulpen. Verder zijn ze net zo saai als hun stylingkeuzes (sad beige en zwart), dus veel meer valt er niet over te melden. Of jawel: “Het enige dat dit programma doet is het je moeilijk maken.” Oftewel: nog zo’n koppel wat niet nadacht toen ze zich opgaven.

Steffie be like: “Laten we gezamenlijk bij elkaar leggen voor het kopen van een klusbus, veel handiger en goedkoper dan er een huren!”
Ook Steffie: “We hebben gekeken op internet en een busje gehuurd. We dachten: dat is veel gemakkelijker dan die auto die we met z’n allen gekocht hebben.”
Nu heeft ze ergens een goed punt, want de gezamenlijke klusbus levert tot nu toe elk seizoen gezeik op, vooral op gebied van de planning. Maar het is wel heel typerend dat ze eerst zelf voorstelt om 2400 euro uit te geven aan een gezamenlijke klusbus om er vervolgens alsnog eentje te huren. Alsof ze als circusdirecteur een tent koopt en dan voor de voorstellingen een andere huurt.
Gregor is trouwens ook een mooi exemplaar door te beweren dat hij de technische bouwvoorschriften aandachtig gelezen heeft en vervolgens het plafond in de slaapkamer eerst volstouwt met de onjuiste isolatie en verkeerde studs. Tja, als hij dat nou direct goed had gedaan had hij niet met een chagrijnig gezicht tot op de grond in het buurthuis zijn heitje voor een karweitje hoeven doen, wat overigens ook niet geheel tot een goed einde is gebracht. Maar ach, de vierhonderd euro die ermee verdiend is is voor hem niet belangrijk, hij wil liever “kwaliteit leveren” in hun Blok-appartement. Waarmee ik vervelende flashbacks krijg naar een zeer onsympathiek kluskoppel van vorig seizoen… :X

Het is een kleine stap van het verspreiden van het Woord van God en liefdadigheid naar dat van de sponsors van Het Blok, aangezien Menno en Jacky door de makers blijkbaar zijn gebombardeerd als het sponsorkoppel van dit seizoen. In één en dezelfde week mogen zij voor zowel het kijken van een instructiefilmpje van de Praxis als het bestellen van raamdecoratie bij Velux een zéér spontaan gesprekje opvoeren. En dan was er ook nog drie minuten zendtijd voor een kerel van Warp Systems om te vertellen hoe de vloerverwarming gelegd moet worden. Je zou bijna denken dat het programma gesponsord wordt…

Tante Til (Lotty) en Onkel X (Frank) doen intussen niet graag aan sponsoring, blijkt wel als hij slinks opmerkt dat het niet nodig is om mee in te leggen voor een eventuele kraan die de vele bouwmaterialen naar boven kan takelen (want ineens kon dát wel). Als die er immers staat kunnen hun spullen makkelijk mee worden genomen zonder daar een cent voor te betalen! Nee, liever geven ze het geld aan andere dingen uit, zoals 1060 euro voor een foeilelijke poef. Waarom zou ik niet gek opkijken als het uit haar eigen stylingwinkel komt, waar een even foeilelijke stoel te koop is voor het schappelijke bedrag van 3000 euro? Verder tettert zij half Crooswijk doof met haar oneindige enthousiasme en zorgt hij nog even voor kortsluiting in het buurthuis. En dan wordt Tante Til als klap op de vuurpijl nog beheerder van de fietsenstalling die vanaf volgende week als opslagruimte moet gaan fungeren. Ik pak alvast de oordopjes…

Verder schittert Dennis weer door zijn kenmerkende afwezigheid, wordt het stylingadvies van Daan in de wind geslagen en is aannemer Ray er om er te zijn, inclusief zijn eeuwige dooddoener “we denken niet in problemen, we denken in oplossingen”. Benieuwd of hij er binnen een paar weken nog zo over denkt als de helft van de appartementen niet verkoopklaar is en hij moet redden wat er te redden valt. Gokje: dat is niet op te lossen met wat kamerplanten.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220495788
Tant Til en Onkel X.. :D Haha, die poef was ook hilarisch.

Je hebt wel dominee Heino gemist. @PeterKelder
  donderdag 2 april 2026 @ 21:52:29 #264
136 V.
Like tears in rain...
pi_220495817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Das toch hetzelfde?
Ja?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_220495843
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:52 schreef V. het volgende:

[..]
[..]
Ja?
ja.
  donderdag 2 april 2026 @ 22:18:17 #266
124676 RobertoCarlos
pi_220496059
Kinders, stoppen nu! }:| :*
Nu graag weer aandacht voor de top-weekafsluiter van Peter-'VolgendJaarHetBoekenweekgeschenk'-Kelder! :D
  donderdag 2 april 2026 @ 22:19:35 #267
124676 RobertoCarlos
pi_220496068
quote:
en is aannemer Ray er om er te zijn
_O- Zo filosofies: 'Ik ben er, dus ik ben' _O_
  donderdag 2 april 2026 @ 22:22:13 #268
124676 RobertoCarlos
pi_220496088
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:50 schreef Firuze60 het volgende:
Je hebt wel dominee Heino gemist. @:PeterKelder
Ik vermoed dat dit een verwijzing is van PK naar De Dominee:

quote:
Het is een kleine stap van het verspreiden van het Woord van God....
pi_220496167
Die 1060 voor de poef was toch een grapje, was toch ook een kringloop ding. Verder weer zeer vermakelijk meneer @PeterKelder _O_ ^O^
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220498685
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:06 schreef Soury het volgende:
De hippies maken er een coffee shop van
Ze ging voor Ibiza stijl toch? Dacht dat ik dat haar vorige week hoorde zeggen, maar misschien verkeerd onthouden.
  vrijdag 3 april 2026 @ 13:02:49 #271
124676 RobertoCarlos
pi_220498884
Ik verstond dan weer de India stijl...
  vrijdag 3 april 2026 @ 13:06:33 #272
124676 RobertoCarlos
pi_220498914
Deze was briljant :D

De loeizware kast van 1000 kg was net door Silvio (met rugklachten) naar boven gesjouwd en toen...

SPOILER
Gelukkig zag Silvio het helemaal zitten
SPOILER
pi_220499475
Account maar weer eens afgestoft; ben uiteraard ook weer aan het kijken!

Ik ben ook zo verbaasd over het gebrek aan voorbereiding. Sommige mensen (die kookmensen, Lotti, de oudjes allemaal) komen over alsof het echt een totale verrassing is dat ze gaan verbouwen. Alsof het puur styling is en die wandjes zichzelf wel dichtzetten.

Verder snap ik niet dat men niet wat beter voor hun lichaam zorgt. Haal even zo’n rugband om ervoor te zorgen dat je niet bestaande buikspieren en rug een beetje worden ontzien/ beschermd.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:25:11 #274
124676 RobertoCarlos
pi_220500002
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:10 schreef KnutselKoningin het volgende:
Account maar weer eens afgestoft; ben uiteraard ook weer aan het kijken!

Verder snap ik niet dat men niet wat beter voor hun lichaam zorgt. Haal even zo’n rugband om ervoor te zorgen dat je niet bestaande buikspieren en rug een beetje worden ontzien/ beschermd.
Of ga van tevoren trainen in de sportschool...
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:28:00 #275
124676 RobertoCarlos
pi_220500039
Ik zat trouwens te denken: als je nou niet kunt klussen, waarom huren ze niet gewoon iemand in het hen dan leert? Of, als dat mag, huur zelf een projectleider in die vertelt wat je (als Blokdeelnemer) moet doen etc. Nu zie je bijv. dat een van die klushulpen dat in feite doet voor Patrick (de horecaman) en dat hij Frank terugstuurt voor andere profielen enzo.. Huur die man dan gelijk in om de leiding te nemen (voor wat meer geld of), die gasten hebben dit al zo vaak gedaan...
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:31:14 #276
124676 RobertoCarlos
pi_220500078
Marloes en Patrick staan trouwens niet bij de fotos in de OP
pi_220500753
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Of ga van tevoren trainen in de sportschool...
Ja dat ook inderdaad! Dat je niet compleet doorgerookt en zonder conditie moet gaan werken.

Wij vinden iedereen sowieso een beetje groezelig overkomen. Alsof ze echt niet hebben gedoucht afgelopen 2 weken (wat ze wel zeiden als grapje (het was een grapje toch?!))
  vrijdag 3 april 2026 @ 18:20:07 #278
124676 RobertoCarlos
pi_220501060
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:23 schreef KnutselKoningin het volgende:

[..]
Ja dat ook inderdaad! Dat je niet compleet doorgerookt en zonder conditie moet gaan werken.

Wij vinden iedereen sowieso een beetje groezelig overkomen
. Alsof ze echt niet hebben gedoucht afgelopen 2 weken (wat ze wel zeiden als grapje (het was een grapje toch?!))
+1 :Y Ik kan er soms letterlijk nauwelijks naar kijken... Niet alleen Silvio en Bianca (Dé GroezelKoning en GroezelKoningin) maar ook bijvoorbeeld zo'n Kimberley en Sonja en haar Rolkoffer.

Het gaat mij dan vooral om dat men zich niet een beetje verzorgt (dus los van wat je van nature hebt meegekregen).. dus zonder Het Blok al.
pi_220504873
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik verstond dan weer de India stijl...
Dat klinkt heel stuk logischer bij deze kasten :s)
pi_220521541
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Opleveringen *O* feest *O*
Volgens mij is er maar één af. :D
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220521558
Er zit elke seizoen een diabeet in trouwes
Hans twee haar terug, Marit vorig jaar en nu die oude gozer
pi_220521620
Dat Delft Blauw vind ik wel cool
Al is het geloof ik een kopie van hun woning toch?
pi_220521637
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er zit elke seizoen een diabeet in trouwes
Hans twee haar terug, Marit vorig jaar en nu die oude gozer
1 op de 14 mensen dus dat klop aardig.
  maandag 6 april 2026 @ 20:46:53 #286
136 V.
Like tears in rain...
pi_220521645
Wat een deprimerende kuttelevisie is dit.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_220521651
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat Delft Blauw vind ik wel cool
Al is het geloof ik een kopie van hun woning toch?
Dat blauw is mooi in hun kneiter grote woonkamer, ik zou het niet in mijn slaapkamer willen.
pi_220521677
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef Soury het volgende:

[..]
Dat blauw is mooi in hun kneiter grote woonkamer, ik zou het niet in mijn slaapkamer willen.
Ik heb het juist andersom
In je slaapkamer heb je toch meestal je ogen dicht
pi_220521705
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb het juist andersom
In je slaapkamer heb je toch meestal je ogen dicht
Ja idd maar nu zie ik rood/wit gestreept beddengoed. Dat is toch geen smoel, lijkt wel een circus tent _O-
pi_220521731
Wel stom dat ze hun eigen beoordeling niet zien :o :N
pi_220521737
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:54 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja idd maar nu zie ik rood/wit gestreept beddengoed. Dat is toch geen smoel, lijkt wel een circus tent _O-
Het is een beetje een samengeraapt zooitje :@
pi_220521751
Oeps, te laat..even terugspoelen.
pi_220521771
Die kamer van Timmerman en Circusdirecteur vind ik de kleuren mooi van
pi_220521781
Knipperlicht tijdens het vrijen _O- lach me rot
pi_220521841
Wat maakt Lotti van die slaapkamer een Delfs Tegeltjes muur met teksten. Oh, spuit elf. :D
pi_220521847
Dat bed van de hippies heb ik ook.. *O*
pi_220521884
Die Heiko... lekker een zonnestraaltje in het blok...
pi_220521893
Wacht... die percentages... is dat wat ze nog over hebben :o
Zo weinig bij de eerste oplevering nog :o
Ik voorzie problemen
pi_220521913
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wacht... die percentages... is dat wat ze nog over hebben :o
Zo weinig bij de eerste oplevering nog :o
Ik voorzie problemen
Flower en Power nog maar 59%. Wtf hebben ze zelfs uitgegeven aan die slaapkamer die nog niet af is? :o _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220521949
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:27 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Flower en Power nog maar 59%. Wtf hebben ze zelfs uitgegeven aan die slaapkamer die nog niet af is? :o _O-
Fucking dure kasten voor in de slaapkamer 8)7 . Wel mooi maar zet ze dan in de woonkamer

[ Bericht 0% gewijzigd door Soury op 06-04-2026 21:40:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')