Goh, ben er eindelijk achter.quote:
Historisch gezien is het "blijven huren tot je op één inkomen een huis kunt kopen" een veel groter nadeel dan "samen kopen met het risico dat het moeilijk/niet betaalbaar is als men uit elkaar gaat of bij baanverlies".quote:Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed maar het blijft een enorm risico.
Mijn ouders vielen ook in de arbeidersklasse. Via de Woningstichting kon mijn vader voordat ze in 1981 gingen trouwen al een flatje huren. Tegen de tijd dat mn vader 33 was en al 15 jaar ingeschreven stond bij de woningcorporatie kwamen mn ouders eindelijk in aanmerking voor een gezinswoning. Je moest ook wel minstens twee kinderen hebben voordat je überhaupt in aanmerking kon komen voor zo'n doorsnee gezinswoning met 3 slaapkamers + zolder.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.
Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.
Er is gewoon een enorme schaarste in de huurdersmarkt![]()
Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Mijn ouders ‘kregen’ hun huurhuis via de werkgever van mijn vader. Een mooie doorzonrijtjeswoning, speciaal gebouwd voor arbeiders en ambtenaren. Billijke huur en daar bleef je gewoon je hele leven wonen. De hele straat huurde en woonde daar van jong gezin tot bejaard. 😀quote:Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.
Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.
Er is gewoon een enorme schaarste in de huurdersmarkt![]()
Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Had idd geen rekening gehouden met huidige rentes. En ook gerekend met een deel aflossingsvrij.quote:Op woensdag 1 april 2026 17:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hypotheek goedkoper met de huidige rentes? Dat denk ik niet.
Maandlasten huis 300k ¤1700 p maand. Netto ¤1450 ongeveer. Annuïteitenhypotheek
Aflossingsvrij zijn veel banken die dat helemaal niet meer doen helaasquote:Op donderdag 2 april 2026 18:19 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Had idd geen rekening gehouden met huidige rentes. En ook gerekend met een deel aflossingsvrij.
Met Daphne Bunskoek als gastpresentator.quote:
Hmmquote:Op maandag 6 april 2026 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Met Daphne Bunskoek als gastpresentator.
Wat is dat nou weer voor rare vraag?quote:Op maandag 6 april 2026 21:10 schreef Koen66 het volgende:
Heb niet gekeken maar kwam woonkamer binnenlopen.
Wat is dit voor een stel? Drents stel omgevormd naar moslims ofzo
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.quote:Op maandag 6 april 2026 21:10 schreef Koen66 het volgende:
Heb niet gekeken maar kwam woonkamer binnenlopen.
Wat is dit voor een stel? Drents stel omgevormd naar moslims ofzo
30 jaar geleden gevlucht uit Irak (Bagdad).quote:Op maandag 6 april 2026 21:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.
Thanksquote:Op maandag 6 april 2026 21:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.
Hoezo raarquote:Op maandag 6 april 2026 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare vraag?
Een stel omgevormd? Het staat er lomp en raar.quote:
Eensquote:
En een hele fijne bijkeuken slopenquote:Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Pisces29 het volgende:
Een huis als dit in dit programma laten renoveren. Het voelt een beetje apart.
De meesten dit seizoen wel. Gewoon jezelf op de achtergrond zetten en dan is het primaquote:
omgevormd was inderdaad een raar woordquote:Op maandag 6 april 2026 21:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een stel omgevormd? Het staat er lomp en raar.
“Ofzo”.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |