Wat wel vreemd is, want Trump vertelde van de week nog dat Iran verslagen was.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:47 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb het erg te doen met Ukraine. Zeker nu de VS waarschijnlijk echt hun wapensystemen terug willen halen en het gebruiken voor/tegen Iran.
Wat Trump zegt of 'denkt, interesseert mij bijzonder weinig. Wel vind ik het erg als Ukraine wordt verslagen door Rusland.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat wel vreemd is, want Trump vertelde van de week nog dat Iran verslagen was.
Is daar een bron voor?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:47 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb het erg te doen met Ukraine. Zeker nu de VS waarschijnlijk echt hun wapensystemen terug willen halen en het gebruiken voor/tegen Iran.
Omdat Trump Europa en individuele NAVO landen wilt straffen. Het zijn onze vrienden niet en nooit geweest.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:24 schreef bleiblei het volgende:
Pak bijvoorbeeld M142 Himars. Daarvan hebben ze er een handvol naar Oekraïne gestuurd. Maar ze hebben er zelf nog 100den. Waarom zou je dan de moeite doen om die paar weer terug te halen uit Oekraïne.
Ongetwijfeld, maar dat is niet in lijn met "vanwege Iran etc.".quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:27 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Omdat Trump Europa en individuele NAVO landen wilt straffen. Het zijn onze vrienden niet en nooit geweest.
Eh, zoals?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:47 schreef theunderdog het volgende:
Wij waren de useful idiots om de USA zijn wereldmacht te behouden.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:27 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Omdat Trump Europa en individuele NAVO landen wilt straffen. Het zijn onze vrienden niet en nooit geweest.
Daar kregen wij wat voor en kregen hun wat voor.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wij waren de useful idiots om de USA zijn wereldmacht te behouden.
Zeker, economisch gezien hebben we het niet slecht.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar kregen wij wat voor en kregen hun wat voor.
De VS is straks economisch een 2de mexico, als die petro dollar over is.
Dat betekent gratis geld, voor degene die de nieuwe petro-munt uitgeeft.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:45 schreef Candymannetje het volgende:
Maar wat gaat er met ons gebeuren denk jij als de petroleum dollar weg valt?
Ik hoor vele scenario's van complete apocalyptische verhalen tot hele simpele overschakelingen.
Is ansich niets mis mee dat we op geopolitiek vlak in hebben moeten leveren. Anno 2026 is de manier waarop Europa geopolitiek invloed had vrij.... discutabel. En andere manieren om geopolitiek invloed te hebben zijn nogal duur. Geld wat daar niet in is gegaan, is besteed aan leefkwaliteit. Die erg hoog is hier. En niet alleen voor de rijken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zeker, economisch gezien hebben we het niet slecht.
Maar op geopolitiek vlak hebben we wel flink moeten inleveren.
Maar wat gaat er met ons gebeuren denk jij als de petroleum dollar weg valt?
Ik hoor vele scenario's van complete apocalyptische verhalen tot hele simpele overschakelingen.
Ja ik geloof echt niet dat de BRICS landen laten gebeuren dat een bondgenoot van de USA het stokje van de USA over gaat nemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat betekent gratis geld, voor degene die de nieuwe petro-munt uitgeeft.
Want petro-munt zijn betekent dat er altijd vraag is naar je munt, onafhankelijk van hoe slecht je huishoud boekje ervoor staat. Vraag, omdat je immers altijd je eigen munt moet omruilen in, om ergens olie te kopen.
Zijn 2 kandidaten, yuan en euro. En de euro is de betere keuze, want die munt is tenminste vrij verhandelbaar. Markt bepaald de waarde. Voor de yuan geld dat ze in beijing hun vinger in de lucht steken en zeggen: is zoveel waard. Euro is ook nogal wat sterker, 1 yuan = 13 eurocent.
Petrodollar is een van de pilaren onder VS' hegemonie.
BRICS zou in theorie leuke kandidaat zijn, maar A) hebben die nog geen werkende munt, ik denk dat rus het een fantastisch idee zou vinden, dan kan rus naast hun eigen economie ook andere economien leegzuigen tbv hun domme oorlog, B) is het pittig hoor, eigen munt unie opzetten. Bv China en India zijn ook alles behalve vriendjes. Ga met zo'n bont gezelschap maar eens 1 munt voeren.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ik geloof echt niet dat de BRICS landen laten gebeuren dat een bondgenoot van de USA het stokje van de USA over gaat nemen.
De BRICS landen zijn bezig met een eigen valuta die deels op goud en deels op lokale munt gebaseerd is.
Ik vermoed dat ze eerder zo'n richting op willen gaan.
Eh, ok, dus?quote:
Ja geen idee, geld verbroederd vaak welquote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
BRICS zou in theorie leuke kandidaat zijn, maar A) hebben die nog geen werkende munt, ik denk dat rus het een fantastisch idee zou vinden, dan kan rus naast hun eigen economie ook andere economien leegzuigen tbv hun domme oorlog, B) is het pittig hoor, eigen munt unie opzetten. Bv China en India zijn ook alles behalve vriendjes. Ga met zo'n bont gezelschap maar eens 1 munt voeren.
Zelfs al biljetten gemaakt, niet voor het echt, maar als proof of concept.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja geen idee, geld verbroederd vaak wel
Gelukkig is de petro dollar nog niet gevallen en laten we hopen dat het voorlopig niet gaat gebeuren.
Hier wat info over de BRICS valuta voor het geval je het nog niet wist.
https://businessam.be/bri(...)tief-voor-de-dollar/
Nog minder?quote:
En dan klagen mensen dat de Euro eruit ziet als monopoly geldquote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zelfs al biljetten gemaakt, niet voor het echt, maar als proof of concept.
[ afbeelding ]
Maar zou jij als land in een monetaire unie willen gaan met zinkend schip rusland? Ik denk het niet.
Er zit veel ruimte tussen iets willen, de hoop uitspreken, en het echt realiseren.
Ukraine en Europa blijft afhankelijk van de VS, terwijl de VS een steeds meer ontebtrouwbare partner wordt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nog minder?
Enige wezenlijke wat de VS nog verstuurde was patriot munitie en idd HIMARS munitie, GMLRS. En voor die laatste geld dat 2,3 weken geleden hun eigen equivalent af hadden, en na laatste test in gebruik gingen nemen.
Als je die nog nodig hebt, als je ziet hoe oek nu 1000+ KM ver dingen opblaast.
Denk niet dat ze er wakker van liggen.
Hebben we het nu over leveringen of terughalen van wapens waar je het net over had? Je bent niet echt consistent en nog steeds heb ik geen bron gezien dus klinkt dat als onderbuikgerommel ipv. een concrete feitelijke situatie.quote:
https://x.com/IAPonomarenko/status/2037155987711316344quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hebben we het nu over leveringen of terughalen van wapens waar je het net over had? Je bent niet echt consistent en nog steeds heb ik geen bron gezien dus klinkt dat als onderbuikgerommel ipv. een concrete feitelijke situatie.
'Bevrijders' 🤣quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wij waren de useful idiots om de USA zijn wereldmacht te behouden.
Ja, dat is al dik een jaar zo en er worden meer en meer maatregelen genomen om minder afhankelijk te worden. Kost tijd, maar ziet er bemoedigend uit, kijkende naar Europese defensie industrie. Zelfs in Nederland zijn er verschillende initiatieven gestart.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ukraine en Europa blijft afhankelijk van de VS, terwijl de VS een steeds meer ontebtrouwbare partner wordt.
Ja, dat gaat dus over leveringen. Niet terughalen. En what else is new. Hegseth heeft zelfs op eigen houtje Galaxies om laten draaien in de lucht die onderweg waren naar Oekraïne.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://x.com/IAPonomarenko/status/2037155987711316344
Denk niet dat dat gaat gebeuren. Geld dat de rest van de NAVO in een pot pleurt voor oekraine, gaat niet richting die domme oorlog van trump.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://x.com/IAPonomarenko/status/2037155987711316344
Het gaat om circa 750 miljoen dollar aan financiering, afkomstig van NAVO-landen die men nu wil gebruiken voor de eigen voorraden, ipv extra hulp aan Oekraïne. Gevolg: minder leveringen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dus over leveringen. Niet terughalen. En what else is new. Hegseth heeft zelfs op eigen houtje Galaxies om laten draaien in de lucht die onderweg waren naar Oekraïne.
Met bron:
https://nypost.com/2025/0(...)r-trump-took-office/
En anders gebruiken ze de "kill switch" toch gewoon... Oh wacht.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:47 schreef theunderdog het volgende:
Zie je wel, ik wist dat die er in zat!!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En anders gebruiken ze de "kill switch" toch gewoon... Oh wacht.
Zal vast een geheel vrijblijvende vraag om geld zijn van Poetin zonder gevolgen voor de oligarchen die daar geen zin in hebben. Met deze vraag zaagt Poetin bovendien aan zijn eigen stoelpoten.quote:'Poetin heeft oligarchen gevraagd om donaties te doen om oorlog te financieren'
Ruslands president Vladimir Poetin heeft oligarchen gevraagd om donaties te doen aan de staatsbegroting in een poging de financiën van het land te stabiliseren, terwijl hij doorgaat met zijn invasie van Oekraïne. Dat meldt de Financial Times donderdag op basis van drie personen die bekend zijn met de zaak.
Rusland zal blijven vechten, zei Poetin, totdat het de resterende delen van de oostelijke Donbas-regio van Oekraïne die nog niet onder zijn controle staan heeft veroverd, voegde het bericht eraan toe.
https://www.telegraaf.nl/(...)ieren/144631893.html
Pro-rus propaganda poster.quote:
Dont shoot the messenger?quote:
Smerige leugen weerquote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap dat vanuit Westers gezichtspunt men dat liever niet ziet -niet benoemen in de media, weg modereren op fora,
Voel je niet te snel aangesproken. Ik kan ook doelen op fora zoals Tweakers of Reddit waar een nog groter taboe heerst op dit onderwerp en het benoemen daarvan.quote:
Gek dat alleen jij tegen dit taboe aanlooptquote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voel je niet te snel aangesproken. Ik kan ook doelen op fora zoals Tweakers of Reddit waar een nog groter taboe heerst op dit onderwerp en het benoemen daarvan.
Blablablabla dit overkomt je in Nederland ook als je je dienst weigert.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dont shoot the messenger?
Hij post een filmpje van een Oekrainer die liever niet verplicht naar het front gestuurd wordt om daar op enige moment te sterven.
Ik snap dat vanuit Westers gezichtspunt men dat liever niet ziet -niet benoemen in de media, weg modereren op fora, ministers die er geen aandacht aan schenken- maar toch is het belangrijk dat wij dat wel beseffen. Waarom zouden wij dat niet willen bespreken?
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Russen voor mij dat verwijt wordt gemaakt. Daar komen de witte zakken ook terug, maar daar lijkt er wel meer openheid voor te zijn en probeert men dat onderwerp niet te vermijden in de publieke ruimte.
Tuurlijk willen we het niet zien.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap dat vanuit Westers gezichtspunt men dat liever niet ziet -niet benoemen in de media, weg modereren op fora, ministers die er geen aandacht aan schenken- maar toch is het belangrijk dat wij dat wel beseffen. Waarom zouden wij dat niet willen bespreken?
"Daar hoor je de MSM niet over!!!', "Oh en deze 30 artikelen dan?" deeltje 5432quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:58 schreef bleiblei het volgende:
Bronnen:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ctief-behalve-oorlog
https://www.nu.nl/spannin(...)n-tot-terugkeer.html
https://www.vn.nl/oekraiense-mannen-in-nederland
3 Nederlandse "MSM" bronnen waarin staat dat mannen het land niet uit mogen omdat ze het leger in moeten. Hell, zelfs het verguisde NOS staat ertussen "liegende staatstelevisie!!!"
Zie wel een lichte drop bij de counterstrike games.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:20 schreef michaelmoore het volgende:
Het einde van het Internet in Rusland lijkt op een capitulatie , je vraagt je af of Putin dit zelf doet of niet
Bekijk deze YouTube-video
Is gewoon algemeen bekend hoor.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:58 schreef bleiblei het volgende:
Bronnen:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ctief-behalve-oorlog
https://www.nu.nl/spannin(...)n-tot-terugkeer.html
https://www.vn.nl/oekraiense-mannen-in-nederland
3 Nederlandse "MSM" bronnen waarin staat dat mannen het land niet uit mogen omdat ze het leger in moeten. Hell, zelfs het verguisde NOS staat ertussen "liegende staatstelevisie!!!"
Qua modereren; een admin heeft het ondertussen gelezen en niet weggemod. Ik wil best voor je op het nsb knopje rammen, maar ondanks dat het bullshit is, overtreed je geen regels dus acht ik de kans klein dat het verdwijnt (itt. Vele andere posts van je die na een NSB actie van mijn kant, terecht de vergetelheid in verdwenen zijn).
Op social media is het ook veel rustigerquote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zie wel een lichte drop bij de counterstrike games.
Als die echt in klappen dan pas komt het volk in opstand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |