Bol.com verkoopt dezelfde meuk als Temu. Dus of je het nou rechtsreeks koopt of via Bol.com, het maakt geen reet uit. Je sponsort China.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:41 schreef Telefoonvork het volgende:
De oplossing is simpel: bedrijven die uit China inkopen geen subsidies of gunningen geven. Eens kijken hoe lang men nog bij de Chinezen koopt.
Als ik online koop, koop ik trouwens bij Bol.com, niet bij de een of andere Chinese reus die rommel levert. Aan de andere kant: ik ben er niet vies van om werk van Chinese auteurs (boeken/films) te kopen, maar dan wel bij bol.com.
Tja, en dan kost het maar wat extra. Ik wil bol graag in stand houden.
Het uithollen en afhankelijk maken van de EU is niet goed. Daar moet echt actie tegen ondernomen worden.
Dat mag misschien zo zijn, maar er zijn toch een paar grote verschillen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:32 schreef AgLarrr het volgende:
Geen idee, maar ironisch genoeg is de verdeling van welvaart in Communistisch China vergelijkbaar met die in de VS. Ergo: een paar superrijken en heel veel armen. Ze gaan daar langzaam naar een vergelijkbaar oligarchisch systeem toe ook, waarbij erfelijkheid een rol begint te spelen - aldus de Economist deze week.
996 is al een paar jaar illegaal in China. Het gebeurt nog weleens, maar dat wordt hard gestraft.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:35 schreef 215 het volgende:
Is in China niet de 996 werkweek? Dus zes dagen per week van negen tot negen uur werken?
Dan mag je 90% van de elektronica in je huis weggooien en niets nieuws meer kopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Inderdaad opzouten met die troep
Kan, maar ik ben geen Chinezenpijper zoals jijquote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan mag je 90% van de elektronica in je huis weggooien en niets nieuws meer kopen.
Energietransitie ook stoppen, want niet haalbaar zonder zonnepanelen uit China.
Ongeveer hetzelfde als Nederland. Wel fors lager voor lage inkomens vergeleken met Nederland.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:32 schreef LXIV het volgende:
Is in communistisch China de belastingdruk ook zo hoog dat het de moeite nauwelijks loont je nog in te spannen?
Standaard cupfighter racistische reactie. Had dat over een andere bevolkingsgroep gezegd, en je stond er meteen bijquote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kan, maar ik ben geen Chinezenpijper zoals jij
Nep figuur
De helft is tegenwoordig dropship uit China ja. Wat best geinig is wanneer je je realiseert dat die Temu troep in China niet verkocht wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:27 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Bol.com verkoopt dezelfde meuk als Temu. Dus of je het nou rechtsreeks koopt of via Bol.com, het maakt geen reet uit. Je sponsort China.
De Chinese strategie is het opkrikken van mensen aan de bodem en het leven daarvan verbeteren i.p.v. de focus te leggen op hogere belastingen om de inkomens gelijker te maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Geen idee, maar ironisch genoeg is de verdeling van welvaart in Communistisch China vergelijkbaar met die in de VS. Ergo: een paar superrijken en heel veel armen. Ze gaan daar langzaam naar een vergelijkbaar oligarchisch systeem toe ook, waarbij erfelijkheid een rol begint te spelen - aldus de Economist deze week.
Nep links figuurquote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Standaard cupfighter racistische reactie. Had dat over een andere bevolkingsgroep gezegd, en je stond er meteen bij![]()
"Ik vind de overheid in China stom, dus nu gebruik ik 'Chinezen' als denigrerende term!!!!"
Hele bevolkingsgroepen wegzetten als sub-human zoals jij doet, is wel echt links?quote:
En deze Belgische knakker komt daar nu pas achter. Europa is allang verleden tijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 15:53 schreef Kottnauer het volgende:
De EU organiseert zijn eigen ondergang op basis van de zelfverzonnen klimaatreligie.
Paaseiland in het groot.
Ik pretendeer niet overdadig links te zijn zoals jij doetquote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hele bevolkingsgroepen wegzetten als sub-human zoals jij doet, is wel echt links?
China installeert in een jaar tijd in hun eentje meer klimaatneutrale energie dan de rest van de wereld bij mekaar opgeteld.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 15:53 schreef Kottnauer het volgende:
De EU organiseert zijn eigen ondergang op basis van de zelfverzonnen klimaatreligie.
Paaseiland in het groot.
"Niet overdadig links" is wel een understatement. Ik ken zelfs extreemrechtse FvD'ers die vredelievender zijn dan dat ze bevolkingsgroepen zoals jij wegzet als minder waard dan menswaardig.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet overdadig links te zijn zoals jij doet
Je bent gewoon aandachtsgeil en nep met je vrouwenprofiel
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:51 schreef Cupfighter het volgende:
Die kut Chinezen doen toch waar ze zin in hebben
quote:
In de Verenigde Staten hebben veel mensen meerdere banen omdat ze het inkomen nodig hebben om rond te komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
996 is al een paar jaar illegaal in China. Het gebeurt nog weleens, maar dat wordt hard gestraft.
Ironisch gezien is de praktijk in de VS wel legaal.
Ja ik vertrouw dat volk gewoon niet,quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
"Niet overdadig links" is wel een understatement. Ik ken zelfs extreemrechtse FvD'ers die vredelievender zijn dan dat ze bevolkingsgroepen zoals jij wegzet als minder waard dan menswaardig.![]()
En dan durf je nog te spreken over mensen die op anderen neerkijken.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Uiteraard. Tot de industriële revolutie gingen klimaat en economie hand in hand. Vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 19:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het klimaat en de economie kunnen hand in hand.
Het is niet dat het in China efficiënter kan, China gebruikt hun economie als oorlogsmiddel. Ze zijn er niet vies van om bedrijven met staatssubsidie flink te laten produceren om dat vervolgens in andere landen goedkoop aan te bieden en de lokale industrieën weg te concurreren omdat die zoals in de EU geen staatssteun mogen ontvangen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:13 schreef gwn_een_user het volgende:
je kunt bepaalde dingen niet stoppen, zoals bijv de opkomst van AI en dergelijke. de opkomst van de chinese economie is net zoiets. heeft onze eigen economie nog wel bestaansrecht als china het allemaal veel efficiënter kan?
het feit dat china zo snel, goedkoop, en in hoge hoeveelheden goederen kan vervaardigen, betekent een stijging in de mondiale welvaart, dus ook in armere landen, die veelal "made in europe" niet kunnen betalen. voor een land in zuidoost-azië of afrika is een chinese EV van ¤10k een zegen voor de ontwikkeling, terwijl die europese ¤40k EV onbereikbaar is.
de WTO is ontworpen voor een wereld die niet meer bestaat. het chinese model vind ik juist goed, want zij houden de eigenaarschap over hun bedrijven, juist door die staatssteun. hier in het westen laten wij ons door de vrije markt compleet opkopen. staatskapitalisme vs liberaal kapitalisme enzo
ikzelf koop overigens precies nul van chinese webshops, maar dat is simpelweg omdat ik erg weinig dingen koop. ik bestel misschien een paar keer per jaar iets, en dan vooral een vervangende lamp of toner voor de printer.
ik zou dus zeggen, mr. wever, WIJ verwoesten onszelf, niet china.
dan volg jij het allemaal niet zo goed. china is wél efficiënter.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 20:21 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is niet dat het in China efficiënter kan, China gebruikt hun economie als oorlogsmiddel. Ze zijn er niet vies van om bedrijven met staatssubsidie flink te laten produceren om dat vervolgens in andere landen goedkoop aan te bieden en de lokale industrieën weg te concurreren omdat die zoals in de EU geen staatssteun mogen ontvangen.
De auto industrie is daar een mooi voorbeeld van, die worden in China in leven gehouden met flinke staatssubsidies waardoor we hier in de EU overspoelt worden met goedkopere auto's en de eigen industrieën kapot gaan en we staan erbij en kijken er naar want helpen mag niet want dat is staatssteun en dat is verboden in de EU vanwege oneerlijke concurrentie.
Maar als een ander land met staatssteun een product produceert en het hier op de markt pleurt is dat schijnbaar geen probleem en geen oneerlijke concurrentie.
Ondertussen de winkels als kruidvat, action en enz verkopen de zelfde troep maar veel duurder.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 15:52 schreef inslagenreuring het volgende:
Daarom: zet je af tegen chinese rotzooi. Brengt alleen maar ellende.
Geen Teemu geen goedkope elektrische baggerwagen, geen huawei, geen tiktok.
Weg met die bagger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |