abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:53:28 #76
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220392650
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het lijkt me inderdaad zeer verstandig dat Jetten afstand neemt van uiterst rechts. Dus geen enkele toenadering zoeken tot PVV. JA21, etc.
Mijn hemel :')
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:54:37 #77
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220392660
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:51 schreef Cruzinats het volgende:
Die flapdrol kan beter het land gaan besturen. De speciale operatie in Iran en de gevolgen daarvan is de eerste krachtmeting voor dit kabinet en het Boeler I schittert door zijn afwezigheid

Jetten: "We zien wel en anders kijken we nog wel even".
Ik heb liever dat hij naar binnen kijkt en zich zorgen maakt om het groeiende extremisme in Nederland, van de islam en alt right, dan dat hij naar buiten kijkt en al zijn tijd besteed aan een conflict ver weg waar we hooguit een figurantenrol in kunnen spelen.

Rare prioriteiten heb jij
Laffe huichelaar
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:56:26 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220392673
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik heb liever dat hij naar binnen kijkt en zich zorgen maakt om het groeiende extremisme in Nederland, van de islam en alt right, dan dat hij naar buiten kijkt en al zijn tijd besteed aan een conflict ver weg waar we hooguit een figurantenrol in kunnen spelen.

Nee sommigen zien deze crisis meteen als aanleiding om hun hand op te houden bij de regering.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:58:17 #79
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220392687
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee sommigen zien deze crisis meteen als aanleiding om hun hand op te houden bij de regering.
Ik dacht dat ze ook bezig waren met de energieprijzen voor Nederland. Blijkbaar heerst er een soort opmerkelijk idee dat een premier/kabinet zich uitsluitend met een onderwerp tegelijk bezig kan houden
Laffe huichelaar
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:58:27 #80
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220392689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dit is toch een redelijk genuanceerd verhaal? Ja, antisemitisme bij de conservatieve islam is een probleem, maar het probleem is breder in de maatschappij een probleem en er moet naar het hele probleem gekeken worden en niet naar één deel van het probleem. Want ook in de zogeheten 'manosphere', waar meer en meer jongeren aan ten prooi vallen, tiert antisemitisme welig. Meer en meer roomblanke mannen gaan die kant op.

Door dat te constateren praat je antisemitisme bij moslims niet goed. Maar trek je het probleem wel zo breed als het is. Nederland wordt steeds conservatiever, door allerlei bewegingen waaronder de islam. Dus vrouwenrechten staan onder druk, homorechten staan onder druk, jodenhaat neemt toe.

Ik vind het jammer dat veel moslimhaters niet zien dat hetzelfdd extreme conservatisme waardoor veel te veel moslims problemen veroorzaken aan de andere kant voor evenveel problemen gaat zorgen. Ik heb niet graag een land vol moslims, maar een land vol met Tatevolgers, figuren in die manosphere is niet beter. Die groep gaat nu allemaal naar het FvD omdat zij datzelfde conservatisme voorstaan
Antisemitisme komt voor in voetbalstadions omdat we een club in Nederland hebben die naar zichzelf refereert als 'superjoden'. Dan kan je je afvragen of het daadwerkelijk over Joden gaat of om de supporters van dat ene marginale clubje uit amsterdam.

99% van het antisemitisme komt vanuit de Islamitische en extreemlinkse hoek. Kansloze poging om dit te framen als een breed maatschappelijk probleem, terwijl de usual suspects vaak heel makkelijk te identifieren zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cruzinats op 20-03-2026 22:35:48 ]
pi_220392692
quote:

[..]
Het lijkt me inderdaad zeer verstandig dat Jetten afstand neemt van uiterst rechts. Dus geen enkele toenadering zoeken tot PVV. JA21, etc.
Dat weet ik zo net niet. Daar worden de stemmers rebelser van en zal bevestigen wat ze al vinden. Namelijk dat er niet naar ze geluisterd wordt.
De onvrede over het beleid zal groeien, dus deze partijen ook.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:59:43 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220392696
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dit is toch een redelijk genuanceerd verhaal? Ja, antisemitisme bij de conservatieve islam is een probleem, maar het probleem is breder in de maatschappij een probleem en er moet naar het hele probleem gekeken worden en niet naar één deel van het probleem. Want ook in de zogeheten 'manosphere', waar meer en meer jongeren aan ten prooi vallen, tiert antisemitisme welig. Meer en meer roomblanke mannen gaan die kant op.

Door dat te constateren praat je antisemitisme bij moslims niet goed. Maar trek je het probleem wel zo breed als het is. Nederland wordt steeds conservatiever, door allerlei bewegingen waaronder de islam. Dus vrouwenrechten staan onder druk, homorechten staan onder druk, jodenhaat neemt toe.

Ik vind het jammer dat veel moslimhaters niet zien dat hetzelfdd extreme conservatisme waardoor veel te veel moslims problemen veroorzaken aan de andere kant voor evenveel problemen gaat zorgen. Ik heb niet graag een land vol moslims, maar een land vol met Tatevolgers, figuren in die manosphere is niet beter. Die groep gaat nu allemaal naar het FvD omdat zij datzelfde conservatisme voorstaan
Het is niet hetzelfde. Onder moslims is het met name diep religieus gedreven, in de manosphere met name complotgedreven.

Het laatste sentiment leeft in Nederland voor nu nog minder dan het eerste. Dit kan veranderen als je ziet hoe snel het zich heeft verspreid bij de Amerikaanse jeugd. Maar voor nu moet je beginnen met het aanpakken van antisemitisme waar het nu het meest prominent is, dat is binnen de Islamitische gemeenschappen.

Dus niet 'een aantal' of 'sommige' maar echt 'de Islamitische gemeenschappen'. Het is niet voor niets dat het antisemitisch geweld van november 2024 in Amsterdam en recent ook weer met verschillende pogingen tot een aanslag allemaal uit de Islamitische hoek komen. Ook onderzoek toont aan dat antisemitisme een groot probleem is in de gehele Islamitische wereld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:00:02 #83
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220392698
Racisme, of fascisme roepen heeft gewoon niet meer het effect dat het vroeger had.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220392719
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:58 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat weet ik zo net niet. Daar worden de stemmers rebelser van en zal bevestigen wat ze al vinden. Namelijk dat er niet naar ze geluisterd wordt.
De onvrede over het beleid zal groeien, dus deze partijen ook.
Ach, we weten ook dat het voor die figuren nooit of te nimmer genoeg zal zijn…..
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:09:24 #85
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220392757
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het getuigt altijd van goed bestuur als de prioriteit ligt op het zwartmaken van de oppositie.

We vragen Rob jetten toch ook niet afstand te nemen van de pedofilie binnen zijn partij omdat er toevallig merkwaardig veel pedo's binnen D66 actief blijken te zijn?
  Admin vrijdag 20 maart 2026 @ 22:10:07 #86
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_220392760
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 22:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maakt openlijke die <Knip> drek kunnen spuien je gelukkiger?
Nou nou nou, ik dacht dat je weer net zo leuk was geworden als toen je nog student was. Maar helaas

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 20-03-2026 23:46:49 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:12:40 #87
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220392776
Wat een gladde huichelaar is die Jetten ook. Probeert nu punten te scoren omdat ie weet dat dit nu een hot item is. Glibberige wolf in schaapskleren 🤮🤮🤮🤮

Toont zijn ware aard!!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:20:13 #88
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220392813
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 22:09 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het getuigt altijd van goed bestuur als de prioriteit ligt op het zwartmaken van de oppositie.

We vragen Rob jetten toch ook niet afstand te nemen van de pedofilie binnen zijn partij omdat er toevallig merkwaardig veel pedo's binnen D66 actief blijken te zijn?
Dat zou je niet hoeven vragen, dat zou hij uit zichzelf al gedaan hebben, zonder voorbehoud. Zo gek is dst namelijk niet, D66 zou zoch doodschamen als een kandidaat raadslid pedo zou blijken, zeker als het om tientallen gaat
Laffe huichelaar
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:21:13 #89
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220392817
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is niet hetzelfde. Onder moslims is het met name diep religieus gedreven, in de manosphere met name complotgedreven.

Het laatste sentiment leeft in Nederland voor nu nog minder dan het eerste. Dit kan veranderen als je ziet hoe snel het zich heeft verspreid bij de Amerikaanse jeugd. Maar voor nu moet je beginnen met het aanpakken van antisemitisme waar het nu het meest prominent is, dat is binnen de Islamitische gemeenschappen.

Dus niet 'een aantal' of 'sommige' maar echt 'de Islamitische gemeenschappen'. Het is niet voor niets dat het antisemitisch geweld van november 2024 in Amsterdam en recent ook weer met verschillende pogingen tot een aanslag allemaal uit de Islamitische hoek komen. Ook onderzoek toont aan dat antisemitisme een groot probleem is in de gehele Islamitische wereld.
Het laatste sentiment is in Nederland véél harder aan het groeien dan je denkt en harder dan de islam
Laffe huichelaar
pi_220392873
Het versterkt het 'wij tegen tegen de rest' sentiment wat al heerst bij FvD. Bij volgende verkiezingen staat iedereen weer verbaasd te kijken aan de talkshowtafel over hoe het toch kan dat ze zoveel stemmen krijgen.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_220392876
Ik zie geen antisemitische standpunten in het partijprogramma staan.
De betreffende mensen hebben ook niet vanuit een Forum-achtige hoedanigheid antisemitische uitspraken gedaan.
En ook niet recent.
Of wel?

En natuurlijk moet je antisemitisme bestrijden.
Maar misschien is het slimmer om het daar aan te pakken waar je het ziet. Waar het daadwerkelijk gebeurt.
pi_220392919
Davide Heijmans, de vrouw van Thierry Baudet is zelf Joods. Ik vind het nogal verwarrend allemaal dat complot denken van Jetten.
Ik denk dat ze appjes op laag water aan het zoeken zijn. Ik had evengoed die leden eruit geflikkerd hoor. Maar ik vermoed dat men dan gewoon weer wat anders gaat zoeken omdat het natuurlijk helemaal niet echt over die paar appjes gaat. FVD is een sta in de weg om heel andere en omvangrijker redenen. Anders hadden ze andere partijen ook regelmatig huilend moeten vragen om van alles en nog wat “afstand te nemen”.
Nu is het schoppen tegen FVD alleen maar reclame gebleken vanwege dit soort hypocrisie
Mensen die deze valse politieke spelletjes zat zijn kijken daar doorheen en stappen over al dat gejank heen recht naar het stembureau.
De rel heeft goed geholpen. En nog hebben ze het niet door daar Jetten er nog een schepje hypocrisie bovenop doet.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220392945
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 22:45 schreef Monomeism het volgende:
Davide Heijmans, de vrouw van Thierry Baudet is zelf Joods. Ik vind het nogal verwarrend allemaal dat complot denken van Jetten.
Ik denk dat ze appjes op laag water aan het zoeken zijn. Ik had evengoed die leden eruit geflikkerd hoor. Maar ik vermoed dat men dan gewoon weer wat anders gaat zoeken omdat het natuurlijk helemaal niet echt over die paar appjes gaat. FVD is een sta in de weg om heel andere en omvangrijker redenen. Anders hadden ze andere partijen ook regelmatig huilend moeten vragen om van alles en nog wat “afstand te nemen”.
Nu is het schoppen tegen FVD alleen maar reclame gebleken vanwege dit soort hypocrisie
Mensen die deze valse politieke spelletjes zat zijn kijken daar doorheen en stappen over al dat gejank heen recht naar het stembureau.
De rel heeft goed geholpen. En nog hebben ze het niet door daar Jetten er nog een schepje hypocrisie bovenop doet.
Je moet ze aanpakken op daadwerkelijke standpunten. Niet op oude shit van lokale lui van decennia of jaren geleden.

Ik zou als De Vos zijnde hier heel hard om lachen. Laat maar zien waar antisemitisme in het programma staat. Bovendien is het minachting naar de kiezers die wel op Forum gestemd hebben.

Ik zou het spelletje ook niet gaan meespelen. Lidewij moet zich niet verlagen tot ditzelfde niveau en bijv Jetten gaan vragen afstand van pedofiele elementen in zijn partij te nemen.
Het beste is gewoon zakelijk en niet emotioneel te reageren. En vragen wanneer ie eens begint met leveren voor Nederland. En of dit nu is waar hij zijn tijd aan wil besteden.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:55:10 #94
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220392952
quote:

[..]
Het lijkt me zeer verstandig dat Jetten zich eens richt op de problemen waar Nederland momenteel mee te maken heeft en wat de visie is om daarmee om te gaan voor een periode verder dan morgen.
pi_220393011
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 22:52 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je moet ze aanpakken op daadwerkelijke standpunten. Niet op oude shit van lokale lui van decennia of jaren geleden.

Ik zou als De Vos zijnde hier heel hard om lachen. Laat maar zien waar antisemitisme in het programma staat. Bovendien is het minachting naar de kiezers die wel op Forum gestemd hebben.

Ik zou het spelletje ook niet gaan meespelen. Lidewij moet zich niet verlagen tot ditzelfde niveau en bijv Jetten gaan vragen afstand van pedofiele elementen in zijn partij te nemen.
Het beste is gewoon zakelijk en niet emotioneel te reageren. En vragen wanneer ie eens begint met leveren voor Nederland. En of dit nu is waar hij zijn tijd aan wil besteden.
Ze reageren duidelijk gespeeld “geschokt”.
Politiek bedrijven middels krokodillen tranen en duidelijk geacteerde verontwaardiging, door voortdurend anderen maar constant te beschuldigen van vermeend antisemitisme, omdat het henzelf verder helpt, is in mijn ogen misbruik maken van, en over de ruggen van de Joodse gemeenschap voor de eigen agenda. Dat kun je net zo goed antisemitisme noemen.

Edit: moeilijk lopende te lange zin aangepast

[ Bericht 1% gewijzigd door Monomeism op 20-03-2026 23:29:39 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220393026
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 23:20 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ze reageren duidelijk gespeeld “geschokt”.
Politiek bedrijven middels krokodillen tranen en duidelijk geacteerde verontwaardiging, door voortdurend anderen maar constant te beschuldigen van vermeend antisemitisme, maar voor een eigen agenda, en omdat het henzelf verder helpt voor hun doelen, is in mijn ogen misbruik maken van, en over de ruggen van de Joodse gemeenschap. Dat kun je net zo goed antisemitisme noemen.
Het gaat ook maar een kant op.. die van de eigen politieke agenda.

Want dezelfde vraag kan ook gesteld worden aan een stuk of vijf andere partijen. Zoals de SP, GroenLinks, Denk, partij voor de dieren en de PvdA. En aan zijn eigen partij trouwens ook.

Smerig over de rug van de kleine joodse gemeenschap in Nederland je partijpolitiek bedrijven.
pi_220393054
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:28 schreef timmmmm het volgende:
Omgekeerde wereld, bij die partij zijn ze zo ziek dat De Vos alleen bij de gedachte je tegen jodenhaat uit te spreken al verontwaardigd reageert.
Nemen we al weddenschappen aan op welke Fok! user ze is?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220393055
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 23:26 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het gaat ook maar een kant op.. die van de eigen politieke agenda.

Want dezelfde vraag kan ook gesteld worden aan een stuk of vijf andere partijen. Zoals de SP, GroenLinks, Denk, partij voor de dieren en de PvdA. En aan zijn eigen partij trouwens ook.
Met soms veel kwalijker voorbeelden en gevolgen. Maar je mag het daar niet over hebben. Die tegenwerpingen mag je niet gebruiken. Daar hebben ze ook iets op gevonden om zo’n discussie te smoren.
Dan doe je namelijk aan een “whataboutism” En dat mag echt niet.
― Thomas Sowell
pi_220393070
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 23:36 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Met soms veel kwalijker voorbeelden en gevolgen. Maar je mag het daar niet over hebben. Die tegenwerpingen mag je niet gebruiken. Daar hebben ze ook iets op gevonden om zo’n discussie te smoren.
Dan doe je namelijk aan een “whataboutism” En dat mag echt niet.
Hij noemt 'spreekkoren in voetbalstadions' als voorbeeld van antisemitisme. Dit is gewoon een afleiding van andere plekken waar antisemitisme nog een veel groter probleem is. Laf van hem.
Hij heeft de ballen van een Mona Keijzer niet .
  vrijdag 20 maart 2026 @ 23:51:44 #100
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220393106
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 23:40 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hij noemt 'spreekkoren in voetbalstadions' als voorbeeld van antisemitisme. Dit is gewoon een afleiding van andere plekken waar antisemitisme nog een veel groter probleem is. Laf van hem.
Hij heeft de ballen van een Mona Keijzer niet .
Ach man, die D66-ers weten nog niet eens wat buitenspel is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')