quote:were a British band formed by the comedians and writers Tony Hawks and Paul Boross. The group became famous with their 1987 song "Stutter Rap", an original song in the style of the then-popular rap song "No Sleep till Brooklyn" by the Beastie Boys
Goed genoeg.quote:
Wiequote:"Lean On" is een single vanen de Franse DJ
. In het nummer zijn er ook vocalen te horen van de Deense zangeres
.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:59 schreef iggyinthehouse het volgende:
Major Lazer, DJ Snake en Mo (Met een streepje)
quote:How I was a girl back then, you a terrible dream
If I had told myself and promised myself
If I had closed it off, away with the sadness
And I would forget it, but I can't manage it again
Because the pain remains, it runs deeper than that
I would kill just to forget your words
Because that shitty feeling that started back then
That will never go away, and you did
quote:
Dat is 2.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:31 schreef Berkery het volgende:
1 Froukje - Ik wil dansen
8 Goldband - Noodgeval
Dat zijn ze alle 10.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
2 Kris Kross Amsterdam, Antoon, Sigourney K - Vluchtstrook
3 is Prins S en de Geit. Heet dat lied Keiblij Kinderboerderij ofzo?
4 Hang Youth - Belastingdienst
5 Antoon - Hallo
6 Flemming - Paracetamollen
7 Merol - Lekker met de Meiden
10 Donnie/Rene Froger - Bon Gepakt
Euh…quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik tel er twee met Ramses en Rob.
Kan ik niet lezen? Lange dagquote:
Ik heb maandag het album er al bij gepakt, dus ik begrijp op zich wel hoe of wat…quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan ik niet lezen? Lange dag
Wie met wat?quote:Fourtytwo-thirtynine-fiftysix
Ja zoek ik net een nieuwe vraag, dit is ook prima. Je mag het puntje hebben hoorquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En dan Circus Custers en Nol Havens
Je bent in vorm. Peter te Bos en Marco Bakker hadden we ook nog.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En Hans de Booij omdat ik me schuldig voel over Rob.
Nah, ga maar door met deze..ik hou niet van lepelpuntenquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja zoek ik net een nieuwe vraag, dit is ook prima. Je mag het puntje hebben hoor
Da's ook juist ja. Jij en @n00biedoobiedoo vechten maar uit wie de volgende vraag stelt!quote:
Indeed.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:39 schreef iggyinthehouse het volgende:
David Bowie, Boyzone, Gabrielle, Suzanne Vega, Elton John die ik me nog kan herinneren
quote:The first version became a hit in nightclubs, being played by underground DJs. This version included a sample of the song "Fast Car" by Tracy Chapman, but because of copyright reasons, the sample had to be removed.
Qua vervolgvraag zit je wel in de goede hoek...maar het antwoord is foutquote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:44 schreef PPL het volgende:
Op basis van periode, dat het een vervolgvraag is en iets met een sample:
Tom's Diner - DNA feat Suzanne Vega
1+1=3quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:05 schreef iggyinthehouse het volgende:
2 brothers on the 4th floor hadden ook een hit met de titel van dit nummer
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:26 schreef PPL het volgende:
[..]
1+1=3
Dat moet dan Dreams zijn en Gabrielle?
Tha Baron MC…quote:Op zaterdag 28 maart 2026 00:05 schreef PPL het volgende:
Even door op 2 brothers on the 4th floor: voor D-Rock en Desray hadden we deze gast.
WIe is dit?
[ afbeelding ]
Da Baron MC was the one who did itquote:
Hier hoor je 'm ook nog, rond de 1e minuut tijdens het intro:quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:45 schreef PPL het volgende:
[..]
Da Baron MC was the one who did it
1, 2, 3 hit it
Stand 2026:quote:
quote:Go home, get ahead, light-speed internet
I don't wanna talk about the way that it was
Leave America, two kids follow her
I don't wanna talk about who's doin' it first
And so it isquote:
And so it isquote:
Welk nummer?quote:Billy left his home with a dollar in his pocket
And a head full of dreams
He said somehow, someway
It's gotta get better than this
Patti packed her bags
Left a note for her mama
She was just seventeen
There were tears in her eyes
When she kissed her little sister goodbye
Ik pas…quote:Op zondag 5 april 2026 08:16 schreef camilero het volgende:
Nou, ik hoop dat deze vraag vandaag of morgen beantwoord wordt, anders wordt het een beetje eieren na pasen....
Wat is het vandaag?quote:Op zondag 5 april 2026 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik weet wel wie, maar de wat weet ik nie.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:48 schreef iggyinthehouse het volgende:
Easter van Patty Smith group
ik zag het in BTN (because the night)
quote:Spotlights, my life live up
My fingers tremble, don't ever stop
I sit, refrain the questions in the eyes
I'm wide awake, I wonder why
Is this for real or just a lie?
Don't you know I'd be the one that cries?
met?quote:Op vrijdag 10 april 2026 09:54 schreef PPL het volgende:
Omdat het een vervolgvraag is: Patty & Shift?
quote:
quote:Toen MTV de clip voor het eerst uitzond, was nog niet meteen duidelijk hoe blijvend de impact zou zijn.van
groeide echter uit tot een icoon dat het beeld van de jaren tachtig definitief zou kleuren.
, een van de meest gedistingeerde figuren uit de popmuziek, stond strak in beeld: een wit dinerjack, zwarte pantalon en bijpassende stropdas. Achter hem fungeerden vijf verveeld kijkende fotomodellen in minirok als zijn band. Op het hoogtepunt van MTV’s invloed nestelde de clip zich in het collectieve geheugen. Toch was het onthaal destijds niet onverdeeld positief. Feministische organisaties riepen de zender op de video te weren.
zei daarover in een interview uit 1994: ‘Die dames zijn pas in de clip gemonteerd toen ik de studio al uit was; ik heb ze nooit ontmoet. Maar ik moet er sindsdien wel mee leven.’
Had niet verwacht dat het zo snel geraden zou worden.quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:44 schreef iggyinthehouse het volgende:
klinkt als Addicted to Love van Robert Palmer?
quote:Yes, they tried to break my power
Oh, I still can feel the pain
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 11 april 2026 06:44 schreef bartrid het volgende:
Dat is de beroemde Roland tr808 drum machine.
quote:are an English electronic music group formed in 1987 in Manchester[2] by Graham Massey, Martin Price and Gerald Simpson.
quote:is a song by the British musical act
, a studio production group formed by producer Tim Simenon originally as the Rhythm King All Stars, with producer Pascal Gabriel and Adele Nozedar from Indians in Moscow involved too.
Fromfirst album, the track largely consists of samples, like other hits of the time such as "Pump Up the Volume" by M/A/R/R/S and "Theme from S'Express" by S'Express.
was first released on Simenon's own Mister-Ron label in 1987. It debuted at number five on the UK Singles Chart on 20 February 1988, and peaked at number two a week later. It was also a hit in Europe, reaching the top 10 in at least five countries, and in New Zealand, where it peaked at number five. It reached number one on the US Billboard Hot Dance Club Play chart for one week and is
only chart hit in the US.
Stand 2026:quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:36 schreef bartrid het volgende:
Tim Simenon, dus bomb the bass. Beat dis?
quote:Never badder than bad 'cause the brother is madder than mad
At the fact, it's corrupt like a senator
Soul on a roll, but you treat it like soap on a rope
Wat isquote:Late 2001 was not a good time to be in a band called Anthrax. In the wake of the 9/11 terror attacks, as a wave of fear swept America, five people died when letters filled with anthrax powder were mailed to Democratic party offices and media outlets. In an age of heightened paranoia, Anthrax's name was all over the news, for all the wrong reasons.
"This isn't the kind of exposure we want or need," frontman Scott Ian told the Washington Post. "It's as though it's 1937 and I'm a bandleader named Freddie Hitler. Maybe we should change the name now. A friend suggested '.'"
Anthrax did more than think about changing their name: they actually announced it. In a press release published on the band's website on October 10, Ian wrote, "In light of current events, we are changing the name of the band to something more friendly:."
quote:Chuck Berry keerde van 1970 tot 1973 terug naar Chess. Het album Back Home uit 1970 leverde geen hitsingles op, maar in 1972 bracht Chess een live-opname uit van "", een novelty-nummer dat hij in een andere versie, "My Tambourine", had opgenomen op zijn LP From St. Louie to Frisco uit 1968. Dit nummer werd zijn enige nummer 1-hit in de Billboard 100.
quote:Baa aramba baa bom baa barooumba
Baa aramba baa bom baa barooumba
quote:We cannot, we cannot allow
That treasonous remark
We must, must show them now
We don't mean to lark
Vind het nog altijd een te gek nummerquote:Op donderdag 16 april 2026 16:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
The Right Side Won - What Fun (uit Haarlem)
Eens, catchy, lekker up-tempo en vaak nog op diverse actuele situaties te plakken.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:46 schreef iggyinthehouse het volgende:
Vind het nog altijd een te gek nummer
quote:Het land waar alles kan en mag,
Geen uniform is heilig,
Een vrouw die wordt weer aangerand,
En je oma is nergens veilig.
Nooit geweten dat die Nederlands warenquote:Op donderdag 16 april 2026 16:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
The Right Side Won - What Fun (uit Haarlem)
Ik ook niet!quote:Op donderdag 16 april 2026 17:32 schreef bartrid het volgende:
[..]
Nooit geweten dat die Nederlands waren
quote:Op donderdag 16 april 2026 17:32 schreef bartrid het volgende:
[..]
Nooit geweten dat die Nederlands waren
Shit, had ik mijn mond moeten houden en de vraag moeten stellen waar de band vandaan kwam…quote:
quote:Op donderdag 16 april 2026 17:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Shit, had ik mijn mond moeten houden en de vraag moeten stellen waar de band vandaan kwam…
1000 spuiten op het strandquote:Op donderdag 16 april 2026 16:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eens, catchy, lekker up-tempo en vaak nog op diverse actuele situaties te plakken.
Volgende vraag in het kader van actuele teksten:
Wat van wie?
[..]
De titel is net als de songtekst een parodie op het origineel…quote:Op vrijdag 17 april 2026 00:06 schreef slaveloos het volgende:
[..]
1000 spuiten op het strand
Een joint bij het ontbijt
Van vormfout titel weet ik niet
quote:Op donderdag 16 april 2026 17:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Shit, had ik mijn mond moeten houden en de vraag moeten stellen waar de band vandaan kwam…
Ik had het ook al gezegdquote:
15 Miljoen Wensen is het, maar omdat je de best lastig te raden uitvoerenden wist, vind ik dat voldoende…quote:
Chips en drop en stimorol!quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef slaveloos het volgende:
Hoe heette de uitvoering van drank en drugs van Lil Kleine en Ronnie Flex die meer geschikt was voor een jeugdig publiek
Bijna...quote:
Net andersom maar kniesoor die etc...quote:
Zekerquote:
Volgens mij doet de gitarist ook backing vocals?quote:Op dinsdag 21 april 2026 14:03 schreef Bargehassus het volgende:
Welke bekende zanger doet de backing vocals op Nikita van Elton John en welke bekende artiest speelt er op gitaar?
Dat sluit ik niet uit, maar zag ik zo snel niet op Wiki. Maar ik ben in ieder geval op zoek naar twee personen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 15:14 schreef camilero het volgende:
[..]
Volgens mij doet de gitarist ook backing vocals?
'Ladies and gentleman, mister Elton John!!'quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:07 schreef Bargehassus het volgende:
De helft van het antwoord is een soort vervolgvraag.
Dat is al vast eentje correct.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Ladies and gentleman, mister Elton John!!'
George Michael zal wel de achtergrondzanger zijn…
quote:
quote:In 1991, Kershaw's song "" appeared on the soundtrack to the British film Buddy's Song, and in the American film Doc Hollywood. "
" became a UK No. 1 hit for the star of Buddy's Song,
Denk dat ik de song wel weet, maar de uitvoerende schiet me niet te binnen…quote:Op woensdag 22 april 2026 07:52 schreef bartrid het volgende:
de enige echte die het weet, krijgt het punt.
quote:was een Britse rockband, die in 1976 werd opgericht in Londen en waarvan de oorspronkelijke bandleden Peter Perrett, Alan Mair, John Perry en Mike Kellie waren, die in 1982 voor het eerst werden ontbonden. Ze werden geassocieerd met punk, powerpop en hardrock, met merkbare invloeden van psychedelia.
werden in 2007 opnieuw geformeerd, nadat hun grootste hit Another Girl, Another Planet een heropleving van algemeen belang kende.
quote:
Welke band?quote:was een Nederlandse poppy indie- cq. post-punkband, actief tussen 1984 en 1996 en afkomstig uit Breda. De stijl van de groep is moeilijk te categoriseren en is beïnvloed door onder andere punk, Britse post-punkbands (als The Fall, TV Personalities, Half Man Half Biscuit en Camper Van Beethoven), sixtiespsychedelica en beatmuziek, de new wave van Jonathan Richman en folk.
In 1987 krijgt de groep nationale aandacht als de debuutsingle Completely Nude between Forgetmenots op de radio gedraaid wordt door John Peel en de video ervan regelmatig wordt vertoond in het VPRO-programma Jonge Helden. Een doorbraak naar het grote publiek blijft uit maar door intensief toeren en het uitbrengen van nieuw werk weet de band een cultstatus op te bouwen.
Ik heb werkelijk geen idee.quote:Op donderdag 23 april 2026 07:56 schreef camilero het volgende:
de enige echte vervolgvraag die ik kon verzinnen
The four only ones?quote:Op vrijdag 24 april 2026 08:23 schreef camilero het volgende:
Niemand? Ik heb toch al 2 goede hints gegeven, dacht ik....
Bijna goed, je moet nog wat husselen en er iets tussen zetten om het enige echte goed antwoord te krijgenquote:Op vrijdag 24 april 2026 08:25 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
The four only ones?
Gokje gezien de hints...
quote:
quote:They reformed for a one-off gig in 2014, and announced a long-term reunion with new shows and music in 2025.
Paul Simon & Ladysmith Black Mambazo - Diamonds At The Soles Of Her Shoesquote:Op zondag 26 april 2026 09:44 schreef Bargehassus het volgende:
(a-wa) O kodwa u zo-nge li-sa namhlange
(a-wa a-wa) Si-bona kwenze ka kanjani
(a-wa a-wa) Amanto mbazane ayeza
Wat van wie?
quote:Op zondag 26 april 2026 09:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Paul Simon & Ladysmith Black Mambazo - Diamonds At The Soles Of Her Shoes
Niet gedacht dat 'ie zo snel geraden zou worden, chapeau!quote:Op zondag 26 april 2026 09:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Paul Simon & Ladysmith Black Mambazo - Diamonds At The Soles Of Her Shoes
Lene Nystrøm heden ten dagequote:
32-16-8?quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:20 schreef bartrid het volgende:
En wat is haar bekendste nummer?
[ afbeelding ]
quote:
Ze lijkt niet op Tom Odell, anders had ik gegokt op diens 'Black Friday'…quote:Op donderdag 30 april 2026 07:04 schreef bartrid het volgende:
Het is wel een zwarte dag als dit niet geraden wordt. Hopelijk morgen.
quote:In November 2011, NME placed the video forat number one on their list of "50 Worst Music Videos Ever
quote:We-we-we so excited
We so excited
We gonna have a ball today
Dat is ze.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:03 schreef Berkery het volgende:
Haar bekendste nummer is Friday, als dat Rebecca Black is.
Welke band?quote:werd in 1988 door zanger/gitarist Paul Dokter (ex Toylets) en zanger/gitarist Theo de Jong opgericht en in Ale Bosma (bas) en Joan Hooghiemstra (drums) werd de ideale ritmesectie gevonden. Vanuit het Friese Joure werd rustig gewerkt aan de songs, die door de Jong en Dokter waren geschreven. Met genoeg songs voorradig, die rustig in het live circuit waren uitgeprobeerd, werd in een studio in Lemmer opgenomen.
De vervolgvraag die je kon verwachten.quote:
Nederlandstalig of Nederlandse artiesten?quote:Op zondag 3 mei 2026 20:57 schreef Burnett het volgende:
Wat waren de 3 hoogst genoteerde Nederlandse liedjes in de 1e Top2000 in 1999?
Graag 3x titel/artiest in 1 reactie (volgorde niet van belang).
Ik ga voor de Nederlandstalige:quote:Op zondag 3 mei 2026 20:57 schreef Burnett het volgende:
Wat waren de 3 hoogst genoteerde Nederlandse liedjes in de 1e Top2000 in 1999?
Graag 3x titel/artiest in 1 reactie (volgorde niet van belang).
Nederlandse artiesten (alle talen).quote:Op zondag 3 mei 2026 21:04 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Nederlandstalig of Nederlandse artiesten?
1/3quote:Op maandag 4 mei 2026 08:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga voor de Nederlandstalige:
Over De Muur - Klein Orkest
Pastorale - Ramses Shaffy & Liesbeth List
Testament - Boudewijn de Groot
Stand 2026:quote:Op donderdag 7 mei 2026 09:05 schreef iggyinthehouse het volgende:
Over De Muur - Klein Orkest
Radar Love - Golden Earring
Het Dorp - Wim Sonneveld
quote:De EO werkt aan een afscheidsprogramma over zangeres. Het eerbetoon heet Dankjewel
en wordt op 14 mei uitgezonden. De zangeres maakte eerder bekend dat ze naar Israël wil emigreren omdat er in Nederland sprake is van "maatschappelijke verdeeldheid".
quote:
Zeker! Iets te voor de hand liggende vervolgvraag wellicht.quote:
fijn nummerquote:
quote:Their early music was pioneering in the slowcore genre, usually featuring harmony vocals, a melancholy mood, and very slow tempos compared to other styles of rock and roll. However,'s sound gradually developed over time to touch on other influences.
quote:Begin jaren negentig werd deze DIY-stroming populairder door de komst van de relatief goedkope 4-sporencassetterecorders van het merk Teac (Tascam en Fostex) met als eerste model de Portastudio. Hierdoor werd het voor muzikanten mogelijk om thuis muziek vast te leggen, in plaats van in een dure studio.
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:22 schreef bartrid het volgende:
Lo fi of zo?
Helaas bestaat Low niet meer (drumster een paar jaar geleden aan kanker overleden) maar die hebben mooie dingen gedaan(en meer dan alleen slowcore)
Bekijk deze YouTube-video
quote:were early leaders in the American indie pop and slacker rock movements as well as pioneers of twee pop, noted for their playful disregard for the technical aspects of musicianship that contributed to lo-fi music, and songwriting with carefree and coy themes.
quote:are an English electronic music group who gained success in the UK in the late 1980s with four top 20 hit singles. They then went on to produce and remix records for other artists, including Pet Shop Boys, Erasure and Marc Almond.
quote:Eind jaren 80 werd deze groep opgericht door Amanda Glanfield, Paul Carter en Richard Walmsley. Zij zijn gezamelijk een van de grondleggers van de Hiphouse muziek.
Hard Fi is in de tip blijven hangen, de rest is correct!quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:57 schreef iggyinthehouse het volgende:
Technotronic - This Beat is Technotronic
Michael Jackson - Beat it
Bomb the Bass - Beat this
Miama Sound Machine - Dr Beat
Debbie Gibson - Foolish Beat
2 Unlimited - Let the beat control your body
The Whispers - And the Beat goes on
Lisa Lisa and Cult Jam - Let the beat hit 'm
Sonic Surfers - Beat of Zen
Hard-Fi - Hard to beat
Yesquote:
Ik kwam niet verder dan die van Public Enemy…quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:02 schreef pipster het volgende:
Ik dacht Public Enemy met Welcome to the Terrordome en nog iets van Kool an The Gang, dan houdt het wel op
Dat is nummer 4 inderdaad (samen met James Brown)quote:
quote:Een soulnummer vandat in 1973 wordt uitgebracht op het album Ship Ahoy. De plaat is geschreven door Kenneth Gamble, Leon Huff en Anthony Jackson. Het nummer is een protest tegen het materialisme.
Ik ga jou het punt geven...anders moet ik gaan lepelen voor nummer 5quote:
Stand 2026:quote:Op maandag 18 mei 2026 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Britney Spears - ... Baby One More Time
Yes!quote:
Dat was inderdaad de groep die het nummer uitbracht. Maar in het nummer zit een sample. Ik zoek de uitvoerende.quote:
Die zocht ik dan ookquote:Op woensdag 20 mei 2026 09:37 schreef bartrid het volgende:
Pas nog gelezen maar alleen Enya is mij bijgebleven en die is het niet.
Stukje uit het nummerquote:Hit it
Nah, na na na nah, na na na nah,
na na nah, na na nah, na na na nah, murderer
quote:She is floating like a butterfly, so charming (baby, girl)
She recognise the man in me (number one in di world)
There's something in her eyes like a spell getting me hypnotized, ooh, Lord
She give me one smile, two smile, three smile
She got me going wild (worth more than diamonds and pearl)
So, baby, don't change your style (sweet honey), oh no, no love
quote:Cecil Bustamente Campbell OD (24 May 1938 – 8 September 2016),[1] known professionally as Prince Buster
Er zijn er tweequote:Op woensdag 20 mei 2026 16:43 schreef pipster het volgende:
Haha,, ik had geen idee en even gekeken...
[..]
MadMaster 15quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |