Nee, het zijn echte banen. Schoonmaken, opperen in de bouw, visfileren, kippen slachten. Ik bevind me tussen die scene dus dat valt alleszins mee.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dus je familie moet je bijstand betalen, waar je dan symbolisch werk voor moet doen. Duidelijk. Dat gaat de economie helpen
Twee jaar doorbetaald ziek dan 3 jaar ww en dan keuringsarts.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Duurt de eerste kans op een keuring niet iets van een jaar? Ik voel mij overspannen gaat voor heel veel mensen een vroegpensioen worden.
Ah, vandaar ook jouw haat voor de regering, die zitten zich daar maar ongevraagd allemaal mee te bemoeien. Jullie beslissen dat zelf wel!quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, het zijn echte banen. Schoonmaken, operen in de bouw, visfileren, kippen slachten. Ik bevind me tussen die scene dus dat valt alleszins mee.
Ik ben agnost, woon en werk echter in de biblebelt.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, vandaar ook jouw haat voor de regering, die zitten zich daar maar ongevraagd allemaal mee te bemoeien. Jullie doen dat zelf wel!
Kun je daar ook van weglopen en je eigen leven gaan leiden, of is dat niet toegestaan?
Ja, dan ben je een afvallige, een heiden of zelfs een ketter. Wat denken ze wel, niet doen wat ze gezegd wordt? Slechte mensen, die je streng moet straffen! Anders gaat straks iedereen dat doen!quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik ben agnost, woon en werk echter in de biblebelt.
Men kan ook uit die refo-communities stappen, maar het gebeurt vemoed ik zelden, ken 1 voorbeeld van een buurjongen die dat deed. Maar zijn ouders wilden daarna geen contact meer met hem hebben
In het leger en laten afschieten, een aloude traditie.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:05 schreef kladderadatsch het volgende:
In kampen stoppen, en op rantsoen zetten. En als ze echt niet meer kunnen, afschieten!
Het is jammer dat je ze zelf niet de doodstraf kunt geven en het via zo'n omweg moet, nietwaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In het leger en laten afschieten, een aloude traditie.
Ik heb het gelukkig niet voor het zeggen, maar probeer vooral lering te trekken uit de geschiedenis.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is jammer dat je ze zelf niet de doodstraf kunt geven en het via zo'n omweg moet, nietwaar?
De WGA idem dito, de criteria voor het percentage arbeidsongeschiktheid zijn exact dezelfde.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 17:59 schreef cinderloom het volgende:
Mensen met deze uitkering kiezen hier niet voor. Ik weet ook dat je niet erg makkelijk in een IVA komt. Hoe het bij de WGA zit weet ik niet; maar ook hier krijg je het niet bij een pakje boter.
Terug naar het feudalisme en de slavernij, dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb het gelukkig niet voor het zeggen, maar probeer vooral lering te trekken uit de geschiedenis.
En werken promoten. Ik ga bij het huidige tarief al minder werken omdat de laatste 4 uur pw marginaal meer opbrengen. Bij 70% heeft het helemaal geen zin meer.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Heb ik later ook gedaan, de reden staat er ook bij. Reden van verlaging percentages was o.a. het voorkomen van belastingvlucht naar het buitenland.
Als je er voor moest werken, zat je niet in die belastingschijf.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En werken promoten. Ik ga bij het huidige tarief al minder werken omdat de laatste 4 uur pw marginaal meer opbrengen. Bij 70% heeft het helemaal geen zin meer.
Beiden bestaan nog en zijn nooit echt helemaal verdwenen, vrees dat de neiging ertoe ook lastig te bestrijden is.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Terug naar het feudalisme en de slavernij, dus.
Maar dan werkt onze fantasieberekening niet meer waarin mensen massaal door kunnen werken tot hun 70e.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Twee jaar doorbetaald ziek dan 3 jaar ww en dan keuringsarts.
Ik ga niet tot mijn 72 werken..
Ah, 'hervormen': we zetten mensen die niet kúnnen werken gewoon tóch weer aan het werk. Gewoon effe doorbijten jongens. Opgelost. Slotje.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 17:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
" Volgens de VVD'er laat dit het belang zien van het hervormen van de regelingen, 'want anders wordt het onhoudbaar'.
Bij sommige mensen misschien, ik heb die neiging niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Beiden bestaan nog en zijn nooit echt helemaal verdwenen, vrees dat de neiging ertoe ook lastig te bestrijden is.
Ja, Participatiewet.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, 'hervormen': we zetten mensen die niet kúnnen werken gewoon tóch weer aan het werk. Gewoon effe doorbijten jongens. Opgelost. Slotje.
Juist wel, jij maakt anderen graag tot jouw slaaf, die moeten werken en jou maar in je behoeften voorzien.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij sommige mensen misschien, ik heb die neiging niet.
Projectie.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Juist wel, jij maakt anderen graag tot jouw slaaf, die moeten werken en jou maar in je behoeften voorzien.
Eerder een feitquote:
Ik heb geen kinderen en leef eenvoudig, doe dingen graag zelf, maak dingen graag zelf. Heb geen behoefte om een dynastie op te richten.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb je al veel kinderen, om je eigen dynastie op te richten?
Reken je regelmatig uit wat je totale vermogen is? Schrijf je dingen zoals je meubilair ook af?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en leef eenvoudig, doe dingen graag zelf, maak dingen graag zelf. Heb geen behoefte om een dynastie op te richten.
Na het eeeste jaar ziek word het tweede jaar solliciteren spoor 2(andere werkgevers). Mocht dat niets worden dan volgt ontslag. In de toekomst mogelijk 1 jaar WW. En probeer dan nog maar eens werk te vinden met een medische achtergrond dat in je nadeel is.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Twee jaar doorbetaald ziek dan 3 jaar ww en dan keuringsarts.
Ik ga niet tot mijn 72 werken..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |