De ironie is dat het vaak wel verplicht is voor werknemers en studenten in landen die stukken armer zijn dan wij. Deze hele discussie gaat feitelijk over een verschrikkelijke Hollandse gierigheid om iets te betalen voor een fatsoenlijke lunch.quote:Op maandag 16 maart 2026 22:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In de winter snert serveren met roggebrood, sipelsopje, balkenbrij... in de zomer af en toe een broodje met kaas van ene lokale boerderij bijvoorbeeld.
Zou allemaal prima geregeld moeten kunnen worden. Waarom kan zowel ieder rijk land ter wereld wel schoolkantines onderhouden en wij niet?
GTFOquote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:00 schreef Qarrad het volgende:
Als ze laffe Hollandse hap gaan serveren op scholen, dan klinkt dat als een voorportaal van de hel. Ik zou als kind smeken om naar een islamitische school te mogen.
Als ik zie wat mijn dochter meeneemt naar de middelbare, is dat eigenlijk nooit een zelf gesmeerde boterham.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:10 schreef Vlinder het volgende:
Mijn oudste 2 kregen altijd en alleen maar fruit mee naar school en daar was geen discussie over mogelijk. maar de jongste weigert het permanent dus die krijgt een koek mee.![]()
We hebben schoolfruit. Nadat de middelste van school ging natuurlijk![]()
Elke week verschillende stukken fruit voor elk kind dus zelf hoeven we ook geen fruit te kopen. Maar kotertjelief weigert het dus gewoon.
Deze drinkt dan wel weer water. Maar hij lust het water op school niet. Dus flessen van thuis mee. Tussen de middag boterham met hagelslag.
Volkorenbrood. Geen van de drie kinderen kreeg wit. Dat is dan wel weer gelukt.
Maar volledige maaltijden? Met alle allergieën en weigeringen van soorten voedsel?
Ik wens ze succes. Mijn zegen hebben ze hoor
Was het kabinet Rutte 4 blijven zitten dan zou dat ook ingevoerd zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
In heel veel landen eten kinderen verplicht met de kost van school mee, dikwijls warme voedzame maaltijden.
Waren dat niet die boterhammen op arme acholen?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Was het kabinet Rutte 4 blijven zitten dan zou dat ook ingevoerd zijn.
Als ik geen tot snot gekookte spruiten hoef te eten is me dat wel iets waard. Ik leer desnoods die hele Koran uit het hoofd.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
GTFO
En dan die achterlijke ideologie erbij krijgen...
Je krijgt naast je heel culinair superbe stukje schaap ook nog wat vrouwen- en homohaat erbij... smakelijk.
Je kunt ook gewoon naar Brabant afzakken en Bourgondisch genieten... iets minder rigoureus.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als ik geen tot snot gekookte spruiten hoef te eten is me dat wel iets waard. Ik leer desnoods die hele Koran uit het hoofd.
Van mdma verdwijnt je eetlust doorgaans.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon naar Brabant afzakken en Bourgondisch genieten... iets minder rigoureus.
Geen idee wat dat is.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Van mdma verdwijnt je eetlust doorgaans.
Worstenbroodjes klinkt al een stuk beter inderdaad. Çig köfte echter...quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon naar Brabant afzakken en Bourgondisch genieten... iets minder rigoureus.
Liever Grieks.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Worstenbroodjes klinkt al een stuk beter inderdaad. Çig köfte echter...
ja dat ken ik als Brabantse paap dan weer wel... niet te vreten.quote:
Nasi goreng built this beautiful body.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:16 schreef UitStraling het volgende:
Niets mis met een zuurkoolstamppot meej een HEMA worst of twee erin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |