Dan vraag je die aan toch? Ik snap echt het probleem niet zo goed. Als jij een stichting opzet en kunt uitleggen waarom jij subsidie wil hebben, doe je ding.quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nou fijn zeg. Ook met financiering van de overheid graag!
Situatie 1:quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joden claimen nog steeds hun spullen die in de tweede wereldoorlog zijn afgenomen. Waarom mogen de Palestijnen dat niet?
Daarnaast is er een recht op terugkeer internationaal vast gelegd.
Maar je doet nu alsof je dat allemaal niet weet.
Maar hoeveel van die 42% gaan nog actief naar de kerk op zondag? Ikzelf ben katholiek, kom uit het zuiden waar bijna iedereen dat is, heb actief deelgenomen in de kerk maar heb zo rond mijn 13e levensjaar mijn activiteiten gestaakt omdat ik domweg andere dingen belangrijker vond. Op papier ben ik dus nog steeds katholiek, maar ben al decennia niet meer in een kerk geweest en heb totaal geen interesse in de vanaf mijn geboorte met de paplepel ingegoten religie. Sterker nog, ik geloof gewoon niet in een ontastbare entiteit genaamd 'God'.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
CBS is het niet met je eens: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)h-nog-tot-een-geloof
[..]
42% van de mensen is geen " wat verstokte bijbeldorpjes"
Niemand heeft het over terug naar de jaren 50. Die stroming is er inderdaad, maar waarom zou je 42% van de Nederlanders dit willen afnemen omdat jij vindt dat je er last van hebt?
Dat denk ik ook ja, al heb ik geen idee voor hoeveel dat zo geldt. Voor een flink deel van die 42% zal echter wel gelden dat "alle geloof is kut!" een argument is waar zij niet achter staan.quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar hoeveel van die 42% gaan nog actief naar de kerk op zondag? Ikzelf ben katholiek, kom uit het zuiden waar bijna iedereen dat is, heb actief deelgenomen in de kerk maar heb zo rond mijn 13e levensjaar mijn activiteiten gestaakt omdat ik domweg andere dingen belangrijker vond. Op papier ben ik dus nog steeds katholiek, maar ben al decennia niet meer in een kerk geweest en heb totaal geen interesse in de vanaf mijn geboorte met de paplepel ingegoten religie. Sterker nog, ik geloof gewoon niet in een ontastbare entiteit genaamd 'God'.
En ik heb zo het idee dat van die 42% er zo heel wat meer instaan. Je ziet het op zondag als je langs een kerk loopt, er zitten nog maar anderhalve man en een paardenkop binnen.
Dat is duidelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dan vraag je die aan toch? Ik snap echt het probleem niet zo goed. Als jij een stichting opzet en kunt uitleggen waarom jij subsidie wil hebben, doe je ding.
Ik snap echt niet zo goed wat het probleem hier is.
En ook nog een die zo intolerant is naar andere levensovertuigingen dat in de landen waar het de standaard is, mensen die er ook maar iets van afwijken zijn slaafgemaakt, uitgeroeid of op de nominatie staan om uitgeroeid te worden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterk zeg.
Ik heb al mijn hele leven een "geloofsfobie" net als zo'n beetje iedereen in Nederland, op wat verstokte bijbelbeltdorpjes na had heel Nederland de kerk de rug toe gekeerd. Nederland was een baken van progressie, wetenschap, vrijheid, blijheid (ok tikje overtrokken maar goed).
En nu zouden we weer terug moeten naar de "jaren 50" maar met de moskee ipv de kerk? De imam ipv de dominee in de slaapkamer?
Geef me 1 reden waarom dat positief zou zijn, gewoon 1.
Gematigde moslims zijn eerder de uitzondering in de wereld. Anders ben je namelijk niet een 'ware moslim' voor de rest. En daar wringt de schoen ook.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:47 schreef over_hedge het volgende:
Hele kleine groep van dat geloof uitvergroten wat het geloof op een verkeerde manier gebruikt voor hun terror en daarom maar alle moslims op 1 hoop stoppen.
Heb je hetzelfde probleem met het CIDI? Ik noem CIDI omdat ik niet veel andere clubs die dit doen ken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is duidelijk.
Als je een racisme- en discriminatie coördinator hebt, dan kan die tegen iedereen en namens iedereen optreden. Dat hoeft helemaal niet verder gefragmenteerd te worden in specifieke huilie huilie-clubjes. Zeker niet alles het overduidelijk is dat er een clubje een status aparte krijgt omdat ze moeite hebben met de beginselen van de seculiere rechtsstaat.
Dat daar ook nog eens extra overheidsuitgaven heen gaan is helemaal een gotspe.
Ons recht op hun terugkeer ook?quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:04 schreef Chadi het volgende:
Daarnaast is er een recht op terugkeer internationaal vast gelegd.
Nooit wil een moslim vergeleken worden met een Jood, de Jood is immers de vijand en moet verdelgd worden (from the river...).quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joden claimen nog steeds hun spullen die in de tweede wereldoorlog zijn afgenomen. Waarom mogen de Palestijnen dat niet?
Please.quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ons recht op hun terugkeer ook?
quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gematigde moslims zijn eerder de uitzondering in de wereld. Anders ben je namelijk niet een 'ware moslim' voor de rest. En daar wringt de schoen ook.
Bij iedere aanslag weer: waar is een voor aanstaand lid van de moslim maatschappij die opstaat en zegt: kappen met die shit?
Bij iedere homo vervolging, Joden aanslag of stuk vandalisme weer: 1 imam gezien die ronduit dat gedrag veroordeeld?
En het zal vast geen homogene groep zijn, maar je bent hier wel als groep in de minderheid en in alle negatieve statistieken sta je aan de top.
Maar het ligt altijd aan een ander...
Als dit doorgaat wordt dit gewoon een clubje om hun gewoontes/meningen/eisen door te drukken onder het mom van "discriminatie". Dat kan ik je op een blaadje geven. Enge ontwikkeling is dat. Wel raar dat bepaalde mensen veel ageren tegen het CIDI maar zo'n zelfde clubje voor moslims blijkbaar wel gewenst is door exact dezelfde mensen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Heb je hetzelfde probleem met het CIDI? Ik noem CIDI omdat ik niet veel andere clubs die dit doen ken.
Deze club wil discriminatie tegen moslims verminderen, en dat vinden sommigen hier een slecht idee omdat ze allemaal toch terrorist in spé zijn ofzo. Dat laat juist zien waarom zo’n centrum recht van bestaan heeft.
Dus nogmaals: wat heb je er voor last van?
Het Cidi wordt niet via het ministerie bekostigd. Dat is dus onvergelijkbaar.quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Heb je hetzelfde probleem met het CIDI? Ik noem CIDI omdat ik niet veel andere clubs die dit doen ken.
Als er speciale clubjes voor speciale groepjes worden opgericht, dan erodeert dat de rechtsstaat. En aangezien ik graag wél in een beschaafd en seculier land woon vind ik dat uiteraard bezwaarlijk.quote:Deze club wil discriminatie tegen moslims verminderen, en dat vinden sommigen hier een slecht idee omdat ze allemaal toch terrorist in spé zijn ofzo. Dat laat juist zien waarom zo’n centrum recht van bestaan heeft.
Dus nogmaals: wat heb je er voor last van?
De meerderheid van de moslims heeft aartsconservatieve ideeën vergelijkbaar of nog erger dat de paar zwarte kousen gemeentes die er nog over zijn. Daar is dus niks gematigd aan. Kan je wel je huilsmilie plaatsen. Maar dat is gewoon de realiteit.quote:Op woensdag 18 maart 2026 19:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]Gestopt met lezen na Gematigde moslims zijn eerder de uitzondering
Verrassend weer.quote:Op woensdag 18 maart 2026 19:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]Gestopt met lezen na Gematigde moslims zijn eerder de uitzondering
Kan het niet beter verwoorden dan dit.quote:Op woensdag 18 maart 2026 19:13 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De meerderheid van de moslims heeft aartsconservatieve ideeën vergelijkbaar of nog erger dat de paar zwarte kousen gemeentes die er nog over zijn. Daar is dus niks gematigd aan. Kan je wel je huilsmilie plaatsen. Maar dat is gewoon de realiteit.
Dat valt nog te bezien. Het staat en valt met de kaders en de definities. Het kan natuurlijk ook helpend zijn als die goed worden opgesteld, zodat we van een hoop gesteggel en valse alarms af gaan zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2026 19:08 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als dit doorgaat wordt dit gewoon een clubje om hun gewoontes/meningen/eisen door te drukken onder het mom van "discriminatie". Dat kan ik je op een blaadje geven. Enge ontwikkeling is dat. Wel raar dat bepaalde mensen veel ageren tegen het CIDI maar zo'n zelfde clubje voor moslims blijkbaar wel gewenst is door exact dezelfde mensen.
The silent majority is irrelevant.quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gematigde moslims zijn eerder de uitzondering in de wereld. Anders ben je namelijk niet een 'ware moslim' voor de rest. En daar wringt de schoen ook.
Bij iedere aanslag weer: waar is een voor aanstaand lid van de moslim maatschappij die opstaat en zegt: kappen met die shit?
Bij iedere homo vervolging, Joden aanslag of stuk vandalisme weer: 1 imam gezien die ronduit dat gedrag veroordeeld?
En het zal vast geen homogene groep zijn, maar je bent hier wel als groep in de minderheid en in alle negatieve statistieken sta je aan de top.
Maar het ligt altijd aan een ander...
Iemand die helemaal niks met de islam heeft, maar toch overal en nergens moslims wilt verdedigen.quote:
Ja het is voor palestijnen natuurlijk minder erg dat ze uit hun eigen huizen door een horde joden uit Polen en Oekraïne zijn verjaagd en vermoord. Ze hadden ook op een trein gezet moeten worden om een geldige claim te kunnen doen op hun bezittingen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Situatie 1:
Joden zijn in Europa zonder enige aanleiding op basis van rassentheorieën en complotmeuk stukje bij beetje verstoten uit de samenlevingen, gedegradeerd tot tweederangsburgers en daarna gedeporteerd naar vernietigingskampen of zoals in Oost-Europa per dorpje in zeer grote getale geëxecuteerd in bossen en weilanden en in massagraven gegooid.
Situatie 2:
Arabieren in het gebied dat nu Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever is hebben decennialang Joodse gemeenschappen zitten terroriseren met intimidatie en geweld, waarbij er zelf met Nazi-Duitsland is gecollaboreerd om de Holocaust daar te herhalen als Hitler klaar was met Europa.
Toen het VN-verdelingsplan in 1947 werd geïntroduceerd door de VN, accepteerden de Joden in het Britse Mandaatgebied dit meteen, Arabieren verworpen dit en begonnen nadien een burgeroorlog met bomaanslagen en het aanvallen van Joodse gemeenschappen. Deze burgeroorlog werd verloren door de Arabieren, die massaal op de vlucht sloegen en zijn verdreven toen om de omringende Arabische en Islamitische landen de aanval opende op het net opgerichte Israël.
Situatie 1 is een verschrikking en daar is herstel en rectificatie noodzakelijk. Situatie 2 is een geval van 'play stupid games, win stupid prizes'. Er na de Tweede Wereldoorlog ook honderduizenden etnische Duitsers verdreven uit Oost-Europese landen, die krijgen ook geen herstel of rectificatie. Arabieren die zelf een burgeroorlog beginnen en verliezen en bovendien al decennialang bezig waren Joden te treiteren hebben gegokt en verloren. Zij kunnen hun leven elders gaan opbouwen.
CIDI krijgt geld van Bureau Maror, wat betaalt wordt door het de Nederlandse overheid. Prima vergelijkbaar dus.quote:img]https://fokstatic.nl/p/2s.gif[/img] Op woensdag 18 maart 2026 19:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het Cidi wordt niet via het ministerie bekostigd. Dat is dus onvergelijkbaar.
Tja, je geeft duidelijk aan dat je specifiek een probleem hebt met dit centrum, niet met zo’n centrum in het algemeen. Anderen dat misgunnen vind ik juist nogal dommig. Andere mensen denken anders over dingen dan jij, dat hoort ook bij een beschaafd en seculier land.quote:Als er speciale clubjes voor speciale groepjes worden opgericht, dan erodeert dat de rechtsstaat. En aangezien ik graag wél in een beschaafd en seculier land woon vind ik dat uiteraard bezwaarlijk.
Dat hele 'waar heb je last van'-frame vind ik daarom ook nogal dommig.
Daar lijkt het wel op idd.quote:Op woensdag 18 maart 2026 20:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Iemand die helemaal niks met de islam heeft, maar toch overal en nergens moslims wilt verdedigen.
Wil jij moslims verdedigen? Zo niet, dan ben je geslaagd voor je examen als racist
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |