De groep die kritiek heeft op de dingen waar de Islam voor staat.quote:
Ik vind je vrij extreem, ja. Ik vind ook dat je alleen zendt en niet ontvangt. Ik denk ook dat je op geen enkele manier te overtuigen bent van een andere blik. Aan het einde roep je nog steeds hetzelfde.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
T.a.v. dit onderwerp:
De groep die niets met de Islam heeft, kritiek op de standpunten van de Islam heeft.
Maar die niets tegen moslims heeft.
Die voor aanpakken van veilige landers en illegalen is.
Dus een vrij gematigde categorie zou ik zeggen.
Maar jij doelt vast op andere dingen.
Ben ik ergens extreem in? In mijn afkeur van racisme en discriminatie wellicht.
Daar neem ik geen blad voor mijn mond en spreek ik iemand gewoon op aan hier.
Dat is bijna iedereen hier, en toch voer je hele felle discussies en blijf je doorzuigen tegen iedereen die iets afwijkt van wat jij vind. <Knip>quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De groep die kritiek heeft op de dingen waar de Islam voor staat.
Maar die niet hele groepen gaat beledigen en beschuldigen, die niet hele groepen over 1 kam scheert.
Nu moet ik wel zeggen dat dit topic niet echt een pareltje is in hoe het ook kan. Er staan flink wat opmerkingen die je als discriminerend kunt beschouwen, en die een open discussie niet echt verwelkomenquote:Op woensdag 18 maart 2026 15:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is bijna iedereen hier, en toch voer je hele felle discussies en blijf je doorzuigen tegen iedereen die iets afwijkt van wat jij vind. <Knip>
Prima verwoordt, en tevens ook de reden dat ik deze user negeer. Je kan net zo goed tegen een muur gaan zitten lullen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind je vrij extreem, ja. Ik vind ook dat je alleen zendt en niet ontvangt. Ik denk ook dat je op geen enkele manier te overtuigen bent van een andere blik. Aan het einde roep je nog steeds hetzelfde.
Als dat iets is van "moslims horen niet gediscrimineerd te worden" of een dergelijk principe: eens. Dat is iets waar je niet over hoeft te onderhandelen. Maar het gaat verder dan principes, je roept steeds dingen alsof het feiten zijn en haalt uit naar iedereen die anders denkt daarover of die probeert materiaal aan te dragen waaruit iets anders blijkt. En dan doen andere users al die moeite, en dan post je doodleuk een post eronder weer hetzelfde liedje alsof het een feit is.
Dat is voor mij wel volgens de definitie van extreem.
Ik wil graag ook een nationale aanpak van discriminatie tegen pastafari.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:11 schreef beefkeek het volgende:
Stel er komt een nationale aanpak tegen moslimdiscriminatie, net als er een nationale aanpak tegen discriminatie van joden, lgbti+ en vele anderen is. Wat heb je daar nu echt voor last van?
Waarom is dit een probleem? Leef en laat leven.
Klopt, maar hij pakt iedereen aan die ook maar iets negatiefs zegt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat dit topic niet echt een pareltje is in hoe het ook kan. Er staan flink wat opmerkingen die je als discriminerend kunt beschouwen, en die een open discussie niet echt verwelkomen.
En wat klopt er precies niet aan mijn post? Moslims zien iedereen die geen moslim is als minderwaardig, dat hoef je niet van mij aan te nemen, luister gewoon naar wat ze zelf allemaal uitbraken in de moskee, bij demonstraties etc.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat dit topic niet echt een pareltje is in hoe het ook kan. Er staan flink wat opmerkingen die je als discriminerend kunt beschouwen, en die een open discussie niet echt verwelkomen
Edit: @:HeatWave bewijst mijn punt net voor ik m'n post plaats, topwedstrijd.
Omdat het volgens VN resoluties zo is. Ik noem maar een zijstraat. De 67 grens zoals ze dat ook wel noemen. Maar de Palestijnen wilden zelfs daar water bij de wijn doen voor vrede maar het mocht niet baten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd, kun je ook onderbouwen waarom Jeruzalem onder Islamitisch en Arabische controle zou moeten zijn?
Wetende dat Arabische moslims deze stad hebben veroverd van Joden en Christenen en meteen een grote moskee op de plek hebben neergezet waar ooit een Joodse tempel stond? Een praktijk die moslimlegers trouwens overal hanteerden, zodra men een gebied veroverde werden er op plekken van synagoges en kerken, moskeeën geplaatst.
Zet het op, mijn zegen heb je. Niemand die je tegenhoudt om dat op te zetten, toch?quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik wil graag ook een nationale aanpak van discriminatie tegen pastafari.
En een tegen discriminatie van hockeyspelers. En een tegen discriminatie van atheïsten. En...
Misschien moet je dan een gelooffobie beginnen. Want gaan toch niet doen of alleen moslim geweld plegen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wat klopt er precies niet aan mijn post? Moslims zien iedereen die geen moslim is als minderwaardig, dat hoef je niet van mij aan te nemen, luister gewoon naar wat ze zelf allemaal uitbraken in de moskee, bij demonstraties etc.
De enige reden voor "islamofobie" is het nare kleine feit dat moslims maar mensen blijven afslachten wereldwijd.
De terugkeer van welke vluchtingen en waar zouden die naar moeten terugkeren?quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Omdat het volgens VN resoluties zo is. Ik noem maar een zijstraat. De 67 grens zoals ze dat ook wel noemen. Maar de Palestijnen wilden zelfs daar water bij de wijn doen voor vrede maar het mocht niet baten.
Ook terugkeer van vluchtelingen was een struikelblok.
Hun huizen die onrechtmatig zijn afgepakt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De terugkeer van welke vluchtingen en waar zouden die naar moeten terugkeren?
Tja, in jouw posts noem je alles wat moslim is minderwaardig, dus dat gaat nu een beetje twee kanten op, vind je ook niet?quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wat klopt er precies niet aan mijn post? Moslims zien iedereen die geen moslim is als minderwaardig, dat hoef je niet van mij aan te nemen, luister gewoon naar wat ze zelf allemaal uitbraken in de moskee, bij demonstraties etc.
De enige reden voor "islamofobie" is het nare kleine feit dat moslims maar mensen blijven afslachten wereldwijd.
Sterk zeg.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een gelooffobie beginnen. Want gaan toch niet doen of alleen moslim geweld plegen.
He wat? bijna niemand behalve wat kleine dorpjes is sowieso al onzin.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterk zeg.
Ik heb al mijn hele leven een "geloofsfobie" net als zo'n beetje iedereen in Nederland, op wat verstokte bijbelbeltdorpjes na had heel Nederland de kerk de rug toe gekeerd. Nederland was een baken van progressie, wetenschap, vrijheid, blijheid (ok tikje overtrokken maar goed).
En nu zouden we weer terug moeten naar de "jaren 50" maar met de moskee ipv de kerk? De imam ipv de dominee in de slaapkamer?
Geef me 1 reden waarom dat positief zou zijn, gewoon 1.
Ja, de ontkerkelijking was onzin, sure.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
He wat? bijna niemand behalve wat kleine dorpjes is sowieso al onzin.
Wat je daarna over de jaren 50 roept heb ik werkelijk geen idee hoe dat een antwoord is op wat ik zei.
CBS is het niet met je eens: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)h-nog-tot-een-geloofquote:Op woensdag 18 maart 2026 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterk zeg.
Ik heb al mijn hele leven een "geloofsfobie" net als zo'n beetje iedereen in Nederland, op wat verstokte bijbelbeltdorpjes na had heel Nederland de kerk de rug toe gekeerd. Nederland was een baken van progressie, wetenschap, vrijheid, blijheid (ok tikje overtrokken maar goed).
En nu zouden we weer terug moeten naar de "jaren 50" maar met de moskee ipv de kerk? De imam ipv de dominee in de slaapkamer?
Geef me 1 reden waarom dat positief zou zijn, gewoon 1.
42% van de mensen is geen " wat verstokte bijbeldorpjes"quote:In 2025 zei 42 procent van de bevolking van 15 jaar en ouder zich tot een geloof te rekenen. 16 procent noemt zichzelf rooms-katholiek, 12 procent protestant, 6 procent moslim en 7 procent had een ander geloof. Er rekenen zich iets minder mensen tot een geloof dan in 2024 (44 procent). Op langere termijn is het aandeel gelovigen afgenomen. In 2010 zei nog 55 procent bij een kerkelijke of religieuze groep te horen.
Kortom, alle Mizrahi Joden mogen terugkeren naar de steden en huizen waaruit zij zijn verdreven in Islamitische landen? En tevens de Joden die woonden op de Westelijke Jordaanoever maar zijn verdreven door Jordanië in 1948?quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hun huizen die onrechtmatig zijn afgepakt.
Play stupid games, win stupid prizesquote:The 1947–1948 Arab–Israeli Civil War began immediately after the UN voted to partition Palestine into separate Arab and Jewish states on November 29, 1947. Palestinian Arabs, supported by the Arab League, rejected the plan, leading to outbreaks of violence against Jewish civilians, settlements, and infrastructure, which soon escalated into full-scale fighting between Jewish and Arab forces.
Key Aspects of the Initial Conflict:
UN Partition Plan Rejection: On November 29, 1947, UN Resolution 181 proposed partitioning the British Mandate of Palestine. While Jewish leadership accepted the plan, it was rejected by Arab nations and Palestinian leaders, who viewed it as unjust and a violation of their rights.
Initial Civil Unrest: Following the UN vote, fighting erupted within Palestine, characterized by street violence, riots, and attacks by Arab forces on Jewish areas, and a Jewish insurgency against both Arab militias and British forces.
British Disengagement: As the fighting intensified, the British government began to withdraw its troops, police, and administration, allowing for increased anarchy.
Jewish Mobilization: The Jewish underground force, the Haganah, and other groups mobilized for war as Palestinian militias began targeting key transport lines and urban centers.
Escalation to Formal War: The civil war phase, which saw intense inter-communal fighting, escalated into the broader 1948 Arab-Israeli War (also known as the Nakba) immediately after Israel declared independence on May 14, 1948, prompting an invasion by surrounding Arab states.
The conflict was largely driven by decades of growing tensions, intense competition for land, and increasing waves of Jewish immigration following the Holocaust.
Bron: Google Gemini
Ja alle geloven kut vind ik al een beter standpunt dan 1 geloof er uit pakken. Hele kleine groep van dat geloof uitvergroten wat het geloof op een verkeerde manier gebruikt voor hun terror en daarom maar alle moslims op 1 hoop stoppen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, de ontkerkelijking was onzin, sure.
Geloof is kut, islam is het kutste geloof, zo genoeg versimpeld?
Joden claimen nog steeds hun spullen die in de tweede wereldoorlog zijn afgenomen. Waarom mogen de Palestijnen dat niet?quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, alle Mizrahi Joden mogen terugkeren naar de steden en huizen waaruit zij zijn verdreven in Islamitische landen? En tevens de Joden die woonden op de Westelijke Jordaanoever maar zijn verdreven door Jordanië in 1948?
Natuurlijk niet, dat moet allemaal kunnen. De 'terugkeer' van 'vluchtelingen' wordt natuurlijk selectief de terugkeer bedoelt de nakomelingen van de op de vlucht geslagen Arabieren tijdens de Arabisch-Israëlische burgeroorlog van 1947-1948, zodat op basis van demografie Israël kan worden vernietigd.
Maar nee, die mogen niet terugkeren. Want deze mensen zijn die burgeroorlog zelf begonnen. Die oorlog is gestart door de Arabieren nadat men het VN-Verdelingsplan had afgewezen. Zie ook:
[..]
Play stupid games, win stupid prizes
Nou fijn zeg. Ook met financiering van de overheid graag!quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zet het op, mijn zegen heb je. Niemand die je tegenhoudt om dat op te zetten, toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |