abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2026 @ 10:11:45 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220370484
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 10:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er is niets voor Hamas om zich tegen te verzetten?
Ah, ja er is natuurlijk helemaal niets aan de hand in die regio :o :o

En dat ze ook andere doelen hebben doet nog altijd niets af aan het verzets gedeelte van de groep.

Ik heb al 100x de daden van Hamas veroordeeld en ze terroristen genoemd.
Of wil je net als Red al in de leugen trappen dat ik dat nooit gedaan heb? Zoals al aangetoond dit topic is het geen enkele moeite je daar dan op te wijzen.

Dus nee het heeft niets te maken met goed praten van de daden.
Correct.

De groep Arabieren die zichzelf de Palestijnen noemen (waar Hamas uit voortvloeit) hebben meerdere kansen gehad voor een eigen staat. Dit heeft men altijd afgewezen en een gewapende strijd verkozen boven vrede, om de hoop in stand te houden dat men Israël kan vernietigen. Het vermeende 'verzet' gaat nergens over, het is een poging een ander land kapot te terroriseren en vervolgens vernietigen. Jij komt met retoriek die dit rechtvaardigt, dat is verwerpelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220370895
Dit topic laat juist precies zien waarom dit hard nodig is.
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:09:07 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220371010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 10:58 schreef ejtleeditnA het volgende:
Dit topic laat juist precies zien waarom dit hard nodig is.
Wat accepteer jij als bewijs dat het niet nodig zou zijn?

Ik bedoel.. als zoiets triviaals als een fok! topic al als bewijslast voor jou telt voor een overtuiging... dan neem ik aan dat je ook even laagdrempelig feiten en gebeurtenissen accepteert die jou op epistemisch vlak de overtuiging weer zou laten vallen.

Of was dit al gewoon een gekoesterde overtuiging van je en ben je nu vooral opzoek naar bevestiging van je bias?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:17:25 #154
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220371092
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 07:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ben Christelijk, ik ben tegen de Islam en ik ben het er ook volledig mee eens dat er iets moet gebeuren.
Waar heb jij het nou over, er zitten zo'n 6000 moslims in Estland _O-
pi_220371105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:17 schreef the-eye het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou over, er zijn zo'n 6000 moslims in Estland _O-
Wat heeft dat met mijn post te maken?
Plus dat ik een Nederlander ben.
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:21:31 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220371115
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Fabeltjeskrant zio versie 1.1
Nee, het zijn geen fabeltjes. Het zijn feiten:
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2026 10:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

De groep Arabieren die zichzelf de Palestijnen noemen (waar Hamas uit voortvloeit) hebben meerdere kansen gehad voor een eigen staat. Dit heeft men altijd afgewezen en een gewapende strijd verkozen boven vrede, om de hoop in stand te houden dat men Israël kan vernietigen. Het vermeende 'verzet' gaat nergens over, het is een poging een ander land kapot te terroriseren en vervolgens vernietigen. Jij komt met retoriek die dit rechtvaardigt, dat is verwerpelijk.
quote:
Palestinians have been offered a two-state solution or a state of their own multiple times since 1947, with proposals rejected or negotiations failing due to disputes over borders, refugees, Jerusalem, and security. Key offers and negotiations included 1947 (UN Plan), 2000 (Camp David), 2001 (Taba), 2008 (Olmert offer), and the 1993/1995 Oslo Accords.

Key Historical Offers and Turning Points:

1947 (UN Resolution 181): The UN proposed partitioning mandatory Palestine into separate Jewish and Arab states, with Jerusalem under international control. Jewish leaders accepted, while Arab leaders rejected it.
2000 (Camp David Summit): Israeli Prime Minister Ehud Barak offered a Palestinian state to Yasser Arafat, which was rejected.
2001 (Taba Summit): Negotiations continued but did not result in a final agreement.
2008 (Olmert Offer): Prime Minister Ehud Olmert presented a proposal to President Mahmoud Abbas, which was not accepted.
Arab Peace Initiative (2002/2007): A proposal offering full normalization of relations with Arab states in exchange for withdrawal to 1967 borders.

Bron: Google Gemini.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:21:57 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220371119
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het sentiment op FOK! is natuurlijk niet per se een afschaduwing van de hele samenleving. Mag het niet hopen zeg.
Maar als je ziet, in elk geval in NWS, hoe ongelofelijk extreem rechts FOK! is en hoe diep de haat tegen moslims hier zit :o :o
Dan schrik je daar wel van en daardoor is ook heel goed te snappen dat er iets nodig is.
Dit is het probleem met dit soort discussies een beetje

Ja ik kan het met je eens zijn dat er mensen zijn die een hekel hebben aan moslims voor "de verkeerde redenen". Mensen die oprecht racistisch zijn en die de taal gebruiken van islamkritiek om hun punten te maken.

En wellicht zijn er mensen zoals dat op dit forum.

Maar.

Maar... maar..

Er zijn ook zat mensen die oprecht gewoon geen boodschap hebben aan een hyperconservatieve religie die een steeds groter aandeel krijgt in de samenleving en waar vele (sub-)culturele ziektes aan vast hangen. Mensen die daar hun zorgen over uitspreken

Ik ben niet helemaal overtuigd dat jij heel goed bent in het maken van de distinctie tussen die 2 hele verschillende groepen mensen.

Ik denk dat jij misschien wel elke vorm van islamkritiek ziet als "dog whistle" voor racisten en dat dus elke vorm van islamkritiek op dit forum op de grote hoop gaat van "zie je wel.. allemaal racisten hier.. moslims verdienen bescherming hiertegen!"

En dat is een probleem van perceptie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220371175
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja ik kan het met je eens zijn dat er mensen zijn die een hekel hebben aan moslims voor "de verkeerde redenen". Mensen die oprecht racistisch zijn en die de taal gebruiken van islamkritiek om hun punten te maken.

Kun je uberhaupt ooit terecht een hekel hebben aan ALLE moslims?
Dat je de Islam niet steunt is logisch, doe ik ook niet. Maar elke moslim?

Haal dat wellicht maar weg hoor. Er zijn users die bij alles praten over de haat tegen moslims. Het zogenaamde grootste kwaad ter wereld.

quote:
Maar.

Maar... maar..

Er zijn ook zat mensen die oprecht gewoon geen boodschap hebben aan een hyperconservatieve religie die een steeds groter aandeel krijgt in de samenleving en waar vele (sub-)culturele ziektes aan vast hangen. Mensen die daar hun zorgen over uitspreken

Ik ben niet helemaal overtuigd dat jij heel goed bent in het maken van de distinctie tussen die 2 hele verschillende groepen mensen.

Ik denk dat jij misschien wel elke vorm van islamkritiek ziet als "dog whistle" voor racisten en dat dus elke vorm van islamkritiek op dit forum op de grote hoop gaat van "zie je wel.. allemaal racisten hier.. moslims verdienen bescherming hiertegen!"

Ik hoor bij die ´´tweede´´ groep.
Ik sta helemaal niet achter de Islam. Ik sta niet achter hun manier van leven en doen.
Dus ja ik kan dat verschil prima maken. Kritiek hebben op de Islam is voor te stellen, is begrijpelijk voor ons in het Westen.

Echter de meest mondige users hier op FOK! hebben het niet meer simpel over een gezonde kritiek.
Die schoppen bij alles waar het maar kan tegen moslims aan.
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:30:25 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220371180
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maar.

Maar... maar..

Vooral dit.
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:33:33 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220371216
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Kun je uberhaupt ooit terecht een hekel hebben aan ALLE moslims?
Dat je de Islam niet steunt is logisch, doe ik ook niet. Maar elke moslim?
Ja je snapt het dus niet.

Mensen kunnen EN een hekel hebben aan islam EN zich ergeren aan islam-gerelateerde overtuigingen en sub-culturele uitingen.. EN... EN... individuele moslims alsnog wel ok vinden.

Zoals christenen altijd zeggen: haat de zonde, niet de zondenaar

quote:
Haal dat wellicht maar weg hoor. Er zijn users die bij alles praten over de haat tegen moslims. Het zogenaamde grootste kwaad ter wereld.
Hoe groot moet iemand dat kwaad vinden dat je die persoon verplaatst van "oprechte zorgen" naar "ronduit racist"

quote:
[..]
Ik hoor bij die ´´tweede´´ groep.
Ik sta helemaal niet achter de Islam. Ik sta niet achter hun manier van leven en doen.
Dus ja ik kan dat verschil prima maken. Kritiek hebben op de Islam is voor te stellen, is begrijpelijk voor ons in het Westen.
Je kan voor jezelf dat verschil maken maar.. kan je dat voor een ander. Ik bedoel. Ik zie ook wel dat er bepaalde uitingen hier zijn waarbij vrij duidelijk is dat het vooral haat is en weinig onderbouwing.. maar je kan ook doorvragen en pushback geven op de specifieke punten ipv breedgesmeerd roepen dat (parafrase) "alles hier een bewijsstuk is voor de claim in het artikel"

quote:
Echter de meest mondige users hier op FOK! hebben het niet meer simpel over een gezonde kritiek.
Die schoppen bij alles waar het maar kan tegen moslims aan.
Monomanie maakt nog geen racist denk ik eigenlijk.
pi_220371265
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het zijn geen fabeltjes. Het zijn feiten:
[..]
[..]

Fabeltjes. Daar is in het verleden verschillende malen door verschillende users inhoudelijk op gereageerd maar jij blijft vast houden aan je fabeltjes, omdat je anders niks hebt om genocide goed te praten voor jezelf.
pi_220371297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ja je snapt het dus niet.

Mensen kunnen EN een hekel hebben aan islam EN zich ergeren aan islam-gerelateerde overtuigingen en sub-culturele uitingen.. EN... EN... individuele moslims alsnog wel ok vinden.

Zoals christenen altijd zeggen: haat de zonde, niet de zondenaar
Dat is toch precies wat ik zeg?
Dat is ook hoe ik er zelf in sta.

quote:
Hoe groot moet iemand dat kwaad vinden dat je die persoon verplaatst van "oprechte zorgen" naar "ronduit racist"
Dat is vrijwel onmogelijk om te beschrijven.

Maar als iemand bij elke misdaad direct gaat schreeuwen tegen de moslims en dat ze moeten oprotten.
Of de hele Islam en alle moslims omschrijven als het grote kwaad. Geen verschil meer zien tussen de criminelen en de echte oorlogs vluchtelingen.

Dat zijn gewoon tekenen dat het wel iets meer is dan ´´even kritiek hebben´´

quote:
Je kan voor jezelf dat verschil maken maar.. kan je dat voor een ander. Ik bedoel. Ik zie ook wel dat er bepaalde uitingen hier zijn waarbij vrij duidelijk is dat het vooral haat is en weinig onderbouwing.. maar je kan ook doorvragen en pushback geven op de specifieke punten ipv breedgesmeerd roepen dat (parafrase) "alles hier een bewijsstuk is voor de claim in het artikel"
Zoals gezegd kan dat niet.
Ik kan alleen maar kijken naar de reacties. Stel iemand uit zich zeer racistisch en discriminerend, maar voelt zichzelf als iemand die alleen maar kritiek heeft. Dat kan, maar aan iemands reacties is wel te zien wat het echt is.

Sommigen zullen daar ook wel in door groeien. Blijven posten en langzamerhand het breder en breder trekken.

Het is wel lastig om iemand zo te bestempelen. Maar bepaalde users hier op FOK! zijn gewoon zeer overduidelijk een hele stap verder.

quote:
Monomanie maakt nog geen racist denk ik eigenlijk.
Monomanie heet niet voor niets een manie.
Dat is nou niet bepaald een gezonde staat om in te zitten.

Is zo iemand per se een racist? Nee, als iemand psychisch zo in de knoop zit dan kan het allemaal anders zitten.

Zoals gezegd zullen er dus best users zijn die zich TE erg uitlaten, maar geen racist zijn.
Sommigen laten zich meevoeren met de zeer mondige extreem rechtse FOK! groep. Die zullen er sowieso zijn.
Maar ik weet 100% zeker dat een aantal vrij mondige users zeer extreem rechts zijn.
pi_220371422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wat accepteer jij als bewijs dat het niet nodig zou zijn?

Ik bedoel.. als zoiets triviaals als een fok! topic al als bewijslast voor jou telt voor een overtuiging... dan neem ik aan dat je ook even laagdrempelig feiten en gebeurtenissen accepteert die jou op epistemisch vlak de overtuiging weer zou laten vallen.

Of was dit al gewoon een gekoesterde overtuiging van je en ben je nu vooral opzoek naar bevestiging van je bias?
Ik zeg niet dat een forumtopic ‘bewijs’ is dat moslimdiscriminatie bestaat, want dat is al lang aangetoond in onderzoeken en rapportages. Mijn punt is dat deze topicreeks een illustratie is van hoe dat er in de praktijk uitziet. En als je 2 deeltjes aan generaliserende of vijandige reacties ziet, dan laat dat wel zien dat het probleem niet uit de lucht gegrepen is. Dus nee, mijn overtuiging hangt niet af van een topic. Maar dit soort reacties (en de hoeveelheid likes die ze krijgen) bevestigen wel dat het geen hypothetisch probleem is. Over bias gesproken: je eigen eerdere post (in het vorige deeltje) generaliseert ook behoorlijk over moslims als groep. Misschien is het goed om je af te vragen in hoeverre dat je blik op dit onderwerp kleurt. Als je vindt dat twee deeltjes aan negatieve generalisaties “triviaal” zijn, dan zegt dat misschien ook iets over wat je inmiddels normaal bent gaan vinden.
  woensdag 18 maart 2026 @ 12:18:02 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220371543
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Fabeltjes. Daar is in het verleden verschillende malen door verschillende users inhoudelijk op gereageerd maar jij blijft vast houden aan je fabeltjes, omdat je anders niks hebt om genocide goed te praten voor jezelf.
Nee hoor, wat ik daar deel is de feitelijke historie. Of vind jij ook soms dat alle geschiedenisboeken over dit conflict maar 'fabeltjes' zijn en een paar clicks op Google ook 'fabeltjes' laten zien?
pi_220371608
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, wat ik daar deel is de feitelijke historie. Of vind jij ook soms dat alle geschiedenisboeken over dit conflict maar 'fabeltjes' zijn en een paar clicks op Google ook 'fabeltjes' laten zien?
Je lult uit je nek.

Er is ten eerste tijdens camp David of erna geen officieel aanbod gedaan. Dus dat je zegt dat ze een aanbod weigeren is per definitie al fout. Er was geen officieel aanbod.

Wat er wel was is een onderhandeling over een Palestijnse staat die niet levensvatbaar zou zijn omdat ze geen controle zouden hebben over water, lucht, grenzen en verdeeld zouden worden door kolonisten waardoor Palestijnen in feite niet van noord naar zuid konden reizen.
Daarnaast wilden de Palestijnen de israeliers wel zeggenschap geven over de joodse wijken in Jarusalem maar vice versa niet.
En als laatste waren ze in Egypte al zo goed als rond maar de Israeliers wilden zich focussen op de verkiezen die ze verloren aan Sharon waarna de onderhandelingen door israel zijn gestopt omdat hij die deal die bijna rond was niet wilde.

Onder andere Malley heeft dit bovenste benoemd. En nu ga je als een speer googlen wie Malley was.
  woensdag 18 maart 2026 @ 13:13:08 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220371932
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:30 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je lult uit je nek.

Er is ten eerste tijdens camp David of erna geen officieel aanbod gedaan. Dus dat je zegt dat ze een aanbod weigeren is per definitie al fout. Er was geen officieel aanbod.

Wat er wel was is een onderhandeling over een Palestijnse staat die niet levensvatbaar zou zijn omdat ze geen controle zouden hebben over water, lucht, grenzen en verdeeld zouden worden door kolonisten waardoor Palestijnen in feite niet van noord naar zuid konden reizen.
Daarnaast wilden de Palestijnen de israeliers wel zeggenschap geven over de joodse wijken in Jarusalem maar vice versa niet.
En als laatste waren ze in Egypte al zo goed als rond maar de Israeliers wilden zich focussen op de verkiezen die ze verloren aan Sharon waarna de onderhandelingen door israel zijn gestopt omdat hij die deal die bijna rond was niet wilde.

Onder andere Malley heeft dit bovenste benoemd. En nu ga je als een speer googlen wie Malley was.
De Palestijnen hadden zoals gewoonlijk weer eens onrealistische eisen, zoals de volledige controle over (het Oosten van) Jeruzalem. Maar Jerusalem behoort de Islam niet toe, het is een heilige stad voor Joden en Christenen, later geannexeerd en gekoloniseerd door Arabische moslims. Mede omdat men hier de controle niet kreeg kwam er geen overeenkomst.

En natuurlijk wil Israël de zeggenschap over Joodse wijken, anders worden die mensen als het even kan dezelfde dag nog gelyncht door Arabieren. Arabieren daarentegen kunnen prima leven in Israël, 25% van het land is Arabisch en Islamitisch. Er is hier dus geen sprake van hetzelfde gevaar.
pi_220371976
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen hadden zoals gewoonlijk weer eens onrealistische eisen, zoals de volledige controle over (het Oosten van) Jeruzalem. Maar Jerusalem behoort de Islam niet toe, het is een heilige stad voor Joden en Christenen, later geannexeerd en gekoloniseerd door Arabische moslims. Mede omdat men hier de controle niet kreeg kwam er geen overeenkomst.

En natuurlijk wil Israël de zeggenschap over Joodse wijken, anders worden die mensen als het even kan dezelfde dag nog gelyncht door Arabieren. Arabieren daarentegen kunnen prima leven in Israël, 25% van het land is Arabisch en Islamitisch. Er is hier dus geen sprake van hetzelfde gevaar.
Een levensvatbare staat is inderdaad onrealistisch in de ogen van hebberige en moordzuchtige zionisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chadi op 18-03-2026 13:22:02 ( v) ]
  woensdag 18 maart 2026 @ 13:26:38 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220372017
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Een levensvatbare staat is inderdaad onrealistisch in de ogen van hebberige zionisten.
Ik ben wel benieuwd, kun je ook onderbouwen waarom Jeruzalem onder Islamitisch en Arabische controle zou moeten zijn?

Wetende dat Arabische moslims deze stad hebben veroverd van Joden en Christenen en meteen een grote moskee op de plek hebben neergezet waar ooit een Joodse tempel stond? Een praktijk die moslimlegers trouwens overal hanteerden, zodra men een gebied veroverde werden er op plekken van synagoges en kerken, moskeeën geplaatst.
pi_220372074
Pleur op met die oorlog ver weg.

Laat de Israeliers/Joden hier met rust.
Pas je aan houd je religie voor je.
Accepteer de andere geloven, normen en waarden.
Sta het toe dat de criminelen goed aangepakt worden zonder gelijk discriminatie te roepen.
Maak van daders geen slachtoffers en van slachtoffers geen daders.

Dan is die nationale aanpak helemaal niet eens nodig.
  woensdag 18 maart 2026 @ 13:58:55 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220372206
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is toch precies wat ik zeg?
Dat is ook hoe ik er zelf in sta.
[..]
Dat is vrijwel onmogelijk om te beschrijven.

Maar als iemand bij elke misdaad direct gaat schreeuwen tegen de moslims en dat ze moeten oprotten.
Of de hele Islam en alle moslims omschrijven als het grote kwaad. Geen verschil meer zien tussen de criminelen en de echte oorlogs vluchtelingen.

Dat zijn gewoon tekenen dat het wel iets meer is dan ´´even kritiek hebben´´
[..]
Zoals gezegd kan dat niet.
Ik kan alleen maar kijken naar de reacties. Stel iemand uit zich zeer racistisch en discriminerend, maar voelt zichzelf als iemand die alleen maar kritiek heeft. Dat kan, maar aan iemands reacties is wel te zien wat het echt is.

Sommigen zullen daar ook wel in door groeien. Blijven posten en langzamerhand het breder en breder trekken.

Het is wel lastig om iemand zo te bestempelen. Maar bepaalde users hier op FOK! zijn gewoon zeer overduidelijk een hele stap verder.
[..]
Monomanie heet niet voor niets een manie.
Dat is nou niet bepaald een gezonde staat om in te zitten.

Is zo iemand per se een racist? Nee, als iemand psychisch zo in de knoop zit dan kan het allemaal anders zitten.

Zoals gezegd zullen er dus best users zijn die zich TE erg uitlaten, maar geen racist zijn.
Sommigen laten zich meevoeren met de zeer mondige extreem rechtse FOK! groep. Die zullen er sowieso zijn.
Maar ik weet 100% zeker dat een aantal vrij mondige users zeer extreem rechts zijn.
Belangrijkste punt wat ik probeer te maken is dat als je dat specifiek ziet dat het beter kan aanstippen bij die mensen dan een algemene "zie je wel! dit hele topic is bewijs" post te maken (jaja niet jij in dit geval)

het is zo makkelijk om rond te zwaaien
pi_220372338
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Belangrijkste punt wat ik probeer te maken is dat als je dat specifiek ziet dat het beter kan aanstippen bij die mensen dan een algemene "zie je wel! dit hele topic is bewijs" post te maken (jaja niet jij in dit geval)

het is zo makkelijk om rond te zwaaien
Met alle respect, maar de users die dit soort extreme berichten posten hebben duidelijk aangetoond niet open te staan voor enige inhoudelijke discussie.
Zie alleen al dit topic daarvoor.

De meer gematigde groep hoor je amper wat van en juist de extremen kapen het al snel.
pi_220372419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Met alle respect, maar de users die dit soort extreme berichten posten hebben duidelijk aangetoond niet open te staan voor enige inhoudelijke discussie.

De meer gematigde groep hoor je amper wat van en juist de extremen kapen het al snel.
Wat versta jij onder gematigd?
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:45:02 #173
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220372458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Oprechte vraag: waar denk jij zelf dat jij onder valt?
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:07:35 #174
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220372557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo tragisch dat zo'n intelligente volwassen man als jij nog altijd gekneveld wordt door een prehistorische religie.

Is het echt die angst voor de hel dat je in 2026 nog altijd Mohammed en z'n waanzin niet in de prullenbak gooit?
Wacht, Chadi is een man? :D
Life is what you make it.
pi_220372563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oprechte vraag: waar denk jij zelf dat jij onder valt?
T.a.v. dit onderwerp:

De groep die niets met de Islam heeft, kritiek op de standpunten van de Islam heeft.
Maar die niets tegen moslims heeft.
Die voor aanpakken van veilige landers en illegalen is.

Dus een vrij gematigde categorie zou ik zeggen.

Maar jij doelt vast op andere dingen.
Ben ik ergens extreem in? In mijn afkeur van racisme en discriminatie wellicht.
Daar neem ik geen blad voor mijn mond en spreek ik iemand gewoon op aan hier.
pi_220372569
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wat versta jij onder gematigd?
De groep die kritiek heeft op de dingen waar de Islam voor staat.
Maar die niet hele groepen gaat beledigen en beschuldigen, die niet hele groepen over 1 kam scheert.
pi_220372575
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:07 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Wacht, Chadi is een man? :D
Obviously? Mannelijk icoontje en sowieso gezien manier van reageren.
pi_220372586
Stel er komt een nationale aanpak tegen moslimdiscriminatie, net als er een nationale aanpak tegen discriminatie van joden, lgbti+ en vele anderen is. Wat heb je daar nu echt voor last van?

Waarom is dit een probleem? Leef en laat leven.
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:14:05 #179
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220372595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
T.a.v. dit onderwerp:

De groep die niets met de Islam heeft, kritiek op de standpunten van de Islam heeft.
Maar die niets tegen moslims heeft.
Die voor aanpakken van veilige landers en illegalen is.

Dus een vrij gematigde categorie zou ik zeggen.

Maar jij doelt vast op andere dingen.
Ben ik ergens extreem in? In mijn afkeur van racisme en discriminatie wellicht.
Daar neem ik geen blad voor mijn mond en spreek ik iemand gewoon op aan hier.
Ik vind je vrij extreem, ja. Ik vind ook dat je alleen zendt en niet ontvangt. Ik denk ook dat je op geen enkele manier te overtuigen bent van een andere blik. Aan het einde roep je nog steeds hetzelfde.

Als dat iets is van "moslims horen niet gediscrimineerd te worden" of een dergelijk principe: eens. Dat is iets waar je niet over hoeft te onderhandelen. Maar het gaat verder dan principes, je roept steeds dingen alsof het feiten zijn en haalt uit naar iedereen die anders denkt daarover of die probeert materiaal aan te dragen waaruit iets anders blijkt. En dan doen andere users al die moeite, en dan post je doodleuk een post eronder weer hetzelfde liedje alsof het een feit is.

Dat is voor mij wel volgens de definitie van extreem.
pi_220372620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De groep die kritiek heeft op de dingen waar de Islam voor staat.
Maar die niet hele groepen gaat beledigen en beschuldigen, die niet hele groepen over 1 kam scheert.
Dat is bijna iedereen hier, en toch voer je hele felle discussies en blijf je doorzuigen tegen iedereen die iets afwijkt van wat jij vind. <Knip>

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 20-03-2026 00:46:49 ]
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:24:08 #181
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220372648
Alles en iedereen die geen moslim is wegzetten als ongelovige honden, kaffirs etc en aan de andere kant blijven janken over uitsluiten en discriminatie.

De moslims en de verdedigers kunnen dit zonder blikken of blozen, schaamteloos.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220372653
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat is bijna iedereen hier, en toch voer je hele felle discussies en blijf je doorzuigen tegen iedereen die iets afwijkt van wat jij vind. <Knip>
Nu moet ik wel zeggen dat dit topic niet echt een pareltje is in hoe het ook kan. Er staan flink wat opmerkingen die je als discriminerend kunt beschouwen, en die een open discussie niet echt verwelkomen

Edit: @HeatWave bewijst mijn punt net voor ik m'n post plaats, topwedstrijd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 20-03-2026 00:47:18 ]
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:26:14 #183
117098 Hathor
Effe niet
pi_220372661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind je vrij extreem, ja. Ik vind ook dat je alleen zendt en niet ontvangt. Ik denk ook dat je op geen enkele manier te overtuigen bent van een andere blik. Aan het einde roep je nog steeds hetzelfde.

Als dat iets is van "moslims horen niet gediscrimineerd te worden" of een dergelijk principe: eens. Dat is iets waar je niet over hoeft te onderhandelen. Maar het gaat verder dan principes, je roept steeds dingen alsof het feiten zijn en haalt uit naar iedereen die anders denkt daarover of die probeert materiaal aan te dragen waaruit iets anders blijkt. En dan doen andere users al die moeite, en dan post je doodleuk een post eronder weer hetzelfde liedje alsof het een feit is.

Dat is voor mij wel volgens de definitie van extreem.
Prima verwoordt, en tevens ook de reden dat ik deze user negeer. Je kan net zo goed tegen een muur gaan zitten lullen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:28:03 #184
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220372672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:11 schreef beefkeek het volgende:
Stel er komt een nationale aanpak tegen moslimdiscriminatie, net als er een nationale aanpak tegen discriminatie van joden, lgbti+ en vele anderen is. Wat heb je daar nu echt voor last van?

Waarom is dit een probleem? Leef en laat leven.
Ik wil graag ook een nationale aanpak van discriminatie tegen pastafari.
En een tegen discriminatie van hockeyspelers. En een tegen discriminatie van atheïsten. En...
pi_220372680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nu moet ik wel zeggen dat dit topic niet echt een pareltje is in hoe het ook kan. Er staan flink wat opmerkingen die je als discriminerend kunt beschouwen, en die een open discussie niet echt verwelkomen.
Klopt, maar hij pakt iedereen aan die ook maar iets negatiefs zegt.
Zelfs al zeg je veel Moslims of een Groep. En het erbij halen van oorlogen ver weg. Ieder heeft zijn eigen mening daarover dat heeft niks met situaties hier te maken en kan je daarmee niet goedpraten.
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:30:51 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220372685
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nu moet ik wel zeggen dat dit topic niet echt een pareltje is in hoe het ook kan. Er staan flink wat opmerkingen die je als discriminerend kunt beschouwen, en die een open discussie niet echt verwelkomen

Edit: @:HeatWave bewijst mijn punt net voor ik m'n post plaats, topwedstrijd.
En wat klopt er precies niet aan mijn post? Moslims zien iedereen die geen moslim is als minderwaardig, dat hoef je niet van mij aan te nemen, luister gewoon naar wat ze zelf allemaal uitbraken in de moskee, bij demonstraties etc.

De enige reden voor "islamofobie" is het nare kleine feit dat moslims maar mensen blijven afslachten wereldwijd :').
Get woke, go broke!
pi_220372686
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd, kun je ook onderbouwen waarom Jeruzalem onder Islamitisch en Arabische controle zou moeten zijn?

Wetende dat Arabische moslims deze stad hebben veroverd van Joden en Christenen en meteen een grote moskee op de plek hebben neergezet waar ooit een Joodse tempel stond? Een praktijk die moslimlegers trouwens overal hanteerden, zodra men een gebied veroverde werden er op plekken van synagoges en kerken, moskeeën geplaatst.
Omdat het volgens VN resoluties zo is. Ik noem maar een zijstraat. De 67 grens zoals ze dat ook wel noemen. Maar de Palestijnen wilden zelfs daar water bij de wijn doen voor vrede maar het mocht niet baten.

Ook terugkeer van vluchtelingen was een struikelblok.
pi_220372706
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ik wil graag ook een nationale aanpak van discriminatie tegen pastafari.
En een tegen discriminatie van hockeyspelers. En een tegen discriminatie van atheïsten. En...
Zet het op, mijn zegen heb je. Niemand die je tegenhoudt om dat op te zetten, toch?
  FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2026 @ 15:35:11 #189
364681 over_hedge
pi_220372735
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En wat klopt er precies niet aan mijn post? Moslims zien iedereen die geen moslim is als minderwaardig, dat hoef je niet van mij aan te nemen, luister gewoon naar wat ze zelf allemaal uitbraken in de moskee, bij demonstraties etc.

De enige reden voor "islamofobie" is het nare kleine feit dat moslims maar mensen blijven afslachten wereldwijd :').
Misschien moet je dan een gelooffobie beginnen. Want gaan toch niet doen of alleen moslim geweld plegen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:36:07 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220372747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Omdat het volgens VN resoluties zo is. Ik noem maar een zijstraat. De 67 grens zoals ze dat ook wel noemen. Maar de Palestijnen wilden zelfs daar water bij de wijn doen voor vrede maar het mocht niet baten.

Ook terugkeer van vluchtelingen was een struikelblok.
De terugkeer van welke vluchtingen en waar zouden die naar moeten terugkeren?
pi_220372760
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De terugkeer van welke vluchtingen en waar zouden die naar moeten terugkeren?
Hun huizen die onrechtmatig zijn afgepakt.
pi_220372785
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, in jouw posts noem je alles wat moslim is minderwaardig, dus dat gaat nu een beetje twee kanten op, vind je ook niet?

Ik heb er totaal geen last van of er wel of geen centrum tegen moslimdiscriminatie komt, ik kan de nieuwsberichten die ze publiceren tenslotte ook gewoon negeren.

Los van wat je ervan vindt, er zijn een flink aantal moslims in Nederland, en sommige van die mensen hebben besloten een centrum op te zetten. Top, misschien brengt het mensen dichter bij elkaar en zorgt het ervoor dat mensen elkaar beter gaan begrijpen.
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:38:47 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220372793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Misschien moet je dan een gelooffobie beginnen. Want gaan toch niet doen of alleen moslim geweld plegen.
Sterk zeg.

Ik heb al mijn hele leven een "geloofsfobie" net als zo'n beetje iedereen in Nederland, op wat verstokte bijbelbeltdorpjes na had heel Nederland de kerk de rug toe gekeerd. Nederland was een baken van progressie, wetenschap, vrijheid, blijheid (ok tikje overtrokken maar goed).

En nu zouden we weer terug moeten naar de "jaren 50" maar met de moskee ipv de kerk? De imam ipv de dominee in de slaapkamer?

Geef me 1 reden waarom dat positief zou zijn, gewoon 1.
Get woke, go broke!
  FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2026 @ 15:40:54 #194
364681 over_hedge
pi_220372827
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sterk zeg.

Ik heb al mijn hele leven een "geloofsfobie" net als zo'n beetje iedereen in Nederland, op wat verstokte bijbelbeltdorpjes na had heel Nederland de kerk de rug toe gekeerd. Nederland was een baken van progressie, wetenschap, vrijheid, blijheid (ok tikje overtrokken maar goed).

En nu zouden we weer terug moeten naar de "jaren 50" maar met de moskee ipv de kerk? De imam ipv de dominee in de slaapkamer?

He wat? bijna niemand behalve wat kleine dorpjes is sowieso al onzin.

Wat je daarna over de jaren 50 roept heb ik werkelijk geen idee hoe dat een antwoord is op wat ik zei.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:43:31 #195
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220372853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
He wat? bijna niemand behalve wat kleine dorpjes is sowieso al onzin.

Wat je daarna over de jaren 50 roept heb ik werkelijk geen idee hoe dat een antwoord is op wat ik zei.
Ja, de ontkerkelijking was onzin, sure.

Geloof is kut, islam is het kutste geloof, zo genoeg versimpeld?
Get woke, go broke!
pi_220372858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sterk zeg.

CBS is het niet met je eens: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)h-nog-tot-een-geloof

quote:
In 2025 zei 42 procent van de bevolking van 15 jaar en ouder zich tot een geloof te rekenen. 16 procent noemt zichzelf rooms-katholiek, 12 procent protestant, 6 procent moslim en 7 procent had een ander geloof. Er rekenen zich iets minder mensen tot een geloof dan in 2024 (44 procent). Op langere termijn is het aandeel gelovigen afgenomen. In 2010 zei nog 55 procent bij een kerkelijke of religieuze groep te horen.
42% van de mensen is geen " wat verstokte bijbeldorpjes"

Niemand heeft het over terug naar de jaren 50. Die stroming is er inderdaad, maar waarom zou je 42% van de Nederlanders dit willen afnemen omdat jij vindt dat je er last van hebt?
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:45:48 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220372873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hun huizen die onrechtmatig zijn afgepakt.
Kortom, alle Mizrahi Joden mogen terugkeren naar de steden en huizen waaruit zij zijn verdreven in Islamitische landen? En tevens de Joden die woonden op de Westelijke Jordaanoever maar zijn verdreven door Jordanië in 1948?

Natuurlijk niet, dat moet allemaal kunnen. De 'terugkeer' van 'vluchtelingen' wordt natuurlijk selectief de terugkeer bedoelt de nakomelingen van de op de vlucht geslagen Arabieren tijdens de Arabisch-Israëlische burgeroorlog van 1947-1948, zodat op basis van demografie Israël kan worden vernietigd.

Maar nee, die mogen niet terugkeren. Want deze mensen zijn die burgeroorlog zelf begonnen. Die oorlog is gestart door de Arabieren nadat men het VN-Verdelingsplan had afgewezen. Zie ook:
quote:
The 1947–1948 Arab–Israeli Civil War began immediately after the UN voted to partition Palestine into separate Arab and Jewish states on November 29, 1947. Palestinian Arabs, supported by the Arab League, rejected the plan, leading to outbreaks of violence against Jewish civilians, settlements, and infrastructure, which soon escalated into full-scale fighting between Jewish and Arab forces.

Key Aspects of the Initial Conflict:

UN Partition Plan Rejection: On November 29, 1947, UN Resolution 181 proposed partitioning the British Mandate of Palestine. While Jewish leadership accepted the plan, it was rejected by Arab nations and Palestinian leaders, who viewed it as unjust and a violation of their rights.
Initial Civil Unrest: Following the UN vote, fighting erupted within Palestine, characterized by street violence, riots, and attacks by Arab forces on Jewish areas, and a Jewish insurgency against both Arab militias and British forces.
British Disengagement: As the fighting intensified, the British government began to withdraw its troops, police, and administration, allowing for increased anarchy.
Jewish Mobilization: The Jewish underground force, the Haganah, and other groups mobilized for war as Palestinian militias began targeting key transport lines and urban centers.
Escalation to Formal War: The civil war phase, which saw intense inter-communal fighting, escalated into the broader 1948 Arab-Israeli War (also known as the Nakba) immediately after Israel declared independence on May 14, 1948, prompting an invasion by surrounding Arab states.

The conflict was largely driven by decades of growing tensions, intense competition for land, and increasing waves of Jewish immigration following the Holocaust.

Bron: Google Gemini
Play stupid games, win stupid prizes :W
  FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2026 @ 15:47:51 #198
364681 over_hedge
pi_220372883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, de ontkerkelijking was onzin, sure.

Geloof is kut, islam is het kutste geloof, zo genoeg versimpeld?
Ja alle geloven kut vind ik al een beter standpunt dan 1 geloof er uit pakken. Hele kleine groep van dat geloof uitvergroten wat het geloof op een verkeerde manier gebruikt voor hun terror en daarom maar alle moslims op 1 hoop stoppen.

Beetje als of ik de KKK neem en door de daden van de kkk (die zeggen christelijk te zijn) Alle christen op 1 hoop te gooien als gevaarlijke gekken.
pi_220373051
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, alle Mizrahi Joden mogen terugkeren naar de steden en huizen waaruit zij zijn verdreven in Islamitische landen? En tevens de Joden die woonden op de Westelijke Jordaanoever maar zijn verdreven door Jordanië in 1948?

Natuurlijk niet, dat moet allemaal kunnen. De 'terugkeer' van 'vluchtelingen' wordt natuurlijk selectief de terugkeer bedoelt de nakomelingen van de op de vlucht geslagen Arabieren tijdens de Arabisch-Israëlische burgeroorlog van 1947-1948, zodat op basis van demografie Israël kan worden vernietigd.

Maar nee, die mogen niet terugkeren. Want deze mensen zijn die burgeroorlog zelf begonnen. Die oorlog is gestart door de Arabieren nadat men het VN-Verdelingsplan had afgewezen. Zie ook:
[..]
Play stupid games, win stupid prizes :W
Joden claimen nog steeds hun spullen die in de tweede wereldoorlog zijn afgenomen. Waarom mogen de Palestijnen dat niet?
Daarnaast is er een recht op terugkeer internationaal vast gelegd.

Maar je doet nu alsof je dat allemaal niet weet.
  woensdag 18 maart 2026 @ 16:10:44 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220373135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 15:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zet het op, mijn zegen heb je. Niemand die je tegenhoudt om dat op te zetten, toch?
Nou fijn zeg. Ook met financiering van de overheid graag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')