SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door (waarschijnlijk) Collin fonds is al 800k geïnvesteerd (1 investeerder, resterend bedrag 2.150k)
Ik heb niet aan de eerdere investering meegedaan. Toch een linkje gekregen. Als je een keer naar de CCF investeerdersavond gaat heb je een streepje (linkje) voor.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Ik denk dat ook de investeerders van de eerdere lening van deze groep een linkje hebben gekregen. Afijn nu vol met zo een dertigtal extra investeerders na publiekelijke openstelling
quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:39 schreef ovdm het volgende:
SSC Frankfurt BE 05 GmbH
¤ 2.950.000 | 9,0 % rente | 12 maanden
Link:Ik denk dat voor de rente hier de risico's beperkt zijn ivm 1000K borgstellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door (waarschijnlijk) Collin fonds is al 800k geïnvesteerd (1 investeerder, resterend bedrag 2.150k)
quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:31 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)ntrum-te-ammerzoden/
Dit zou wederom een mooi fok projectje kunnen zijn
.quote:Er is een verzoek ingediend voor het verlagen van de inschrijving naar ¤ 375.000,- die momenteel nog loopt. Ter overbrugging is een negatieve hypotheekverklaring opgenomen
Verlaging of niet maakt toch niet zoveel uit. De eerste hypotheekhouder kan toch niet meer claimen dan achterstallige schuld. Naar 375K zal wel niet gehonoreerd worden. Bank wil graag extra ruimte voor achterstallige rentequote:Op donderdag 26 maart 2026 12:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
.
Als dit verzoek niet ingewilligd gaat worden is het risico natuurlijk véél hoger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:32 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Verlaging of niet maakt toch niet zoveel uit. De eerste hypotheekhouder kan toch niet meer claimen dan achterstallige schuld. Naar 375K zal wel niet gehonoreerd worden. Bank wil graag extra ruimte voor achterstallige rente
LinkjeIk denk het ook, bovendien: als de bank nu al geen 25k extra wil lenen dan zal die dat zeker niet willen als het slechter gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop alleen niet dat ze zelf de administratie gaat doen want de rekenvaardigheden kunnen haar nog wel eens in de problemen brengen. Wanneer gaat ze erachter komen dat ze 5k te weinig heeft?
Inventaris ¤ 15.000,-
Overname ¤ 65.000,-
Totaal ¤ 80.000,-
Eigen inbreng ¤ 15.000,-
Achtergestelde lening familie ¤ 35.000,-
Collin Direct ¤ 25.000,-
[..]
Verlaging of niet maakt toch niet zoveel uit. De eerste hypotheekhouder kan toch niet meer claimen dan achterstallige schuld. Naar 375K zal wel niet gehonoreerd worden. Bank wil graag extra ruimte voor achterstallige rente
LinkjeAls je je maar realiseert dat je het in het begin vermoedelijk alleen moet doen met een negatieve hypotheekverklaring.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees niet dat de bank toestemming moet geven voor de tweede (onze) hypotheek. Die wordt dus toch altijd gevestigd. Dit is ook met door Collin bevestigd.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:40 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als je je maar realiseert dat je het in het begin vermoedelijk alleen moet doen met een negatieve hypotheekverklaring.
Onderneemster zegt nu dat Collin het rekensommetje heeft gemaaktquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:39 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik denk het ook, bovendien: als de bank nu al geen 25k extra wil lenen dan zal die dat zeker niet willen als het slechter gaat.
Ik hoop alleen niet dat ze zelf de administratie gaat doen want de rekenvaardigheden kunnen haar nog wel eens in de problemen brengen. Wanneer gaat ze erachter komen dat ze 5k te weinig heeft?
Inventaris ¤ 15.000,-
Overname ¤ 65.000,-
Totaal ¤ 80.000,-
Eigen inbreng ¤ 15.000,-
Achtergestelde lening familie ¤ 35.000,-
Collin Direct ¤ 25.000,-
Inmiddels welquote:Op donderdag 26 maart 2026 13:46 schreef impact9 het volgende:
In het betalingsschema is ook een aflosvrije periode van 12 maanden zichtbaar, dit staat echter niet in de pitch.
Oude brochure woning: https://www.hofstedezaltb(...)rzoden/voorstraat-31quote:met een looptijd van 60 maanden waarvan de eerste 12 maanden aflossingsvrij
Een linkje voorquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:58 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik heb niet aan de eerdere investering meegedaan. Toch een linkje gekregen. Als je een keer naar de CCF investeerdersavond gaat heb je een streepje (linkje) voor.
[..]
LinkjePareltje tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We kunnen beren op de weg zien, formeel zou het nog iets mooier kunnen als die 1e hypotheekhouder meewerkt, maar het moet toch wel hééél gek lopen als wij hier een veer moesten laten.
Stel dat de keet verkocht moet worden en de bank claimt (zeg, ruim genomen) 4 ton dan blijft er meer dan genoeg over om onze 2e hypotheek te dekken. En zo niet, zijn ze beiden nog steeds aansprakelijk .Pecunia non olet
En die hoeft ze waarschijnlijk niet eens terug te betalen als ze genoeg biertjes verkoopt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:54 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Onderneemster zegt nu dat Collin het rekensommetje heeft gemaakt
Er staat nu ook een inbev lening van 5K. Is brouwerij volgens mij.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Pareltje tochWe kunnen beren op de weg zien, formeel zou het nog iets mooier kunnen als die 1e hypotheekhouder meewerkt, maar het moet toch wel hééél gek lopen als wij hier een veer moesten laten.
Stel dat de keet verkocht moet worden en de bank claimt (zeg, ruim genomen) 4 ton dan blijft er meer dan genoeg over om onze 2e hypotheek te dekken. En zo niet, zijn ze beiden nog steeds aansprakelijk .
Is weer vermeld bij collinquote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zie niets vreemds aan de pitch.........ik laat hem toch maar even staan.
Men kan ook nog gewoon inschrijven:
https://www.collincrowdfund.nl/j-e-mulder-g-mulder-en-e-s-mulder/
Even snel doorgekeken. Ik zie zo snel geen verschillen met vorige pitch.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En er komen ook nog CRE-tjes aflossingen aan Houten 1 & 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er e-mailen ook nog aflossingen van een SIGje & GVEtje binnen
[ Bericht 12% gewijzigd door peterc op 26-03-2026 17:01:00 ]
Naar denk te begrijpen via WOZwaardeloket & kadastrale kaart betreft het een woonhuis nr 250 en drie studio's ? 250-2 250-3 250-4 elk wozwaarde 52k en 28m2 woonopp.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:32 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Even snel doorgekeken. Ik zie zo snel geen verschillen met vorige pitch.
Zo op het oog, los van de vrij lage rentevergoeding, weinig mis mee toch?
We krijgen alleen een hypotheek op 250. De huurpenningen van de studio's zijn ook niet aan ons verpand. Ze houden in totaal maar 2K per jaar over. Als ze het zouden verkopen hebben ze ieder 100K cash. Ik begrijp het niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:51 schreef peterc het volgende:
[..]
Naar denk te begrijpen via WOZwaardeloket & kadastrale kaart betreft het een woonhuis nr 250 en drie studio's ? 250-2 250-3 250-4 elk wozwaarde 52k en 28m2 woonopp.
Ik denk dat de studio's verhuurd en verduurzaamd worden, op het woonhuis 250 staat via de KvK een inschrijving van Muller Multi Service (pakken dit misschien mee bij deverduurzaming)
https://www.muldermultiservice.nl/index.html
Dat lijkt niet overeen te komen met de registratie op de kadastrale kaart. Een beetje onduidelijk weer.quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:54 schreef Fredericm het volgende:
[..]
We krijgen alleen een hypotheek op 250. De huurpenningen van de studio's zijn ook niet aan ons verpand. Ze houden in totaal maar 2K per jaar over. Als ze het zouden verkopen hebben ze ieder 100K cash. Ik begrijp het niet.
quote:De ondernemers willen graag het onroerend goed verbouwen en verduurzamen om zo de huurinkomsten te optimaliseren
Heb je de link naar de pitch? Er zijn meerdere vestigingen van deze keten gefinancierd via CCF.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Subway van CCF failliet. We hebben als zekerheid een 2e hypotheek op de woning van de ouders. Altijd pijnlijk verhaal.
Niet mijn eerste Subway locatie die failliet gaat.
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:23 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Heb je de link naar de pitch? Er zijn meerdere vestigingen van deze keten gefinancierd via CCF.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ongepaste verwoording. En uw Nederlands is bijzonder slecht.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 06:48 schreef Januit het volgende:
http://archive.today/9gOCL
Was project eigenaar van een project bij GVE, van GVE zelf uiteraard er nooit een bericht over gehad.
Wel te lesen wat mogelijk oorzaak achterstand was, de beste man was laatste tijd niet meer zo met vestiging arnhem bezig.
Volledig hier mee eens. Ik wens zijn vriendin een volledig herstel toe. En zijn familie, vrienden en personeel veel sterkte toe.quote:
@Januit verwijst naar deze opmerking in het krantenartikel neem ik aan:quote:
Of dat of zijn overlijden de reden zijn van achterstand kan ik niet over oordelen, ik zit niet in dit project. Voor ons wel interessant om te volgen hoe de afwikkeling gaat zijn. Het komt helaas vaker voor dat de leningnemer het einde van het project niet haalt.quote:De laatste tijd richtte hij zich iets meer op zijn andere zaken...
Was op mobiel geschreven maar auto correct maakte er wat anders van zie ik ;-).quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef VrijdagVisDag het volgende:
[..]
Ongepaste verwoording. En uw Nederlands is bijzonder slecht.
Ook hier mijn post is niet bedoeld als ongepast en excuus aan ieder die dat zo ervaart! En hoop zeker dat zijn vriendin snel de oude is ook richting alle andere naaste gecondoleerd. Gaat mij erom dat we vanuit GVE niets erover horen en dat er alleen effe kil door de deurwaarder een bericht van overlijden geplaatst word.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:20 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Volledig hier mee eens. Ik wens zijn vriendin een volledig herstel toe. En zijn familie, vrienden en personeel veel sterkte toe.
Zit zelf ook in deze lening. Heb wel een kort bericht gehad: "Flanderijn notitie: klant is op 25 februari jl. overleden." Dit bericht rond 11 maart ontvangen.
Ik hoop dat ze dit dossier op een nette wijze gaan afhandelen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 23:29 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje herfinanciering Collinapart zit daarin heb geen bericht ontvangen over de mogelijkheid mee te doen aan de herfinanciering.. dat is ongebruikelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoeveel geld we mogen verwachten, denk ik het maar even afwacht voordat ik een cruise ga boeken
Pecunia non olet
Na het laatste bericht van de leningnemer in dit topic hebben we als ik me niet vergis niets meer gehoord van HCN. Het was fijn geweest als we inmiddels gehoord hadden dat ze weer met elkaar in gesprek zijn en/of een oplossing in zicht is.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:20 schreef Tjalala het volgende:
HCN Sizz - Permanent gesloten (google)
Website: We’re closed — we’re moving to a new location.
Natuurlijk niet onverwacht
Let erop dat FOK morgen grotendeels offline is.
https://forum.fok.nl/topic/2755821
Ik denk dat ze pas iets gaan melden nadat alles is afgerond, behalve als je zelf om een update gaat vragen in de tussentijd, misschien dat je dan iets meer te horen krijgt.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Na het laatste bericht van de leningnemer in dit topic hebben we als ik me niet vergis niets meer gehoord van HCN. Het was fijn geweest als we inmiddels gehoord hadden dat ze weer met elkaar in gesprek zijn en/of een oplossing in zicht is.
Ik weet niet hoeveel projecten er precies zijn van deze leningnemer. Ik zit zelf in 2 projecten, het project dat volgens het bericht definitief de deuren gesloten heeft, waar nog 26% van de leensom open staat, en een vastgoedproject met een hypotheek waarvan nog 73% open staat.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:32 schreef JP01 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze pas iets gaan melden nadat alles is afgerond, behalve als je zelf om een update gaat vragen in de tussentijd, misschien dat je dan iets meer te horen krijgt.
Persoonlijk denk ik helaas wel dat het eea. tegen gaat vallen. Al helemaal voor vestiging Gouda. Wordt denk ik toch mijn eerste afschrijving bij HCN. Ik heb er wel vertrouwen in uitwinning bij HCN alleen ben ik bang dat er in dit geval niet al te veel te halen zal zijn.
Leningnemer gaf toen aan dat Sizz verkocht was en dat met de verkoopprijs de lening volledig zou kunnen worden terug betaald. Maar tot op heden is dat niet gebeurd. Nu zou het kunnen dat de overdrachtsdatum later is en nog moet komen, en dat de nieuwe eigenaren besloten hebben te verhuizen. Maar zolang het geld niet op de rekening staat zie ik het niet positief in.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Na het laatste bericht van de leningnemer in dit topic hebben we als ik me niet vergis niets meer gehoord van HCN. Het was fijn geweest als we inmiddels gehoord hadden dat ze weer met elkaar in gesprek zijn en/of een oplossing in zicht is.
Linkje herfinanciering CollinDank je. Ik zit ook in de eerdere lening en had nog geen bericht gekregen om in te schrijven. Gelukkig plaats jij dit, want het vult zich hard!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkje herfinanciering CollinMomenteel bijna 1.800,000 euro ingelegd door 60 investeerders. Bijna 30 duizend per investeerder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collin zal er ook inzitten maar dan nog is het gemiddeld veel.
Linkje herfinanciering CollinDeze stond voor 6 april als aflossing gepland, gaan ze dus waarschijnlijk precies halen dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus niet alles afgekocht zoals in Nederland?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:16 schreef obligataire het volgende:
Funding Circle Deutschland (eigenlijk Intrum Deutschland GmbH) is nog steeds actief met incasseren. Er komen nog mondjesmaat bedragen binnen.
Klopt, het loopt via een incassobureau. En de website werkt nog.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 18:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Dus niet alles afgekocht zoals in Nederland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |