Ik hoop het voor hem, van dat meevallertje dan, want hij kon als starter die ruimte nog wel eens hard nodig hebben als zaken wat minder voorspoedig lopen in het begin.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:01 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zit er niet in, maar even de lening terug gezocht. Er zat ook een bedrag voor inventaris/voorraad en werkkapitaal in. Misschien is hem daarvoor een te hoog aangepraat of heeft hij bij nader inzien daar toch minder voor nodig. Of hij heeft een onverwacht meevallertje.
Nu klopt het schema van het aflossen niet meer. Volgens het schema krijgen we de eerste aflossing 9 mei dat moet 9 april zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:39 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
De startende garagist heeft even de handen uit de mouwen gestoken kennelijk, want de eerste vervroegde 10% aflossing is al binnen. Chapeau!
Nu is het wel goed.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:22 schreef Collin63 het volgende:
Het aflos schema van het katten cafe klopt ook niet. Ik heb 500 euro ingelegd en over 7 jaar
krijg ik 1150 euro terug!
Hopelijk zien ze het niet!
ik zat juist om 16.00uur klaar. Toen hij niet open ging heb ik alles weer dichtgegooid.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:08 schreef probablyunsure het volgende:
Coffee Cat staat open
edit 16:13 en vol
Ging blijkbaar wat later open dan gepland. Wat ruimer meegepakt, ik geloof er wel in en anders is er een dekkend onderpand.
Het ging deze keer niet zo soepel met de livegang. Kreeg een email met een link naar de pitch waarmee ik niet kon investeren en na inschrijving stond het betaalschema helemaal verkeerd. Maar goed. Nu staat alles weer goed. Op naar de volgende.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
ik zat juist om 16.00uur klaar. Toen hij niet open ging heb ik alles weer dichtgegooid.
Klopt het gaat hier over de rente, morgen Collin maar weer eens bellen. Was laatst ook al het geval met ahdema, daar mist ook een rentetermijn van februari.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:16 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Nu klopt het schema van het aflossen niet meer. Volgens het schema krijgen we de eerste aflossing 9 mei dat moet 9 april zijn.
Idem, nu dus ook gemist.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
ik zat juist om 16.00uur klaar. Toen hij niet open ging heb ik alles weer dichtgegooid.
En ondertussen blijven de (deel)aflossingen binnen komen. Deze week al weer een SiG project dat afgelost is en 2 projecten bij Collin (gedeeltelijk) afgelost.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 17:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ja, ook gemist. Je kan niet eens meer vatsoenlijk wat anders doen.
Let wel dat je naast het wisselkoersrisico bij dollarprojecten ook nog 0.3% conversiekosten betaald. Wat mij betreft de 0.5% hogere rente niet waard, vooral nadat ik een keer een negatief rendement had op een verder wel goed verlopen project. De meeste investeerders bij Lendahand lijken daar ook zo over te denken want de europrojecten zitten binnen no-time vol. Ik steek niks extra's meer in Lendahand maar omdat het ook wat voor het goede doel is laat ik de auto-invest alle terugbetalingen in Europrojecten herinvesteren.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:58 schreef nostra het volgende:
Voor 6,5% ga ik wel Peruaanse vrouwen subsidiëren met een A-rating bij Lendahand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo blijf je met een kater zittenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 maart 2026 19:39 schreef Fredericm het volgende:
Zijn er nog liefhebbers voor Duitse investeringen bij Collin?
Platin 2700Ze verhuren die 4 panden aan het eigen bedrijf. Ik zie nergens balans/winst cijfers van dat bedrijf. En dat zou handig zijn want als het eigen bedrijf omvalt dan zit je met 4 panden zonder huurder en die niet 123 van eigenaar zullen wisselen....... Ik blijf er van af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 18-03-2026 00:09:57 ]Pecunia non olet
Artemisweg 115D, Lelystad 00053654quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is dat de snelste deelaflossing ooit?
Ik ook, maar ben wel benieuwd wat nou precies “gebouwschop” is, waarvan zij kennelijk componenten leveren. Een rare verbastering van Bauerschaft wellicht?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze verhuren die 4 panden aan het eigen bedrijf. Ik zie nergens balans/winst cijfers van dat bedrijf. En dat zou handig zijn want als het eigen bedrijf omvalt dan zit je met 4 panden zonder huurder en die niet 123 van eigenaar zullen wisselen....... Ik blijf er van af.
Het is sowieso een rammelende vertaling van een Duits woord, ze doen aanvullende leveringen bij de bouw van woningen maar geen idee hoe zoiets in het Nederlands heet, misschien was dat tegelijk ook het probleem van Google Translate.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:52 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik be
[..]
Ik ook, maar ben wel benieuwd wat nou precies “gebouwschop” is, waarvan zij kennelijk componenten leveren. Een rare verbastering van Bauerschaft wellicht?
“Iedereen” hierboven heeft het toch over dit ene en hetzelfde project?quote:Op woensdag 18 maart 2026 01:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Artemisweg 115D, Lelystad 00053654
Lost ook 10% af.
5-03-2026 volgeschreven, 09-03-2026 rond. 17-03-2026 deelaflossing.
Chatgpt denkt dat ze gebouwschil bedoelen in deze zin.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:52 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik be
[..]
Ik ook, maar ben wel benieuwd wat nou precies “gebouwschop” is, waarvan zij kennelijk componenten leveren. Een rare verbastering van Bauerschaft wellicht?
Kun je de url van dit project hier plaatsen?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:10 schreef peterc het volgende:
Collin, zojuist via de app een basisinleg gedaan in de fam Mulder, echter via de website kom ik deze zowel bij huidige als toekomstige investeringskansen niet meer tegen. Niets alles lijkt gelijk te lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |