Waarom ga je niet lekker in het VK wonen. Daar mogen ze dagelijks genieten hoe geweldig het zonder de EU is.quote:Op maandag 16 maart 2026 09:56 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is absolute zelfmoord om in een monetaire en politieke unie te stappen met landen als Griekenland, Italië, Frankrijk, Portugal, Spanje en Ierland. Maar ja, Brussel ligt natuurlijk in België wat zelf ook een totaal mislukte unie is van de Vlamingen, Walen en de Duitstalige gemeenschap. Nog altijd spreken ze elkaars taal niet, moet er in Wallonië geld bij en is er afgunst over en weer. Echt, de hoeveelheid geld die de EU ons al gekost heeft is gewoon niet meer te vatten.
Natuurlijk ben ik absoluut niet tegen samenwerking, maar dit is echt een totaal mislukt project. Ik ben er ook van overtuigd dat zodra de EU is opgeheven (of als kaartenhuis in elkaar is gestort) iedereen meteen zal erkennen dat het vanaf het begin één grote mislukking was. Momenteel zijn er nog te veel mensen die hun salaris ontvangen van/dankzij de EU en die absoluut niet willen dat het project in elkaar klapt.
En het probleem is? Je hebt er waarschijnlijk geen boterham minder om hoeven eten.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is ook wel schokkend om te zien hoe gigantisch veel geld Nederland naar de Oekraïne heeft gestuurd. Veel meer dan op basis van onze grootte verwacht kan worden.
Nu hopen dat Europa geleerd heeft van het verleden en Amerikaanse oorlogen precies dat laat zijn: Amerikaanse oorlogen.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:19 schreef spapaars het volgende:
De Amerikanen beginnen steeds weer oorlogjes te voeren, zoals ook al in Irak en Afghanistan, om vervolgens te eisen dat de Europese NAVO landen zich daarbij aansluiten.
Daar zou je een punt mee hebben ware het niet dat Orange Man wel degelijk een punt heeft dat Oekraïne onze oorlog is. Wij hadden in staat moeten zijn zelf met dat akkefietje te dealen. Dat we dat niet konden door politici als Mark Rutte en Angela Merkel heeft ons kwetsbaar gemaakt voor dit soort chantage van Orange Man.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu hopen dat Europa geleerd heeft van het verleden en Amerikaanse oorlogen precies dat laat zijn: Amerikaanse oorlogen.
Deze mening heeft Trump altijd al gehad en is ook de reden waarom er met name in deze administratie bijna niks voor Oekraïne gedaan is. Grootste bijdrage is Starlink (geen liefdadigheid, daar wordt Musk door Europese landen voor betaald) en diverse wapenleveranties waar ook de hoofdprijs voor betaald wordt.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar zou je een punt mee hebben ware het niet dat Orange Man wel degelijk een punt heeft dat Oekraïne onze oorlog is.
Mee eens hoor. Oekraïne hadden we moeten helpen bij de eerste groene mannetjes, en dan niet lafjes met wat nachtkijkers en scherfvesten want o-wee stel je voor dat Poetin boos wordt...quote:Op maandag 16 maart 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar zou je een punt mee hebben ware het niet dat Orange Man wel degelijk een punt heeft dat Oekraïne onze oorlog is. Wij hadden in staat moeten zijn zelf met dat akkefietje te dealen. Dat we dat niet konden door politici als Mark Rutte en Angela Merkel heeft ons kwetsbaar gemaakt voor dit soort chantage van Orange Man.
Waar hij ons overigens al op wees in zijn 1e termijn maar toen werd hij weggehoond door arrogante Duitse diplomaten van Merkel. En voor Orange Man was het Obama die het zei en daar werd ook niet naar geluisterd. Eerst zelfreflectie, dan wijzen.
Juist. Nu rest ons niks anders dan eerst door de zure appel heen te bijten van het dramatische beleid uit het verleden en in 2030 er wel beter voor te staan.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Oekraïne hadden we moeten helpen bij de eerste groene mannetjes, en dan niet lafjes met wat nachtkijkers en scherfvesten want o-wee stel je voor dat Poetin boos wordt...
Volgens mij zijn de ogen nu wel redelijk geopend dat we voor de Europese veiligheid niet langer afhankelijk kunnen en willen zijn van een land aan de andere kant van de oceaan.
Ik link naar de letterlijke tekst van dit verdrag. Dat anderen daar een draai aan geven is niet mijn probleem.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat zijn anderen niet met je eens:
[..]
[..]
Wat de motieven erachter zijn is niet relevant. De VS heeft enorm veel in Oekraïne gestoken. Jij stelde echter dat de VS de rest laat stikken en hun verantwoordelijkheden niet nakomt. Deze claim stookt totaal niet met de feiten.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, als je individuele Europese landen hierin mee gaat nemen in vergelijking met de VS lijkt dat zo. Maar misschien moet je de rest van de grafieken eens doornemen voor je tegen mij zegt "weet je überhaupt wel wat je zegt", want zoals 't lijkt begrijp je niet helemaal wat er staat.
Je laat 't lijken alsof de VS uit de goedheid van zijn hart ons komt helpen, maar ze hebben er zelf ook belang bij.
Ik niet. Maar ik heb het financieel dan ook bijzonder aangenaam. Maar als ik zie dat er miljarden naar de Oekraïne zijn gestuurd terwijl sommige mensen in Nederland echt moeite hebben met de gasrekening, de benzine etc. te betalen, dan lijkt het me duidelijk dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En het probleem is? Je hebt er waarschijnlijk geen boterham minder om hoeven eten.
Alsof de puinzooi van (inmiddels) failed state VK het gevolg is van het ontbreken van een EU-lidmaatschap. Het probleem is dat de Brexit is opgevolgd door jaren van eindeloos incompetent en gewoonweg links beleid. De Britten hadden inderdaad bij de Brexit de kans gehad om keihard op te gaan treden tegen illegale migranten, er zoveel mogelijk mensen uit te gooien, uit alle verdragen te stappen, etc. maar dat hebben ze nagelaten.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom ga je niet lekker in het VK wonen. Daar mogen ze dagelijks genieten hoe geweldig het zonder de EU is.
Jij geeft er zelf ook een draai aan door te zeggen dat de VS die verantwoordelijkheid niet heeft. Ik geef aan dat jouw draai niet overeen komt met de draai van anderen.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik link naar de letterlijke tekst van dit verdrag. Dat anderen daar een draai aan geven is niet mijn probleem.
Net zei je nog dat de VS het meest erin gestoken heeft. Je realiseert je hoop ik dat je je eigen punt telkens teniet doet door telkens iets anders te zeggen?quote:Wat de motieven erachter zijn is niet relevant. De VS heeft enorm veel in Oekraïne gestoken. Jij stelde echter dat de VS de rest laat stikken en hun verantwoordelijkheden niet nakomt. Deze claim stookt totaal niet met de feiten.
En wat zou er gebeuren met de Europese veiligheid en vrijheid wanneer je Rusland gewoon hun gang laat gaan in de achtertuin van Europa en tegelijk afhankelijk blijft van Russische fossiele energie? En wat zouden de gevolgen voor onze economie en welvaart zijn?quote:Op maandag 16 maart 2026 10:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik niet. Maar ik heb het financieel dan ook bijzonder aangenaam. Maar als ik zie dat er miljarden naar de Oekraïne zijn gestuurd terwijl sommige mensen in Nederland echt moeite hebben met de gasrekening, de benzine etc. te betalen, dan lijkt het me duidelijk dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt.
Nou geef ik graag af op links beleid maar onder de Tories na de Brexit was er nog meer migratie.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Alsof de puinzooi van (inmiddels) failed state VK het gevolg is van het ontbreken van een EU-lidmaatschap. Het probleem is dat de Brexit is opgevolgd door jaren van eindeloos incompetent en gewoonweg links beleid. De Britten hadden inderdaad bij de Brexit de kans gehad om keihard op te gaan treden tegen illegale migranten, er zoveel mogelijk mensen uit te gooien, uit alle verdragen te stappen, etc. maar dat hebben ze nagelaten.
Heeft er weinig mee te maken, en ook al ging er geen cent naar Oekraïne dan had het voor deze groep weinig betekend.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik niet. Maar ik heb het financieel dan ook bijzonder aangenaam. Maar als ik zie dat er miljarden naar de Oekraïne zijn gestuurd terwijl sommige mensen in Nederland echt moeite hebben met de gasrekening, de benzine etc. te betalen, dan lijkt het me duidelijk dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt.
Dit hadden Europese leiders natuurlijk nooit gedaan. Bovendien zou het een schending zijn van het vermeende internationale recht (waar velen stellen zoveel om te geven) aangezien er eerst autorisatie van de VN Veiligheidsraad nodig is, wat er niet doorheen zou komen. En ook zou het potentieel tot (veel) burgerslachtoffers gaan leiden in Europa, wederom iets waar velen stellen zoveel om te geven. Deze post toont dus op mooie wijze weer de hypocrisie aan.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Oekraïne hadden we moeten helpen bij de eerste groene mannetjes, en dan niet lafjes met wat nachtkijkers en scherfvesten want o-wee stel je voor dat Poetin boos wordt...
Volgens mij zijn de ogen nu wel redelijk geopend dat we voor de Europese veiligheid niet langer afhankelijk kunnen en willen zijn van een land aan de andere kant van de oceaan. Iets waar de VS trouwens in meerdere opzichten flink van geprofiteerd heeft.
Elke euro die je in Oekraïne besteedt is zo terugverdiend. Rusland zich daar helemaal stuk laten bijten zorgt ervoor dat je zo'n voorsprong hebt na afloop dat je geen 5% aan defensie had hoeven te besteden. Wat precies het optimum is, geen idee, maar ik durf wel te zeggen dat meer vooraf investeren in Oekraïne tot lagere investeringen achteraf netto onder de streep had geleid.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat zou er gebeuren met de Europese veiligheid en vrijheid wanneer je Rusland gewoon hun gang laat gaan in de achtertuin van Europa en tegelijk afhankelijk blijft van Russische fossiele energie? En wat zouden de gevolgen voor onze economie en welvaart zijn?
Dat klopt niet. Een soeverein land als Oekraine mag altijd om militaire hulp vragen als het wordt aangevallen, en andere landen mogen die hulp bieden zonder dat de Verenigde Naties daar vooraf toestemming voor hoeven te geven. Ook China of Rusland mag nu gewoon troepen en alles wat ze wil naar haar bondgenoot Iran sturen als al deze partijen dat willen.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit hadden Europese leiders natuurlijk nooit gedaan. Bovendien zou het een schending zijn van het vermeende internationale recht (waar velen stellen zoveel om te geven) aangezien er eerst autorisatie van de VN Veiligheidsraad nodig is, wat er niet doorheen zou komen. En ook zou het potentieel tot (veel) burgerslachtoffers gaan leiden in Europa, wederom iets waar velen stellen zoveel om te geven. Deze post toont dus op mooie wijze weer de hypocrisie aan.
Heb je deze trol ook weer, wat een act.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit hadden Europese leiders natuurlijk nooit gedaan. Bovendien zou het een schending zijn van het vermeende internationale recht (waar velen stellen zoveel om te geven) aangezien er eerst autorisatie van de VN Veiligheidsraad nodig is, wat er niet doorheen zou komen. En ook zou het potentieel tot (veel) burgerslachtoffers gaan leiden in Europa, wederom iets waar velen stellen zoveel om te geven. Deze post toont dus op mooie wijze weer de hypocrisie aan.
Jammeren over Gaza, jammeren over Iran (nota bene), maar doodleuk met Europa's afgebouwde legers waar weinig meer van over is, de strijd met de Russen aan willen gaan. De pijnlijke realiteit is dat het zonder de enorme materiële steun van de VS een drama was geworden. Niet omdat de Russen zo goed zijn, maar omdat wij de fout hebben gemaakt onze legers tot een minimum af te bouwen.
Dat is onbekend wat er zou gebeuren. Die veiligheid en vrijheid zou misschien wel verbeteren als we een positieve relatie met Rusland zouden onderhouden. Ik zie niks wat erop wijst dat Rusland erop uit is om verder Europa in te trekken. Sowieso moeten we zelf energie-onafhankelijk worden door weer in Groningen naar gas te gaan boren en kerncentrales te bouwen.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat zou er gebeuren met de Europese veiligheid en vrijheid wanneer je Rusland gewoon hun gang laat gaan in de achtertuin van Europa en tegelijk afhankelijk blijft van Russische fossiele energie? En wat zouden de gevolgen voor onze economie en welvaart zijn?
Dit dus.....quote:Op maandag 16 maart 2026 10:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Een soeverein land als Oekraine mag altijd om militaire hulp vragen als het wordt aangevallen, en andere landen mogen die hulp bieden zonder dat de Verenigde Naties daar vooraf toestemming voor hoeven te geven. Ook China of Rusland mag nu gewoon troepen en alles wat ze wil naar haar bondgenoot Iran sturen als al deze partijen dat willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |