rare vergelijking...quote:Op zondag 15 maart 2026 15:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus als ik regelementen opstel waarmee ik het voor mezelf toesta om onder invloed van amfetamine aan het verkeer deel te nemen dan mag een rechter daar niets meer over zeggen? Good to know.
Dat heeft hij al geprobeerd, maar de politie(rechter) dacht daar toen wat anders over.quote:Op zondag 15 maart 2026 17:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou zeggen .... probeer het gewoon joh, gewoon doen
En nu is het nog maar: Hij wil niet keepen.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat heeft hij al geprobeerd, maar de politie(rechter) dacht daar toen wat anders over.
Dikke kans dat dat knulletje staat te janken omdat papa langs de lijn staat te schreeuwen dat-ie niet moet keepen in plaats van dat hij het zo erg vindt.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
En nu is het nog maar: Hij wil niet keepen.
Straks is het: Hij moet in de spits! Want anders stappen we naar de rechter.
Maar het is niet eens een keer keepen. Dat is het punt hier. Ik vind de voetbalclub erg star.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:34 schreef Chandler het volgende:
Als ouders om dit een rechtszaak beginnen is toch vanaf punt 0 al kansloos.
Persoonlijk vind ik dit bij voetbal horen, iedereen moet wel eens op keep of je het nou leuk vind of niet.
Ik wil graag ook altijd spits zijn, maar ben niet alleen dus anderen mogen ook. Zo hoort het.
Was bij mijn ex bonus kinderen niet anders.
Plus het feit dat ouders het nu veel groter maken dan het is en daardoor mogelijk helemaal hun kind daar niet meer laten voetballen, er in de toekomst NIETS veranderd en het kind al dit gezeur mee mag maken.
Kind mag best weten dat als je het ene wil je soms het andere moet.. zo werkt het leven. Kun je er niet tegen dan ga je maar iets anders zoeken...
Je hebt gelijk, ik heb de TP even weer door genomen (mijn hersens werken niet meer na een tering lange vergadering...) en mijn reactie daarop aangepast...quote:Op maandag 16 maart 2026 17:37 schreef potjecreme het volgende:
Maar het is niet eens een keer keepen. Dat is het punt hier. Ik vind de voetbalclub erg star.
Dan zou ik de club verlaten. Maar een rechtzaak is ver over de top. Niemand die mij verplicht om bij een club te blijven. Ik ben vrijwillig bij een club. Het is geen werkgever.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar het is niet eens een keer keepen. Dat is het punt hier. Ik vind de voetbalclub erg star.
Ok, goed punt. Dat had ik een stuk beter kunnen verwoorden.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:31 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Nu ben je onveiligheid aan het bagatelliseren en daarnaast nog eens, voor 'civiele' dingen komt de politie vaak niet eens aanzetten.
een niet-fijne woordenwisseling op de voetbal is geen reden voor de politie om te komen hoor, die bedanken wel.
Sterker nog, dat kan compleet escaleren voordat de politie er eens wat aan gaat oen.
Bij die ouders is toch ook al lang en breed bekend dat hun zoontje die positie toegewezen heeft gekregen? Waarom zouden zij dan geen enkele schuld eraan hebben als ze week in week uit hun zoontje naar het voetbal bij die club blijven brengen?quote:Op maandag 16 maart 2026 19:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, goed punt. Dat had ik een stuk beter kunnen verwoorden.
Ik vind het opmerkelijk dat een coach die dus blijkbaar prima snapt wat 'zich onveilig voelen' inhoudt en bij zichzelf kan herkennen, niet lijkt te willen zien dat hij op zijn beurt flink bijdraagt aan het onveilig voelen van een 9-jarig kind, wanneer dat kind huilend in het goal staat omdat het elke wedstrijd tegen diens zin/wil een helft moet keepen. Zeker wanneer je in acht neemt dat een 9-jarig kind vaak nog niet in staat is om voor zichzelf op te komen tegen een volwassen autoriteitsfiguur.
Nou bij de jeugd werkt het gewoon zo als je niemend hebt die in het doel wil staan. Ja dan gaat ook jouw kind in dat doel of hij het leuk vindt of niet. De anderen vinden het ook niet leuk.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:34 schreef Chandler het volgende:
*fuck* - edit-
Moet echt lezen, roulatie systeem is logisch, vaste plekken die kinderen NIET willen absoluut niet.
Rouleren, zo werkt het het beste en leert men het meeste..
Dus rouleren.quote:Op maandag 16 maart 2026 20:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou bij de jeugd werkt het gewoon zo als je niemend hebt die in het doel wil staan. Ja dan gaat ook jouw kind in dat doel of hij het leuk vindt of niet. De anderen vinden het ook niet leuk.
Mijn broer zat vroeger in een team en zijn trainer haatte hem om de een of andere reden. Mijn broer was snel, goed in scoren en rechtsbenig, maar zijn trainer maakte hem linksback.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:42 schreef Gia het volgende:
Dat je bij kindjes van 5 tot een jaar of 9 nog roeleert met de plekken in het veld (F-jes) en de positie van keeper, is logisch. Kinderen moeten laten zien wat ze kunnen en welke plek het meest geschikt voor ze is. Maar op een bepaald moment (E-tjes) krijgen ze een vaste positie. Heb ook een voetballende zoon gehad op die leeftijd, die werd uiteindelijk links back. Ze hadden 2 keepers, die ook apart keepers training kregen.
Ik heb echt de schurft aan mensen die maar van alles eisen voor hun kind, want anders. Goede uitspraak van deze rechter.
Mee eens echter vind ik de club ook wel erg halsstarrig om die jongen tegen zijn zin vaste keeper te maken. Wat wil je daar mee bereiken?quote:Op zondag 15 maart 2026 12:59 schreef Cherni het volgende:
Zulke ouders wil je toch niet als kind. Bevalt het niet ga je naar een andere club.
Wel bijzonder dat keepen als minderwaardig word gezien. Was in mijn jeugd ook al zo. Als je niets kunt ga dan maar wat ballen proberen tegen te houden. Zelfs prof voetballers praten over keepers vaak negatief. Kinderen/ouders vangen dat op. Uiteraard liefst in de spitsquote:Op maandag 16 maart 2026 20:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou bij de jeugd werkt het gewoon zo als je niemend hebt die in het doel wil staan. Ja dan gaat ook jouw kind in dat doel of hij het leuk vindt of niet. De anderen vinden het ook niet leuk.
9 jaar, ik vermoed dat de trainers denken dat ze bij Real Madrid werkzaam of zo, wat een onzin. Gewoon een andere club zoeken waar men wel normaal doet, de gang naar de rechter is natuurlijk ook idioot.quote:Vanaf oktober kozen de trainers er echter voor om met vastere posities te werken. De 9-jarige werd toen samen met een andere jongen aangewezen als keeper.
quote:Op zondag 15 maart 2026 13:16 schreef thedeedster het volgende:
Gewoon als vliegende keep gaan spelen. En lekker mee naar voren gaan.
Plezier dient voorop te staan.
Dit dus.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Van beide kanten niet goed opgepakt en het kind wordt hier de dupe van. Een rechtzaak is natuurlijk ook een belachelijke actie!
Dat ie weggaat, uiteraard.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens echter vind ik de club ook wel erg halsstarrig om die jongen tegen zijn zin vaste keeper te maken. Wat wil je daar mee bereiken?
Dat is gewoon heel normaal hoor dat je vanaf die leeftijd met vastere posities gaat werken. Wat ik zelf niet normaal vindt is dat je iemand dwingt op een positie, in dit geval keeper. Wat juist ook een positie is wat het gros van de kinderen niet wil omdat ze bijv. nog bang zijn voor de bal.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:18 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
9 jaar, ik vermoed dat de trainers denken dat ze bij Real Madrid werkzaam of zo, wat een onzin. Gewoon een andere club zoeken waar men wel normaal doet, de gang naar de rechter is natuurlijk ook idioot.
Tsja ...quote:https://www.ad.nl/binnenl(...)n-ons-kind~a558c30d/
Moeder reageert op rechtszaak om keeperspositie zoon (9): ‘Gedaan voor het welzijn van ons kind’
De ouders die naar de rechter stapten omdat hun zoon verplicht zou moeten keepen, zeggen dat zij dit hebben gedaan ‘als laatste middel voor het welzijn van hun kind’. Dat laat de moeder van de 9-jarige jongen maandag weten in een reactie op de zaak. „Onze beslissing om naar de rechter te stappen hebben we niet lichtvaardig genomen.”
De moeder reageert maandag op het kort geding dat zij startte over de positie van haar zoon in het jeugdelftal van RKMSV in Meijel. De ouders van de 9-jarige jongen meenden dat hun zoon tegen zijn zin in verplicht werd om te keepen bij zijn team. Zij eisten daar een verbod op en wilden daarnaast dat het aan hen opgelegde sportparkverbod van tafel ging.
De civiele rechter oordeelde dat de kwestie rond de keeperspositie niet bij een rechter, maar bij de arbitragecommissie van de KNVB thuishoort. Over het sportparkverbod zei de rechter dat RKMSV dit voldoende had onderbouwd. Het gedrag van de ouders had bij anderen geleid tot een gevoel van onveiligheid, zo bleek uit voldoende verklaringen van trainers, bestuursleden en ouders van teamgenoten van de jongen.
„Wij hebben nooit het initiatief genomen om een conflict te creëren”, zegt de moeder maandag in een eerste reactie op de zaak. Ze wil uit privacyoverwegingen anoniem haar kant van het verhaal delen, haar naam is wel bekend bij de redactie. „Wij hebben herhaaldelijk geprobeerd om op een normale, constructieve manier tot afspraken met de club te komen.”
Moeder
„Helaas bleek dit na meerdere gesprekken niet meer mogelijk”, vervolgt de moeder. „Onze zoon werd, ondanks zijn duidelijke wens om niet langer te keepen, steeds opnieuw in het doel geplaatst. Er werd expliciet gezegd dat hij anders niet mocht blijven spelen.”
‘Zichtbaar emotioneel effect’
Volgens de moeder kan ‘een jong kind niet worden gedwongen om structureel te keepen’. „Zeker niet wanneer dit zichtbaar emotioneel effect heeft. Onze zoon liet dit duidelijk zien: huilend en overstuur, iets wat iedere ouder onacceptabel vindt. Het opgelegde sportparkverbod ervaren wij als een reactie op ons ingrijpen voor ons kind. Wij hebben nooit een duidelijke uitleg gekregen waarom dit verbod is opgelegd, ondanks vragen van ons en onze juridische vertegenwoordiger. “
De andere zoon van de ouders, een 7-jarige jongen, speelt in een ander team van RKMSV. „Het feit dat onze jongste zoon in een ander team zonder problemen speelt, laat zien dat het probleem specifiek bij deze situatie binnen dit team ligt.”
De moeder wil benadrukken dat hun doel ‘een eerlijke, veilige en plezierige sportomgeving voor onze kinderen’ is. „Onze beslissing om naar de rechter te stappen hebben we niet lichtvaardig genomen. Wij staan pal voor hun rechten en hun welzijn.”
Omvangrijk dossier
Voetbalclub RKMSV wil niet ingaan op de nieuwe verklaring van de ouders. „De kwestie is uitgebreid behandeld en er ligt een omvangrijk en gedetailleerd dossier dat door de rechter positief voor RKMSV is beoordeeld”, zegt voorzitter Jacq Crommentuijn.
„Op basis daarvan is een uitspraak gedaan. Om die reden ziet RKMSV geen aanleiding om via de media verder in te gaan op individuele standpunten of nieuwe beweringen. Voor RKMSV blijft het belangrijkste dat alle leden in een veilige en respectvolle sportomgeving kunnen voetballen”, aldus de clubvoorzitter.
Het is niet bekend of de ouders nu naar de arbitragecommissie van de KNVB stappen, zoals de rechter adviseerde. Ook is niet duidelijk of de jongen nog in het team speelt, is overgeplaatst of naar een andere club gaat. Zowel de moeder als de club wil daar niets over kwijt.
Behalve dat kind dus. Die moest maar huilend in het goal, en anders oprotten.quote:Voor RKMSV blijft het belangrijkste dat alle leden in een veilige en respectvolle sportomgeving kunnen voetballen", aldus de clubvoorzitter.
Welnee joh, pas vanaf 11/12 jaar ga je echt met vaste posities werken, dan weet je waar een kind goed in is en wat 'ie zelf ook leuk vindt.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat is gewoon heel normaal hoor dat je vanaf die leeftijd met vastere posities gaat werken. Wat ik zelf niet normaal vindt is dat je iemand dwingt op een positie, in dit geval keeper. Wat juist ook een positie is wat het gros van de kinderen niet wil omdat ze bijv. nog bang zijn voor de bal.
Zoals ik al aangaf: dat kind kan er geen klote van in het veld, dus hebben ze hem daarom maar op goal gezet. Het compromis om hem tweede helft in de aanval te zetten (lees: aanval is een positie waar hij niemand in de weg loopt) is ook niet geboren uit luxe.Maar dat zullen ze bij de voetbalclub logischerwijs niet openlijk uitspreken.
Dit hadden ze wel wat chiquer aan kunnen pakken, maar de rol van de ouders in deze is ook niet onbetwist….
Dit ja. Het gaat hier waarschijnlijk om JO10 voetbal (of zelfs JO9), en die spelen nog 6 tegen 6 op een kwart veld, 2 x 25 minuten. Zonder ranglijst en standen zelfs.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 10:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Welnee joh, pas vanaf 11/12 jaar ga je echt met vaste posities werken, dan weet je waar een kind goed in is en wat 'ie zelf ook leuk vindt.
Nou, nee. Al vanaf de onder 8 en 9 wordt er met posities gewerkt. Weliswaar roulerend, maar je kijkt wel naar wat een kind kan en wil. Ook op een kwart veld 6 tegen 6 heb je verdedigers, middenvelders en aanvallers. Heel normaal, maar echt vaste posities aanwijzen waar ze hun hele voetballeven moeten staan is onzin inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 10:17 schreef TweedeKlum het volgende:
Welnee joh, pas vanaf 11/12 jaar ga je echt met vaste posities werken, dan weet je waar een kind goed in is en wat 'ie zelf ook leuk vindt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |