abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220348786
Nadat ze hun 9-jarige zoon ‘huilend’ in het doel zien staan, stappen ouders naar de rechter
De ouders van een 9-jarige jongen hebben van zijn voetbalclub geëist dat hij niet meer als keeper zou worden opgesteld. Toen de club daar niet op inging, stapten ze naar de rechter.

De jongen speelt sinds het begin van dit seizoen in een jeugdteam van RKMSV in het Limburgse Meijel. Bij het elftal werd in eerste instantie gewerkt met een roulatiesysteem, waardoor de kinderen op verschillende posities uitkwamen. Vanaf oktober kozen de trainers er echter voor om met vastere posities te werken. De 9-jarige werd toen samen met een andere jongen aangewezen als keeper.

Dat leidde tot veel openlijke discussies tussen de trainers en zijn ouders. Volgens de ouders vindt hun zoon keepen niet leuk en wil hij dat ook niet meer doen. Daarop probeerden de trainers hen tegemoet te komen: hun zoon zou voortaan één helft keepen en de andere helft in de aanval staan, waardoor hij zelfs meer speeltijd zou krijgen dan teamgenoten.

Huilend in het doel
Maar ook dat zorgde niet voor tevredenheid bij de ouders. Eind november escaleerde de situatie bij een uitwedstrijd, toen de jongen volgens zijn ouders huilend in het doel stond. De vader filmde het moment en liet de club later weten dat hij beeldmateriaal had van zijn huilende zoon.

In een bericht aan de club eisten de ouders daarna ‘per direct en zonder onderhandeling’ dat hun zoon ‘onder geen enkele omstandigheid’ nog verplicht mocht worden om te keepen. Als dat wel het geval was, zouden zij juridische stappen ondernemen. ‘Het welzijn van onze zoon is niet onderhandelbaar en verdere schendingen zullen automatisch leiden tot juridische stappen.’

RKMSV reageerde daarop verbaasd en stelde op advies van de KNVB voor om een mediator in te schakelen. Daarnaast legde de club de ouders een algeheel sportparkverbod op. Zeker tien trainers, vrijwilligers en andere ouders hadden namelijk melding gedaan van onveiligheid door het gedrag van de ouders van de jongen.

Daarop stapten de ouders naar de civiele rechter in Roermond. Ze eisten via een kort geding dat de club hun zoon niet meer als keeper zou opstellen én dat het sportparkverbod werd ingetrokken.

Keepersconflict niet voor de rechter
De civiele rechter verklaarde zich onbevoegd over de keeperskwestie: een dergelijk conflict over het voetbal hoort namelijk niet thuis bij de rechter, maar bij de arbitragecommissie van de KNVB. Zo staat het ook beschreven in het arbitrage-reglement van de KNVB-statuten.

Over het algehele sportparkverbod velde de civiele rechter wel een oordeel. De club had volgens de rechtbank voldoende onderbouwd dat het verbod was opgelegd vanwege het gedrag van de ouders, dat bij anderen tot een gevoel van onveiligheid had geleid. Dat werd onderbouwd met onder meer tien verklaringen van trainers, bestuursleden en ouders van teamgenoten van de jongen.

De ouders van de jongen konden die verklaringen onvoldoende weerleggen, oordeelde de rechter. Ze worden daarom in het ongelijk gesteld en de kosten voor de zaak, ruim 2100 euro, komen voor hun rekening.
https://www.ad.nl/binnenl(...)de-rechter~a6115396/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 maart 2026 @ 12:54:07 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220348805
Ouders per direct verwijderen uit de maatschappij.
  zondag 15 maart 2026 @ 12:54:09 #3
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_220348806
zou mij eerder zorgen maken als je kind scheidsrechter is
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_220348812
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:54 schreef Abrikozentaart het volgende:
zou mij eerder zorgen maken als je kind scheidsrechter is
Scheidsrechters van 9 jaar?
  zondag 15 maart 2026 @ 12:57:14 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220348819
quote:
De civiele rechter verklaarde zich onbevoegd
Dus we hebben toch nog wel wat rechters met zelfreflectie en een dosis verstand. Kunnen ze die man niet politierechter maken?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220348827
Zulke ouders wil je toch niet als kind. Bevalt het niet ga je naar een andere club.
pi_220348835
Toch wel bijzonder hoor dat een trainer dit ook doorzet.
pi_220348864
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel bijzonder hoor dat een trainer dit ook doorzet.
Je weet niet wat de redenen hiervoor zijn. Misschien kan hij amper tegen een bal aan trappen.
Hij mag bovendien iedere wedstrijd een helft in de aanval spelen en krijgt daardoor meer speeltijd dan zijn teamgenoten.
  zondag 15 maart 2026 @ 13:08:10 #9
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220348867
Vreemde actie om een kind aan te wijzen als keeper terwijl deze dat helemaal niet wil. Het gaat hier om een kind van 9 jaar, gewoon rouleren zodat iedereen moet keepen- klaar!!
"Hoka Hey!"
  zondag 15 maart 2026 @ 13:08:35 #10
22565 asco
Los in deze tent
pi_220348871
Ik heb echt met al die doorgedraaide ouders te doen maar met hun kroost nog veel meer want die moeten nog tot ver na 2100 in de meeste gevallen. :{ :{
  zondag 15 maart 2026 @ 13:09:42 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220348875
quote:
19s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Over het algehele sportparkverbod velde de civiele rechter wel een oordeel. De club had volgens de rechtbank voldoende onderbouwd dat het verbod was opgelegd vanwege het gedrag van de ouders, dat bij anderen tot een gevoel van onveiligheid had geleid. Dat werd onderbouwd met onder meer tien verklaringen van trainers, bestuursleden en ouders van teamgenoten van de jongen.
Agressieve tokkies dus :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 15 maart 2026 @ 13:11:04 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220348881
Of misschien huilt dat kind omdat hij helemaal niet op voetbal wil maar op ballet ofzo
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220348898
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je weet niet wat de redenen hiervoor zijn. Misschien kan hij amper tegen een bal aan trappen.
Hij mag bovendien iedere wedstrijd een helft in de aanval spelen en krijgt daardoor meer speeltijd dan zijn teamgenoten.
Als hij niks kan dan zal hij wel in een team zitten waar hij niet de enige is.

Het is een jochie van 9 jaar, als je een roulatie systeem hebt dan heeft hij een keer pech en moet het nu eenmaal, maar om een kind van 9 tegen zijn eigen wil maar te bombarderen tot vaste keeper is ook wel raar.
  zondag 15 maart 2026 @ 13:16:14 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220348911
Gewoon als vliegende keep gaan spelen. En lekker mee naar voren gaan.

Plezier dient voorop te staan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 15 maart 2026 @ 13:16:15 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220348912
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:57 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dus we hebben toch nog wel wat rechters met zelfreflectie en een dosis verstand. Kunnen ze die man niet politierechter maken?
Dit is niet een persoonlijkheids kwestie van de rechter, maar gewoon recht. Volgens de reglementen van de KNVB is dit iets waarvoor binnen de organisatie afdoende procedures voor zijn, en daarmee ligt het niet op het vlak van de rechtspraak om zich ermee te bemoeien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 15 maart 2026 @ 13:21:43 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220348951
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het is een jochie van 9 jaar, als je een roulatie systeem hebt dan heeft hij een keer pech en moet het nu eenmaal, maar om een kind van 9 tegen zijn eigen wil maar te bombarderen tot vaste keeper is ook wel raar.
Ik vind het ook raar dat hij alleen nog maar mocht keepen (en als compromis de andere helft mocht aanvallen). Ik denk dat het team met een onoplosbaar probleem zit dat je veel ziet in team-sporten : niemand wil keepen (of verdedigen). Daarom was het roulatie-systeem nog wel zo eerlijk, ik vraag me af wat de reden was om niet gewoon daarmee verder te gaan. Wilde de trainer echt resultaten boeken in de competitie en ging hij of zij daarom over tot een vaste opstelling, waarbij dit jongetje niet de kwaliteiten had om in de aanval uit te komen. Of is er misschien door andere ouders druk uitgeoefend zodat hun zoontje meer kan kreeg om doelpunten te maken (wat natuurlijk bij jochies van die leeftijd het summum van de sport is), dat gebeurt ook vaak genoeg.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_220348969
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als je als club ervoor gekozen hebt om geen roulatiesysteem te gebruiken en er zijn geen aanmeldingen voor de keeperpositie dan moet je wel. En misschien wou de jongen eerst keeper zijn en daarna ineens niet meer.

Wij weten het simpelweg niet.
pi_220348972
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:08 schreef matspontius het volgende:
Vreemde actie om een kind aan te wijzen als keeper terwijl deze dat helemaal niet wil. Het gaat hier om een kind van 9 jaar, gewoon rouleren zodat iedereen moet keepen- klaar!!
Tja uiteindenlijk krijg je bij voetbal een plaats aangewezem die bij je past. Nu kun je de discussie voeren of 9 jaar niet te jong is.

Maar ik heb gelukkig niet de ouders gehad die verhaal kwamen halen als mij iets niet beviel. Stel je voor je hebt wat klasgenoten die ook in dat team zitten. Leuk

Nee ben je het niet eens met het beleid ga je naar een andere voetbal club.

En aangezien deze ouders er een rechtzaak(nog verloren ook) voor over hebben en schijnbaar voetbal zo belangrijk voor hun kind vinden zul je ook wel bereid zijn om een dorp verder op het vervoer voor lief te nemen.
  zondag 15 maart 2026 @ 13:33:33 #19
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220349003
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja uiteindenlijk krijg je bij voetbal een plaats aangewezem die bij je past. Nu kun je de discussie voeren of 9 jaar niet te jong is.

Maar ik heb gelukkig niet de ouders gehad die verhaal kwamen halen als mij iets niet beviel. Stel je voor je hebt wat klasgenoten die ook in dat team zitten. Leuk

Nee ben je het niet eens met het beleid ga je naar een andere voetbal club.

En aangezien deze ouders er een rechtzaak(nog verloren ook) voor over hebben en schijnbaar voetbal zo belangrijk voor hun kind vinden zul je ook wel bereid zijn om een dorp verder op het vervoer voor lief te nemen.
Van beide kanten niet goed opgepakt en het kind wordt hier de dupe van. Een rechtzaak is natuurlijk ook een belachelijke actie!

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 15-03-2026 13:55:53 ]
"Hoka Hey!"
pi_220349008
:')
  zondag 15 maart 2026 @ 13:40:32 #21
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220349050
Zaalvoetbal een idee?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220349186
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zaalvoetbal een idee?
Korfbal?
  zondag 15 maart 2026 @ 14:04:50 #23
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220349234
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Korfbal?
Hans dekt Ans, samen douchen. :P
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220349618
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:59 schreef Cherni het volgende:
Zulke ouders wil je toch niet als kind.
Als dat jochie niet gepest werd door zijn teamgenoten, dan gebeurt dat nu wel. En ook na de rechtszaak van zijn ouders is hij nog steeds de vaste keep.
  zondag 15 maart 2026 @ 15:03:36 #25
503714 SebbeSwensje
pi_220349693
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:16 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Dit is niet een persoonlijkheids kwestie van de rechter, maar gewoon recht. Volgens de reglementen van de KNVB is dit iets waarvoor binnen de organisatie afdoende procedures voor zijn, en daarmee ligt het niet op het vlak van de rechtspraak om zich ermee te bemoeien.
Dus als ik regelementen opstel waarmee ik het voor mezelf toesta om onder invloed van amfetamine aan het verkeer deel te nemen dan mag een rechter daar niets meer over zeggen? Good to know.
Appears.
pi_220349791
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:08 schreef matspontius het volgende:
Dit ja.

En men kan dan ook prima zeggen "als je aan de beurt bent om een helft te keepen, mag je de andere helft in het veld op de positie die je wilt".

Maar nee, om een of andere reden moeten elke wedstrijd steeds weer twee dezelfde kinderen de pineut zijn. In de E-tjes.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220349808
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Agressieve tokkies dus :')
Nogal laf dat je als volwassen coach moeilijk gaat lopen doen over een gevoel van onveiligheid (want bij daadwerkelijke onveiligheid is dat gewoon een kwestie van de politie inschakelen), terwijl je er geen enkele moeite mee hebt om dat voor de helft van elke wedstrijd een 9-jarig kind aan te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 15-03-2026 15:29:23 ]
pi_220349857
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:21 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ik vind het ook raar dat hij alleen nog maar mocht keepen (en als compromis de andere helft mocht aanvallen). Ik denk dat het team met een onoplosbaar probleem zit dat je veel ziet in team-sporten : niemand wil keepen (of verdedigen). Daarom was het roulatie-systeem nog wel zo eerlijk, ik vraag me af wat de reden was om niet gewoon daarmee verder te gaan. Wilde de trainer echt resultaten boeken in de competitie en ging hij of zij daarom over tot een vaste opstelling, waarbij dit jongetje niet de kwaliteiten had om in de aanval uit te komen. Of is er misschien door andere ouders druk uitgeoefend zodat hun zoontje meer kan kreeg om doelpunten te maken (wat natuurlijk bij jochies van die leeftijd het summum van de sport is), dat gebeurt ook vaak genoeg.
Als hij tot huilend toe niet wilde, lijkt het me zeer sterk dat hij de beste keus was als keeper. En daar we het hier over de E-tjes hebben, lijkt het me ook bijzonder sterk dat alle andere spelers (op 1 na dan, die ook de pineut was) echt zoveel beter zijn op veldposities dat je ze toch echt niet op goal kon zetten zonder het team tekort te doen.

Die differentiatie begon bij mijn voetbalclub iig pas in de D.

Amateurvoetbalclubs kennende is de meest waarschijnlijke verklaring gewoon vriendjespolitiek.
pi_220350881
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:03 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dus als ik regelementen opstel waarmee ik het voor mezelf toesta om onder invloed van amfetamine aan het verkeer deel te nemen dan mag een rechter daar niets meer over zeggen? Good to know.
Ik zou zeggen .... probeer het gewoon joh, gewoon doen ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 15 maart 2026 @ 17:58:55 #30
503714 SebbeSwensje
pi_220350892
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik zou zeggen .... probeer het gewoon joh, gewoon doen ^O^
Aan herhalingen geen gebrek.
Appears.
pi_220350898
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Aan herhalingen geen gebrek.
Ga klagen bij de KNVB.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:01:33 #32
503714 SebbeSwensje
pi_220350913
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:59 schreef r_one het volgende:

[..]
Ga klagen bij de KNVB.
Daar heb ik geen behoefte aan.
Appears.
  zondag 15 maart 2026 @ 18:06:32 #33
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220350937
Die tokkie ouders denken dat ze de nieuwe Ronaldo groot aan het brengen zijn terwijl het hele dorp kan zien dat Delano gewoon twee houten poten met spektieten heeft.

Kansloos tokkievolk
pi_220351488
De mentaliteit van tegenwoordig.. Christus wat een slappe kutten.
pi_220351584
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 19:38 schreef Chadi het volgende:
De mentaliteit van tegenwoordig.. Christus wat een slappe kutten.
Het kan altijd erger:
NWS / Zweedse bond wil winnen en verliezen afschaffen omdat dat kwetsend is
NWS / Doelpunten tellen niet meer in Vlaanderen, alleen 'tof spel'
pi_220351585
Beide kanten zijn bedenkelijk

Een rechtszaak aanspannen als ouders, wat ga je daarmee winnen? (ook al zou je de zaak winnen is het jochie voortaan het pispaaltje van het team)

Een kind van 9 verplichten te keepen terwijl hij dat niet wil? Ipv te rouleren zodat iedereen weleens op die positie moet. Ook een bijzondere keuze voor een team van die leeftijd.
  zondag 15 maart 2026 @ 19:55:14 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220351623
Wat is dat ook voor rare actie om zo'n ventje vaste keeper te maken die dat helemaal niet wil :')
pi_220351639
Ongelooflijk.
Misschien huilt het kind wel omdat zijn vader en moeder bepaald gedrag vertonen aan de kant.
pi_220357309
Debiel dat zo’n ouders voor zoiets naar de rechter stappen, dan ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me… wtf.

Wat wel bijzonder is, is dat je iemand van die leeftijd al op een positie gaat zetten waar hij zich helemaal niet lekker bij voelt (keeper). Dat vind ik ergens ook ongezond. In het artikel staat dat ze als compensatie hem in de tweede helft als spits laten spelen. Toen gingen de alarmbellen af: spits speel je op die leeftijd alleen als je er geen klote van kan, zodat je niemand in de weg loopt. Met andere woorden: dat joch kan niet voetballen dus zetten ze ‘m maar op goal.

Iets in me zegt dat ze dat kind liever kwijt dan rijk zijn daar bij dat team :D
U MAD?
pi_220357361
Best een begrijpelijke klacht.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  maandag 16 maart 2026 @ 15:38:49 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220358166
quote:
19s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zeker tien trainers, vrijwilligers en andere ouders hadden namelijk melding gedaan van onveiligheid door het gedrag van de ouders van de jongen.
Dit zegt wel weer genoeg.
Erg jammer dat D'Jaeivinho niet wil keepen, maar dat moesten Delano, Youssef en Bülent ook dus je doet normaal en steunt het team of je pleurt op.
pi_220358186
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Erg jammer dat D'Jaeivinho niet wil keepen, maar dat moesten Delano, Youssef en Bülent ook dus je doet normaal en steunt het team of je pleurt op.
Ik gok dat het in dit geval eerder om een Sterre, Vlinder of Bink gaat
  maandag 16 maart 2026 @ 15:43:44 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220358211
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gezien het sportparkverbod zet ik echt in op een stel Limburgse tokkies.
pi_220358257
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Gezien het sportparkverbod zet ik echt in op een stel Limburgse tokkies.
Die zullen misschien voortdurend roepen dat ze iemand aan zullen klagen, maar die hebben geen flauw idee hoe zoiets werkt. Of het geld daarvoor.

Een Sterre, Vlinder of Bink heeft eerder over beschermende ouders die geen nee voor hun kind accepteren en wel de weg weten naar de rechtbank inclusief het benodigde geld.
  maandag 16 maart 2026 @ 15:51:38 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220358267
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee, Beer. Beer is het. Ook geen Storm, maar Beer.

De trainer en coach, zo heb ik uit betrouwbare bron vernomen, zouden de nieuwe 'Beer van De Meer' willen opleiden. Die werd later 'Het lek van Pec'. Blijkbaar willen de ouders dus de eerste stap overslaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 maart 2026 @ 16:02:55 #46
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_220358349
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:27 schreef de_boswachter het volgende:
Debiel dat zo’n ouders voor zoiets naar de rechter stappen, dan ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me… wtf.

Wat wel bijzonder is, is dat je iemand van die leeftijd al op een positie gaat zetten waar hij zich helemaal niet lekker bij voelt (keeper). Dat vind ik ergens ook ongezond. In het artikel staat dat ze als compensatie hem in de tweede helft als spits laten spelen. Toen gingen de alarmbellen af: spits speel je op die leeftijd alleen als je er geen klote van kan, zodat je niemand in de weg loopt. Met andere woorden: dat joch kan niet voetballen dus zetten ze ‘m maar op goal.

Iets in me zegt dat ze dat kind liever kwijt dan rijk zijn daar bij dat team :D
Juist, typisch gevalletje wegpesten.
pi_220358431
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:59 schreef Cherni het volgende:
Zulke ouders wil je toch niet als kind. Bevalt het niet ga je naar een andere club.
Ik wel. Kind wil niet keepen. Wijs dan maar iemand anders uit het team aan.
pi_220358468
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die moeten juist niet. Of beter gezegd. 2 van de 3 hoeven niet.
  maandag 16 maart 2026 @ 16:23:37 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220358494
Als het niet bevalt ga je toch naar een andere club..
Heeft mijn neefje ook gedaan, bij ene club zat ie constant op de bank, en bij andere clubspeelt ie de sterren van de hemel en is een van de beste van zijn team.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  maandag 16 maart 2026 @ 16:31:16 #50
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220358607
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Nogal laf dat je als volwassen coach moeilijk gaat lopen doen over een gevoel van onveiligheid (want bij daadwerkelijke onveiligheid is dat gewoon een kwestie van de politie inschakelen), terwijl je er geen enkele moeite mee hebt om dat voor de helft van elke wedstrijd een 9-jarig kind aan te doen.
Nu ben je onveiligheid aan het bagatelliseren en daarnaast nog eens, voor 'civiele' dingen komt de politie vaak niet eens aanzetten.

een niet-fijne woordenwisseling op de voetbal is geen reden voor de politie om te komen hoor, die bedanken wel.
Sterker nog, dat kan compleet escaleren voordat de politie er eens wat aan gaat oen.
Lachen joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')