Scheidsrechters van 9 jaar?quote:Op zondag 15 maart 2026 12:54 schreef Abrikozentaart het volgende:
zou mij eerder zorgen maken als je kind scheidsrechter is
Dus we hebben toch nog wel wat rechters met zelfreflectie en een dosis verstand. Kunnen ze die man niet politierechter maken?quote:De civiele rechter verklaarde zich onbevoegd
Je weet niet wat de redenen hiervoor zijn. Misschien kan hij amper tegen een bal aan trappen.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel bijzonder hoor dat een trainer dit ook doorzet.
Agressieve tokkies dusquote:Op zondag 15 maart 2026 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Over het algehele sportparkverbod velde de civiele rechter wel een oordeel. De club had volgens de rechtbank voldoende onderbouwd dat het verbod was opgelegd vanwege het gedrag van de ouders, dat bij anderen tot een gevoel van onveiligheid had geleid. Dat werd onderbouwd met onder meer tien verklaringen van trainers, bestuursleden en ouders van teamgenoten van de jongen.
Als hij niks kan dan zal hij wel in een team zitten waar hij niet de enige is.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je weet niet wat de redenen hiervoor zijn. Misschien kan hij amper tegen een bal aan trappen.
Hij mag bovendien iedere wedstrijd een helft in de aanval spelen en krijgt daardoor meer speeltijd dan zijn teamgenoten.
Dit is niet een persoonlijkheids kwestie van de rechter, maar gewoon recht. Volgens de reglementen van de KNVB is dit iets waarvoor binnen de organisatie afdoende procedures voor zijn, en daarmee ligt het niet op het vlak van de rechtspraak om zich ermee te bemoeien.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus we hebben toch nog wel wat rechters met zelfreflectie en een dosis verstand. Kunnen ze die man niet politierechter maken?
Ik vind het ook raar dat hij alleen nog maar mocht keepen (en als compromis de andere helft mocht aanvallen). Ik denk dat het team met een onoplosbaar probleem zit dat je veel ziet in team-sporten : niemand wil keepen (of verdedigen). Daarom was het roulatie-systeem nog wel zo eerlijk, ik vraag me af wat de reden was om niet gewoon daarmee verder te gaan. Wilde de trainer echt resultaten boeken in de competitie en ging hij of zij daarom over tot een vaste opstelling, waarbij dit jongetje niet de kwaliteiten had om in de aanval uit te komen. Of is er misschien door andere ouders druk uitgeoefend zodat hun zoontje meer kan kreeg om doelpunten te maken (wat natuurlijk bij jochies van die leeftijd het summum van de sport is), dat gebeurt ook vaak genoeg.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als hij niks kan dan zal hij wel in een team zitten waar hij niet de enige is.
Het is een jochie van 9 jaar, als je een roulatie systeem hebt dan heeft hij een keer pech en moet het nu eenmaal, maar om een kind van 9 tegen zijn eigen wil maar te bombarderen tot vaste keeper is ook wel raar.
Als je als club ervoor gekozen hebt om geen roulatiesysteem te gebruiken en er zijn geen aanmeldingen voor de keeperpositie dan moet je wel. En misschien wou de jongen eerst keeper zijn en daarna ineens niet meer.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als hij niks kan dan zal hij wel in een team zitten waar hij niet de enige is.
Het is een jochie van 9 jaar, als je een roulatie systeem hebt dan heeft hij een keer pech en moet het nu eenmaal, maar om een kind van 9 tegen zijn eigen wil maar te bombarderen tot vaste keeper is ook wel raar.
Tja uiteindenlijk krijg je bij voetbal een plaats aangewezem die bij je past. Nu kun je de discussie voeren of 9 jaar niet te jong is.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:08 schreef matspontius het volgende:
Vreemde actie om een kind aan te wijzen als keeper terwijl deze dat helemaal niet wil. Het gaat hier om een kind van 9 jaar, gewoon rouleren zodat iedereen moet keepen- klaar!!
Van beide kanten niet goed opgepakt en het kind wordt hier de dupe van. Een rechtzaak is natuurlijk ook een belachelijke actie!quote:Op zondag 15 maart 2026 13:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja uiteindenlijk krijg je bij voetbal een plaats aangewezem die bij je past. Nu kun je de discussie voeren of 9 jaar niet te jong is.
Maar ik heb gelukkig niet de ouders gehad die verhaal kwamen halen als mij iets niet beviel. Stel je voor je hebt wat klasgenoten die ook in dat team zitten. Leuk
Nee ben je het niet eens met het beleid ga je naar een andere voetbal club.
En aangezien deze ouders er een rechtzaak(nog verloren ook) voor over hebben en schijnbaar voetbal zo belangrijk voor hun kind vinden zul je ook wel bereid zijn om een dorp verder op het vervoer voor lief te nemen.
Als dat jochie niet gepest werd door zijn teamgenoten, dan gebeurt dat nu wel. En ook na de rechtszaak van zijn ouders is hij nog steeds de vaste keep.quote:
Dus als ik regelementen opstel waarmee ik het voor mezelf toesta om onder invloed van amfetamine aan het verkeer deel te nemen dan mag een rechter daar niets meer over zeggen? Good to know.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dit is niet een persoonlijkheids kwestie van de rechter, maar gewoon recht. Volgens de reglementen van de KNVB is dit iets waarvoor binnen de organisatie afdoende procedures voor zijn, en daarmee ligt het niet op het vlak van de rechtspraak om zich ermee te bemoeien.
Dit ja.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:08 schreef matspontius het volgende:
Vreemde actie om een kind aan te wijzen als keeper terwijl deze dat helemaal niet wil. Het gaat hier om een kind van 9 jaar, gewoon rouleren zodat iedereen moet keepen- klaar!!
Nogal laf dat je als volwassen coach moeilijk gaat lopen doen over een gevoel van onveiligheid (want bij daadwerkelijke onveiligheid is dat gewoon een kwestie van de politie inschakelen), terwijl je er geen enkele moeite mee hebt om dat voor de helft van elke wedstrijd een 9-jarig kind aan te doen.quote:
Als hij tot huilend toe niet wilde, lijkt het me zeer sterk dat hij de beste keus was als keeper. En daar we het hier over de E-tjes hebben, lijkt het me ook bijzonder sterk dat alle andere spelers (op 1 na dan, die ook de pineut was) echt zoveel beter zijn op veldposities dat je ze toch echt niet op goal kon zetten zonder het team tekort te doen.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:21 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik vind het ook raar dat hij alleen nog maar mocht keepen (en als compromis de andere helft mocht aanvallen). Ik denk dat het team met een onoplosbaar probleem zit dat je veel ziet in team-sporten : niemand wil keepen (of verdedigen). Daarom was het roulatie-systeem nog wel zo eerlijk, ik vraag me af wat de reden was om niet gewoon daarmee verder te gaan. Wilde de trainer echt resultaten boeken in de competitie en ging hij of zij daarom over tot een vaste opstelling, waarbij dit jongetje niet de kwaliteiten had om in de aanval uit te komen. Of is er misschien door andere ouders druk uitgeoefend zodat hun zoontje meer kan kreeg om doelpunten te maken (wat natuurlijk bij jochies van die leeftijd het summum van de sport is), dat gebeurt ook vaak genoeg.
Ik zou zeggen .... probeer het gewoon joh, gewoon doenquote:Op zondag 15 maart 2026 15:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus als ik regelementen opstel waarmee ik het voor mezelf toesta om onder invloed van amfetamine aan het verkeer deel te nemen dan mag een rechter daar niets meer over zeggen? Good to know.
Aan herhalingen geen gebrek.quote:Op zondag 15 maart 2026 17:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou zeggen .... probeer het gewoon joh, gewoon doen
Ga klagen bij de KNVB.quote:
Het kan altijd erger:quote:Op zondag 15 maart 2026 19:38 schreef Chadi het volgende:
De mentaliteit van tegenwoordig.. Christus wat een slappe kutten.
Dit zegt wel weer genoeg.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zeker tien trainers, vrijwilligers en andere ouders hadden namelijk melding gedaan van onveiligheid door het gedrag van de ouders van de jongen.
Ik gok dat het in dit geval eerder om een Sterre, Vlinder of Bink gaatquote:Op maandag 16 maart 2026 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit zegt wel weer genoeg.
Erg jammer dat D'Jaeivinho niet wil keepen, maar dat moesten Delano, Youssef en Bülent ook dus je doet normaal en steunt het team of je pleurt op.
Gezien het sportparkverbod zet ik echt in op een stel Limburgse tokkies.quote:Op maandag 16 maart 2026 15:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok dat het in dit geval eerder om een Sterre, Vlinder of Bink gaat
Die zullen misschien voortdurend roepen dat ze iemand aan zullen klagen, maar die hebben geen flauw idee hoe zoiets werkt. Of het geld daarvoor.quote:Op maandag 16 maart 2026 15:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gezien het sportparkverbod zet ik echt in op een stel Limburgse tokkies.
Nee, Beer. Beer is het. Ook geen Storm, maar Beer.quote:Op maandag 16 maart 2026 15:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok dat het in dit geval eerder om een Sterre, Vlinder of Bink gaat
Juist, typisch gevalletje wegpesten.quote:Op maandag 16 maart 2026 14:27 schreef de_boswachter het volgende:
Debiel dat zo’n ouders voor zoiets naar de rechter stappen, dan ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me… wtf.
Wat wel bijzonder is, is dat je iemand van die leeftijd al op een positie gaat zetten waar hij zich helemaal niet lekker bij voelt (keeper). Dat vind ik ergens ook ongezond. In het artikel staat dat ze als compensatie hem in de tweede helft als spits laten spelen. Toen gingen de alarmbellen af: spits speel je op die leeftijd alleen als je er geen klote van kan, zodat je niemand in de weg loopt. Met andere woorden: dat joch kan niet voetballen dus zetten ze ‘m maar op goal.
Iets in me zegt dat ze dat kind liever kwijt dan rijk zijn daar bij dat team
Ik wel. Kind wil niet keepen. Wijs dan maar iemand anders uit het team aan.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:59 schreef Cherni het volgende:
Zulke ouders wil je toch niet als kind. Bevalt het niet ga je naar een andere club.
Die moeten juist niet. Of beter gezegd. 2 van de 3 hoeven niet.quote:Op maandag 16 maart 2026 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit zegt wel weer genoeg.
Erg jammer dat D'Jaeivinho niet wil keepen, maar dat moesten Delano, Youssef en Bülent ook dus je doet normaal en steunt het team of je pleurt op.
Nu ben je onveiligheid aan het bagatelliseren en daarnaast nog eens, voor 'civiele' dingen komt de politie vaak niet eens aanzetten.quote:Op zondag 15 maart 2026 15:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Nogal laf dat je als volwassen coach moeilijk gaat lopen doen over een gevoel van onveiligheid (want bij daadwerkelijke onveiligheid is dat gewoon een kwestie van de politie inschakelen), terwijl je er geen enkele moeite mee hebt om dat voor de helft van elke wedstrijd een 9-jarig kind aan te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |