Waar ik het over heb is dat als ze nu aanzetten en zo hard door de bochten gaan als ze kunnen (wat voorheen de norm was tijdens de kwalificatie) ze nu met een lege accu komen te zitten op het rechte stuk. En dat kost meer tijd dan ze kunnen winnen in de bochten.quote:Op zondag 15 maart 2026 18:52 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt dat oude kwalificatie systeem terug dat je één rondje had. Vol de druk erop bij de coureurs, elke fout is fataal.
Dit. Er wordt nu gereden op de limiet van de batterij en niet op de limiet van de remmen, rubber en natuurwetten.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar ik het over heb is dat als ze nu aanzetten en zo hard door de bochten gaan als ze kunnen (wat voorheen de norm was tijdens de kwalificatie) ze nu met een lege accu komen te zitten op het rechte stuk. En dat kost meer tijd dan ze kunnen winnen in de bochten.
Dus in plaats van op de limiet te rijden, houden ze nu expres in. Want dat is sneller. Zelfs tijdens een kwalificatierondje.
Opvallend, maar ik denk wel verstandig om te bespreken hoe het beter kanquote:
Dus jij wil eigenlijk de jaren 2000 tot 2008 terug, waar inhalen op de baan vrijwel onmogelijk was door aerodynamica, races kwalificatie sessies waren en uitslagen beslist werden in de kwalificatie/pitstraat?quote:Op zondag 15 maart 2026 19:17 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dit. Er wordt nu gereden op de limiet van de batterij en niet op de limiet van de remmen, rubber en natuurwetten.
Ze gaan Pierre Waché "op zijn batterij geven"quote:Op zondag 15 maart 2026 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend, maar ik denk wel verstandig om te bespreken hoe het beter kan
Piloot heeft de opwarmronde overgeslagen.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hopelijk ging de start van de piloot beter
Pakweg 50% meer ICE vermogen en eenzelfde batterijsysteem zou al veel schelen.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:34 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dus jij wil eigenlijk de jaren 2000 tot 2008 terug, waar inhalen op de baan vrijwel onmogelijk was door aerodynamica, races kwalificatie sessies waren en uitslagen beslist werden in de kwalificatie/pitstraat?
Assault & Batterij?quote:Op zondag 15 maart 2026 19:36 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ze gaan Pierre Waché "op zijn batterij geven"
Snap ik maar mogelijk kan je dan wel door slim te rijden counteren terwijl je dat nu niet kan vanwege de regelgeving bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 maart 2026 18:35 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan heb je alsnog hetzelfde probleem. Als je die batterij overal naar eigen inzicht mag gebruiken moet er wel genoeg stroom inzitten om het te gebruiken. Dan krijg je hetzelfde probleem dat coureurs gaan opsparen om iemand te kunnen inhalen.
Kijk die race eens terug. Waar was inhalen onmogelijk door aerodynamica? Die rotzooi van een motor maakt het geknutseld, net als DRS het soms veel te geknutseld aan liet voelen. Die hele schijtzooi lijkt alleen totaal niet nodig te zijn om leuke races te hebben. Ik wist al meteen dat Leclerc gezien was na die fout. Leuk dat hij en Hamilton nog 2-3 keer stuivertje wisselden, maar uiteindelijk was het heel voorspelbaar dat Hamilton ervoor zou blijven omdat hij net dat voordeel qua batterij had.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:34 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dus jij wil eigenlijk de jaren 2000 tot 2008 terug, waar inhalen op de baan vrijwel onmogelijk was door aerodynamica, races kwalificatie sessies waren en uitslagen beslist werden in de kwalificatie/pitstraat?
Idd, saaie boelquote:Op zondag 15 maart 2026 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
En het verloop vd race is super voorspelbaar geworden
Zegt wederom (!) genoeg over Olav..quote:Op zondag 15 maart 2026 20:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Olav Mol vindt de regels wel tof las ik.
Nogal ja. Mocht hem wel maar hier zit hij fout.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zegt wederom (!) genoeg over Olav..
De regels zelf? Wat ik wel weet is dat hij tijdens een video call met Ziggo gewoon een leuke wedstrijd zei te hebben gezien. Heeft die helemaal gelijk inquote:Op zondag 15 maart 2026 20:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Olav Mol vindt de regels wel tof las ik.
De uitslag mag dan min of meer voorspelbaar zijn, de weg ernaartoe is alsnog leuker dan (noem) een 1-2 McLaren vorig jaar die bij de rest wegrijden en geen enkel gevecht tonen of weerstand voor hun kiezen krijgen.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
En het verloop vd race is super voorspelbaar geworden
Of hij wil geen luisteraars verliezen. Zelfde reden dat ze bij F1TV, Sky, enz. ook zo enthousiast zijn.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nogal ja. Mocht hem wel maar hier zit hij fout.
Ja, anders hebben ze geen baan meerquote:Op zondag 15 maart 2026 20:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Of hij wil geen luisteraars verliezen. Zelfde reden dat ze bij F1TV, Sky, enz. ook zo enthousiast zijn.
Hij positioneert zichzelf ook als een soort verkoper van de sport. Ik heb ook echt het idee dat hij min of meer leeft voor Formule 1. Dan zou ik er ook niet steeds om zeiken en zaniken. Ik heb ook een beetje zoiets. Gewoon niet al te negatief zijn, objectief kijken naar wat krijg je voorgeschoteld, en vel daar een oordeel over. En niet van tevoren al het hele concept afbranden zonder dat ze een meter hadden geracet bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Of hij wil geen luisteraars verliezen. Zelfde reden dat ze bij F1TV, Sky, enz. ook zo enthousiast zijn.
Ik werkte 20 jaar geleden ofzo bij een blindenstichting, toen er een keer iets in het nieuws was over dat ze bezig waren met een nieuw soort kunstoog dat daadwerkelijk op de oogzenuw wordt aangesloten, om blinden mensen weer te laten zien.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, anders hebben ze geen baan meer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |